میز جزیره آشپزخانه در انواع طراحی های مختلف


آشپزخانه به عنوان قلب خانه، مکانی است که امکانات بهبود یافته‌ای به آن افزوده می‌شود. یکی از این امکانات، میز آشپزخانه است که به عنوان یک عنصر مهم در تغییرات و بهبودهای طراحی آشپزخانه شناخته می‌شود. میز جزیره آشپزخانه یکی از مهم‌ترین عناصر طراحی آشپزخانه است که امکانات بیشتری به این فضا اضافه می‌کند و ظاهر زیباتری به آشپزخانه می‌بخشد.

سفارش دادن میز جزیره آشپزخانه می‌تواند مراحل مختلفی داشته باشد. این مراحل به طور کلی شامل طراحی، انتخاب مواد و سپس سفارش از سازنده کابینت می‌شود. چرا که میز جزیره آشپزخانه معمولاً به عنوان یک بخش از کابینت‌های آشپزخانه ساخته می‌شود و باید با اندازه‌ها، مواد و سبک کابینت‌های دیگر سازگار باشد.

 این مقاله به بررسی انواع مختلف طراحی‌های میز جزیره آشپزخانه می‌پردازد. از جمله مزایا و معایب هر طرح، مواد ساخت، اندازه‌گیری‌ها و نکات کلیدی که در انتخاب طرح میز جزیره باید مد نظر قرار گیرد.

انواع سبک طراحی میز جزیره آشپزخانه

هر یک از انواع سبک طراحی جزیره آشپزخانه دارای خصوصیات و زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود هستند. طراحی مدرن با سادگی و تمیزی خود، کلاسیک با الهام از تاریخ و فرهنگ قدیمی و نئوکلاسیک که تجدیدنظر و ارتقاء کلاسیک است، هر کدام می‌توانند به شکل مناسبی به دکوراسیون آشپزخانه شما شخصیت بدهند. برای انتخاب بهترین سبک جزیره آشپزخانه برای خانه‌ی خود، لازم است توجه به سلیقه‌ها و نیازهای فردی خود داشته باشید.

طراحی جزیره آشپزخانه مدرن:

طراحی جزیره آشپزخانه مدرن به ویژگی‌های ساده و با جزئیات کم تاکید می‌کند. در این سبک، بدنه یا دیواره جزیره از چوب با پوشش های مینیمال استفاده می‌شود. رنگ‌های اصلی در طراحی مدرن به طور معمول شامل رنگ‌های تمیز و ساده‌ای همچون سفید، خاکستری و مشکی می‌باشد. 

کابینت مدرن وست لند – طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

طراحی جزیره آشپزخانه کلاسیک:

طراحی جزیره آشپزخانه کلاسیک به الهام از سبک‌های سنتی و قدیمی می‌پردازد. این سبک اغلب از چوب با کیفیت بالا و تزئیناتی از قبیل منبت کاری استفاده می‌کند. کابینت منبت کاری شده معمولاً با نقش‌ها و الگوها و گل و بته‌های چوبی انجام می‌شود. رنگ‌های کلاسیک معمولاً شامل رنگ‌های سفید، طلایی و رنگ های چوب طبیعی است.

کابینت لاکچری استارلند – طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

طراحی جزیره آشپزخانه نئوکلاسیک:

طراحی جزیره آشپزخانه نئوکلاسیک به ارتقاء و تجدید نظر در طراحی کلاسیک سابق می‌پردازد. این سبک همچنان از تزیینات و الگوهای معمول در طرح‌های کلاسیک بهره می‌برد اما با یک زمینه مدرن‌تر و آپدیت‌شده. رنگ‌ها در این طرح‌ها معمولاً شامل رنگ‌های سفید و کرم هستند.

 انواع تاپ میز جزیره آشپزخانه

میز جزیره‌ای با تاپ ساده

طراحی‌های ساده میز جزیره آشپزخانه معمولاً از یک تاپ صاف و ساده به عنوان سطح کار استفاده می‌کنند. این نوع طراحی، به طبیعت شیک و آرام آشپزخانه اضافه می‌کند و به راحتی با سایر عناصر طراحی داخلی آشپزخانه ترکیب می‌شود. علاوه بر این، می‌تواند به عنوان یک میز غذاخوری نیز استفاده شود.

میز جزیره با تاپ گرانیتی

طراحی‌های میز جزیره با تاپ گرانیتی، از جمله طرح‌های محبوب برای آشپزخانه‌های مدرن هستند. تاپ گرانیتی مقاوم و ماندگار است و به آشپزخانه ظاهری لوکس و منحصربه‌فرد می‌بخشد. همچنین، این نوع طراحی می‌تواند با دیگر عناصر دکوراسیونی آشپزخانه هماهنگ شود.

برای مشاهده تصاویر بیشتر و ویدئوی کابینت دیاموندلند با جزیره گرانیتی به لینک روبرو مراجعه کنید.

جزیره آشپزخانه بزرگ و مدرن
کابینت مدرن دیاموند لند – طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

میز جزیره با تاپ چوبی

استفاده از تاپ چوبی در طراحی میز جزیره آشپزخانه، یک حس گرم و صمیمی به فضا اضافه می‌کند. چوب طبیعی ظاهر طبیعی‌ای دارد و می‌تواند به عنوان یک پرده‌نقشه برای سایر عناصر طراحی آشپزخانه عمل کند.

میز جزیره با تاپ استیل

طراحی‌های میز جزیره با تاپ استیل، ظاهری صنعتی و مدرن به آشپزخانه می‌بخشند. استیل مقاوم و ضدزنگ بوده و با تمامی رنگ‌ها و مواد دیگر آشپزخانه همخوانی دارد. این نوع طراحی برای آشپزخانه‌هایی که به استایل مدرن می‌پردازند، مناسب است.

مواد ساخت میز جزیره آشپزخانه

میز جزیره آشپزخانه می‌تواند از انواع مختلف مواد ساخته شود، هر کدام با ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود. توجه داشته باشید که هر ماده‌ای مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب ماده مناسب باید با توجه به سلیقه‌ها، نیازها و بودجه شخصی صورت گیرد. همچنین، مهم است که مواد مورد استفاده در تولید میز جزیره آشپزخانه از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا در طولانی مدت مقاومت و کارایی خوبی داشته باشند.

در زیر مواد ساخت متداول برای میز جزیره آشپزخانه را معرفی می‌کنیم:

جزیره چوب:

 چوب یک مواد طبیعی و زیبا برای ساخت میز جزیره آشپزخانه است که ظاهری گرم و دلنشین دارد و به سادگی با دیگر عناصر دکوراسیون داخلی آشپزخانه ترکیب می‌شود. چوب می‌تواند از نوع‌های مختلفی مانند چوب راش، چوب روسی ، چوب بلوط و غیره ساخته شود.

 مزایا: مقاوم و با دوام بودن چوب، اجازه می‌دهد تا میز جزیره برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد. ظاهر طبیعی چوب و تنوع طرح‌ها و رنگ‌ها، این متریال را به گزینه ای محبوب برای طراحی‌های کلاسیک یا مدرن می‌کند.

معایب: چوب ممکن است در برابر خراش‌ها و سایش‌ها حساس باشد. همچنین، نیاز به نگهداری و نظافت منظم برای حفظ ظاهر زیبایی آن دارد.

جزیره کابینت کلاسیک وودلند – طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

ام دی اف (MDF):

ام دی اف یک ماده کم هزینه و مصنوعی است که از ترکیب خرده های چوب و چسب تشکیل شده است. این متریال برای پوشش یا فرم‌دهی به میز جزیره آشپزخانه استفاده می‌شود.

مزایا: قیمت مناسب، ضد رطوبت بودن و مقاومت در برابر خراش‌ها از مزایای ام دی اف محسوب می‌شود. همچنین، امکان پوشش آن با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، میز جزیره را به یک گزینه جذاب برای طراحی‌های مدرن تبدیل می‌کند.

معایب: مقاومت کمتری نسبت به چوب دارد و در برابر ضربه‌ها حساس تر است. همچنین، در صورتی که در معرض رطوبت قرار بگیرد، تغییر شکل می دهد و اصطلاحا باد می کند.

استیل:

استیل یک ماده فلزی مدرن و خنک است که برای سطوح میز جزیره آشپزخانه استفاده می‌شود. این متریال به دلیل ضدزنگ و مقاومت در برابر حرارت و آسیب‌های مکانیکی، بسیار مناسب است.

 مزایا: استیل ظاهری مدرن و صنعتی به میز جزیره آشپزخانه می‌بخشد  و برای سبک های صنعتی مناسب است.

معایب: با توجه به طبیعت خنک استیل، ممکن است حس سردی به فضا اضافه کند. همچنین، قیمت استیل نسبت به مواد دیگر بالاتر است.

مزایا و معایب میز جزیره آشپزخانه

انتخاب نصب یا عدم نصب جزیره آشپزخانه باید با توجه به نیازها، اندازه آشپزخانه، بودجه و سلیقه شخصی انجام شود. اگر طراحی و نصب به درستی انجام شود، جزیره آشپزخانه می‌تواند آشپزخانه را بهبود بخشد و تجربه آشپزی و تعاملات اجتماعی را لذت‌بخش تر کند.

مزایا و معایب جزیره آشپزخانه را در زیر بررسی می‌کنیم:

مزیت های جزیره آشپزخانه

فضای کاربردی بیشتر: جزیره آشپزخانه امکان فضای کاربردی بیشتری را فراهم می‌کند. این فضا معمولاً به عنوان یک سطح کار اضافی برای آماده‌سازی غذا، نگهداری و سرو غذاها، و حتی نشستن و خوردن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارتباط اجتماعی: جزیره آشپزخانه معمولاً به عنوان مرکزی برای تعاملات اجتماعی در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینجا مکانی ایده‌آل برای گردهم آمدن خانواده و دوستان در حین آشپزی و یا تماشای آشپزی است.

جداسازی فضاها: با استفاده از جزیره آشپزخانه، می‌توان آشپزخانه را از فضاهای دیگر منزل جدا کرد. این مزیت مخصوصاً در طراحی آشپزخانه‌های باز و یا آشپزخانه‌هایی که به طرف سالن یا ناحیه ناهارخوری مجاور هستند بسیار حائز اهمیت است.

افزایش فضای ذخیره‌سازی: جزیره آشپزخانه همانند کابینت آشپزخانه محلی برای ذخیره سازی دارد، به همین دلیل محلی برای نگهداری ظروف، قابلمه‌ها، تخته برش و لوازم آشپزی دیگر است. 

معایب جزیره آشپزخانه

نیاز به فضای کافی: نصب جزیره آشپزخانه نیاز به فضای کافی دارد. در آشپزخانه‌های کوچک، اضافه کردن جزیره ممکن است باعث تنگ‌شدن فضا و کند شدن جابه‌جایی می‌شود.

هزینه بالا: اجرای جزیره آشپزخانه ممکن است هزینه‌بر باشد. این بستگی به اندازه، مواد ساخت و امکانات مورد استفاده دارد.

 نیاز به برقراری اتصالات: برای نصب جزیره آشپزخانه، احتمالاً نیاز به برقراری اتصالات آب، گاز و برق در محل مورد نظر دارید که ممکن است نیازمند هزینه اضافی باشد.

کاهش جریان ترافیک: اگر جزیره به طور نامناسب قرار داده شود، ممکن است جریان ترافیک در آشپزخانه کاهش یابد و کار با آشپزی دچار مشکل شود.

نتیجه‌گیری

میز جزیره آشپزخانه یک عنصر مهم در طراحی داخلی آشپزخانه است که امکانات بیشتری به این فضا اضافه می‌کند. انواع مختلف طراحی‌های میز جزیره با توجه به مزایا و معایب خود، مواد ساخت مختلف و نکات کلیدی قابل بررسی هستند تا بهترین گزینه برای آشپزخانه‌ی شما را انتخاب کنید.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *