روکش آلپی چیست ؟


روکش آلپی یکی از لوکس ترین و البته گران ترین انواع روکش طبیعی چوب است که برای ساخت مصنوعات چوبی دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید با دیدن تنوع بالا و نقوش بسیار زیبا و خاص این نوع روکش این سوال برایتان مطرح شود که روکش آلپی چگونه ساخته می شود ؟

جالب است بدانید که روکش های آلپی انواع مختلفی داشته و توسط یک شرکت ایتالیایی به صورت کاملا انحصاری تولید می شود. در ادامه علاوه بر بررسی نحوه ساخت روکش چوبی آلپی، شرکت آلپی را نیز معرفی خواهیم کرد.

معرفی کمپانی آلپی

آلپی (Alpi S.p.A) اولین و بزرگترین تولیدکننده سطوح تزئینی و دکوراتیو از جنس چوب کامپوزیت است. کامپوزیت تلفیقی از چوب طبیعی فرآوری شده با سایر متریال است که بنام چوب مهندسی شده شناخته شده و بسیار محکم و ماندگار می باشد.

پیترو آلپی (Pietro Alpi ) بنیانگزار شرکت آلپی در سال 1919 میلادی بود. این شرکت به مساحت 180000 متر مربع در کشور ایتالیا و 346500 مترمربع در آفریقا مجهز به تکنولوژی های روز است. فعالیت گروه آلپی در آفریقا در سال 1975 شروع شد و در همان سال آلپی برای تامین متریال خام اولین کاشت را در شهر کامرون آغاز نمود. پس از آن تمامی روکش های آلپی از درختان کشت شده توسط این برند تولید شده است.

انواع روکش آلپی

روکش آلپی چیست ؟

ورقه های نازکی که از چوب ساخته شده است را روکش می نامند. آلپی نیز نوعی روکش مهندسی شده ایتالیایی است و از چوب درختانی که رویش سریع دارند تولید می شود. فرایند تولید این نوع روکش طی 5 مرحله و به شرح زیر انجام می گردد.

1- پوست کنی : طی فرایند پوست کنی تنه درخت؛ ورقه های نازکی از چوب با سایز یکسان تولید می شود.

2- رنگ آمیزی : در حالیکه رنگ نهایی چوب مشخص شده، ورقه های چوبی رنگ آمیزی می شوند.

3- پرس : ورقه های چوبی همگی تحت فشار زیاد و توسط چسب یکپارچه شده و تنه آلپی را تشکیل می دهند. تنه درخت آلپی حالت منحنی دارد تا رگه های چوب خاص و ایده آل شکل بگیرند.

4- برش : تنه درخت برش خورده و مجددا یکپارچه می شود تا نقوش و رنگ نهایی روکش مطابق با طرح ایده آل سفارشی سازی شود.

5- روکش گیری : تنه درخت آلپی به منطور تولید ورقه های دکوراتیو برش ورقه ای خورده و فرایند روکش گیری انجام می شود.

در تصاویر زیر می توانید فرایند روکش گیری آلپی را ملاحظه کنید.

نحوه تولید روکش آلپی

انواع روکش آلپی ایتالیایی

روکش های آلپی در دسته های زیر می گنجند :

لیگنوم (ALPILignum)

کورد (ALPIKord)

ردی (ALPIready)

نمونه کاتالوگ روکش آلپی

کاتالوگ روکش آلپی

نمونه روکش آلپی

شرکت روماک انواع درب، کمد و کابینت چوبی با روکش درجه یک آلپی را سفارشی سازی می کند.

منبع:

www.alpi.it

سوالات متداول

روکش آلپی نوعی روکش چوب طبیعی مهندسی شده است که توسط یک شرکت ایتالیایی بنام آلپی تولید می شود. این شرکت چوب مورد نیاز خود را از درختان متعلق به خودشان در آفریقا تامین می کند و با استفاده از تکنیک های به خصوص روکش آلپی را در طرح های متنوعی تولید می کند.

روکش چوب طبیعی مستقیما از تنه درخت تولید می شود و نقوش آن وابسته به نوع برش است. اما روکش آلپی به صورت مهندسی شده تولید می شود و نقوش آن وابسته به نحوه ساخت روکش می باشد. در این صفحه در خصوص نحوه ساخت روکش آلپی بیشتر بخوانید.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *