مراحل کامل نصب درب ضد سرقت


نصب درب ضد سرقت فرایندی متفاوت با درب های معمولی دارد. بنابراین می بایست توسط شخصی که تخصص کافی در این زمینه دارد انجام شود.
در ویدئوی بالا به طور کامل روش نصب درب ضد سرقت را توسط نصاب تولیدی درب ضد سرقت روماک ملاحظه می نمایید. در ادامه اطلاعات کاملی را در خصوص فریم درب، چهارچوب و نحوه نصب درب ضد سرقت در اختیارتان قرار می دهیم.

برای مطالعه مطالب زیر، بر روی عنوان مورد نظر کلیک نمایید.

برای مشاهده جدیدترین مدل های درب ضد سرقت لوکس، صفحه درب ضد سرقت  را مطالعه نمایید.

نکاتی در خصوص نصب درب ضد سرقت

پیش از نصب درب، باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا این عمل با موفقیت و بدون هیچ نقصی صورت گیرد.

درب ضد سرقت نیز همانند تمامی درب های دیگر بهتر است در مرحله آخر ساخت و ساز نصب گردد تا آسیبی به آن نرسد. به عنوان مثال کف باید اجرا شده باشد تا بتوان اندازه گیری و ترازبندی دقیق فریم و چهارچوب درب را انجام داد. در غیر این صورت ممکن است پس از اجرای کف ، فضای کافی برای باز و بسته شدن درب وجود نداشته باشد.

نصب درب می تواند پیش از انجام آخرین دست رنگ کاری انجام شود. با این حال نقاش باید توجه داشته باشد که روی درب و چهارچوب را کاملاً بپوشاند تا درب رنگی نشود.

اندازه فریم درب ضد سرقت

چهارچوب بر روی فریمی که در داخل دیوار قرار دارد، نصب می شود. فریم ساخته شده از قوطی فلزی های 40*80 و یا 40*100 می باشد. نکته ای بسیار مهم ابعاد فریم دیوار، نسبت به چهارجوب درب ضد سرقت است که باید طول و عرض فریم دیوار به ترتیب 2 و 3 سانتی متر بیشتر از ابعاد درب باشد. به این امر اصطلاحاً بادخور گفته می شود.

فریم درب ضد سرقت

چهارچوب درب ضد سرقت

از آنجایی که درب ضد سرقت سنگین وزن می باشد، چهارچوب چوبی توان تحمل وزن درب را در طولانی مدت نخواهد داشت. علاوه بر این، چهارچوب چوبی در برابر دیلم مقاوم نیست و قابل تخریب است. بنابراین چهارچوب درب ضد سرقت دارای یک فریم آهنی می باشد تا لولاها بر روی آن پیچ شوند. بخشی از چهارچوب که زبانه قفل در آن قرار می گیرد نیز باید ساختار فلزی داشته باشد. در غیر این صورت در برابر دیلم و یا پیچ گوشتی، آسیب پذیر خواهد بود.

مراحل کامل آموزش و روش نصب درب ضد سرقت

نصب دربهای ضد سرقت در چند مرحله و به شکل زیر انجام می گیرد :

1- اندازه گذاری و نصب لولاها بر روی درب

اولین گام، اندازه گذاری دقیق محل لولاها بر روی درب می باشد. لولای بالایی با فاصله 15 سانتی متر از بالای درب و لولای پایینی با فاصله 20 الی 25 سانتی متر از پایین درب باید جای گیری شوند. لولای وسط بین دو لولای دیگر و متمایل به سمت بالایی قرار می گیرد. پس از اندازه گذاری محل لولاها بر روی درب، آن ها را نصب می نماییم.

تغییر ابعاد درب ضد سرقت به طور مثال افزایش طول و عرض آن، موجب تغییر قیمت نهایی در امنیتی می شود، بنابراین برای خرید مناسب ترین درب ضد سرقت لازم است تا با ابعاد استاندارد آن آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ابعاد استاندارد درب ضد سرقت مراجعه نمایید.

لولای درب ضد سرقت معمولا لولای تخت است. ضخامت این لولاها در مقایسه با درب های معمولی متفاوت می باشد. بال های لولاهای معمولی 3.5 سانتیمتر است، در حالیکه در درب های ضد سرقت از لولای 4.5 سانتیمتری استفاده می شود. این امر سبب می گردد لولا به راحتی در داخل قوطی فلزی پیچ شود.

لولای درب ضد سرقت

2- نصب چهارچوب در داخل فریم

پیش از نصب چهارچوب بر روی فریم، باید لقمه های آهنی در پشت چهارچوب جوش داده شود. پس از آن چهارچوب را در داخل فریم قرار می دهیم تا از شاقول بودن آن اطمینان حاصل کنیم. بدین معنی که باید بالا و پایین درب با دیوارها و کف کاملا موازی باشد.

قوطی فلزی

سپس چهارچوب را در جهت لولاها (گردش درب) به فریم جوش می دهیم. بعبارتی، جهتی از چهارچوب که قفل درب در آن قرار میگیرد، باید آزاد باقی بماند. لازم به ذکر است، جوش دادن کامل چهارچوب در مرحله بعد انجام می شود.

3- نصب درب بر روی چهارچوب

در این مرحله؛ درب ضد سرقت را در داخل چهارچوب قرار داده و پس از اطمینان از شاقول بودن آن، نسبت به بستن لولاها بر روی چهارچوب اقدام می نماییم. لولاها توسط پیچ سرمته بر روی چهارچوب (قوطی آهنی) نصب می گردند.

حال درب در محل خود قرار دارد. درب را چندین بار باز و بسته نمایید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. وقتی از صحت عملکرد درب اطمینان حاصل نمودیم، چهارچوب را به صورت کامل بر روی فریم جوش می دهیم.

در صورتی که درب به خوبی بر روی چهارچوب قرار نگرفته بود، درب را چندین بار عقب جلو نمایید تا درب و چهارچوب با هم هماهنگ شوند.

نصب لولای درب ضد سرقت

4- نصب دستگیره ها و قفل بر روی درب

حال باید دستگیره و قفل را بر روی درب نصب نموده و محل زبانه قفل را روی چهارچوب مشخص نماییم. سپس پلاک قفل را در همان محل بر روی چهار چوب نصب می نماییم.

نصب درب ضد سرقت

به هنگام سفارش درب می توانید در خصوص تعبیه قفل مرکزی تصمیم گیری نمایید. ساختار این درب ها به گونه ای است که یک میله مرکزی در داخل درب قرار دارد. به هنگام قفل کردن درب، همزمان درب از جهات مختلف قفل می گردد. در این حالت، چهارچوبی که به همراه درب برای شما ارسال می گردد نیز متفاوت خواهد بود.

دستگیره درب ضد سرقت شامل یک دستگیره متحرک و یک دستگیره ثابت می شود. عموم فروشندگان دستگیره متحرک و ثابت را به صورت ست عرضه می نمایند.

نصب دستگیره درب ضد سرقت

5- پوشش فضای خالی بین فریم دیوار و چهارچوب با فوم

در مرحله آخر ؛ فضای خالی بین چهارچوب و دیوار باید با فوم پلی اورتان پر گردد. هدف از انجام این کار اشباع فضای خالی می باشد. از آنجایی که این فوم قابلیت انبساط و چسبندگی دارد، فضا را کاملا پر می نماید و باعث می شود چهارچوب در محل خود ثابت باقی بماند.
در صورت تمایل ، می توان از پشت کوب و روکوب چوبی بر روی چهارچوب استفاده نمود، تا زیبایی چوب طبیعی را به عنوان یک قاب در معرض دید داشته باشیم.

فضای خالی بین فریم و چهارچوب

طریقه نصب درب ضد سرقت، عموماً طی مراحل مذکور انجام می گردد. حضور نصاب در ضد سرقت در محل باعث می شود تا با خیالی آسوده درب را نصب نموده و از امنیت و استحکام درب اطمینان حاصل نمایید.

نحوه نصب دستگیره درب ضد سرقت

نصب دستگیره درب ضد سرقت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ زیرا هم بر روی امنیت خانه و هم زیبایی درب تاثیر گذار است. همچنین دستگیره از لوازم جانبی ضروری برای درب امنیتی محسوب می شود، زیرا باز و بسته شدن در را تسهیل می کند.

1- ابتدا درب را باز کنید تا بتوانید همزمان بر روی دستگیره داخلی و خارجی کار کنید. صفحه را به گونه ای قرار دهید که قسمت صاف به سمت داخل و بخش مورب به سمت خارج باشد تا بتوانید از داخل درب را قفل کنید.

2- صفحه ی قفل و فرو رفتگی های تعبیه شده بر چهارچوب را در یک ردیف قرار دهید تا بتوانید به راحتی پیچ ها را با پیچ گوشتی محکم کنید.

3- سپس میله های دستگیره را درون فرو رفتگی ها جای دهید، شکل میله میانه مربعی بوده و معمولا با میله های اطراف متفاوت است.

4- حال دستگیره را چندین بار به سمت راست و چپ بچرخانید تا در جایگاه خود قفل شود.

نصب قفل درب ضد سرقت

کارایی در امنیتی وابسته به نصب صحیح قفل ضد سرقت است، بنابراین درب شما هر چقدر هم محکم باشد، اگر روش نصب درب ضد سرقت را ندانید، کیفیت درب شما به اندازه یک درب معمولی است. بنابراین مراحل کلی نصب قفل را در زیر ذکر کردیم:

1- ابتدا قسمت مورب بدنه قفل را در لبه درب قرار دهید، سپس درب را به سمت چارچوب حرکت داده تا مطمئن شوید که قسمت مورب قفل به سمت درب قرار دارد.

2- بر اساس بدنه قفل، ارتفاع و سوراخ هایی که برای نصب لازم است را علامت گذاری کنید. طراحی دقیق آن، محکم کردن پیچ ها را آسان تر می کند.

3- دسته های داخلی و خارجی را در دو طرف درب قرار دهید. پیچ را نصب کنید تا دسته ها را در جای خود نگه دارد، سپس پیچ های نگهدارنده را در جای خود محکم کنید.

4- بعد از آن نوبت متصل کردن قفل داخلی است. به طور معمول اکثر قفل‌ها با دو پیچ به جایگاه متصل می‌شوند.

5- قبل از بستن درب، حتما بررسی کنید که قفل درست کار کند.

بکارگیری درزگیر در نصب درب ضد سرقت

همانطور که در ویدئو بالا مشاهده می نمایید؛ بر روی چهارچوب درب ضد سرقت، درزگیر نیز قرار می گیرد. نقش درزگیر بر روی چهارچوب ، گرفتن ضرب درب به هنگام بسته شدن می باشد. علاوه بر این، درب به نرمی و آهستگی و بدون ایجاد صدای آزاردهنده بسته می شود. بنابراین می توان گفت بکارگیری درزگیر حائز اهمیت می باشد.

روش نصب درب ضد سرقت

امنیت درب ضد سرقت بواسطه قفل های ایمن تقویت می گردد.به همین جهت برای شناخت ویژگی های مطلوب قفل ضد سرقت به صفحه بهترین قفل درب منزل را مطالعه نمایید.

نصب درب ضد سرقت توسط شرکت روماک

شرکت روماک به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر درب ضد سرقت ایرانی و لوکس، خدمات نصب را توسط کارشناسان حرفه ای ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید یک شخص کارآمد تسلط کافی را در نصب اجزا و یراق آلات بدون ایجاد هیچ گونه مسئله ای دارد. به عنوان مثال در صورتی که کندن محل لولا با دقت و به صورت حرفه ای انجام نگیرد، ممکن است بدنه درب دچار خط و خش شود.

علاوه بر این جزئیاتی از قبیل درزگیر چهارچوب و یراق آلاتی از جمله جوشکاری لولا و نصب دستگیره نیز در مقایسه با درب های معمولی پیچیده تر می باشد. در نتیجه فرد باید آشنایی و سرعت عمل کافی را داشته باشد. همچنین آگاهی این فرد از عملکرد صحیح درب، باعث می شود تا درب را مورد بررسی قرار دهد تا ایرادات احتمالی را رفع نماید.

نصب درب ضد سرقت بدون تخريب

در صورتی که قصد دارید درب ضد سرقت را جایگزین درب ورودی فعلی تان نمایید، ممکن است دغدغه تخریب دیوار و چهارچوب را داشته باشید. فراموش نکنید که چهارچوب درب های ضد سرقت، نیاز به قوطی آهنی دارد و جوش دادن قوطی آهنی نیز باید بخشی از کار باشد. بنابراین باید بررسی شود که آیا چهارچوب شما مناسب برای نصب دربهای ضد سرقت می باشد.

ابعاد درب و چهارچوب نیز از جمله عواملی می باشد که ممکن است منجر به تخریب برای نصب گردد. برای حصول اطمینان، اقدام به اندازه گیری ابعاد مورد نیاز درب نمایید، سپس با کارشناسان فروش درب های ضد سرقت تماس حاصل نمایید. از آنجایی که ابعاد درب ضد سرقت امکان سفارشی سازی دارد، می توان درب موردنیاز برای چهارچوب فعلی را ساخت. در صورتی که چهارچوب فعلی از اندازه استاندارد کوچک تر باشد، نیاز به تخریب وجود دارد.

تعمیر درب ضد سرقت

به مرور زمان ممکن است مشکلاتی از قبیل گیر کردن درب به هنگام باز و بسته شدن ، اختلال در عملکرد لولاها، سر و صدای درب به هنگام باز و بسته شدن و … به وجود بیاید که برای برطرف شدن آنها نیاز به تعمیر درب ضد سرقت می باشد. رگلاژ درب ضد سرقت بهتر است توسط شخص تعمیرکار انجام شود. می توان گفت عمده مشکلات درب های ضد سرقت مربوط به لولای درب می باشد.

رگلاژ درب ضد سرقت حائز اهمیت بوده و در صورت بروز اندکی اختلا در عملکرد درب، باید نسبت به انجام آن اقدام نمود. یکی از علائمی که نشان می دهد زمان رگلاژ فرا رسیده است؛ ایجاد صدا ناهنجار به هنگام باز و بسته شدن و گیر کردن درب می باشد.

ممکن است این موارد به سادگی و با بکارگیری روغن چرخ خیاطی، حل شوند. اما در برخی از موارد نیاز به باز کردن لولا و یا حتی تعویض آن وجود دارد. به هنگام روغن کاری، باید چندین بار روغن را بر روی لولا ریخته و درب را بصورت مداوم باز و بسته نمایید. تکرار این عمل در بازه های زمانی مختلف می تواند از آسیب دیدگی لولا پیشگیری نماید.

همچنین با خار کردن لولا از محل خود و سمباده کشیدن آن می توانید اصطحکاک لولا را کمتر نمایید.

سوالات متداول

از آنجایی که فرایند نصب درب ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی متفاوت است و نصب نادرست آن عملکرد درب را زیر سوال می برد، درب باید توسط شخص متخصص انجام شود.

فروشندگان و تولیدکنندگان درب های ضد سرقت ؛ با دریافت 10 ال 15 درصد هزینه کل قرار داد، خدمات اندازه گیری و نصب نیز ارائه می دهند.

پشت چهارچوب فلزی باید لقمه های آهنی جوش داده شود تا چهارچوب را در داخل فریم دیوار بتوان جوش داد.

در این مقاله اطلالعات مورد نیاز جهت نصب درب مقاوم در برابر سرقت فراهم شده است، همچنین ویدئوی نصب نیز در دسترس است.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *