انواع کابینت ام دی اف جدید


کابینت ام دی اف با توجه به قیمت مناسب و تنوع بالایی که در طراحی دارد، به عنوان پر فروش ترین کابینت آشپزخانه شناخته شده است. در ادامه قصد داریم انواع کابینت ام دی اف جدید را از نظر جنس و مدل مورد بررسی قرار بدهیم و بهترین مدل های کابینت MDF روماک را با شما به اشتراک بگذاریم.

آیا می دانستید مجله ساختمانی BUILD در سال 2020 شرکت روماک را به عنوان برترین تولیدکننده کابینت در ایران معرفی نمود. پیشنهاد می کنیم انواع جدیدترین کابینت آشپزخانه طراحی و اجرا شده توسط روماک را مشاهده نمایید !

کابینت ام دی اف چیست ؟

ام دی اف نوعی چوب مهندسی شده است که حاصل خرده های چوب بوده که توسط رزین یکپارچه شده و به صورت تخته ای و ورقه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کابینت ام دی اف دلالت بر کابینتی دارد که درب، بدنه و سایر بخش ها از قبیل تاج، پاخور، ستون و سرستون تماما از MDF ساخته شده است. دو نوع ام دی اف ایرانی و خارجی برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرند که نوع خارجی آن کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارد.

کیفیت ام دی اف به عوامل متعددی از قبیل میزان چگالی، ابعاد، ضخامت، جنس چسب و گونه چوب بکار رفته در آن بستگی دارد، بنابراین هرچه ام دی اف مرغوب تر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود.

کابینت کلاسیک ساده

قیمت کابینت ام دی اف جدید

کابینت روکش نیمن یکی از جدید ترین طرح های کابینت ام دی اف است. قیمت کابینت ام دی اف با روکش Niemann را در ادامه مشاهده نمایید.

انواع طرح کابینت MDFقیمت
کابینت 18 میل با روکش معمولی Niemannاز 4.500.000 تا 6.500.000 تومان
کابینت 18 میل با روکش سوپر مات Niemannاز 5.500.000 تا 7.500.000 تومان
کابینت 18 میل با روکش پلی گلس Niemannاز 6.500.000 تا 7.500.000 تومان
کابینت 18 میل با روکش تاپ مات Niemannاز 7.000.000 تا 9.500.000 تومان

پیشنهاد می کنیم قیمت سایر مدل های كابينت پلي اورتان ساخته شده از ام دی اف را نیز مشاهده نمایید. همچنین می توانید با استعلام قیمت آنلاین کابینت روماک مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا قیمت محاسبه و اعلام شود.

انواع کابینت آشپزخانه ام دی اف

انواع طرح کابینت ام دی اف ظاهر خوب و شیکی دارند و در بسیاری از مواقع مشابه با کابینت های چوبی هستند.

1- کابینت طرح چوب MDF

ام دی اف سطحی صاف دارد، به همین دلیل برای انواع روکش طبیعی و مصنوعی ایده آل می باشد. روکش های طرح چوب به سختی قابل تشخیص از روکش طبیعی هستند.

شرکت روماک علاوه بر روکش های چوب طبیعی از قبیل بلوط، راش و… از انواع روکش های مصنوعی مرغوب با طرح های متنوع و امروزی برای کابینت های ام دی اف استفاده می نماید.

روکش Niemann : یک برند آلمانی است که روکش های بسیار زیبا و متنوعی دارد. اگر در جست و جوی بهترین مدل کابینت ام دی اف هستید، از روکش های Niemann غافل نشوید.

روکش AGT : یک برند ترک است که در زمینه تولید انواع روکش هایگلاس و روکش مصنوعی سرشناس می باشد.

کابینت جدید دو رنگ

2- کابینت ام دی اف با رنگ مات

ام دی اف انعطاف پذیری بالایی در طراحی و ابزار خوری دارد و برای ساخت کابینت در سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک متریال ایده آلی است. اگر به دنبال جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه از جنس ام دی اف هستید، کابینت خود را با در نظر گرفتن موارد زیر سفارش بدهید.

امروزه کابینت های مات از جمله پر فروش ترین مدل های کابینت آشپزخانه هستند. رنگ ها و روکش های مات به شرح زیر برای انواع کابینت آشپزخانه جدیدکاربردی می باشند.

کابینت آشپزخانه با رنگ مات :

سطح این کابینت ها با انواع رنگ های مات از قبیل پلی اورتان و نیم پلی استر بصورت پوششی رنگ می شوند. بدین معنی که سطح چوب و یا ام دی اف را با چندین دست رنگ می پوشانند تا درب کابینت کاملا مسطح و یکدست شود.

این نوع رنگ آمیزی برای کابینت های مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک کاربردی می باشد و بسیار شیک و امروزی هستند. در حقیقت انواع کابینت با درب فلت ( مسطح)، قابدار و زهواربرجسته دار قابلیت رنگ آمیزی به صورت پوششی را دارند.

کابینت آشپزخانه با روکش های گلاس مات:

کابینت های گلاس مات در انواع طرح دار و ساده موجود بوده و برای آشپزخانه مدرن مناسب است. روکش های گلاس تنها بر روی درب های صاف و مسطح قابلیت اجرا دارند، به همین دلیل برای کابینت هایی که درب قابدار دارند چندان کاربردی نیستند.

این روکش های تنوع بالایی در رنگ بندی دارند و با اندکی خلاقیت می توان به صورت ترکیبی نیز از آن ها استفاده نمود.

کابینت های جدید آشپزخانه

3- ام دی اف شرکتی با روکش

برخی از شرکت های ایرانی اقدام به تولید ام دی اف با ضخامت 18 میل و یا بیشتر نموده اند. اما سطح ام دی اف اصطلاحا خام نیست، بلکه ام دی اف دارای روکش است. حتما شما با ام دی اف ملامینه آشنا هستید، نسل جدید این ام دی اف ها که کیفیت بهتر و تنوع بسیار بیشتری دارند، توسط این شرکت ها تولید می شود. این نوع ام دی اف برای ساخت کابینت و کمد دیواری کاربردی است.

مثلا فرامید یکی از شرکت های ایرانی است که ام دی اف روکش آماده در انواع مات، بتنی و آهنی با بافت برجسته تولید می کند. انواع رنگ کابینت فرامید بقدری متنوع است که انتخاب را برایتان دشوار می کند.

4- کابینت های جدید آشپزخانه با طرح پلکانی ( دو پله )

اگر به دنبال یک کابینت خاص با طراحی منحصربفرد در سبک مدرن هستید؛ کابینت های پلکانی بهترین گزینه برای شما هستند. اما کابینت پلکانی چه طرحی دارد ؟

عمق کابینت هوایی به طور معمول 45 سانتی متر می باشد؛ با اینحال برای آشپزخانه های کوچک و مدرن می توان از کابینت پلکانی ( دو طبقه) استفاده نمود تا فضای بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد. در کابینت های پلکانی؛ طبقه پایین با عمق استاندارد و طبقه بالایی با عمق 55 و برابر با کابینت زمینی طراحی می گردد.

5- کابینت نئوکلاسیک با درب قاب تونیک

اگر از دید شما آشپزخانه مدرن بسیار ساده و بی روح است، کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک جدید را به شما پیشنهاد می نماییم. درب این کابینت ها بسیار شیک و امروزی بوده، اما این بدین معنی نیست که همانند کابینت های کلاسیک یک طراحی مجلل دارند.

درب کابینت نئوکلاسیک به صورت قاب تونیک طراحی می گردد، به همین دلیل به عنوان جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه شناخته شده اند.

کابینت جدید نئوکلاسیک

6- کابینت آشپزخانه جدید مسطح بدون دستگیره

اگر یک خانه مدرن با پلان open دارید، آشپزخانه شما در معرض دید خواهد بود و توجه افراد را به خود جلب خواهد نمود. در این سبک خانه؛ کانتر و یا جزیره وسط به عنوان ورودی آشپزخانه در نظر گرفته می شود و کابینت ها به صورت تاچ یا فاقد دستگیره طراحی می گردند

کابینت بدون دستگیره در انواع دستگیره J شکل، دستگیره پروفیلی و دستگیره مگنتی قبل اجرا هستند که ویژگی ها و ظاهر متفاوتی دارند.

7- کابینت های جدید آشپزخانه دو رنگ

در سبک مدرن کابینت های دو رنگ بسیار پرطرفدار و شیک هستند و با اندکی خلاقیت و جست و جوی آنلاین می توان آشپزخانه ای زیبا را طراحی نمود.

به عنوان مثال کابینت پلکانی دو رنگ، کابینت مدرن تلفیقی از روکش چوب و روکش های گلاس، کابینت مدرن با روکش های گلاس در دو رنگ متفاوت و … که بستگی به سلیقه شخصی و محیط اطراف تان دارد.

پیشنهاد می کنیم با بررسی انواع کاتالوگ رنگ و روکش، بهترین تلفیق را برای کابینت دو رنگ خود انتخاب نمایید.

کابینت جدید دو رنگ

8- کابینت جدید آشپزخانه لوکس با ستون، سر ستون و تاج

امروزه سبک کلاسیک و وینتیج همچنان طرفداران خاص خود را دارد، بنابراین کابینت های لوکس نیز جزو کابینت های ترند و به روز محسوب می شوند. مدل کابینت کلاسیک جدید همراه با ستون، سر ستون و تاج طراحی می گردد، به همین دلیل بسیار چشمگیر و با شکوه هستند.

اگر طراحی داخلی منزل شما به سبک کلاسیک است، حتما کابینت آشپزخانه را با جزئیاتی مانند تاج، ستون و سرستون سفارش بدهید. این اقلام جزو جزئیات مهم کابینت هستند که عموما منبت کاری شده هستند.

تمامی این جزئیات برای طراحی درب کابینت هوایی، کابینت پایین گاز، کابینت هود و حتی جزیره آشپزخانه قابل استفاده هستند.

رنگ آمیزی پتینه یکی از خاص ترین رنگ ها برای کابینت های جدید و لوکس می باشد که تلفیقی از رنگ کرم-برنزی یا کرم-طلایی است و نقوش روکش چوب را به نمایش می گذارد.

کابینت جدید کلاسیک

9- کابینت انزو پولیشی

یکی از کابینت های نئوکلاسیک که جزو کابینت های لوکس و گران قیمت است و خالص از ام دی اف ساخته می شود، کابینت انزو پولیشی است. درب این کابینت دارای ضخامت 22 میلیمتر و یا 32 میلیمتر می باشد که ابزار خورده است. این مدل کابینت معمولا با رنگ پولیشی رنگ آمیزی می شود.

مزایا و معایب کابینت انزو پولیشی را بخوانید.

10- کابینت شیاردار در سبک مدرن

در سبک مدرن درب کابینت کاملا ساده طراحی می گردد. با اینحال می توان در یک بخش از آشپزخانه، کابینت را با درب شیار دار اجرا نمود. تلفیق درب های ساده و شیاردار در آشپزخانه، از جمله ایده های جدید است.

11- کابینت با روکش هایگلاس

از جمله اقتصادی ترین مدل های کابینت آشپزخانه است! کابینت هایگلاس برای سبک مدرن و مینیمال کاربردی است.

انواع رنگ کابینت ام دی اف

اگر به روکش علاقه ندارید و یک رنگ ساده تر را ترجیح می دهید، گزینه های زیر را بررسی کنید.

1- کابینت ام دی اف سفید

اگر علاقمند به کابینت های رنگ شده هستید، بدون شک رنگ سفید بهترین انتخاب برای کابینت آشپزخانه می باشد.  انواع رنگ های نیم پلی استر، پلی اورتان و پولیش قابل اجرا بر روی کابینت ساخته شده از ام دی اف هستند.

کابینت ام دی اف سفید

2- کابینت طوسی از جنس ام دی اف

اگر معتقدید کابینت سفید رنگ بی روح و یکنواخت است، رنگ طوسی را انتخاب کنید. این رنگ خنثی بسیار خاص و شیک است و برای کابینت های مدرن مناسب می باشد.

کابینت هایگلاس

3- کابینت لوکس روکشی با رنگ پتینه

در صورتی که از روکش چوب طبیعی بر روی ام دی اف استفاده شود، می توان از رنگ آمیزی سفید طلایی به شیوه پتینه استفاده نمود.

نور مخفی کابینت

مزایا و معایب کابینت ام دی اف

کابینت های MDF رکورد فروش را در بازار شکسته اند، به همین دلیل می توان گفت مزایای آن نسبت به معایب آن وسوسه کننده هستند.

از جمله مزیت های کابینت MDF می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • این کابینت ها ماندگاری بالایی دارند.
  • قیمت مناسب تری در مقایسه با کابینت چوبی دارد.
  • با توجه به بهره گیری از انواع روکش و رنگ تنوع بالایی در طراحی دارد.
  • ام دی اف انعطاف پذیری بالایی در برابر ابزارهای گوناگون دارد، از این رو ساخت کابینت در مدل های متنوع امکان پذیر است.

از جمله معایب کابینت MDF می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • ام دی اف در برابر رطوبت آسیب پذیر است، از این جهت در صورتی که از روکش و یا رنگ مقاوم در برابر رطوبت استفاده نشود، هسته داخلی کابینت دچار پوسیدگی می شود.

آیا کابینت های ساخته شده از MDF در برابر رطوبت آسیب می بینند ؟

ام دی اف در برابر رطوبت آسیب پذیر است، اما با استفاده از متریال مناسب می توان از پوسیدگی ام دی اف جلوگیری نمود. به عنوان مثال رنگ پلی اورتان گزینه مناسبی برای پیشگیری از آسیب ام دی اف است. این رنگ هم بصورت کیلر بر روی کابینت های روکش طبیعی قابل استفاده است و هم برای کابینت های پوشیده از رنگ کاربردی می باشد.

کابینت MDF روماک چه ویژگی هایی دارند ؟

شرکت روماک تولیدکننده انواع کابینت چوبی و ام دی اف با انواع رنگ ها و روکش ها می باشد. کابینت آشپزخانه روماک دارای ویژگی های زیر است :

  • بدنه کابینت ها از جنس ام دی اف کتان است که در مقایسه با ام دی اف ملامینه کیفیت و ظاهر بهتری دارد.
  • رنگ بدنه کابینت متناسب با ظاهر کابینت انتخاب می گردد. به عنوان مثال برای کابینت های رنگ شده از کتان طوسی و برای کابینت های روکشی از کتان قهوه ای استفاده می شود.
  • انواع مدلهای جدید کابینت آشپزخانه برای سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک سفارشی سازی می گردد.
  • شرکت روماک نمایندگی یراق آلات فانتونی را در سال 1401 دریافت نمود، از این جهت کلیه کابینت ها مجهز به یراق آلات فانتونی می باشد.
  • استفاده از رنگ پلی اورتان برای کابینت های رنگ شده
  • بهره گیری از روکش های مصنوعی برند Niemann و یا AGT
  • روکش هایگلاس AGT برای کابینت های گلاس
  • به هیچ عنوان ام دی اف ایرانی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

بهترین مدل جدید کابینت آشپزخانه کدام است ؟

مدل های بالا جزو به روزترین طرح های کابینت محسوب می گردد که همگی شیک و زیبا هستند. بنابراین نمی توان گفت کدامیک بهترین مدل محسوب می گردد. کافی است با توجه به موارد زیر، کابینت ایده آل خود را نتخاب نمایید.

1- سبک طراحی داخلی منزل : بخاطر داشته باشید که کابینت باید با سبک معماری داخلی همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال یک کابینت سفید با درب های فلت گزینه مناسبی برای خانه ای با المان های کلاسیک نمی باشد.

2- رنگ های موجود در آشپزخانه : سایر المان های موجود مانند کف، دیوار و سقف آشپزخانه را نادیده نگیرید. رنگ و مدل کابینت خود را متناسب با فضای آشپزخانه انتخاب نمایید.

3- بودجه مورد نظر : انواع کابینت آشپزخانه قیمت های متفاوتی دارند، بنابراین بهتر است کابینت را متناسب با بودجه خود انتخاب نمایید. المان هایی از قبیل جنس کابینت، مدل درب، جنس روکش، جنس رنگ و نحوه رنگ آمیزی از جمله عواملی هستند که قیمت کابینت را تحت تاثیر قرار می دهند.

4- متراژ و پلان آشپزخانه : اینکه آشپزخانه شما بزرگ یا کوچک است، بطور مستقیم می تواند در انتخاب شما تاثیر بگذارد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بهتر است کابینت پلکانی و با رنگ روشن انتخاب نمایید تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

اگر همچنان در انتخاب کابینت آشپزخانه خود تردید دارید؛ کارشناسان روماک آماده ارائه مشاوره در خصوص انتخاب طرح و مدل کابینت شما هستند.

منابع :

1- وبسایت  homebnc

2- نویسندگان روماک

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *