خلاقانه ترین انواع مدل های درب حیاط


درب حیاط به عنوان یک نقطه کانونی در خارج از منزل عمل می کند، به عبارتی درب منزل جزئی از ساختمان شماست که در دید همگان می باشد.

گالری عکس درب حیاط

درب حیاط یک عامل مهم در زیبایی، امنیت و بهره برداری بهتر از انرژی خانه است. از این رو انتخاب یک درب ورودی حیاط جدید یک راهکار عالی برای به روز رسانی ظاهر ساختمان و  سرمایه گذاری عالی برای افزایش ارزش خانه می باشد. مهمترین نکاتی که می بایست هنگام خرید درب حیاط به آن دقت کرد، موارد زیر می باشد که در ادامه تمامی موارد را یک به یک بررسی خواهیم کرد.

درب حیاط جدید

در صورتی که قصد خرید درب حیاط برای ورودی آپارتمان را دارید، بهتر است جدیدترین نمونه درب حیاط را مد نظر داشته باشید تا زیبایی و تاثیرگذاری ساختمان شما دو چندان گردد. در ادامه گالری عکس درب حیاط ساده و شیک را ملاحظه نمایید.

لازم به ذکر است شرکت روماک تولیدکننده انواع درب چوبی است و در زمینه ساخت درب فلزی فعالیت ندارد و این مقاله صرفا جهت راهنمایی مخاطبان عزیز گردآوری شده است.

درب حیاط مدل اسپانیایی

این مدل درب حیاط دارای طراحی شیک و روستیک بوده و همراه با الگوی تکرار شده در سطح درب می باشد. بهره گیری از شیشه شفاف، مشجر و یا منعکس کننده یرای این درب ها امکان پذیر می باشد.



مدل درب حیاط


درب حیاط شیک

درب حیاط فلزی مدرن

درب های مدرن دارای طراحی ساده و فاقد جزئیات بوده و همراه با خطوط صاف افقی و یا عمودی هستند. از شیشه نیز می توان در طراحی درب آهنی مدرن بهره گرفت.



درب حیاط آهنی مدرن


درب حیاط ساده و مدرن

مدل درب حیاط ساده و شیک دو لنگه

درب های دو لنگه همواره دارای شکوه بیشتری هستند. برای ساختمان های مدرن و امروزی می توان از درب های ساده و شیک دو لنگه استفاده نمود.

در حقیقت می توان گفت ساختمان هایی که دارای نمایی ساده با رنگ های خنثی هستند بهتر است از درب حیاط دو لنگه ساده استفاده نمایند. طراحی این درب با توجه به ساختمان انجام می گیرد، در مواردی که درب نفر رو جدا از درب پارکینگ می باشد نیز بهتر است هر دو درب دارای طراحی مشابه باشند تا سبک مدرن ساختمان زیر سوال نرود.



مدل درب حیاط ساده و شیک دو لنگه


درب حیاط فلزی شیک

درب حیاط لیزری

درب های فلزی با طراحی لیزری محبوبیت بسیاری دارند. این درب ها انعطاف پذیری بالایی داشته و در صورتی که همراه با جزئیات و رنگ طلایی باشد برای ساختمان های کلاسیک مناسب هستند. با اینحال درب ساده لیزری برای ساختمان های مدرن نیز انتخاب مناسبی است.



درب حیاط لیزری


درب حیاط ساده

درب حیاطی مدرن

اگر یک خانه مدرن حیاط دار دارید، دربهای فلزی مدرن با طرح های زیر برای ورودی حیاط به آپارتمان مناسب هستند. در یکی از مدل هایی که در زیر مشاهده می کنید؛ شیشه مات و فلز رنگ شده برای درب دو لنگه تلفیق شده اند. یکی از رمزهای درب های ساده و شیک، دستگیره خطی بلند است که برای سبک های مدرن و مینیمال طراحی می شوند.

اگر برای ورودی حیاط ساختمان مدرن خود سادگی بیش از حد را نمی پسندید، می توانید از تلفیق فلز و شیشه در کنار دستگیره طرح دار استفاده کنید. همچنین فلزهای خطی که روی شیشه را پوشش می دهد به دلیل سادگی و صاف بودن برای سبک مدنر ایده آل هستند.



درب حیاطی مدرن شیشه ای فلزی


درب مدرن ساده شیک حیاط

درب فرانسوی مشبک چوبی

این مدل درب در مقایسه با نمونه های قبلی گزینه شیک تر و البته گران قیمت تری می باشد. درب های فرانسوی تلفیقی از چوب طبیعی و شیشه نشکن هستند که پنل درب چوبی به صورت مشبک طراحی شده و داخل آن شیشه کار می شود. به طور معمول طرح این درب ها به صورت دو لنگه و یا یک و نیم لنگه بوده و به عنوان درب ورودی حیاط به ویلا مورد استفاده قرار می گیرند.

درب ورودی چوبی شیشه خور که توسط شرکت روماک طراحی و اجرا شده است را مشاهده کنید.

انواع مدل های خلاقانه درب حیاط

ما در اینجا قصد داریم مدل های درب ورودی حیاط و درب ویلایی که به نوعی در طراحی آن خلاقیت خاصی به کار رفته را معرفی نماییم. بنابراین این طرح ها با سایر مدل هایی که قبلا مشاهده کرده اید تا حد زیادی متفاوت می باشد. ذکر این نکته ضروری می باشد که پیش از انتخاب مدل درب، می بایست سبک طراحی ساختمان خود را تعیین نمایید و متناسب با آن درب ورودی خود را انتخاب نمایید. زیرا زیباترین طرح درب اگر با ساختمان شما همخوانی نداشته باشد نه تنها به ظاهر خانه شما کمک نمی کند بلکه به آن ضربه خواهد زد.

جهت مشاهده انواع مدل درب ورودی چوبی به صفحه درب لابی چوبی را مشاهده نمایید.

درب حیاط خلاقانه درب حیاط شیک درب حیاط ویلایی درب حیاط آهنی درب حیاط ساده درب حیاطی

نکات بسیار مهم:
1. از آنجایی که درب ورودی می بایست راه خروج ماشین ها باشد، توجه داشته باشد تا در راه مستقیم قرار گرفته شود. زیرا مسیر منحنی صعب العبور می باشد.
2. در حیاط هایی که درختان بلند وجود دارد، درب با ارتفاع بیشتر باید نصب گردد. وزش باد شدید ممکن است موجب شکستگی درب شود، بنابراین اینگونه درب های حیاط باید مستحکم تر ساخته شوند.

رنگ درب حیاط ساده تاثیر زیادی در زیبایی ورودی ساختمان می گذارد. به همین دلیل باید انتخاب رنگ درب را متناسب با معماری بنا و طراحی آن انتخاب نمایید.

1- رنگ خاکستری بژ : این رنگ با تناژ خاص و زیبایی که دارد برای درب های مدرن و ساده مناسب می باشد.

2- برنز تیره زنگ زده : رنگ برنز در طیف های روشن و تیره موجود است. برنز تیره با رگه های زنگ زده یکی از جذاب ترین رنگ ها برای درب حیاط می باشد. این رنگ برای درب های مدل اسپانیایی انتخاب مناسبی خواهد بود.

3- رنگ برنز تیره صدفی : تیرگی این طیف از رنگ برنز در مقایسه با نوع قبلی کمتر می باشد. برنز صدفی انتخاب سرزنده ای برای درب حیاط مدرن است. علاوه بر این، نظر هر بیننده ای را به راحتی جلب می نماید.

4- رنگ مشکی : مشکی با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارد با انواع معماری ها و سبک ها همخوانی دارد. امروزه مشکی مات در مقایسه با نوع براق آن محبوب تر است. رنگ در حیاط مشکی با اکثر نماها و سبک ها همخوانی دارد و با سایر رنگ ها از قبیل طلایی نیز هارمونی لازم را بر قرار می نماید.

5- رنگ نقره ای روشن : این رنگ برای درب های مدرن گزینه مناسبی بوده و تضاد زیبایی را با نمای تیره ایجاد می نماید.

در تصویر زیر می توانید نمونه رنگ ها را به ترتیب از راست به چپ مشاهده نمایید.

رنگ درب حیاط ساده

لازم به ذکر است رنگ های خنثی از قبیل قهوه ای ، مشکی و طوسی از جمله رنگ هایی هستند که هرگز برای رنگ در حیاط قدیمی نمی شوند. در صورتی که نسبت به انتخاب رنگ های روشن که در بالا ذکر شد دچار تردید هستید ، رنگ های مات را جایگزین نمایید. اکثر این رنگ ها با نماهای مدرن، کلاسیک، ترموود و شیشه همخوانی دارند.

ابعاد و وزن استاندارد درب حیاط فلزی

معمولا دو راه ورودی برای آپارتمان های شهری در نظر گرفته می شود، یک دربی که مخصوص عبور افراد می باشد؛ که اصطلاحا به آن نفر رو  می گویند و دومی دربی که ماشین ها از آنجا وارد ساختمان می شوند، که به آن درب ماشین رو گفته می شود. هر یک از این درب ها دارای ابعاد و وزن متفاوت می باشند، ولی امروز با توجه به افزایش تولید کنندگان درب ورودی حیاط امکان سفارشی سازی برای هریک از آنها وجود دارد. ابعاد استاندارد برای درب نفر رو معمولا عرض  115 تا 125 سانتیمتر  و ارتفاع حدودا 235 تا 245 سانتیمتر می باشد. همچنین درمورد وزن می توان گفت که درب نفررو اصولا 200 کیلوگرم و درب ماشین رو حدود 600 کیلوگرم می باشد، البته این وزن به شدت بستگی به طرح مورد نظر مشتریان دارد.

ابعاد درب حیاط

قیمت درب ورودی حیاط فلزی

عوامل زیای در تعیین قیمت درب حیاط وجود دارد که در ادامه به تشریح آن ها خواهیم پرداخت :

طرح درب ورودی حیاط :

یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت در درب های ورودی حیاط، طرح آن می باشد. این بدین معناست که هرچقدر طراحی درب ها ساده تر باشد هزینه و زمان ساختش کمتر خواهد بود، اما طرح هایی که درارای پیچیدگی بیشتری هستند (که اصطلاحا در بازار به آنها طرح های فرفروژه یا کنگره می گویند) قیمت بالاتری دارند. برای مثال قیمت ساخته یک درب ساده حدودا کیلویی 11000 تومان و برای درب حیاط فرفروژه کیلویی 16000 تومان است. همانطور که مشاهده می کنید اختلاف 5000 هزار تومانی حاکی از اهمیت طراحی و مدل درب می باشد. بطور معمول یک درب ورودی ماشین رو حدودا 600 کیلو گرم وزن دارد، در نتیجه اختلاف قیمت بین طرح درب ساده و کنگره به این میزان می باشد.

جنس فلز به کار رفته در درب

معمولا از آهن در ساخت درب فلزی استفاده می شود، دلیل آن هم مرغوبیت و قیمت مناسب این فلز ماست. نحوه قیمت دهی درب حیاط به شکل کیلویی می باشد، بطور مثال گفته می شود که درب به ازای هر متر مربع 80 کیلوگرم وزن دارد. حال با توجه به ابعاد درب ورودی مورد نیاز شما قیمت نهایی تعیین می گردد. مثلا گفته می شود قیمت هر کیلو درب 25000 هزار تومان می باشد و درب به ازای هر متر مربع 75 کیلو گرم وزن دارد بنابراین اگر طول درب 3 متر و ارتفاع آن 2.5 متر باشد قیمت نهایی به شکل زیر محاسبه می شود:

3×2.5 = 7.5M2 (مساحت درب)
7.5M2X75KG=562.5KG (وزن کلی درب)
تومان 562.5X25000=14.062.500 (قیمت درب)

رنگ در حیاط آهنی

بطور کلی درب های فلزی به دو شکل کوره ای یا رنگ روغن رنگ آمیزی می شوند. رنگ کوره ای بسیار با کیفیت می باشد، در واقع مانند رنگ ماشین عمل می کند. یعنی در مجاورت نور خورشید و آب دچار پوسیدگی و تغییر رنگ نمی شود، اما رنگ روغن در برابر عوامل محیطی مقاومت پایین تری دارد.

قیمت رنگ کوره ای با توجه به کیفیت بهتری که دارد، از رنگ کوره ای بالاتر است. بطور معمول رنگ کوره ای به ازای هر کیلوگرم 1000 تومان گران تر از رنگ روغن می باشد.

قیمت درب حیاط

جنس انواع مدل های درب حیاط

درب حیاطی قابل ساخت با انواع متریال زیر می باشد :

1- درب ورودی حیاط آهنی

هنگامی که صحبت از درب ورودی می شود اکثرا در ذهنمان درب ورودی حیاط آهنی را تصور می کنیم. زیرا متداول ترین جنس مورد استفاده در درب ورودی حیاط آهن می باشد. این فلز هم مانند تمامی فلزات دارای معایب و مزایایی می باشد که در زیر آنها را ذکر خواهیم کرد.

مزایای درب ورودی حیاط آهنی:

  • با توجه به متداول بودن این فلز به راحتی قابلیت سفارشی سازی دارد.
  • استحکام بالای فلز آهن موجب می شود استقامت درب بالا برود.

معایب درب ورودی حیاط آهنی:

  • این درب بسیار سنگین می باشد، از این رو نصب آن کمی سختر از درب ورودی چوبی می باشد.
  • در صورت عدم رنگ آمیزی مناسب موجب زنگ زدگی می گردد.

2- درب ورودی حیاط فولادی

همانطور که می دانید فلز فولاد از آلیاژ آهن بوده و دارای استقامت بالایی می باشد.

مزایا درب ورودی حیاط فولادی:

  • درب ورودی حیاط فولادی به دلیل استحکام بالای این فلز دارای امنیت بالایی می باشد. اگر اولین دغدغه ی شما امنیت است، درب های فولادی بهترین گزینه برای تامین امنیت خانه ی شما می باشد.
  • انواع و اقسام مدل های درب ورودی حیاط  فولادی به راحتی قابل خرید می باشند.
  • این مدل درب دارای قیمت مناسبی است.

معایب درب ورودی حیاط فولادی :

  • نقطه ضعف این درب طول عمر کوتاه آن است. اصولا درب های فلزی ساده در هوای مرطوب 5 تا 7 سال عمر دارند.
  • در صورت اصابت ضربه به درب های فولادی، برای جلوگیری از زنگ زدگی نیاز به رنگ دارند.

نتیجه گیری : با توجه به مطالب گفته شده درب ورودی حیاط فولادی تقویت شده یکی از بهترین گزینه ها برای خرید درب ورودی حیاط می باشد.

درب حیاط فولادی

3- درب ورودی حیاط وینیل (PVC) :

پی وی سی لغتی است که به اختصار برای پلی‌وینیل کلراید نیز استفاده می شود. استفاده از پی وی سی برای ساخت درب به طور استثنایی رایج است و در رنگ ها و طرح های متفاوتی در بازار موجود می باشد. درب های پی وی سی سبک بوده و استفاده از آن بسیار ساده است، چرا که در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود هستند. امروزه جنس پنجره ها هم از پی وی سی می باشد و در بازار به مشتریان پیشنهاد می شود، چرا که ساخت و نصب آن ساده است.

مزایا درب ورودی حیاط وینیل:

  • درب ورودی حیاط وینیلی دارای قیمت مناسبی می باشد.
  •  درب ورودی حیاط وانیلی دارای طول عمر بالایی می باشد و حدودا تا 20 سال قابل استفاده هستند.
  •  پی وی سی خاصیت ضد موریانه بودن، مقاومت، ضد ضربه بودن، سبکی، مقاومت در برابر رطوبت، و ضد زنگی و ضد پوسیدگی بودن دارد و نیاز به نگهداری هم ندارد.

معایب درب حیاط وینیل:

  • درب ورودی حیاط وینیل معمولاً تو خالی است و با مقداری نیرو شکسته می شود، از این رو استقامت آن بشدت کم است.

4- درب حیاط چوبی

یک درب ورودی حیاط چوبی راهی خوب برای سرمایه گذاری طولانی مدت در خانه می باشد. درب چوبی بهترین گزینه برای سبک کلاسیک است. در واقع این درب یک ظاهر کلاسیک و بی نظیر را درساختمان به وجود می آورد. البته درب ورودی چوبی بیشتر برای منازل جنوبی مناسب می باشد.

اگر علاقمند به درب های چوبی هستید؛ مدل درب ورودی ساختمان مسکونی خود را از بروز ترین طرح ها انتخاب نمایید.

5- درب ورودی حیاط فایبر گلس

اگر به ظاهر چوب علاقه دارید اما می خواهید که دوام درب شما بیشتر باشد، درب های ورودی فایبرگلاس بهترین انتخاب است. درب های فایبرگلاس عایق کاری شده هستند و عمدتا از کامپوزیت ساخته می شوند. همانند درب های فولادی، فایبر گلس ایمنی و بازده انرژی بالاتری نسبت به درب های چوبی دارد.  این نوع درب مستحکم می باشد و به نگهداری کمتری نیاز دارد. درب های فایبرگلاس را نیز می توانید به رنگ دلخواه خود درآورید تا ظاهری شبیه به چوب داشته باشد.

مانند درب های چوبی درب های فایبرگلاس گران هستند، اما نقاط قوت بسیاری نسبت به چوب دارند. درب های چوبی در برابر آب و نور خورشید به سادگی تغییر شکل و حالت نمی دهند و هر چندسال یکبار نیازی به رنگ و جلا ندارند. درب های فایبرگلاس برای کسانی که در مناطق سرد و مرطوب زندگی می کنند و ظاهری کلاسیک و با اصالت برای درب ورودی خود می خواهند انتخابی ایده آل هستند. یکی از نقاط ضعف آن این است که در برابر ضربه ی شدید دچار ترک می شوند.

مزایای درب ورودی حیاط فایبر گلس:

  • مهمترین شاخصه درب های فایبر گلس ضد آب بودن آن می باشد. در نتیجه برای سرویس بهداشتی از آن استفاده می شود.
  • درب های فایبر گلس دارای مقاومت بالایی دارد.
  • با توجه به اینکه در ساخت این درب از چوب استفاده نمی گردد، از این رو موجب حفظ محیط زیست می شود.
  • درب ورودی حیاط فایبر گلس دارای مقاومت بالایی می باشد.
  • درب های فایبرگلاس تنوع بسیار بالایی دارند و می توانند ظاهری که شما دوست دارید داشته باشند. این درب قابلیت ساخت با سطح صاف و رنگی و یا بافت برجسته ی مانند چوب داشته باشد و یا جلا داده شوند.
  • این نوع درب بازده انرژی بیشتری نسبت به درب های چوبی دارد. درب های فایبرگلاس هسته ی پلی اورتان دارند که ضریب تبادل حرارتی آن را حفظ می کند و رطوبت را جذب نمی کند. درب فایبرگلاس بدون پنجره می تواند 3 تا 4 برابر درب های چوبی بازده انرژی داشته باشند.

معایب درب ورودی حیاط فایبر گلس:

  • درب فایبر گلس دارای ظاهری زیبایی نمی باشد و همین موضوع باعث می شود که بسیاری از افراد تمایلی برای خرید آن نداشته باشند.
  • درب های فایبرگلاس در برابر ضربه دچار شکستگی و ترک می شوند

تفاوت درب چوبی و فولادی

شاید نسبت به تفاوت های درب چوبی و فولادی سوالاتی برای شما مطرح شود:

تفاوت نحوه نگهداری درب چوبی و فولادی

معمولا درب های چوبی هر سال یا هر دوسال یکبار احتیاج به رنگ و جلای تازه دارند. همه جای درب شامل لبه های بالایی پایینی و کناری نیز نیاز به رنگ کاری و روغن کاری دارند. درب های فولادی به اندازه ی درب های چوبی رطوبت را جذب نمی کنند، بنابراین تغییر شکل نمی دهند و رنگ آن پوسته پوسته نمی شود. با وجود اینکه درب های چوبی احتیاج به نگهداری بیشتری دارند، اما تعمیر آنها از تعمیر درب های فولادی ساده تر است. از طرفی دیگر درب های فولادی به سادگی دچار فرورفتگی بر اثر ضربه می شوند. هر خراشی که بر درب فولادی بیفتد به مرور زمان دچار زنگ زدگی می شود. به علت خاصیت انتقال گرمایی در فلزات وقتی سطح فولاد را لمس می کنید در زمستان احساس سرما و در تابستان احساس گرما می کنید.

تفاوت ظاهری درب ها

زیبایی و تنوع درب های چوبی می تواند مهم ترین نقطه ی قوت آن ها باشد. چوب متریالی طبیعی است که گرمای خاصی به ورودی منزل شما میدهد و می توانید هر رنگی که بخواهید به آن بزنید. همچنین طراحی های بسیاری برای درب های چوبی وجود دارد و انواع مختلفی از چوب موجود است که به شما امکان سفارشی سازی آن را می دهد. در مقابل، درب های فولادی می توانند به طور قانع کننده ای ظاهر یک درب چوبی را داشته باشند. نقش برجسته یکنواخت روی سطح درب بسیار مناسب خانه هایی با طراحی سنتی هستند. این درب با خطوط خارجی با وضوح بالا می تواند زیبایی فوق العاده ای برای فضای خارجی منزل شما ایجاد کند. درب های فولادی نیز می توانند به رنگ دلخواه شما در بیایند.

تفاوت قیمت درب ها

یکی دیگر از تفاوت های بارز این درب ها، اختلاف قیمت شان می باشدو درب های چوبی معمولا قیمت بالاتری دارند، زیرا چوب و ام دی اف در مقایسه با فلز گران قیمت تر هستند. از طرفی ساخت درب به صورت دستی انجام می شود و زمان بر تر است و زحمت بیشتری دارد. همچنین رنگ درب چوبی متفاوت است که این خود جای بحث دارد. علاوه بر این یراق آلات مورد استفاده برای درب های چوبی قیمت بیشتری دارند، خصوصا دستگیره درب!

به همین دلیل است که عموم پروژه های لوکس درب چوبی را انتخاب می کنند.

مزیت های درب حیاط فلزی

برای پاسخ به سوال ” چرا درب ورودی فلزی بخریم ” می بایست مزیت های درب فلزی حیاط را بررسی نماییم. در ادامه 6 دلیل خرید درب حیاط را برشمردیم.

چرا درب حیاط فلزی بخریم

1. یک سرمایه گذاری مادام العمر

درب حیاط فلزی که از بهترین مواد ساخته شده اند و با دقت مهندسی و نصب گردیده اند؛ دارای طول عمر بالایی هستند. درب های چوبی در صورت عدم استاندارد سازی می توانند دچار پوسیدگی شوند و درب های فولادی با هسته ی چوبی ممکن است از هم جدا گردند، ولی درب فلزی حیاط می تواند ازخود خانه هم بیشتر عمر کنند.

2. نور طبیعی

آهن و فولاد چکش کاری شده به طرز باورنکردنی محکم هستند. در درب های ورودی فلزی بخشی از درب را می توان به شیشه های مات و یا شیشه ی شفاف اختصاص داد. در این صورت درب های فلزی نور طبیعی منزل شما را نیز تامین خواهد نمود، بدون اینکه امنیت شما را تهدید نماید. به عبارتی دیگر علاوه بر امنیت، از مزیت های فلز چکش کاری شده محکم و گرمای نور خورشید بهره مند می شوید.

3. تعمیر و نگهداری ساده

با استفاده از ساده ترین مواد (مواد شوینده) می توانید درب های فلزی خود را تمیز، درخشان و زیبا نگه دارید. نیازی به استفاده از واکس ها و یا ساییدن مداوم ندارید. زیبایی آهن چکش کاری شده در آن نهادینه شده است. از ساییدن آن خودداری کنید و با یک پارچه ی نرم درب های فلزی خود را برای ده ها سال زیبا نگه دارید.

4. امنیت
شاید مهم ترین ویژگی درب حیاط فلزی امنیت آنها باشد. مهاجمان با نگاهی به درب پر ابهت، بزرگ و با شکوه شما به دنبال هدف آسان تری خواهند رفت. عبور از درب های فلزی بسیار سخت تر از عبور از درب های چوبی یا شیشه ای است. همچنین صدای واضحی که در موقع ضربه ایجاد می کند موجب می شوند تا ضریب امنیت بالایی داشته باشند. وقتی ضربه ای به درب های فلزی وارد می شود، دچار آسیب می شوند و یا خم می شوند اما نمی توان از آنها عبور کرد. آنها در مقابل تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم هستند.

5. ارزش خانه

هر خانه ای همواره درنبردی خاموش برای حفظ و یا افزایش ارزش خود است. عوامل خارج از کنترل تان میتواند تأثیری منفی بر روی ارزش خانه شما داشته باشد. تأثیر یک ورودی خانه بسیار زیاد می باشد، تا جایی که بیش از 90 درصد هزینه درب حیاط جدید قابل بازگشت است، زیرا خریداران جدید با کمال میل برای آن هزینه خواهند کرد

6. ظاهری جذاب

زیبایی درب حیاط ورودی فلزی همراه با ظرافت، عاری از مبالغه و مقتدرانه است. بالا بردن جذابیت بصری نما ممکن است هدف غایی شما در نصب درب نباشد، اما با نکات مثبتی که یک درب حیاط فلزی با خود به همراه دارد، بی شک خانه ی شما را زیباتر می سازد.

لزومی ندارد که درب های فلزی سطح صافی داشته باشند. اگر ظاهر درب های چوبی را دوست دارید اما سطح امنیت درب آهنی را مد نظر دارید، می توانید دربی با بافتی برجسته همانند طراحی و قابکاری درب های چوبی داشته باشید.

شاید این درب ها نسبت به درب های چوبی کمی ضعف داشته باشند، اگر با ظرافت خاصی ساخته شوند زیبا هم هستند در زیر برخی از مزیت درب های فلزی حیاط آورده شده است.

ظاهری متمایز
جذابیت بصری
برخورد اولی به یادماندنی

رنگ درب حیاط

درب های ورودی را می توان به هر شکلی رنگ آمیزی کرد، اما دو فاکتور مهم در رنگ آمیزی درب ورودی حیاط وجود دارد نکته اول جنس رنگ و مورد بعد انتخاب رنگی متناسب با نمای ساختمان در ادامه هر دو عامل مهم در رنگ آمیزی را بررسی خواهیم کرد:

رنگ درب حیاط

جنس رنگ درب ورودی حیاط

اینکه از چه نوع رنگی برای رنگ آمیزی درب استفاده شود به جنس خود درب بستگی دارد. از این رو در این اینجا در مورد رنگ متداول ترین جنس درب ها یعنی چوبی و آهنی بحث خواهیم کرد.

1- جنس رنگ درب های چوبی

جهت مطالعه در مورد انواع رنگ و شیوه رنگ آمیزی درب های چوبی و رنگ های مد روز؛ صفحه رنگ درب اتاق خواب جدید خواب را مشاهده نمایید.

2- جنس رنگ درب ورودی حیاط آهنی

پیش از بررسی در مورد جنس رنگ اصلی درب، ذکر دو نکته مهم قبل از رنگ آمیزی بسیار حائز اهمیت است:

  • می بایست سطح درب های فلزی کاملا صاف باشد، از این رو می بایست به خوبی روی آن ها سمباده زده شود .
  • استفاده از ضد زنگ پیش از رنگ آمیزی اصلی بسیار حائز اهمیت است. این امر می بایست در دو مرحله انجام شود و ضد زنگ هم از غلظت مناسبی برخوردار باشد.

مهمترین فاکتور در رنگ درب ورودی حیاط غلظت رنگ می باشد، هرچقدر غلظت رنگ بیشتر باشد طبیعتا رنگ با کیفیت تری می باشد.

3- رنگ در حیاط پودری کوره ای

برای رنگ آمیزی درب آهنی حیاط ساده می توان از رنگ کوره ای نیز استفاده نمود. رنگ کوره ای در حقیقت به صورت پودری بوده و اخیرا مورد توجه دوستداران محیط زیست قرار گرفته است. رنگ آمیزی به شیوه های سنتی مستلزم رنگ های شیمیایی هستند که برای محیط زیست مضر هستند. اما این امر تنها دلیل بهره گیری از رنگ کوره ای و یا الکترواستاتیک نیست.

این نوع رنگ آمیزی باعث می شود تا درب ظاهری بهتری داشته باشد، در نتیجه برای درب حیاط ساده و زیبا کاربردی تر است. پخش رنگ الکترواستاتیک بر روی درب توسط دستگاه انجام می شود و این امر باعث یکسان سازی می گردد. با تماس دست با سطح درب متوجه خواهید شد که سطح درب زبری درب های رنگ آمیزی شده با رنگ های معمولی را ندارد.

از آنجایی که این شیوه رنگ آمیزی دارای پرایمر زینک است، درب در برابر رطوبت و نم نیز مقاوم خواهد بود. در مجموع می توان گفت ماندگاری این نوع رنگ در حیاط بیشتر از رنگ های معمولی است و علت آن هم ضخامت رنگ است. منظور از ماندگاری عدم پوسته پوسته شدن رنگ و خش پذیری درب است. این درب ها نیاز به رنگ آمیزی مجدد نیز نخواهند داشت.

انتخاب رنگ درب ورودی حیاط

همانطور که گفته شد درب ورودی اولین المان از ساختمان می باشد که دیده می شود و رنگ آن نیز در ظاهر درب تاثیر می گذارد. یک درب حیاط ساده و زیبا ، متناسب با محیط اطراف و نمای ساختمان انتخاب می شود. این هماهنگی می تواند با انتخاب رنگ مناسب فراهم گردد. در ادامه شرح خواهیم داد هر رنگ برای چه ساختمانی مناسب است. از آنجایی که درب در معرض عناصر بیرونی قرار می گیرد، بهتر است از رنگ مناسب استفاده شود تا مانع از پوسته پوسته شدن آن شود. رنگ بیرونی لاتکس و یا پلی اورتان پوشش مقاومی در برابر آب دارد.

رنگ های خنثی

مشکی، خاکسری و قهوه ای از جمله رنگ های خنثی می باشند. این رنگ ها با تمامی نماها و سبک ها همخوانی دارند و گزینه مناسبی برای درب حیاط ساده و شیک هستند.

ترکیب رنگ نسکافه ای درب حیاط با نمای ساختمان به رنگ خنثی ( سفید ، طوسی ) و یا نمای ترموود و یا شیشه ای برای سبک مدرن مناسب است.

رنگ های جسورانه

از اینکه قوانین را بشکنید و یک رنگ خاص برای قسمتی از ساختمان انتخاب کنید، نهراسید. برخی از مردم در مورد استفاده از رنگ های روشن در نمای ساختمان تردید دارند. اما اگر این رنگها با ساختمان همخوانی دارند، از آزمایش کردن آنها نهراسید. یک درب نارنجی و یا سبز لیمویی یک ویژگی جسورانه را به ساختمان می دهد. اگر روشن بودن رنگ درب مورد پسندتان نیست، رنگ بادمجانی را انتخاب کنید.

در صورتی که معماری محیط و یا مدل درب حیاط دارای جزئیات می باشد، یک رنگ روشن و یا خنثی می تواند انتخاب مناسبی باشد تا جزئیات به چشم بیاید.

رنگ های متضاد

نمای اکثر ساختمان ها متشکل از رنگ های خنثی می باشد. بنابراین با انتخاب یک رنگ متضاد و یا قالب برای درب ورودی، می توان نمای جذابی را برای ساختمان خلق کرد. علاوه بر این، معماری ساختمان بیشتر خودنمایی خواهد کرد. به عنوان مثال، برای یک ساختمان با طیفی از رنگ های خاکستری، درب آبی نفتی انتخاب مناسبی است. البته یک رنگ گرم مانند زرد و نارنجی نیز می تواند انتخابی جسورانه برای یک درب حیاط ساده و شیک باشد.

رنگ های گرم

رنگ هایی مانند قرمز ، زرد و نارنجی برای درب حیاط، به گرمی به میهمانان شما خوشامدگویی خواهند گفت. در صورتی که از رنگ های خنثی به عنوان رنگ اصلی برای ساختمان استفاده شده باشد، یک رنگ گرم برای درب بسیار خاص و زیبا خواهد بود. البته در کشور ما نصب درب های رنگی برای حیاط و یا ورودی چندان رایج نمی باشد.

رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای از گذشته تا به امروز، همواره انتخابی محبوب برای رنگ درب بوده است. این رنگ در تناژ های مختلف جذابیت خاصی به ساختمان و یا حیاط می بخشد. درب های چوبی حیاط معمولا به رنگ قهوه ای انتخاب می شوند. ترکیب شیشه و چوب نیز یک درب لوکس حیاط را پدید می آورد.

انتخاب رنگ درب حیاط

نکته : در بالا نکاتی در خصوص انتخاب رنگ با در نظر گرفتن نمای ساختمان و محیط اطراف بیان شدند. اما نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که درب رو به چه محیطی و با چه سبکی باز می شود. بنابراین همواره فضای داخلی را که درب رو به آن باز می شود مد نظر داشته باشید.

عکس درب حیاط و باغ ( درب ویلایی مدرن)

درب حیاط و یا باغ از جنس چوب ، هارمونی زیبایی را با طبیعت اطراف برقرار می کند. همانطور که در عکس درب ویلا مشاهده می نمایید، ترکیب شیشه و چوب نیز برای باغ و یا درب ساختمان ویلایی لوکس، بسیار جذاب می باشد.

عکس درب حیاط ویلایی

عکس درب ویلایی

برای خانه باغ های ویلایی به سبک مدرن ؛ درب های بزرگ و پیوت انتخابی منحصر بفرد هستند.  هر چه پهنای درب بیشتر باشد، ابهت بیشتری به ویلا می بخشد. در صورتی که باغ کاربری پارکینگ نیز دارد، طراحی درب بهتر است بصورت 2 لنگه باشد.

درب حیاط دو لنگه

در صورتی که درب ورودی ویلا از درب حیاط مجزا باشد، درب شیشه ای انتخاب مناسبی است. درب های شیشه ای نور طبیعی به محیط می بخشند. فریم های چوبی نیز به زیبایی درب ویلایی شیشه ای می بخشد.

درب ویلایی شیشه ای

عکس درب حیاط برای خانه های ویلایی

درب فلزی همواره محبوبیت بالایی دارد و به عنوان درب ورودی حیاط برای خانه های ویلایی و باغ دار مناسب می باشد. دربهای فلزی نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند و امکان طراحی آن به شکل ساده و در سبک های معاصر و مدرن نیز وجود دارد. همچنین می توان از درب های فرفورژه و یا سی ان سی نیز بهره برد تا فضای باغ و یا حیاط از بیرون قابل رویت باشد.

عکس درب حیاط فلزی

برخی از خانه های ویلایی نیز دارای فضایی مجزا برای پارکینگ هستند. در این صورت می توان از درب های فلت چوبی و یا روکش چوب بهره برد. طراحی این درب ها برای خانه های ویلایی بسیار لوکس می باشد. امکان ترکیب شیشه نیز در این طرح ها وجود دارد.

درب چوبی پارکینگ

درب مدرن پارکینگ

درب فلت

درب های ورودی خانه های ویلایی معمولاً از ابعاد بزرگی برخوردار هستند. برای تاثیرگذاری بیشتر؛ می توان این درب ها را به صورت دو لنگه طراحی نمود. متریالی از جمله هایبرگلاس، آلومینیوم، چوب و … برای درب ورودی خانه ویلایی مناسب است. بکارگیری شیشه در ساختار این درب ها باعث می شود تا فضای داخلی از نور طبیعی در طول روز برخوردار باشد. لازم به ذکر است درب تماما از جنس شیشه برای فضای مدرن مناسب بوده و می توان فضای پر نور و لوکس را فراهم آورد.

درب ورودی خانه ویلایی

درب آلومنیومی

درب ویلایی فرفوژه

هنگام خرید درب ویلایی برای بسیاری افراد، تنها زیبایی ظاهری آن حائز اهمیت است. در حالیکه باید استحکام و کیفیت درب را نیز در نظر داشته باشید.

تکنیک فرفورژه برای زیباسازی نمای ورودی ویلا، بسیار محبوب بوده است. همین امر موجب شده کشور ایران طی دهه گذشته به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان درب فرفوژه در خاورمیانه شناخته شود. در روش فرفوژه بعد از فرم دادن آهن با دما و فشار بالا به طرح های متنوع و بسیاری می توان دست یافت که به انواع رایج آن اشاره خواهیم کرد.

درب فرفوژه مدرن: برای ورودی باغ و ویلاهایی که پارکینگ وسیع تری دارند، می توان از فرفوژه های لوکس با رنگ آمیزی منحصر بفرد که بر روی لنگه های فلزی جوشکاری شده اند، استفاده کرد. برای این مدل درب ها باید از طرح های خاص بهره برد که از جمله آن ها مدل بال پرندگان است که برای تولید درب های فرفوژه مدرن چشم نواز می باشد.

درب فرفوژه کلاسیک: دربی که به لحاظ طرح مناسب خانه هایی است که در زمین های ویلایی و مجهز به فضای سبز، ساخته شده اند. تعدادی از تولید کنندگان از گرافیک سنتی و طرح های اسلیمی نیز برای سبک کلاسیک استفاده می کنند. برای زیبایی نمای بیرونی می توان از ترکیب فولاد و شیشه در کنار هم به عنوان یک کار تلفیقی استفاده نمود .

درب حیاط سبک وزن

در میان انواع مدل های درب حیاط ؛ درب فلزی یکی از گزینه های نسبتاً با دوام است که در صورت نگهداری مناسب، عمری طولانی دارد. درب فلزی حیاط می تواند از فلزات مختلفی مثل آلومینیوم و آهن ساخته شود. در ادامه به بررسی درب آلومنیومی می پردازیم.

درب حیاط آلومینیومی

آلومینیوم با استحکامی که دارد، انتخاب محبوبی برای درب حیاط است. همچنین از نظر وزنی سبک است و می‌تواند از مواد بازیافتی نیز ساخته شود. از آنجایی که آلومینیوم در مقابل آب و زنگ زدگی مقاوم است، نگهداری از آن چندان سخت نیست.

عوامل تاثیر گذار بر وزن درب آلومینیومی

تاثیر وزن یراق آلات استفاده شده : یراق آلات استفاده شده تعیین کننده ی وزن کلی درب است. اینکه از یراق آلات خاص استفاده شده یا خیر، حائز اهمیت بوده و در انواع مدل های درب متفاوت است.

تاثیر وزن شیشه استفاده شده: ساختار شیشه و این که وزن هر میل شیشه چه میزان هست، در تعیین وزن کلی موثر است.

مدل درب جدید پارکینگ

علیرغم صحبت از درب های خلاقانه، یک درب پارکینگ ایده آل، دربی است که کمتر به چشم می آید. به عبارت دیگر درب پارکینگ بر خلاف درب حیاط بهتر است که با محیط آمیخته شود تا کمتر جلب توجه کند. در این صورت نمای ساختمان نیز زیباتر می شود. بنابراین طراحی درب پارکینگ باید فاقد جزئیات بیش از حد باشد. معمولا طرح هایی که دارای هارمونی و تکرار هستند، برای سبک های امروزی پیشنهاد می شود.

برای ساختمان های مدرن و معاصر، درب پارکینگ همراه با خطوط صاف و افقی بهترین گزینه است. ابعاد درب نیز بهتر است مناسب برای پارکینگ و عبور وسایل نقلیه باشد.

جنس درب پارکینگ عموماً استیل ، آلومینیوم، چوب و فایبرگلس می باشد. درب استیل برای پارکینگ بهترین گزینه است. زیرا ماندگاری بالا و قیمتی مناسب دارد. علاوه بر این نیاز به نگهداری کمتری دارد. همچنین استیل قابلیت رنگ شدن داشته و می تواند ظاهری شبیه به چوب نیز داشته باشد. از جمله معایب درب پارکینگ استیل می توان به عایق نبودن و ضخامت کم در انواع ارزان قیمت آن اشاره نمود.

درب پارکنیگ

چگونه یک درب آهنی را رنگ کنیم؟

درب آهنی به دلیل جنس سخت آن کاربرد زیادی دارد. نکته قابل توجه در خصوص این نوع از درب رنگ آن می‌باشد، زیرا به مروز زمان پوسته پوسته و یا کنده می شود و نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارد. نحوه رنگ آمیزی این نوع از درب مشابه با دیگر انواع درب می باشد، اما توجه به چند نکته به منظور آماده سازی درب ضروری است.

1- برای اینکه سطوح پوسته پوسته را صاف کنیم، نیاز به کاردک داریم. این کار را باید در جهات مختلف انجام دهیم تا هیچ اثری از پوسته باقی نماند.

2- به منظور صاف شدن سطح درب، عمل سمباده کشی انجام می گیرد.

3- با استفاده از ترکیب آب و صابون درب را کاملا شسته و زمان می دهیم تا خشک شود.

4- قسمت هایی از درب که نباید رنگ شوند مانند دستگیره و لولاها را با استفاده از نوار چسب رنگ کاری می پوشانیم. از پوشانندگی و چسبندگی کامل و دقیق چسب اطمینان حاصل کنید.

5- رنگ را از صافی رد کرده و درون سینی غلتک ریخته، سپس غلتک را در رنگ میزنیم تا سطح آن آغشته به رنگ شود. غلتک باید چندین بار در سطح مشبک حرکت داده شود تا رنگ اضافه به سینی برگردد.

6- به وسیله غلتک درب را به صورت مداوم و آهسته رنگ می کنیم. توجه داشته باشید که مجاور دستگیره و لولا از قلم رنگ استفاده نمایید. در صورت نیاز به رنگ کاری دست دوم، اجازه بدهید تا رنگ کاملا خشک شود.

نکات رنگ برای درب آهنی منزل

رنگ آمیزی دربها بستگی به سلیقه ی افراد داشته اما اصل مهم در رنگ درب آهنی بسته شدن درزهای برش آهنگری می باشد. معمولا کم توجهی به این موضوع باعث پوسیدگی دربها میگردد .

انواع رنگ های درب فلزی شامل رنگ کوره ای و یا الکترواستاتیک، رنگ فوری و یا اتومبیلی، رنگ پلی اورتان ، رنگ براق اپوکسی و رنگ پلیمری است. رنگ های پلیمری و پلی اورتان یکی از بهترین انواع رنگ های قابل استفاده در مصنوعات فلزی می باشد که به دلیل گران بودن آنها نسبت به رنگ های روغنی و اتومبیلی فوری کمتر استفاده میگردد.

راه هایی برای افزایش امنیت درب حیاط آهنی

برای افزایش امنیت درب حیاط آهنی خود، می‌توانید از روش‌ها و تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

۱. نصب سیستم قفل قوی: برای جلوگیری از نفوذ غیرمجاز، مطمئن شوید که درب حیاط شما دارای یک سیستم قفل قوی و با کیفیت است. قفل‌های امنیتی مقاوم در برابر تلاش‌های خرابکاران باید انتخاب شوند. قفل‌های الکترونیکی همچنین می‌توانند امکانات اضافی امنیتی مانند کدهای دسترسی یا اثر انگشت را فراهم کنند.

۲. استفاده از سیستم های امنیتی الکترونیکی: مداربسته و سیستم‌های امنیتی الکترونیکی می‌توانند به شما کمک کنند تا به راحتی فعالیت‌های اطراف خانه‌تان را مشاهده و کنترل کنید. نصب دوربین‌های مداربسته در نزدیکی درب حیاط و محل‌های دیگری که احتمال نفوذ غیرمجاز وجود دارد، می‌تواند به شما امکان تشخیص وقوع وقایع ناخواسته و دسترسی غیرمجاز را بدهد.

۳. روشنایی مناسب: تأمین نور مناسب در نزدیکی درب حیاط، می‌تواند از غافلگیر شدن خرابکاران و افراد ناشناس جلوگیری کند. نصب لامپ‌های با قدرت نور مناسب و استفاده از سیستم‌های روشنایی خودکار می‌تواند روشنایی لازم را در هنگام تاریکی فراهم کند.

۴. پرده‌ها یا حصارهای بلند: استفاده از پرده‌ها یا حصارهای بلند می‌تواند به شما امکان دهد تا دسترسی به درب حیاط را محدود کنید. یا حصارهای خار دار نیز می‌توانند به عنوان موانع فیزیکی عمل کنند و به شما وقت بیشتری برای واکنش به تلاش‌های نفوذ غیرمجاز بدهند.

۵. استفاده از سیستم اعلام حریق و سیستم امنیتی خانه: نصب سیستم اعلام حریق و سیستم امنیتی در خانه می‌تواند به شما اطلاع دهد که در صورت وقوع حریق یا تلاش نفوذ، باید اقدامات لازم را انجام دهید. این سیستم‌ها می‌توانند باعث هشدار دهی به مراکز امنیتی محلی نیز شوند.

۶. مراقبت و نظافت مداوم: حفظ درب حیاط آهنی از خرابی‌ها و خوردگی‌ها به وسیله نگهداری و نظافت مداوم می‌تواند امنیت را افزایش دهد. بررسی دوره‌ای سیستم قفل و قابلیت‌های امنیتی دیگر درب حیاط نیز ضروری است.

با اجرای این راهکارها، می‌توانید امنیت درب حیاط آهنی خود را افزایش دهید. اما بهتر است به شرایط خاص خانه و نیازهای شما نیز توجه کنید و از روش‌های مناسب و موثر برای افزایش امنیت استفاده کنید.

سوالات متداول

رنگ های بژ، خاکستری، برنز و مشکی از جمله شیک ترین رنگ ها برای درب حیاط هستند. برای رنگ درب حیاط ساده؛ رنگ پودری کوره ای بسیار مناسب می باشد.

درب حیاط در انواع آهنی، فولادی،آلومینیومی، چوبی، وینیل و فایبرگلاس موجود می باشد. اگر بدنبال یک درب حیاط ساده و ارزان هستید، درب آهنی گزینه مناسبی می باشد.

درب های آلومینیومی از جمله سبک وزن ترین انواع درب ویلایی بوده که کیفیت و ماندگاری خوبی دارد. البته وزن درب با نوع و مدل درب ارتباط مستقیمی دارد.

درب حیاط ساده و زیبا از جنس آهن ، فلز و وینیل برای ساختمان های مدرن گزینه مناسب و زیبایی هستند.

به خواندن ادامه دهید

4 دیدگاه

  • علی گفت:

    سلام
    خسته نباشید برای سفارش چکار باید انجام بدیم

    • Sahar Fallah گفت:

      سلام.
      برای کسب اطلاعات و سفارش انواع درب های چوبی ( ورودی ، داخلی، لابی و … ) با شماره های 88613629 و یا 88613873 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان فروش راهنمای شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *