انتخاب ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب


وقتی نوبت به انتخاب رنگ کمد دیواری می رسد، اولین عامل تاثیر گذار در تصمیم گیری، سلیقه ی شخصی شما است. چون همه ی ما می خواهیم رنگ هایی را انتخاب کنیم که با دکوراسیون داخلی ما هماهنگ باشد.

در این صفحه تصاویری از انواع رنگ کمد و همچنین اطلاعات مفیدی در خصوص انتخاب رنگ به اشتراک می گذاریم.

همچنین چون طرح کفپوش، رنگ دیوار و حتی طرح درب، نیز نقش مهمی در انتخاب رنگ کمد دارند، نکاتی را در خصوص ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب مورد بررسی قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید!

مطالبی که در این صفحه مطالعه خواهید کرد شامل :

کاتالوگ رنگ کمد دیواری

قبل از بررسی انواع رنگ و نکاتی برای انتخاب رنگ، پیشنهاد می کنیم که کاتالوگ پرفروش ترین رنگ کمد دیواری را دانلود کنید.

دانلود کاتالوگ رنگ کمد دیواری

بهترین رنگ کمد دیواری اتاق خواب

به هنگام انتخاب رنگ ایده آل برای کمد دیواری با گزینه های زیادی مواجه خواهید شد. رنگ های روشن و خنثی جزو محبوب ترین رنگ ها برای کمد دیواری شناخته شده اند و علت آن هم این است که این رنگ ها نور را منعکس می کنند که موجب روشنایی فضا می شود.

رنگ کمد دیواری سفید

اگر برای انتخاب رنگ کمد دیواری جدید اتاق خواب خود بر سر دو راهی مانده اید؛ بدون شک بهترین رنگ کمد دیواری روشن، رنگ سفید می باشد. اما چرا ؟

رنگ سفید، مناسب برای تمامی سبک ها : شاید باورش سخت باشد، اما سفید تنها رنگی است که برای تمامی سبک های مدرن، کلاسیک و کمد نئوکلاسیک کاربردی است.

کمد سفید، مناسب برای اتاق کوچک : اگر اتاق تان کوچک و کم نور است، رنگ سفید را انتخاب کنید. این رنگ نور را منعکس می کند و باعث می شود تا اتاق شما بزرگ تر و پر نور تر به نظر برسد.

هارمونی با سایر رنگ ها : دغدغه انتخاب رنگ کف، دیوار، پرده و رو تختی را نداشته باشید! رنگ سفید به عنوان یک رنگ خنثی با تمامی رنگ های گرم و سرد هارمونی لازم را برقرار می کند.

قیمت کمد دیواری

کمد دیواری رنگ طوسی

شاید از نظر شما سفید یک رنگ بی روح است که انتخاب بیشتر افراد است. اصلا نگران نباشید، یک رنگ خاص را به شما پیشنهاد می کنیم و آن رنگ طوسی است. اما چرا طوسی انتخاب خوبی برای کمد دیواری شماست؟

طیف رنگی متنوع : طوسی طیف گسترده ای دارد که شامل طوسی روشن، طوسی نقره ای، طوسی طبیعی، طوسی سربی، دودی و خاکستری می باشد. از این رو می توانید ایده آل ترین تناژ طوسی را متناسب با سایر المان های موجود در فضا از قبیل کف، دیوار و … انتخاب نمایید.

 انعطاف پذیری بالا : اصلا نگران ایجاد هارمونی در اتاق خواب نشوید! رنگ طوسی یکی از محبوب ترین رنگ های خنثی است که با عموم رنگ های گرم و سرد همخوانی دارد.

کمد دیواری رنگ سفید طوسی : به سادگی می توانید رنگ سفید را با رنگ طوسی ترکیب کنید تا یک اتاق خواب خاص و زیبا داشته باشید.

رنگ کمد دیواری طوسی

رنگ کمد دیواری روشن

وقتی به دنبال رنگ روشن برای کمد دیواری هستید، شاید به رنگ های سفید، شیری و طوسی روشن فکر کنید. اما رنگ های روشن طیف گسترده تری دارند. اگر می خواهید یک کمد دیواری رنگ روشن، جدید و خاص داشته باشید پیشنهاد می کنیم کمد تان را رنگ نکنید! بجای رنگ از روکش مصنوعی درجه یک استفاده کنید.

امروزه برندهای شناخته شده اقدام به تولید روکش مصنوعی با کیفیت بالا نموده اند. این روکش ها تنوع بالایی در رنگبندی و طراحی دارند، بطوریکه انتخاب را برایتان سخت می کنند.

در تصویر زیر برخی از رنگ های موجود در کالیته روکش برند AGT را مشاهده نمایید، کالیته AGT بیش از 100 رنگ دارد و به عنوان پر فروش ترین کمد 2022 شناخته شده است.

رنگ بندی های گلاس ترک برند AGT

رنگ کمد دیواری چوبی

برای علاقمندان به سبک طراحی مدرن و رگه های چوب طبیعی؛ کمد با بدنه روکش چوب ایده جذاب و جدیدی است. بسیاری از افراد به زیبایی داخل کمد اهمیت نمی دهند، اما در سبک مدرن زیبایی داخل کمد نیز اولویت محسوب می شود. از این رو می توان از روکش طرح چوب یا همان روکش مصنوعی برای پوشش ام دی اف بکار برده شده در بدنه کمد استفاده نمود. فرقی ندارد که روکش رنگ روشن انتخاب می کنید و یا رنگ تیره، در طراحی کمد دست تان باز خواهد بود.

کمد دیواری شیشه ای مدرن برای این نوع رنگ و طرح ایده آل می باشد. برای درب کمد می توان از انواع شیشه های شفاف، مات، بی رنگ، دودی و … استفاده نمود.

البته اگر تمایل ندارید داخل کمد همیشه نمایان باشد؛ ترکیب درب سفید چوبی با بدنه روکش مصنوعی طرح چوب نیز انتخاب زیبایی خواهد بود.

رنگ کمد دیواری چوبی

شیوه های انتخاب رنگ کمد دیواری در انواع اتاق خواب

برای انتخاب ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب، راهکارهای زیادی وجود دارد، اما اول از همه باید بدانید که سبک اتاق در تعیین رنگ کمد نقش اصلی را ایفا می کند. همچنین برای انتخاب رنگ؛ ابعاد و نورگیر بودن اتاق را نیز در نظر بگیرید. پس با ما همراه باشید تا با نکاتی از این قبیل، آشنایی بیشتری پیدا کنید.

ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب

بدیهی است که جادار و عمیق بودن قفسه های کمد دیواری با توجه به نقشی که در ایجاد نظم ایفا می کند، فاکتور مهمی است. اما کمد ایده آل باید شکل و ظاهر مناسبی نیز داشته باشد.

بنابراین بهتر است سبک دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید تا ظاهر کمد دیواری با بقیه وسایل هماهنگی داشته باشد.

برای دیدن جدیدترین مدل های کمد دیواری مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک در رنگ های سفید، طوسی و روکش چوب طبیعی، به صفحه طرح کمد دیواری مراجعه نمایید.

سبک کلاسیک : مشخصه ی اصلی کمد به سبک کلاسیک وجود حکاکی و نقوش برجسته است. همچنین امکان استفاده از تاج ابزار خورده و ستون های منبت کاری شده در این سبک وجود دارد. بنابراین رنگ های شیری، کرم و رنگ های قهوه ای برای این سبک بسیار با شکوه و هماهنگ هستند.

رنگ کمد دیواری کلاسیک

سبک مدرن : یکی از بهترین انتخاب ها برای کمد اتاق مدرن، طیف های کم رنگ تا پر رنگ است، خصوصا اگر شما دکوراسیون سفید و مشکی را انتخاب کردید.

انتخاب ترکیب رنگ کمد برای اتاق کوچک

بعد از در نظر گرفتن سبک اتاق، اگر فضای اتاق شما کوچک است، کمد دیواری تک رنگ ، انتخاب بسیار هوشمندانه ای است. چرا که موجب می شود، فضای داخلی شلوغ و بهم ریخته به نظر نرسد.

همچنین اگر ابعاد کلی کمد شما نیز کوچک است، درون قفسه ها چراغ های مناسب نصب کرده و سعی کنید از طیف های رنگ روشن که بازتاب نور بهتری دارند همانند لیمویی، کرم و شیری بهره ببرید.

کمد تک رنگ

رنگ مناسب برای کمد در اتاق های بزرگ و مجلل

اگر شما اتاق لباس مجزا با نور کافی دارید، به راحتی می توانید سراغ رنگ های تیره همچون آبی اقیانوسی، قهوه ای و خاکستری برای کمد انتخابی خود بروید.

همچنین یکی از مزایای کمد تیره این است که به دلیل شفاف نبودن آن، بازتاب نور کمتری داشته و چیدمان وسایل شخصی درون آن مشخص نیست اما در صورت نیاز می توانید درب بعضی قفسه ها  را شیشه ای انتخاب کنید.

اتاق لباس مجزا

بهترین ترکیب رنگ کمد دیواری با درب چیست ؟

حال که نکات لازم برای انتخاب رنگ کمد بر اساس سبک و ابعاد اتاق را در نظر گرفتیم، می خواهیم بدانیم متریال و طرح درب در گزینش ترکیب رنگ کمد دیواری با درب، چه نقشی دارد. بدیهی است که هماهنگی رنگ درب با کمد دیواری، که بخش وسیعی از اتاق را اشغال میکند، تاثیر بسزایی در زیبایی اتاق خواب دارد؛ بنابراین سعی شده، انتخاب صحیح رنگ کمد بر اساس انواع درب بررسی شود.

کمد سفید

شرکت روماک تولیدکننده انواع کمد و درب اتاقی می باشد و اقدام به سفارشی سازی، طراحی و اجرای درب و کمد سِت با طرح و رنگ مشابه می نماید.

درب هایی با رنگ خنثی

اگر رنگ غالب دکور و خصوصا درب اتاق شما، رنگی خنثی همانند کرم است، با استفاده از کمدی رنگارنگ همچون زرد می توانید به فضای کلی روحی تازه ببخشید تا دکوراسیون اتاق شما بی روح و کسل کننده نباشد.

کمد زرد

درب های چوبی با رنگ طبیعی

در صورتی که درب اتاق شما با طرح طبیعی چوب است، ترکیب رنگ کرم و قهوه ای گزینه ای ماندگار برای اتاق شما محسوب می شود. زیرا با درب بیشترین هماهنگی را دارد. همینطور می توانید برای سایر لوازم دکوراسیون از رنگ های گرمی همانند نارنجی، لیمویی و آجری استفاده کنید.

ترکیب رنگ درب و کمد

درب های رنگی

وقتی از رنگ های خاص همچون بنفش، نارنجی و سبز برای درب خود بهره گرفتید، می توانید کمد دیواری را به رنگ خنثی همانند سفید و یا رنگی کم رنگ تر از درب انتخاب کنید تا درب اتاق شما نیز جلوه ی بیشتری داشته باشد.

ترکیب رنگ درب با دیوار و کف چگونه باید باشد ؟

انتخاب رنگ کمد دیواری از آنجایی که بخش وسیعی از اتاق را اشغال می کند، حائز اهمیت است. تا اینجا با چگونگی انتخاب رنگ کمد و هماهنگی آن با درب آشنا شدید، اما لازم است بدانید کمد ها و مبلمان تنها پوشش فرعی اتاق به شمار می آیند، در صورتی که دیوار و کفپوش پوشش اصلی خانه هستند. در این راستا برای انتخاب ترکیب رنگ درب با دیوار و کف باید به ظاهر قسمت های مهم خانه از جمله درب نیز توجه کرد.

دیوار و کف پوش طرحدار

اگر از کاغذ دیواری و دیوار پوش طرحدار استفاده کردید و کف پوش شما نیز ساده نیست، بهتر است درب و چارچوب با رنگ مشخصی رنگ شوند. زیرا در این صورت، درب بزرگتر به نظر آمده و به عنوان یک المان مستقل و مهم، نادیده گرفته نمی شود .

اگر تمایل به یکسان نمودن رنگ درب و چارچوب دارید، بهتر است از رنگ های پاستیلی همانند سبز روشن، آبی آسمانی و زرد لیمویی بهره ببرید و از رنگ های خنثی همانند سفید و طوسی استفاده نکنید، ترجیحا از طیف های رنگی دیوار پوش خود استفاده کنید.

دیوار و کف با رنگ های خنثی

اگر پوشش های اصلی یعنی دیوار و کف را را با رنگ خنثی رنگ کردید و قصد دارید درب شاخص تر دیده شود، می توانید برای رنگ چارچوب و دیوار از رنگ های متضاد و یا حتی مکمل بهره ببرید. به عنوان مثال، اگر طرفدار سبک مدرن و ساده هستید، درب سفید با چارچوب قهوه ای بیشتر خودنمایی می کند.

دیوار پوش طرحدار و کف ساده

وقتی که از کاغذ دیواری های رنگارنگ و یا دیوار پوش طرحدار استفاده کردید اما کف اتاق ساده است، برای داشتن ظاهری منظم و یکنواخت در اتاق و هماهنگی بیشتر ترکیب رنگ دیوار پوش و قرنیز ، بهتر است، قرنیز را به رنگ چارچوب و درب رنگ کنید.

کف پوش خاص به همراه دیوار ساده

در صورتی که کف پوش های خاص همچون پارکت و سنگ را برای اتاق خواب بکار گرفتید و دیوار طرح خاصی ندارد، برای جلوه ی بیشتر کف پوش بهتر است از چارچوب و درب با رنگ یکسان و دیواری در طیف های پر رنگ تر و یا کم رنگ تر از درب و چارچوب بهره برد.

ترکیب رنگ درب و دیوار

منابع : https://interiordesign.lovetoknow.com

نویسندگان روماک

شرکت روماک در زمینه طراحی و اجرای انواع کمد دیواری فعالیت دارد.

سوالات متداول

رنگ سفید یکی از محبوب ترین رنگ ها برای کمد دیواری اتاق خواب می باشد که برای هر دو سبک مدرن و کلاسیک مناسب است.

برای اتاق های کوچک کمد های سفید بهترین انتخاب هستند، زیرا باعث می شوند نور منعکس شده و اتاق بزرگتر به نظر برسد.

رنگ های سفید، طوسی و کرم برای کمد های مدرن مناسب هستند. همچنین براق فضاهای بزرگ می توان از روکش جوب و یا هایگلاس نیز استفاده نمود.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *