ویژگی های انواع کابینت انزو


بررسی انواع کابینت انزو و قیمت کابینت پولیش

برای آشپزخانه تان به دنبال کابینت هستید ؟ شاید کابینت انزو همان کابینتی است که می خواهید! با جست و جوی این مدل در اینترنت تنها با یک طرح مواجه می شوید : کابینت سفید با درب های برجسته ! اگر فکر می کنید تمامی این کابینت ها از لحاظ ساختار، ویژگی و قیمت یکی هستند، سخت در اشتباهید.

در این صفحه به معرفی انواع کابینت انزو می پردازیم تا بهترین انتخاب را متناسب با نیازتان داشته باشید.

انواع کابینت آشپزخانه انزو
کابینت پولند ( طرح انزو)، طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

کابینت انزو چیست ؟

کابینت با طرح انزو درب های برجسته با رنگ سفید پولیش دارند و برای آشپزخانه نئوکلاسیک ایده آل است. این طرح اولین بار توسط شرکت ایتالیایی Zentique اجرا شد و پس از آن با نام ” انزو ” شناخته شد.

” انزو ” همچنین نام برند یکی از تولیدکنندگان سرشناس کابینت در ایران می باشد که الزاما این طرح کابینت را تولید نمی کند و انواع کابینت های مدرن و امروزی را اجرا می کنند.

امروزه بسیاری از برندهای ایرانی و حتی تولیدکنندگان و نجاران، کابینت با طرح انزو را اجرا می کنند. اما انزوی اصیل چه ویژگی هایی دارد؟

برای پاسخ به این سوال انواع کابینت های موجود در بازار که بنام انزو به فروش می رسند را معرفی می کنیم.

طرح کابینت آشپزخانه انزو
درب برجسته کابینت آشپزخانه انزو، طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

انواع کابینت موجود در بازار ایران با طرح انزو

می توان گفت 3 مدل کابینت با این نام به فروش می رسد که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.

طرح انزوی اصل

ام دی اف مرغوب خارجی و درجه یک، متریال اصلی برای ساخت این نوع کابینت است. درب کابینت 32 میلیمتر ضخامت دارد و برجستگی روی درب حاصل ابزار فرز است.

رنگ آمیزی پولیش براق که جزو شیوه های پر هزینه اما لوکس است، برای انزوی اصل استفاده می شود. در ادامه تفاوت این 3 رنگ را بررسی می کنیم.

این مدل کابینت جزو مدل های کابینت لاکچری ایرانی و البته گران قیمت به شمار می رود.

کابینت طرح انزو با رنگ پولیش
طرح انزوی اصل با رنگ پولیش، ضخامت درب 32 میل، طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

کابینت طرح انزو سی ان سی

ضخامت بالا، ابزار خوری و رنگ پولیش مدل انزوی اصل باعث می شود تا قیمت آن زیاد باشد. به همین دلیل برخی از سازندگان گزینه های دیگری با قیمت مناسب تر برای علاقه مندان به این سبک طراحی می کنند.

برای کاهش هزینه در این مدل، ضخامت درب کابینت 22 میلیمتر است و این یعنی 10 میلیمتر نسبت به انزوی اصل کمتر است. طرح برجسته روی درب نیز با ابزار فرز اجرا نمی شود، بجای آن از دستگاه سی ان سی استفاده می کنند.

اجرای رنگ پولیش هزینه زیادی دارد، از این جهت برای کاهش هزینه این کابینت از رنگ های نیم پلی استر و یا پلی اورتان استفاده می کنند تا هزینه ها به طور چشمگیری کمتر شود.

کابینت انزو وکیوم

تنها وجه مشترک این کابینت با انزوی اصلی، فقط ظاهر آن است که شباهت چندانی با طرح اصلی ندارد. روکش وکیوم ظاهری پلاستیکی شکل و براق دارد و هزینه را به شدت کاهش می دهد، اما چندان لوکس نیست.

انواع رنگ های کاربردی برای کابینت آشپزخانه انزو

رنگ آمیزی پولیش تنها رنگ اصیل برای طرح انزو است و گزینه های دیگر فقط برای کاهش هزینه معرفی شده اند. چرا پولیش گران است ؟

بافت رنگ پولیش یک بافت کاملا متفاوت و خاص است؛ سطحی براق، شکننده و لوکس! شاید باورتان نشود اما این سطح زیبا حاصل 10 دست رنگ آمیزی است که با نمد زنی براق می شود.

رنگ های پلی اورتان و نیم پلی استر از دیگر گزینه ها برای رنگ آمیزی کابینت هستند. پلی اورتان خاصیت ضد آب دارد و قیمت بیشتری در مقایسه با رنگ نیم پلی استر که یک رنگ معمولی است دارد. تاکید می کنیم که برخی از سازندگان فقط برای کاهش هزینه ها از این رنگ ها استفاده می کنند.

شرکت روماک فقط کابینت انزو پولیشی را مطابق با درخواست کارفرمایان محترم با بهترین متریال طراحی و اجرا می نماید.

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک طرح انزو با رنگ پولیش
کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک طرح انزو با رنگ پولیش، طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

قیمت کابینت انزو

قیمت هر متر کابینت پولیشی با توجه به ضخامت درب کابینت تعیین می شود. قیمت هر متر طول به شرح زیر است؛ اما بخاطر داشته باشید که با دانستن قیمت هر متر طول کابینت نمی توانید به سادگی بودجه مورد نیاز کابینت آشپزخانه تان را برآورد کنید. پیشنهاد می کنیم حتما نحوه محاسبه کابینت را به شکل دقیق مطالعه کنید.

کابینت پولیش طرح انزو 22 میلاز 105.000.000 تا 115.000.000 ریال
کابینت پولیش طرح انزو 32 میلاز 130.000.000 تا 150.000.000 ریال
کابینت اورتان طرح انزو 22 میلاز 90.000.000 تا 100.000.000 ريال
کابینت اورتان طرح انزو 32 میلاز 115.000.000 تا 135.000.000 ريال

این قیمت ها مربوط به برندهای معتبر است و ممکن است برخی از کارگاه ها و نجاران با قیمت پایین تر، مدل مشابه را بسازند.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *