روش های درست و اصولی چیدمان انواع کمد دیواری


چیدمان کمد دیواری تون رو همین امروز سر و سامون بدید تا یه کمد دیواری جادار و مرتب داشته باشید. چون کمد دیواری نظم اتاق خواب رو حسابی تحت تاثیر میذاره و اگر به درستی چیدمان لباس ها و و سایل رو انجام ندید، فضای اتاق آشفته به نظر میرسه، خصوصا وقتی درب کمد رو باز می کنید.

به طور معمول دسترسی به وسایل مورد نیاز در کمد نامنظم، کلافه کننده و دشوار است، به همین دلیل بهتره با اصول چیدمان کمد بیشتر آشنا شوید و همه چیز رو سر و سامون بدید. برای مطالعه مطالب زیر بر روی عنوان مورد نظر کلیک نمایید:

ایده های کمد
اینطوری کمد دیواری رو سر و سامان بده!

ایده های خلاقانه برای چیدمان کمد دیواری بدون قفسه

رعایت اصول چیدمان کمد لباس در تقسیم بندی لوازم و ایجاد فضایی بهینه برای لباس ها مهم تر از همه چیز است. همچنین در کمد هایی که فضایی کافی برای اشیا دارند، شرایط بهتری برای نگه داری وسایل وجود دارد و برای جابه جایی لوازم داخل کمد کمتر به دردسر خواهیم افتاد. پس از انتخاب کمد دیواری می توانید با ایده های کاربردی از فضای کمد دیواری استفاده بهینه و خلاقانه ای داشته باشید.

حالا چیکار کنیم ؟

جهت مشاهده مدل های کمد دیواری در سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک به صفحه کمد دیواری شیک مراجعه نمایید.

اگر کمد دیواری اتاق خواب تان طبقه بندی ندارد، یا تعداد قفسه های آن کفاف نمی کند، ایده های زیر می توانند گزینه مناسبی برای چیدمان کمد لباس بدون قفسه باشند:

1- باکس های پلاستیکی

این باکس ها را می توانید با قیمت خیلی مناسبی از مغازه های پلاسکوی محل خریداری کنید، و شک نکنید که وسیله ی مناسبی برای تقسیم بندی کمد است. باکس شفاف کمد باعث می شود که وسایل درون باکس مشخص باشند، در این صورت انتخاب وسیله مورد نظر آسان تر خواهد بود.

فضای زیر لباس های آویزان شده بهترین مکان برای جایگذاری این جعبه های داخل کمد است.

باکس های پلاستیکی
ساماندهی و چیدمان کمد دیواری با استفاده از باکس

2- آویز های چرخان و چندکاره

این نوع آویز ها یکی از نظم دهنده های مناسب برای داخل کمد است و می توانید از آن ها برای آویزان کردن کروات، کمربند و شال استفاده کنید. پشت درب کمد فضای کاربردی برای نصب رخت آویز و قلاب های چسبی دارد. فرق این آویزها با رخت آویزهای تک کاره، این است که می توانید با اشغال کمترین فضا، چند لباس را به صورت عمودی آویزان کنید.

پس دفعه بعد که سوار مترو شدید، به دست فروش های داخل مترو توجه بیشتری کنید، قطعا نمونه های متنوعی از این آویزها را می بینید.

آویز لباس
آویز لباس چرخان داخل کمد دیواری

3- قفسه های متحرک

اگر درون کمد قفسه نصب نشده، قفسه های سیار پیشنهاد می شود. مثلا قفسه های پارچه ای که به آسانی از رگال آویزان می شوند، یکی از مزیت این قفسه ها این است که می توانید با توجه به چیدمان کمد، جایگاه آن را تغییر دهید.

قفسه های دیواری
اکسسوری های ارزان قیمت و خلاقانه برای کمد دیواری

4- استفاده از فضای عمودی درب کمد

اگر عمق کمد دیواری تان 60 سانتی متر و یا بیشتر است، چرا از فضای عمودی استفاده نکنید! پشت درب کمد محل مناسبی برای نگهداری لباس است، اما اگر عمق کمد کم باشد، فضای داخلی توسط رگال های داخلی اشغال می شود و فضای اضافی برای استفاده از درب باقی نمی ماند.

به سادگی می توانید از تعدادی آویز لباس برای نگهداری شال و روسری بر روی درب کمد ( از داخل ) استفاده کنید. بجای آویز می توانید از قلاب برای آویزان کردن کلاه و کیف هم استفاده نمود. در کل می توان گفت استفاده از آویز و قلاب برای چیدمان کمد بدون قفسه ایده بسیار خوبی می باشد.

تجهیزات کاربردی برای چیدمان داخل کمد دیواری

از ایده های اقتصادی و خلاقانه هم که بگذریم، می توانید از اکسسوری های مدرن و امروزی برای چیدمان لباس در داخل کمد استفاده کنید. انواع تجهیزات کاربردی را در ادامه آن ها را بیان می نماییم.

در صورتی که علاقمند به انتخاب کمد دیواری اتاق خواب مطابق با طرح و رنگ های روز و محبوب هستید؛ پیشنهاد می کنیم گالری عکس کمد های مدرن را همراه با ویژگی های فنی ملاحظه فرمایید.

1- جالباسی چندکاره

با بکار بردن این جالباسی ها می توان جای مناسبی برای آویزان کردن شلوار، کیف و کراوات ایجاد کرد.

اکسسوری آویز لباس در کمد دیواری

2- رگال متحرک

این نوع رگال ها به دلیل داشتن دسته ی هیدرولیکی در هر ارتفاعی قابل استفاده بوده و به راحتی در ریل خود حرکت می کنند، از این رو وسیله ای کاربردی برای چیدمان کمد محسوب می شوند.

رگال کمد
رگال آسانسوری یا همان رگال متحرک

3- قفسه های دیواری

قفسه های ریلی که در داخل کمد نصب می شوند، برای نظم دهی کیف ها و کفش ها کاربردی هستند و علاوه بر نظم دهی ظاهر زیبایی ی به کمد می دهند.

برای دسترسی آسان به طبقات بالاتر می توانید از یک چهار پایه مخصوص بهره ببرید.

4- بکارگیری کشو های مخصوص اکسسوری

به طور معمول اشیای کوچک همانند جواهرات و کیف پول ها، اگر جای مشخصی نداشته باشند، دسترسی به آن ها دشوار می شود؛ از این رو لازم است ساختاری جداگانه به اکسسوری ها اختصاص دهید که قسمت بندی مناسبی نیز داشته باشد که در صورت عدم رعایت به وسایل کوچک و ظریف آسیب وارد می شود.

کشو اکسسوری کمد دیواری
باکس های زیورآلات برای داخل کشوی کمد

چیدمان لباس در کمد دیواری

برای چینش وسایل در داخل کمد 4 گام مهم به شرح زیر داریم:

1) کنار گذاشتن لوازم اضافی : اولین قدم در چیدمان کمد تخلیه کامل وسایل درون آن می باشد، زیرا در این صورت ناچار می شوید تا فضای داخلی را از هر گونه آلودگی پاکسازی کنید. حتی اگر دیوار های داخلی کمد نیاز به رنگ آمیزی دارند، رنگی مناسب را انتخاب کرده تا در برابر کپک و پوسیدگی مقاوم باشد.

2) طبقه بندی کردن کمد : تمامی وسایل را بسته بندی کرده و با توجه به نوع و کاربرد آن در سبد و یا باکس های مخصوص قرار دهید.

سبد های کمد دیواری
چیدمان کمد دیواری کوچک

3) حذف وسایل غیر ضروری : حال تمامی وسایل اضافی را از اتاق حذف کرده، همینطور می توانید برای طبقه بندی منظم تر از قفسه های جانبی کمک بگیرید، به طور مثال فضای کناری و بالای پنجره مکان مناسبی برای ایجاد قفسه هستند.

4) زیباسازی فضای ظاهری : در آخر در صورت وجود فضای کافی می توانید از لوازم دکوراتیو در داخل و کنار قفسه برای زیبایی بیشتر نمای کلی بهره بگیرید.

پس از این 4 گام ممکن است کمد دیواری های مختلف شرایط متفاوتی داشته باشند،بنابراین شما را راهنمایی می کنیم تا با توجه به کمد لباس خود بهترین چینش را داشته باشید.

نحوه چیدمان کمد دیواری کوچک

از آنجائیکه متراژ خانه ها نسبتا کوچک است، کمد دیواری نیز کوچک طراحی می گردد. از این رو بهتر است از فضای کمد دیواری به صورت بهینه استفاده کرد. در ادامه ایده هایی برای چیدمان کمد کوچک مطرح می کنیم.

لازم است بدانید برای استفاده ی بهینه از کمد های کم جا با فضای محدود، تمامی نقاط حائز اهمیت هستند؛ بنابراین از قرار دادن وسایل غیر ضروری بپرهیزید تا بتوانید از هر قسمت بیشترین استفاده را ببرید.

به طور مثال درب کمد یکی از مناسب ترین مکان ها برای آویزان کردن قفسه بندی های کوچک است. در این صورت واجب است تا عمق کمد را 60 تا 70 سانتی متر در نظر بگیرید تا برای باز و بسته کردن درب کمد دچار مشکل نشوید.

مهم ترین کاری که باید برای چیدمان کمد عمیق انجام دهید، طبقه بندی کمد است؛ زیرا معمولا ارتفاع این گونه کمد ها زیاد بوده و در صورت چیدمان وسایل در کف کمد فضای بالایی خالی و بی استفاده می ماند.

چیدمان کمد لباس عروس

چیدمان کمد لباس عروس و داماد از مهم ترین اقدامات برای داشتن خانه شیک و به روز است و با توجه به اینکه کمد های زوج های جوان در ابتدای زندگی مشترک امکان طراحی و یا تغییر دکوراسیون را دارد، از این رو می توان از ایده های زیر بهره برد.

چیدمان کمد دیواری عروس به سبک مدرن

امروزه در طراحی مدرن، کمد دیواری فاقد درب بوده و فضای داخلی کمد مشخص است. در این مدل زیبایی چیدمان و منظم بودن فضای کمد از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا کمد نقش پر رنگی در سامان دهی وسایل داشته، از این رو نحوه چیدمان کمد عروس بر روی زیبایی اتاق خواب تاثیر گذار است.

کمد دیواری های نئوکلاسیک پس از سبک مدرن پر طرف دارترین طرح است. البته طرفداران کمد دیواری های کلاسیک هم کم نیستند!

چیدمان کمد دیواری
ایده چیدمان کمد دیواری شیک زنانه

اتاق لباس مجزا

اتاق لباس امروزه یکی از پرکاربردی ترین قسمت ها برای چیدمان لباس ها و اکسسوری ها به شمار می آید که برای اتاق خواب هایی با ابعاد بزرگ مناسب است. همچنین اتاق لباس با ایجاد فضایی اختصاصی برای وسایل، فضای داخلی را خلوت و یکپارچه می کند و به دلیل جذابیت ظاهری از ویژگی های لوکس برای اتاق محسوب می شود.

اتاق لباس
تجهیز اتاق کمد شیک و لوکس

ایجاد قفسه کمد در کنج اتاق یکی از بهترین روش ها برای نظم دهی است، زیرا وسایلی که به طور مداوم مورد نیاز نمی شوند (همانند چمدان ها و لباس های فصلی) بدون اینکه فضای اصلی کمد را اشغال کنند در این قفسه های کنج قرار می گیرند.

کمد فاقد درب

چیدمان کمد نوزاد

امروزه منازل از متراژ پایینی دارند به همین جهت به طور معمول چیدمان کمد نوزاد از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر در چیدمان کمد دقت کافی نشود، کل فضای خانه دچار آشفتگی خواهد شد. همینطور چیدمان باید به گونه ای باشد تا وسایل ضروری دسترسی آسانی داشته باشند.

کمد دیواری جادار برای اتاق خواب زندگیتان را متحول می کند!

کمد دیواری جادار دغدغه مشترک افراد به هنگام خرید، اجاره و یا بازسازی خانه می باشد. در حقیقت مهم نیست که متراژ خانه بزرگ یا کوچک است، تمامی افراد تمایل به داشتن یک کمد دیواری بزرگ و جادار دارند. اگر اتاق خواب تان کوچک باشد، ساخت کمد یک معضل اساسی برایتان خواهد بود.

حال اگر قصد بازسازی و سفارش کمد دیواری دارید، بهتر است یک کمد جادار و شیک را انتخاب نمایید. برای این کار کافیست چند نکته را در نظر داشته باشید.

طراحی کمد دیواری جا دار شیک

کمد دیواری محلی برای نگهداری و ساماندهی البسه و لوازم شخصی می باشد. با انتخاب یک کمد دیواری بزرگ و کارآمد می توانید به خوبی وسایل خود را ساماندهی نمایید. اما یک کمد کارآمد و بزرگ چه ویژگی هایی دارد؟

کمد دیواری جادار برای اتاق خواب
طراحی کمد دیواری جادار برای اتاق خواب

1- تعبیه یونیت های متعدد

کمد دیواری به طور معمول از چند یونیت ساخته می شود که به هنگام نصب، تمامی یونیت ها به یکدیگر وصل می شوند و یک کمد یکپارچه را خواهید داشت. در نتیجه داشتن یک یونیت یک سره برای کمد دیواری چندان کارآمد نخواهد بود، زیرا در این صورت چیدمان کمد دیواری مشکل ساز می شود. سازنده به طور معمول کمد دیواری آماده نصب را به محل پروژه ارسال می کند و قطعات در محل یکپارچه می شوند.

برای زیبایی هر چه بیشتر اتاق خواب، درب کمد به صورت یکپارچه طراحی می گردد. لازم به ذکر است کمد دیواری به طور معمول 2 تا 4 درب دارد، البته برای فضاهای بزرگتر می توان مساحت بیشتری را به کمد اختصاص داد.

کمد دیواری جادار بزرگ
ساخت کمد دیواری متشکل از چندین یونیت جدا و طبقه بندی شده

2- عمق استاندارد کمد دیواری جادار

عمق کمد یکی از تاثیرگذارترین المان ها برای یک کمد جادار است، به همین دلیل اگر عمق کمد را کمتر از اندازه استاندارد در نظر داشته باشید، با مشکل کمبود جا مواجه خواهید شد. عمق استاندارد کمد دیواری 60 سانتیمتر می باشد که برای اتاق خواب کوچک مناسب است، برای اتاق خواب بزرگ نیز می توان عمق بیشتری را در نظر داشت.

3- کشوی کمد دیواری جا دار

کشو فضایی فوق العاده برای نگهداری البسه و وسایل شخصی می باشد، به همین دلیل حتما بخشی از کمد را به کشو اختصاص بدهید. تولیدکنندگان تعداد مشخصی از کشو را متناسب با متراژ کمد در نظر می گیرند.

در طراحی کمد دیواری های جدید و امروزی کشوها روکار نیستند، بلکه پس از باز شدن درب کمد دسترسی به کشو میسر می گردد.

کشوی کمد دیواری جادار
کشوها و قفسه بندی های متعدد برای استفاده بهینه از فضای داخل کمد

4- تجهیز کمد به اکسسوری های کاربردی

بزرگ بودن کمد به تنهایی کافی نیست، بلکه باید فضای یونیت های داخلی را به بهترین شکل ممکن مدیریت نمود. به همین منظور می توان از انواع اکسسوری کمد برای البسه، زیورآلات و میز اتو استفاده نمود. این اکسسوری ها کاربری مخصوصی داشته و به صورت ریلی در داخل یونیت های کمد دیواری نصب می گردند. در نتیجه می توانید متناسب با نیاز خود اقدام به انتخاب اکسسوری مورد نظر نمایید.

جا کفشی، جا البسه، جا شلواری، رگال آسانسوری و … از جمله کاربردی ترین انواع اکسسوری هستند.

5- سبد حصیری برای تفکیک لباس ها

اکسسوری سبد ریلی مخصوص کمد دیواری یکی از کاربردی ترین گزینه ها برای نظم دهی به کمد دیواری است. اما اگر دغدغه هزینه بالای اکسسوری را دارید، پیشنهاد دیگری برایتان داریم. کافیست با مراجعه به مغازه های پلاسکو تعدادی سبد حصیری خریداری کنید. دقت کنید طول و عرض سبدها با قفسه بندی کمد دیواری تان هماهنگی داشته باشد. این سبدها به تفکیک لباس ها و نظم دهی داخل کمد کمک می کند.

سبد حصیری کمد دیواری
استفاده از سبد حصیری در کمد دیواری برای ساماندهی و تفکیک لباس ها

6- نورپردازی داخل کمد

یک کمد دیواری تاریک هر چقدر هم که بزرگ باشد، چندان جادار به نظر نمی رسد. حتی اگر کمدتان مقابل پنجره باشد، باز هم نور کافی برای بررسی داخل کمد نخواهید داشت، زیرا وقتی نور از پشت می تابد سایه شما داخل کمد می افتد. پس بهترین کار نورپردازی داخل کمد دیواری است، به طوری که نور مصنوعی بین شما و وسایل داخل کمد قرار بگیرد.

چراغ اتوماتیک و یا چراغ دکمه دار لمسی گزینه خوبی برای کمد دیواری است. رنگ کمد دیواری سفید بهترین انتخاب برای اتاق تاریک می باشد.

7- اتاق کمد کوچک و باریک

اگر خانه شما هم دارای پرتی یا فضای ناکارآمد هست، زودتر به فکر یک اتاق کمد بیفتید. لزومی ندارد اتاقک لباس بزرگ و همراه با میز وسط و آینه باشد. کافیست یک درب کشویی برای فضای پرت خانه سفارش دهید و پست درب را تا می توانید کمد دیواری، قفسه و کشو بسازید.

با توجه به اینکه ورودی اتاقک لباس درب دارد، لزومی ندارد کمدها درب دار باشند. بنابراین با قفسه ها و  اکسسوری ها فضای زیادی را برای البسه و کفش خواهید داشت.

اتاق کمد جادار و باریک
ساخت اتق کمد کوچک در قسمت های پرتی خانه

8- اتاق کمد جادار و بزرگ

اتاق کمد یا Walk-in closet یکی از لاکچری ترین ایده ها برای خانه های بزرگ و لوکس می باشد که شامل یک اتاق سرتاسر پوشیده از کمد است. بطور معمول اتاق لباس یک میز وسط دارد و یونیت ها می توانند فاقد درب نیز باشند.

طراحان شرکت روماک همواره سعی دارند تا کمد دیواری را در ابعاد استاندارد و متناسب با متراژ فضای اتاق، به صورت جادار و با یونیت های کارآمد طراحی نمایند. بخاطر داشته باشید که یک طراحی کارآمد باعث می شود تا دغدغه خریداری اکسسوری های متعدد را نداشته باشید.

9- کمد دیواری جادار اتاق کوچک با درب ریلی

طراحی یک کمد کارآمد برای اتاق خواب کوچک اندکی پیچیده به نظر می رسد. برخی از افراد با کاهش عمق کمد سعی دارند تا فضای اتاق را مدیریت نمایند، در حالیکه عمق کمتر از 60 سانتیمتر کارآمد بودن کمد را زیر سوال می برد.

بهترین راه حل برای اتاق های کوچک؛ درب ریلی می باشد. درب های لولا خور نیاز به فضای بازشو دارند، در نتیجه نمی توان تخت و یا میز را نزدیک کمد قرار داد. در نتیجه می توانید عمق استاندارد را برای کمد در نظر بگیرید و بازشوی درب را حذف نمایید.

سوالات متداول

چیدمان کمد باید به گونه ای باشد که از فضا بیشترین بهره را برد. برای این کار بهتر است از انواع اکسسوری داخل کمد از قبیل رگال متحرک، سبدهای تفکیک لباس و ... استفاده نمود. همچنین بهتر است کمد دیواری همراه با شلف و کشوهای کارآمد ساخته شود.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *