چگونه درب های چوبی ورودی ساختمانی ساخته می شوند؟


 چگونه درب های چوبی ورودی ساختمانی ساخته می شوند؟  

چگونه درب های چوبی ورودی ساختمانی ساخته می شوند؟ شاید این سوال در مواجه با انواع درب برای شما پیش آمده باشد از این رو قصد داریم ساختار درب های داخلی ساختمان  و درب های ورودی ساختمان را مورد بررسی قرار دهیم.

همانطور که می دانید درب ها از مواد مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین متریال مورد استفاده در درب چوب می باشد که در برخی مواقع چوب با شیشه و استیل ترکیب می گردد و طرح های زیبایی ایجاد می کنند. در ادامه روند ساخت درب چوبی و مزیت درب های چوبی نسبت به سایر درب ها رابیان خواهیم کرد امیداورم بتوانیم با بیانی ساده شما را با مفاهیم اولیه ساخت درب آشنا نماییم.

چگونه درب های چوبی ورودی ساختمانی ساخته می شوند؟

نحوه ساخت درب چوبی ورودی ساختمان:

برای توضیح در مورد فرآیند ساخت درب مراحل زیر را توضیح خواهیم داد:

  1. جنس انواع چوب ها
  2. ابعاد استاندارد درب ها ورودی ساختمان
  3. شیوه ساخت انواع درب ورودی

1. چه چوب های در ساخت درب ورودی ساختمان استفاده می شود؟

درب های چوبی از انواع فرآورده های چوبی مثل MDF , PVC , HPL ، نئوپان و یا چوب طبیعی ساخته می شوند اما در اینجا قصد داریم ساختار درب های تمام چوب (ساخته شده از چوب طبیعی) را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع چوب های مورداستفاده در ساختار درب ورودی ساختمان :

درب های تمام چوب از چوب های نرم و سخت (مقاوم) ساخته می شوند در ادامه به تشریح هریک از این چوب ها خواهیم پرداخت: 

چوب نرم :
چوب های نرم به چوبی گفته می شود که از درختان مخروطی شکل یا سوزنی برگ ها ساخته شود، شماری از این درختان عبارتند از:
درخت سرو، سیپرس، نراد (که در آب و هوای مدیترانه ای به عمل می آید)، صنوبرداگلاس، ارس یا سرو کوهی، کاج، سیاه کاج یا کاج اروپایی، نوئل و سرخدار و …

چوب سخت:
چوب های سخت به چوبی می گویند که از درختان پهن برگ به صورت الوار تهیه می گردد که این درختان شامل تیره های زیر می باشد: اش، گردو، بلوط، راش، توس، آبنوس، نارون، فندق، افرا، توسکا و بید.

جهت آشنایی با انواع چوب به صفحه انواع چوب و کاربرد آن ها مراجعه فرمایید

 

مزیت ساخت درب های تمام چوب ورودی ساختمان نسبت به سایر درب ها :

1. زیبایی درب تمام چوب :

آن چه باعث می شود تا اکثر افراد جذب درب های تمام چوب شوند در واقع شکل،طرح و بافت چوبی آنها می باشد، حتی اگر درب واقعا از چوب طبیعی ساخته نشده باشد، سازندگان سعی می کنند بافت چوب را به درب القا نمایند از این رو بسیاری از سازندگان درب های اچ دی اف ، ام دی اف و بردهای فیبری سعی می کنند محصولات خودرا به چوب نزدیک کنند که بیشتر شبیه چوب به نظر بیایند برای مثال درب های فایبر گلس از یک هسته ی پلیمری فایبر تشکیل شده اند که گاها با رگه هایی چوبی شکل طراحی و تزیین می گردند و یا در های ورودی استیل که استیل گالوانیزه شده روی هسته ی فوم تشکیل شده اند از مقاومت بالایی برخوردارند ولی از لحاظ ظاهری زیبایی کمتری نسبت به چوب را دارند و این موضوع همواره از نقاط ضعف این درب ها به حساب می آیند.

شاید نکته مهم دیگری در مورد ظاهر چوب این می باشد که الگو، نقش و نگار و رنگ چوب ها دارای گرمای خاصی هستند که آها را برای سبک کلاسیک بسیار مناسب می سازند و  بسیاری ازافراد این سبک را به نوعی مترادف با فضای لوکس می باشد.

چوب استفاده شده در درب

2. چوب عایق مناسبی می باشد :

درب های چوبی عایق بندی مناسب تری نسبت به در های فایبرگلس و شیشه ای دارند (به خصوص در مناطق سردسیر ) و اگر عایقبندی در اولویت های انتخاب باشد، درب های چوبی ارجحیت پیدا می کنند هر چند که درب های استیل عایق بندی شده هم از لحاظ مقاومت و هم از لحاظ عایق بندی کیفیت مناسب تری نسبت انواع درب ها دارد ولی زیبایی چوب همچنان این نوع درب ها را به انتخاب اول مشتریان تبدیل کرده است.

 

برای مشاهده پست درب چوبی اینجا کلیک کنید

درب چوبی ورودی ساختمان و درب چوبی اتاق این جا کلیک کنید

انواع چوب و کاربرد آن ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده انواع سبک طراحی داخلی اینجا کلیک کنید

روابط عمومی شرکت روماک
ترجمه شده توسط نیما خوانساری

 منبع

https://www.hometips.com/how-it-works/door-construction-exterior.html

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *