انواع کمد دیواری شیشه ای مدرن


کمد دیواری شیشه ای جزو جدیدترین مدل های کمد دیواری 2023 در سبک طراحی مدرن است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. ظاهر زیبای این کمد نه تنها یک دکوراسیون زیبا را خلق می کند، بلکه لباس های مورد علاقه شما را به خوبی به نمایش می گذارد. بطور معمول از کمد شیشه ای در کلوزت روم اتاق مستر استفاده می شود تا فضا تاریک و خفه به نظر نرسد.

یراق آلات کمد شیشه ای مهم ترین بخش از کمد هستند، بنابراین پیشنهاد می کنیم پیش از انتخاب مدل ایده آل تان با جزئیات فنی انواع کمد آشنا شوید.

از آنجایی که شرکت روماک از یراق آلات برند فانتونی استفاده می کند قصد داریم انواع کمد دیواری با یراق آلات درب شیشه ای فانتونی را مورد بررسی قرار بدهیم.

برای مطالعه سریع تر مطالب زیر، بر روی عنوان مورد نظر کلیک نمایید.

کمد دیواری شیشه ای
کمد دیواری شیشه ای مدرن طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

انواع پروفیل کمد دیواری شیشه ای مدرن

کمد دیواری با درب شیشه ای بر خلاف کمددیواری چوبی؛ نیاز به یک بخش نگهدارنده بنام پروفیل دارد. پروفیل یک شاخه فلزی است که دور تا دور درب کمد را احاطه می کند و شیشه داخل آن قرار می گیرد. طول هر شاخه پروفیل 4 متر است، البته شاخه 280 سانتی متری نیز موجود است.

در ادامه با انواع پروفیل درب کمد شیشه ای فانتونی آشنا می شویم.

لازم به ذکر است برند فانتونی مرغوب ترین و متنوع ترین یراق آلات کمد دیواری و کابینت آشپزخانه را تولید می کند.

1- پروفیل درب ایتالین ( ایتالیایی)

مدل پروفیل ایتالین تنها نوع پروفیل درب شیشه ای محسوب می شود که علاوه بر نگهداری شیشه، به عنوان دستگیره نیز کاربرد دارد. زیرا یک طرف پروفیل به صورتی طراحی شده است که می توانید با گیر دادن انگشتان در آن، درب را به راحتی باز و بسته کنید.

پروفیل ایتالین فانتونی در طول 4 متر و 2.80 متر و به رنگ مشکی مات موجود بوده که ساختارشان اندکی متفاوت است. اگر درب کمد 50*280 باشد، شاخه 4 متری به وسیله فارسی بر برش میخورد و توسط ” کرنر جوینت” به یکدیگر متصل می شوند.

در تصویر زیر جزئیات هر دو مدل پروفیل ایتالین را مشاهده نمایید.

درب شیشه ای کمد دیواری با پروفیل ایتالین

سایر یراق آلات درب شیشه ای با پروفیل ایتالیایی

پروفیل ایتالین همراه با یراق آلات زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. گسکت ضربه گیر به منظور جلوگیری از وارد شدن ضربه به پروفیل
  2. گسکت نگه دارنده شیشه به منظور جلوگیری از وارد شدن ضربه به شیشه
یراق آلات کمد دیواری شیشه ای مدرن

2- پروفیل درب فرنچ ( فرانسوی)

این پروفیل از لحاظ ساختار کاملا با پروفیل ایتالین متفاوت بوده و فاقد دستگیره است. پروفیل فرنچ یک حالت مثلثی دارد که در قسمت پایین 20 میلیمتر است و در قسمت بالا که شیشه داخل آن قرار می گیرد؛ تنها 5 میلیمتر می باشد. در نتیجه ضخامت شیشه کمد نباید بیشتر از 5 میلیمتر باشد.

از آنجاییکه این مدل پروفیل به عنوان دستگیره کاربری ندارد؛ می توان از مگنت تاچ برای بازشوی درب کمد استفاده نمود. مگنت فانتونی عملکرد بسیار خوبی دارد و با یک لمس سطحی، درب باز می شود. همچنین می توان از انواع دستگیره روکار برای کمد مدرن شیشه ای استفاده نمود.

در تصویر زیر جزئیات مدل پروفیل فرنچ را مشاهده نمایید.

درب شیشه ای کمد لباس با پروفیل فرنچ

سایر یراق آلات درب فرانسوی

همانند پرفیل ایتالین؛ پروفیل فرانسوی نیز دارای گسکت نگه دارنده شیشه است. علاوه بر این، کپ درپوش بالا و پایین نیز بر روی پروفیل پیچ می شود.

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت انواع مدل های کمد دیواری و همچنین نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری با کارشناسان روماک در تماس باشید.

3- پروفیل درب ژرمن ( آلمانی)

این نوع پروفیل مستطیل شکل بوده و فاقد دستگیره برای بازشوی درب کمد است. پروفیل ژرمن علاوه بر کمد، برای درب شیشه ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شاخه های 4 متری پروفیل ژرمن توسط کرنر جوینت به یکدیگر متصل می شوند. البته کرنر جوینت مورد استفاده برای پروفیل ژرمن، ساختاری متفاوت از کرنر جوینت پروفیل ایتالین دارد.

برای بازشوی کمد شیشه ای با پروفیل ژرمن می توان از مگنت تاچ و یا دستگیره استفاده نمود.

کمد دیواری با درب شیشه ای و پروفیل ژرمن فانتونی
کمد دیواری شیشه ای با پروفیل ژرمن – شوروم روماک

ساختار کمد لباس شیشه ای

در ادامه ساختار و متریال کاربردی برای بدنه و درب کمد دیواری مدرن کلوزت شیشه ای را مورد بررسی قرار می دهیم.

درب شیشه ای کمد

شیشه معمولی و یا سکوریت ( نشکن) در انواع سفید، مات، دودی، برنزی و … برای این مدل کمد ایده آل هستند. جنس و مدل شیشه در قیمت نهایی کمد تاثیر گذار است و به خواست و سلیقه کارفرمایان انتخاب می شود.

لزومی ندارد سرتاسر کلوزت روم و یا کمد دیواری از جنس شیشه باشد، می توان به صورت تلفیقی درب های شیشه ای و چوبی ( ام دی اف) را در طراحی کمد به سبک مدرن به کار برد.

نورپردازی کمد دیواری مدرن شیشه ای

بدنه کمد دیواری

شرکت روماک بدنه کمد دیواری را از جنس ام دی اف مرغوب خارجی و به ضخامت 18 میلیمتر اجرا می کند. برای قفسه بندی بدنه کمد نیز از ام دی اف با ضخامت 16 میلیمتر استفاده می شود. از آنجاییکه درب کمد از جنس شیشه است، داخل بدنه با روکش چوب طبیعی و یا روکش مصنوعی طرح چوب پوشانیده می شود.

با توجه به تنوع بالایی که انواع روکش ایرانی و خارجی در نقوش و رنگ دارند؛ کارفرمای محترم روکش ایده آل را از کالیته روکش انتخاب می نماید. این مدل جزو پر فروش ترین رنگ کمد دیواری اتاق خواب لوکس می باشد.

کمد دیواری مدرن شیشه ای

نورپردازی داخلی کمد

برای نمایش بهتر داخل کمد شیشه ای بهتر است از نورپردازی داخلی استفاده نمود. انواع چراغ LED توکار، سنسور دار و شیارخور برند فانتونی برای داخل کمد ایده آل هستند. چراغ شلف شیشه ای و رگال لباس نیز از دیگر گزینه های کاربردی می باشند.

اکسسوری کمد دیواری

تلفیق کمد شیشه ای با انواع اکسسوری کمد از جمله شیک ترین و لوکس ترین دیزاین ها در سبک مدرن می باشد. تنوع بالای اکسسوری ها راحتی، نظم و زیبایی را به شما هدیه می دهد.

اگر در جست و جوی اکسسوری مدرن، کاربردی و با کیفیت هستید، برند فانتونی را به شما پیشنهاد می کنیم.

کمد دیواری شیشه ای مدرن – شوروم شرکت روماک

اتاق کمد دیواری درب شیشه ای

طراحی اتاق کمد در اتاق خواب مستر یکی از ایده های امروزی است که هم شیک است هم کاربردی. یک فضای باریک و عمیق که از هر طرف مجهز به کمد دیواری است به شما این امکان را می دهد تا با خیال راحت لباس ها و وسایل تان را سر و سامان بدهید. در خانه های مدرن می توان اتاق کمد را به صورت شیشه ای اجرا کرد.

چون اتاق کمد باریک است، کلوزت شیشه ای به بازتاب بهتر نور کمک می کند و فضا خفه و تنگ به نظر نمی رسد. البته که نورپردازی مناسب هم لازمه رسیدن به این ایده آل هست. حتی در داخل کمد هم می توان از نورهای خطی اتوماتیک یا ریموت دار استفاده کرد.

اتاق کمد دیواری درب شیشه ای

مزایا و معایب کمد لباس شیشه ای

کمد لباس شیشه ای، یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای طراحی داخلی منازل و فضاهای تجاری است. این نوع کمد، با استفاده از شیشه به جای درب‌های سنتی ساخته می‌شود و به دلیل ظاهر شفاف و زیبا، به سرعت مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه، به بررسی مزیت‌ها و معایب استفاده از کمد دیواری شیشه‌ای می‌پردازیم:

مزیت‌ها:

ظاهر زیبا و شفاف: یکی از بزرگترین مزیت‌های کمد دیواری شیشه‌ای، ظاهر زیبا و شفاف آن است. شیشه به دلیل شفافیت خود، به فضا احساس بزرگتری می‌دهد و نور را به خوبی عبور می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که اتاق روشن‌تر و بزرگتر به نظر برسد و دکوراسیون داخلی را زیباتر کند.

ایجاد احساس فضای باز: کمد دیواری شیشه‌ای به دلیل شفافیت، احساس فضای باز و بزرگتری را به اتاق می‌دهد. این ویژگی می‌تواند در فضاهای کوچک و تاریک به خصوص مفید باشد، زیرا باعث می‌شود نور بهتری در فضا منتشر شود و فضای آن را روشن‌تر و بزرگتر به نظر برساند.

نمایش زیبایی و استایل: به نمایش گذاشتن کالکشن لباس‌ها و کفش‌ها، فرصتی عالی است تا زیبایی و استایل موجود در آنها را برجسته کنید. این کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان و میهمانان شما، از زیبایی مجموعه لباس‌ها و کفش‌هایتان لذت ببرند.

سهولت در انتخاب: با نمایش کالکشن لباس‌ها و کفش‌ها، شما و دیگران به راحتی می‌توانند انتخاب‌های مختلف را مقایسه و ارزیابی کنند. این امر به خریداران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری درباره خرید محصولات بگیرند و از تنوع و انتخاب‌های موجود بهره‌برداری کنند.

معایب:

قابلیت نمایش کثیفی: یکی از معایب استفاده از کمد دیواری شیشه‌ای، قابلیت نمایش کثیفی است. شیشه به سرعت اثر انگشت و لکه‌ها را نشان می‌دهد و برای حفظ ظاهر زیبا، نیاز به تمیزکاری منظم دارد. در صورتی که در خانه کودکان یا حیوانات خانگی دارید، این مسئله ممکن است به چالش بکشد.

اتاق کمد با کمد دیواری شیشه ای

کم حفاظت بودن در مقابل شکستن: شیشه، نسبت به جامدات دیگر، ضعیف‌تر است و در مقابل ضربه و شکستگی حساس است. در صورتی که کودکان کوچک یا حیوانات خانگی فعال دارید، احتمال شکستن شیشه وجود دارد. همچنین، در صورت وقوع زلزله یا حوادث دیگر، شیشه به راحتی می‌تواند شکسته شود و ممکن است خطرناک باشد.

نیاز به نگهداری و تمیزکاری منظم: شیشه به دلیل خاصیت شفافیت، نمایش کثیفی و لکه‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و نیاز به تمیزکاری منظم دارد. برای حفظ ظاهر زیبا و شفافیت شیشه، باید به طور منظم آن را تمیز کنید که ممکن است نیاز به زمان و تلاش بیشتری داشته باشد.

به طور کلی، کمد دیواری شیشه‌ای با ظاهر زیبا و شفافیت خود، می‌تواند جلوه‌ای منحصر به فرد به فضا ببخشد. اما باید معایب آن را نیز در نظر داشته باشید و با توجه به شرایط خاص خود، تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از آن را بگیرید.

منبع : 

کارشناسان شرکت روماک

سوالات متداول

بله، درب کمد شیشه ای توسط پروفیل مخصوص به بدنه کمد اتصال پیدا می کند که این پروفیل ساختارهای مختلفی دارد. برخی از پروفیل ها علاوه بر اینکه نگهدارنده درب هستند به عنوان بازشوی درب نیز کاربردی هستند. برای آشنایی با انواع پروفیل این صفحه را مطالعه نمایید.

کمد دیواری شیشه ای با بدنه روکش چوب همراه با نورپردازی داخلی یکی از شیک ترین مدل های کلوزت در سبک مدرن است. با روشن شدن چراغ های داخل کمد، روکش زیبای بدنه کمد از پشت شیشه به خوبی خودنمایی می کند و کلکسیون لباس های شما در یک فضای زیبا نمایان می شود.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *