رنگ کابینت 2024 چه رنگی است ؟


با تحولاتی که در معماری طی سال های گذشته ایجاد شده ؛ طراحی باز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل اجزا و امکانات آشپزخانه به عنوان نقطه کانونی خانه بیش از همیشه به چشم می آید. انتخاب رنگ کابینت جدید و به روز یکی از مهم ترین دغدغه های افراد بوده که می تواند زیبایی محیط را تحت تاثیر قرار بدهد. حال شاید این سوال مطرح گردد که رنگ کابینت 2024 چه رنگی است ؟ کدام رنگ ها جدید هستند و محبوبیت زیادی دارند ؟

در ادامه قصد داریم انواع رنگ های کاربردی برای کابینت را مورد بررسی قرار دهیم. برای مطالعه مطالب زیر، بر روی عنوان موردنظر کلیک نمایید.

رنگ سفید به عنوان محبوب ترین رنگ در تمامی سبک ها شناخته شده است، رنگی که همیشه مد خواهد ماند. اما در ادامه نمونه های رنگ کابینت جدید در سال 2024 را معرفی می کنیم.

رنگ سال کابینت، مشکی مات

آشپزخانه مشکی در سبک مدرن یکی از رنگ ای جسور در سال 2024 است. این رنگ کابینت در کنار سایر تجهیزات مانند یخچال ساید، فر و گاز توکار بی نظیر خواهد بود. اگر ترس از یک آشپزخانه دارک ندارید حتما شیرآلات مات مشکی را انتخاب کنید.

فراموش نکنید نورپردازی در این فضا بسیار اهمیت دارد در غیر اینصورت در طول شب ممکن است آشپزخانه اندکی تاریک باسد.

ترکیب روکش چوب با رنگ مشکی مات نیز ایده جذابی است.

کابینت مشکی مات

کابینت سبز، جدید و خاص

سبز جدیدترین رنگ سال است و اگر دنبال کابینت در پینترست و وبسایت های خارجی هستید، حتما طیف های مختلف سبز به چشمتان خورده است. چون رنگ سبز را در طبیعت می بینیم، جزو رنگ های timeless است و این یعنی به این سادگی ها از مد نخواهد افتاد. همچنین چون در طبیعت رنگ سبز را در کنار چوب زیاد می بینیم، ترکیب روکش طرح چوب با رنگ سبز خیلی خاص و زیبا می شود. پیشنهاد می کنیم کابینت مدرن و ساده تان را شیک و خاص انتخاب کنید.

طیف های جذاب رنگ سبز یکی از یکی زیباترند، اما جدیدترین رنگ سبز برای کابینت، رنگی است که در تصویر زیر می بینید.

اگر تاریخچه کابینت آشپزخانه را مطالعه کنید متوجه می شوید که در دهه 1950 میلادی کابینت های رترو با رنگ های سبز روشن و آبی روشن ترند شده بودند.

کابینت سبز جدید مدرن

کابینت دو رنگ، انتخابی خاص

در سال 2024 کابینت دو رنگ به عنوان داغ ترین ترند یا همان مد شناخته شده است. مثلا کابینت هوایی را سفید و کابینت زمینی را یک رنگ دیگر انتخاب کنید. گزینه های زیادی برای ترکیب با رنگ سفید دارید؛ از روکش چوب گرفته تا رنگ های مشکی، آبی و … ، سلیقه شما حرف اول را می زند.

لزومی ندارد که روکش چوب طبیعی باشد، امروزه روکش های طرح چوب مصنوعی با کیفیت خوب و طرح های زیبا در بازار موجود هستند.

رنگ کابینت چوبی جدید

کابینت سورمه ای، انتخابی خاص

همانطور که گفتیم رنگ مشکی به عنوان محبوب ترین رنگ کابینت 2023 شناخته شده است. اگر رنگ تیره دوست دارید اما مشکی برایتان دلگیرکننده است، سورمه ای را انتخاب کنید. سورمه ای تیره یا سورمه ای با تناژ آبی از جمله رنگ های شیک و جسورانه برای آشپزخانه هستند.

کابینت سورمه ای رنگ

خداحافظی با رنگ طوسی

طوسی در سال های اخیر رنگ محبوبی بود، اما دوره این رنگ به اتمام رسید. با اینحال رنگ های خنثی همچنان ترند هستند، در سال 2024 با اندکی خلاقیت یک رنگ خنثی با تناژ روشن را برای کابینت انتخاب کنید. چون چند سال اخیر رنگ های خنثی در سبک مدرن حسابی طرفدار پیدا کرده اند.

کابینت رنگ روشن

رنگ کابینت های گلاس

هایگلاس نوعی روکش بوده که سطح ام دی اف صاف و فلت را پوشش می دهد، به همین جهت برای فضاهای مینیمال و ساده مناسب است. این نوع روکش در انواع براق و نیمه براق و در رنگ های متنوعی موجود بوده، بنابراین می توانید رنگ ایده آل خود را متناسب با سلیقه و فضا انتخاب نمایید.
کابینت هایگلاس سفید ؛ بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک محسوب می شود؛ زیرا علاوه بر اینکه سفید است، نور را منعکس می نماید که این امر باعث می شود فضا بزرگتر به نظر برسد.

با اینحال رنگ سفید تنها گزینه برای کابینت های گلاس نمی باشد. امروزه انواع روکش مات های گلاس با طرح های متنوعی در بازار موجود هستند. کافیست نمونه روکش ها را مشاهده کنید تا این سوال برایتان مطرح شود : کابینت های گلاس چه رنگی خوبه ؟

کابینت سفید کرم های گلاس مدرن

کابینت ترند 2024

در سال 2024 کابینت به سبک مدرن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در حقیقت دیگر کابینت های کلاسیک با تاج و گل و بته را جایی نمی بینید. حتی کابینت نئوکلاسیک قابدار هم مثل قبل محبوب نیست. تنوع بالای رنگ کابینت مدرن و زیبایی خیره کننده ای که کابینت در سبک مدرن دارد، قطعا دل شما را می برد.

وقت آن رسیده است که با روکش های نسل جدید آشنا شوید، روکش هایی که حتی از روکش چوب طبیعی هم زیباتر هستند و طرح آن ها محدود به چوب نیست. فرقی ندارد که طرح بتن را دوست دارید یا طرح آهن، شاید هم یک روکش ساده و تک رنگ مات را می پسندید.

تمامی این روکش ها فقط و فقط برای سبک مدرن مناسب هستند و ترند 2024 محسوب می شوند. همین حالا سمپل انواع رنگ کابینت فرامید را مشاهده کنید.

در ضمن این مدل روکش برای کابینت های دو رنگ مناسب است.

انواع رنگ کابینت ام دی اف و چوب

بدنه و درب کابینت عموماً ساختاری از ام دی اف و یا چوب دارد که سطح درب با روکش و یا رنگ پوشیده می گردد. انتخاب طرح و فینیشینگ با در نظر گرفتن سبک طراحی کابینت ( مینیمال، مدرن، نئوکلاسیک و … ) انجام می شود.

در ساختار کابینت های لوکس از ترکیب چوب طبیعی و ام دی اف نیز بهره گرفته می شود. این امر باعث می شود تا بتوان درب کابینت را در مدل های متعددی طراحی نمود. جدیدترین مدل ها و طرح کابینت  روماک را از دست ندهید.

جنس رنگ به طور مستقیم کیفیت و ماندگاری کابینت را تحت تاثیر قرار می دهد و هر کدام ویژگی ها و قیمت متفاوتی دارند. انواع رنگ کابینت mdf به شرح زیر هستند:

رنگ پلی اورتان : این نوع رنگ به صورت مات و براق اجرا می گردد و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و نور خورشید دارد، بنابراین برای مناطق مرطوب گزینه مناسبی خواهد بود. قیمت رنگ پلی اورتان بیشتر بوده ، به سرعت خشک می شود و کیفیت بالایی دارد.

رنگ نیم پلی استر : این نوع رنگ قیمت مناسب تری داشته ، اما در مقایسه با رنگ پلی اورتان مقاومت کمتری در برابر نور خورشید و رطوبت دارد.

رنگ پولیش : این نوع رنگ شفافیت و براقی زیادی دارد و برای رنگ کابینت ام دی اف لوکس مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا قیمت نسبتاً بالایی دارد. از آانجایی که رنگ پولیش شکننده است، نیاز به مراقبت بالایی داشته و خش پذیر می باشد.

علاوه بر جنس رنگ، نحوه رنگ آمیزی نیز حائز اهمیت می باشد. در ادامه کاربردی ترین شیوه های رنگ آمیزی را برای انواع مختلف کابینت مورد بررسی قرار می دهیم.

کابینت کلاسیک ساده

شیوه های رنگ آمیزی کابینت

انتخاب رنگ به تنهایی کافی نیست، بهتر است در خصوص شیوه رنگ آمیزی هم فکر کنید! در ادامه به خوبی این موضوع را درک خواهید کرد.

رنگ آمیزی کابینت به شیوه پوششی

امروزه سبک های مدرن و نئوکلاسیک محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند از رنگ های ساده برای کابینت استفاده نمایند؛ به صورتی که اثری از نقوش چوب بر روی سطح درب کابینت باقی نماند.

شیوه رنگ آمیزی پوششی به شما کمک می کند تا رنگ ایده آل خود را به صورت مات یا براق بر روی سطح ام دی اف و یا چوب پیاده سازی نمایید. در این روش از چندین لایه مکرر رنگ بهره گرفته می شود تا به یک سطح صاف و مسطح برسیم.

انواع رنگ های نیم پلی استر، پلی اورتان و پولیش قابلیت اجرا به صورت پوششی دارند. رنگ کابینت ام دی اف پولند پولیش براق بوده و به شیوه پوششی رنگ آمیزی شده است. این کابینت نئوکلاسیک توسط شرکت روماک طراحی و اجرا شده است.

رنگ سال کابینت

کابینت روکش چوب با رنگ پتینه

این شیوه از رنگ آمیزی برای سبک کلاسیک گزینه بسیار لوکسی می باشد. در این حالت نیز رگه های روکش چوب نمایان خواهد بود، با این تفاوت که از ترکیب رنگ های کرم- طلایی و نقره ای استفاده می شود. این نوع رنگ آمیزی هزینه بیشتری در مقایسه با موج نما دارد. رنگ های پلی اورتان و نیم پلی استر برای رنگ آمیزی پتینه مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزای کابینت کلاسیک

رنگ آمیزی کابینت های روکش چوب بصورت موج نما

در صورتی که علاقمند به حفظ نقوش و رگه های روکش چوب طبیعی بر روی درب هستید؛ رنگ های موج نما بهترین گزینه هستند. رنگ طبیعی روکش با توجه به گونه چوب متغیر خواهد بود؛ به عنوان مثال روکش چوب راش کرم همراه با خطوط قرمز-قهوه ای است. با رنگ آمیزی موج نما می توانید انواع رنگ های فندقی، گردویی، عسلی و … را بر روی روکش اجرا نمایید. در صورتی که کابینت تمام چوب باشد نیازی به روکش نیست و سطح چوب به صورت موج نما رنگ آمیزی می گردد.

روکش چوب حس زیبایی و گرمی را به سطح کابینت می بخشد و برای سبک کلاسیک و حتی مدرن کاربردی است. به منظور مقاوم سازی، جلا و زیبایی بیشتر از رنگ های مخصوص برای کابینت های روکشی بهره گرفته می شود. مثلا رنگ عسلی برای روکش چوب بلوط بسیار زیبا می باشد.

رنگ های نیم پلی استر و پلی اورتان قابلیت اجرا بر روی روکش را دارند.

در نهایت می توان گفت انتخاب رنگ ایده آل برای کابینت با توجه به سبک دکوراسیون ، بودجه و سلیقه شخصی افراد انتخاب می گردد.

منبع:

www.inmyroom.ru

سوالات متداول

در سال 2022 کابینت مدرن با رنگ تیره مانند مشکی بسیار شیک است. ترکیب رنگ سفید با روکش طرح چوب و یا بتنی نیز از انتخاب های خاص هستند. بر خلاف گذشته رنگ های سفید، طوسی، خاکستری، بژ و سورمه ای دیگر جدید محسوب نمی شوند اما همچنان محبوبیت زیادی دارند.

انواع روکش های گلاس مات با طرح های چوب، بتن و ... برای کابینت های جدید و مدرن محبوب هستند.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *