تولید کننده های برتر صنعت چوب در ایران و جهان


صنایع چوبی به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده، به همین دلیل اکثر ما هنگام خرید برای خانه، اداره و … اول به دنبال محصولات چوبی می گردیم. بدون شک شما هم شیفته زیبایی چوب طبیعی هستید. مهم نیست علاقمند به سبک مدرن هستید یا کلاسیک، وسایل چوبی قطعا با فضای موردنظرتان همخوانی دارد. این تقاضای زیاد باعث شده تا صنعت چوب اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

اگر قصد خرید لوازم چوبی دارید، بهتر است با برندهای معروف صنایع چوبی آشنا شوید تا تجربه خوبی از خریدتان داشته باشید. در ادامه برندهای معروف ایرانی و خارجی که مبلمان و تجهیزات چوبی تولید می کنند را معرفی می کنیم.

مشاهده لیست تولیدکنندگان چوب

چوب یک منبع طبیعی و ارزشمند است، به همین دلیل محصولات چوبی معمولا قیمت بالایی دارند. اما  واردکنندگان و تولیدکنندگان چوب عمدتاً از چه منابعی، چوب تهیه می نمایند ؟ چه میزان از سرانه مصرف چوب در ایران از جنگل های ملی تامین می گردد ؟ پس از معرفی برندهای فعال در زمینه صنعت چوب، به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم.

با کلیک بر روی عناوین زیر، مطالب مورد نظر را مطالعه فرمایید.

کارخانه چوب

بهترین تولید کنند گان صنایع چوبی

صنایع چوبی در قرن اخیر پیشرفت چشمگیری نموده و می توان محصولات آن را در زندگی بشر مشاهده کرد. در واقع وجود چوب و فرآورده های آن از دیرباز اهمیت اقتصادی فراوانی داشته است. در نتیجه شرکت های زیادی در این حوزه فعالیت دارند. در ادامه به معرفی بهترین تولیدکننده فرآورده های چوبی در ایران و جهان می پردازیم.

معرفی شرکت ها و تولیدی صنایع چوبی در ایران

صنعت چوب و مبلمان در ایران به عنوان یکی از صنایعی که در آن هنر، طراحی و کیفیت ترکیب می‌شوند، شهرت بین‌المللی دارد. در این صنعت، برندهای معروفی وجود دارند که با تولید محصولات برتر خود، توانسته‌اند نام و شهرت خود را در داخل و خارج از کشور برجسته کنند.

تولیدکنندگان صنایع چوبی در زمینه های مختلفی فعالیت دارند. در ادامه به معرفی تولیدکنندگان و نمایندگان رسمی محصولات چوبی می پردازیم.

صنایع چوبی مبلمان و سرویس خواب یاتاش

برند یاتاش یک برند ترک بوده که تولیدات چوبی لوکس و خاصی دارد. شرکت ایریاتاش کیش نماینده رسمی یاتاش در ایران می باشد که به مدت دو سال به عنوان بهترین وارد کننده مبلمان در ایران شناخته شد. نمانیدگی یاتاش در ایران با نام انزاهوم شناخته شده است و در استان های تهران، کیش و آذربایجان شرقی نمایندگی دارد.

برای مشاهده محصولات انزاهوم به وبسایت www.yatash.ir مراجعه نمایید.

رُست؛ تولیدکننده مبلمان چوبی

یکی از شرکت های صنایع چوبی که محصولاتی متفاوت و زیبا را تولید می نماید، مبلمان رُست می باشد. شعب این برند واقع در شهرهای شیراز، تهران و مشهد می باشد و محصولاتی از قبیل انواع بلمان، میز و دکورهای چوبی تولید می نماید.

برای مشاهده مبلمان این برند به وبسایت www.rost.ir مراجعه کنید.

آپادانا؛ تولیدکننده مبلمان اتاق

شرکت آپادانا در زمینه تولید سرویس و مبلمان اتاق کودک، نوجوان و بزرگسال فعالیت گسترده ای دارد.

برای مشاهده تولیدات این برند به وبسایت www.apadanawoodshop.ir مراجعه نمایید.

فروشگاه اکسیر

اکسیر در تهران در زمینه فروش مبلمان و اکسسوری چوبی خاص و لوکس فعالیت دارد. البته محصولات اکسیر تولید داخل نمی باشد، به همین سبب تجهیزات چوبی و غیر چوبی در این فروشگاه با قیمت بالایی به فروش می رسد.

سِون (هفت) تولیدکننده مبلمان و سرویس خواب

یکی دیگر از برندهای ایرانی که در زمینه طراحی و ساخت مبلمان لوکس خصوصا در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک فعالیت دارد، برند سون یا هفت است. این برند انواع صنایع چوبی از قبیل مبل، صندلی، میز، بوفه، کنسول و سایر اکسسوری های دکوراسیون مانند آباژور را طراحی و اجرا می کند. فروشگاه سون نمایندگی ندارد و دفتر مرکزی آن واقع در جاده آبعلی است.

البته با یک جست و جوی ساده در فضای اینستاگرام و اینترنت با برندهای متعدد و حتی کسب و کارهای کوچکی آشنا می شوید که در زمینه صنایع چوبی فعالیت دارند. همچنین با مراجعه حضوری به منطقه یافت آباد در تهران می توانید از شوروم فروشگاه ها و تولیدی های مبلمان دیدن نمایید. به عبارت دیگر، یافت آباد مرکز فروش صنایع چوبی در تهران می باشد.

روماک برترین تولید کننده صنایع چوبی در ایران

شرکت روماک با برخورداری از کارخانه ای مجهز به ماشین آلات روز مطابق با استانداردهای جهانی دارای کارنامه درخشانی در زمینه ی تولید محصولات چوبی می باشد. همین امر موجب شده تا تولید محصولات روند پرسرعتی داشته باشند. محصولات چوبی علاوه بر ابزارآلات مدرن تحت تاثیر مواد اولیه  هستند. به همین جهت شرکت روماک در انتخاب مواد اولیه بیشترین دقت را بخرج می دهد و با بهره گیری از مواد اولیه مرغوب به صورت تخصصی در تولید محصولات چوبی فعالیت می نماید.

شرکت روماک دارای دو طبقه شوروم در شهر تهران می باشد تا امکان بازدید حضوری برای کارفرمایان محترم فراهم گردد.

محصولات چوبی شرکت روماک

روماک تولیدکننده محصولات چوبی در انواع سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک می باشد. در ادامه لیستی از محصولات این شرکت آورده شده است.

  • درب ورودی
  • درب لابی
  • درب های داخلی و اتاقی
  • درب ضد سرقت
  • کابینت آشپزخانه
  • کمد دیواری
  • دکورهای چوبی
  • قرنیز

لازم به ذکر است سفارشی سازی سایر محصولات چوبی نیز مطابق با نیاز و درخواست کارفرمایان انجام می شود. جهت مشاهده گالری تصاویر محصولات و ویژگی های فنی آنها ؛به منو اصلی سایت رفته و محصول مورد نظر را انتخاب نمایید و سپس تماس حاصل فرمایید.



تولیدکننده درب چوب


صنایع چوبی درب


تولیدکننده کابینت


صنایع چوبی کابینت


تولیدکننده کمد دیواری


صنایع چوب کمد


البرز چوب:

یکی از برندهای برتر صنعت چوب و مبلمان در ایران است. البرز چوب با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته و استفاده از مواد با کیفیت، محصولاتی با طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالا تولید می‌کند. مبلمان، درب و پنجره‌های چوبی، کابینت‌های آشپزخانه و دکوراسیون داخلی از جمله محصولاتی هستند که توسط البرز چوب تولید می‌شوند.

شرکت مبلمان امید:

امید یکی از نام‌آوران در صنعت مبلمان چوبی در ایران است. این برند با داشتن طراحی‌های منحصر به فرد و استفاده از چوب با کیفیت، محصولاتی با استحکام و زیبایی فراوان تولید می‌کند. مبلمان امید مجموعه‌ای از محصولات شامل میز، صندلی، کمد و مبلمان است که به طور گسترده در داخل و خارج از کشور استفاده می‌شود.

شرکت طراحی و تولید مبلمان هانا:

هانا با تمرکز بر طراحی‌های مدرن و خلاقانه، محصولاتی استثنایی در زمینه مبلمان چوبی تولید می‌کند. این برند با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته و استفاده از چوب با کیفیت، محصولاتی با ظاهری شیک و کیفیت بالا ارائه می‌دهد. مبلمان هانا تنوع وسیعی از محصولات از جمله مبلمان اداری، مبلمان خانگی و مبلمان رستوران‌ها را تولید می‌کند.

شرکت طراحی و تولید مبلمان دیبا:

دیبا یکی از برندهای مطرح در زمینه مبلمان چوبی در ایران است. این برند با توجه به استانداردهای بین‌المللی طراحی و تولید محصولات با کیفیت بالا، محبوبیت بسیاری در داخل و خارج از کشور به خود اختصاص داده است. مبلمان دیبا با طراحی‌های منحصر به فرد و کاربری متنوع، به عنوان یک برند معتبر در بازار مبلمان شناخته می‌شود.

این فقط چند نمونه از برندهای معروف صنایع چوبی در ایران است. صنعت چوب و مبلمان در ایران دارای تنوع زیادی است.

بهترین تولید کننده صنایع چوبی در جهان

بهترین وشناخته شده ترین تولیدکننده محصولات چوبی شرکت IKEA می باشد. این شرکت چند ملیتی در سال ۱۹۴۳ توسط اینگوار کمپراد، در کشورسوئد تاسیس شد. دفتر مرکزی IKEA در کشور هلند قرار داشته و همچنین نخستین فروشگاه آن در سال ۱۹۵۸ در سوئد گشایش یافت.

تولیدات IKEA: بیش از ۱۲هزار کالای مصرفی توسط این شرکت تولید می شود که شاخص ترین آن ها شامل مبلمان، کمد، کابینت، تخت خواب، لوازم سرویس بهداشتی، ابزار نور و روشنایی، کفپوش، تزیینات منزل و اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی می باشد.

نوآوری های IKEA: تولید محصولات آماده مونتاژ، یکی از چندین نوآوری این شرکت است که در نوع خود کم نظیر است. ایکه آ از اولین شرکت‌هایی بود که خرید غیر حضوری را در دستور کار خود قرار داد.

نمایندگی IKEA: طبق آمار ارائه شده این شرکت درشمال آمریکا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و استرالیا نمایندگی داشته و به طور کلی در 49 کشور فعالیت می کند. کشور آلمان بیشترین تعداد فروشگاه را دارد.

تولیدکنندگان و کارخانه چوب برتر در ایران و جهان

الوار به صورت قطعات عظیمی از تنه های درخت می باشد که در کارخانه های چوب به ابعاد مناسب برش می خورد. ظرفیت تولید کارخانه ها متفاوت می باشد. در ادامه قصد داریم با بزرگترین و مطرح ترین تولید کنندگان چوب آشنا شویم.

واردکنندگان و تولیدکنندگان چوب در ایران

در کشور عزیزمان ایران، تعداد متعددی از شرکت ها به عنوان وارد کننده چوب و الوار فعالیت دارند. قصد داشتیم لیست کارخانه ها و واردکنندگان چوب را در اختیارتان بگذاریم، اما با توجه به عدم دسترسی به آمار دقیق، تنها به معرفی چند واردکننده و شرکت چوب بسنده می نماییم. لازم به ذکر است، مرکز چوب تهران واقع در شهرک خاوران می باشد که امکان تهیه انواع چوب خام و فرآورده های چوبی وجود دارد.

لیست فروشندگان چوب در ایران

شرکت های صنعت چوب تولیدکننده / وارد کننده وبسایت / شماره تماس
هادی چوب  انواع صفحات فینگر جوینت ، رابروود آکاسیا راش 02191007576
09121064601
www.hadichoob.com
فرآورده های چوبی باقریان  ورق هایگلاس، چوب روس و راش گرجستان، MDF 02176215636
02176216117
بازرگانی چوب فهیمی چوب 02133281040
09121114901
www.fahimiwoodbank.ir
گروه بازرگانی عبدمنافی (تهران) انواع تخته های چند لایی 02177526700
www.goldenchoob.com
صنایع چوب مهرداد (تهران) وارد کننده و فروشنده چوب روسی 02133286157
www.mehrdadwood.ir
مجموعه زر وود (استان گیلان) واردکننده تخته نراد روسی 09126404223
www.zar-wood.com
صنایع چوب فخریان چوب 02176214674
www.mercewood.com
نوین سپهر سانیار گردو و بلوط آمریکایی 03136294145

نکته : شرکت روماک هیچ گونه مسئولیتی را در قبال همکاری شما با این شرکت ها بر عهده نمی گیرد.

واردکنندگان و توزیع کنندگان چوب در ایران بسیار متعدد هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مراجعه به سایت انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ایران به آدرس www.iranwoodind.com، فهرست اعضای انجمن را به همراه اطلاعات تماس و زمینه فعالیت آن ها تهیه نمایید.

شرکت های برتر در صنعت چوب

1- شرکت West Fraser در کشور کانادا بزرگترین کارخانه چوب در جهان می باشد. ظرفیت تولید این کارخانه بالغ بر 8.460.000 مترمکعب چوب در سال می باشد. این شرکت در سال 1955 میلادی توسط 3 برادر تاسیس گردید.

2- شرکت Canfor در کشور کانادا رتبه دومین کارخانه تولید چوب در جهان را دارد که ظرفیت تولیدشان بالغ بر 6.900.000 مترمکعب چوب در سال است. این شرکت در سال 1939 تاسیس گردید.

3- سومین تولید کننده برتر چوب در جهان، شرکت Weyerhaeuser واقع در آمریکا می باشد. این شرکت سالانه 6.449.000 مترمکعب چوب تولید می نماید.

واردات چوب خام

معرفی شرکت های تامین کننده چوب در ترکیه

1- شرکت INTERTIM FORESTRY در سال 1995 در مرسین، ترکیه توسط Tarık Ciıer و Gülgün Ciğer تاسیس شد. این شرکت با سرمایه گذاری های جدید در حال توسعه بوده و به مشتریان داخلی و خارجی خدمات ارائه می کند. همچنین حجم تولید سالانه این شرکت در حدود 100000 متر مکعب می باشد.

2- شرکت بهار Bahar Forest Products در سال 1958 در کارتال، استانبول شروع بکار کرد. این شرکت توانایی تولید 10.000 متر مکعب الوار چوب و 10.000 متر چوب پلای وود را دارد. این شرکت به منظور تقویت نقش فعال خود به طور مداوم خدومات و محصولات خود را افزایش می دهد.

3- شرکت Armagan Forest Products یکی از بزرگترین وارد کننده و صادر کننده ی الوار چوب در آنکارا است که از سال 1946 شروع بکار کرد.

صنعت چوب چیست ؟

صنعت چوب در سرتاسر جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع تامین چوب یکی از دغدغه های اصلی در مناطق گوناگون می باشد، زیرا جنگل سرمایه هر کشوری است. با توجه به افزایش تقاضا برای صنایع و محصولات چوبی، میزان سرانه مصرفی چوب نیز رو به افزایش است. در 40 سال اخیر یک میلیارد هکتار از درختان کره زمین به منظور تولید چوب قطع شده اند که این رقم برابر با قاره اروپا می باشد.

شرکت ها و یا بخش های خصوصی که در زمینه تجارت چوب فعالیت دارند، صنعت چوب را تشکیل می دهند. چوب خام عموماً از جنگل های ملی و یا کشورهای تولید کننده چوب تامین می گردد. در حقیقت این شرکت ها چوب مورد نیاز مصرف کنندگان صنایع وابسته به چوب را تامین می نمایند. روسیه بزرگترین تامین کننده چوب در جهان می باشد که چوب بسیاری از کشورها را تامین می نماید.

علاوه بر چوب خام و طبیعی، از چوب های صنعتی نیز در صنایع گوناگون بهره گیری می شود. چوب های صنعتی به شیوه های خاصی در کارخانه های چوب تولید می شوند، به همین دلیل در مقایسه با الوار طبیعی از ماندگاری بالایی برخوردار هستند. از جمله چوب های صنعتی می توان به لایی چوب، پلی وود، فیبر و تخته چندلایه اشاره کرد.

صنعت چوب در ساخت چه لوازمی کاربرد دارد ؟

چوب به طور کلی به دو گروه نرم و سخت تقسیم شده که در مصارف گوناگونی همچون مبلمان، دکور، انواع کمد و کابینت کارایی دارد. همچنین چوب به دلیل تنوع بالایی که دارد، توانسته کاربرد زیادی در صنعت های مختلف مانند ساختمان سازی و راه سازی داشته باشد. از طرفی چوب یکی از مصالح تجدید پذیر برای ساخت هر کالایی به شمار می آید و از این رو به شدت مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است.

صنایع چوبی هنر دست

هنگامی که سخن از ” صنایع چوبی ” می شود؛ به یاد مبلمان، درب، کمد، کابینت و … میفتیم. در حالیکه امروزه آثار هنری متعددی از چوب تولید می گردد که هم کاربردی بوده و هم جنبه زیبایی شناسی دارند. این دسته از صنایع چوبی عموماً دارای تزئینات هستند و زیبایی تحسین کننده ای دارند.

این آثار به روش های مختلفی از قبیل تراش ، برش و برش و بست تولید می گردند. در این روش ها منبت کاری ، خراطی، معرق کاری، خاتم کاری و … بسیار شناخته شده هستند.

صنایع تولید شده توسط منبت کاری دارای نقوش برجسته می باشد که توسط ابزار مخصوص و فرد حرفه ای بر روی چوب پیاده سازی می گردد. منبت کاری به صورت نیم برجسته، برجسته و تمام برجسته انجام می گردد و در تولید مبلمان و درب نیز کاربردی است.

تخته نرد از جمله شناخته شده ترین صنایع چوبی می باشد که طرفداران این بازی علاقه شدیدی به تهیه تخته نرد معرق کاری و یا خاتم کاری شده دارند.

تولید چوب

مساحت جنگل های ایران

مساحت جنگل‌های ایران در دامنه‌های شمالی کوه‌های البرز و استان‌های ساحلی دریای کاسپین ۳٬۴۰۰٬۰۰۰ هکتار می باشد. مساحت جنگل‌های دیگر که پراکنده در سایر نقاط کشور می‌باشند تا سه میلیون هکتار است.

مناطق جنگلی ایران به پنج ناحیه رویشی تقسیم می‌شوند:

1. ناحیه هیرکانی (خزری) در نوار سبز شمالی کشور

2. ناحیه ایرانو – تورانی در مرکز ایران

3. ناحیه زاگرس ( جنگل‌های بلوط غرب کشور )

4. ناحیه خلیج فارس در نواحی ساحلی جنوب

5. ناحیه ارسبارانی که متشکل از گونه‌های نادر و منحصر به فرد است.

مساحت عظیمی از این جنگل‌ها به سبب کمبود در نگهداری درست یا آسیب‌های طبیعی مورد بهره‌برداری نیستند. در حال حاضر چوب جنگل های هیرکانی مورد بهره برداری نمی باشد و جزو جنگل های حفاظت شده است.

جنگل های هیرکانی

سرانه مصرفی چوب ایران از چه روش هایی تامین می گردد ؟

امروزه با توجه به افزایش تقاضای صنایع چوبی، میزان چوب مصرفی بسیار افزایش یافته است. طبق آخرین آمار رسمی که در سال 1395 منتشر گردید، 12% از میزان چوب مصرفی از چوب های جنگلی، 18 درصد از واردات چوبی و 70% از زراعت های چوبی و چوب های باغی تامین گردید. ( این آمار مربوط به تامین چوب مصرفی در سال 1395 می باشد. )

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تولید یک میلیون متر مکعب چوب را در سال 1399 هدف گذاری کرده و 928 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی را مستعد نهال کاری معرفی کرده اند .

بر اساس اطلاعات منتشر شده در انجمن کارفرمایان صنایع چوب در ایران؛ واردات چوب در سال 1399 در حدود 560 تن بوده که 92% آن به صورت الوار بوده است.

سرانه مصرف چوب

معرفی رقم های نهال گردو در ایران

نهال گردو بین کشاورزان و باغداران ارزش و اعتبار زیادی دارد. جالب است بدانید کشور ایران یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر گردو در دنیا می باشد.

نهال گردو چندلر: گرده افشانی چندلر بسیار بالا است و در برابر سرما زدگی هم توان خوبی دارد. به همین دلیل آن را یک درخت گرده افشانی می نامند.

نهال گردو فرنور: این نوع نهال گردو مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما داشته و معمولاً فصل بهار را برای جوانه زدن انتخاب می کند.

نهال گردو خوشه ای: خرید نهال گردو خوشه ای برای مناطق سردسیر مناسب است. این رقم نهال گردو برای به بار نشستن و ثمردهی به پنج سال زمان نیاز دارد.

نهال گردو پیوندی تو سرخ: یکی از انواع نهال های گردو، نهال گردو تو سرخ می باشد. این نهال گردو دارای میوه با مغز قرمز روشن با سایز متوسط می باشد که تعداد طرفداران آن در بازار بسیار زیاد می باشد.

نحوه کاهش خطر تولیدات چوبی برای محیط زیست

در حال حاضر تولید چوب برای صنایع و فرآورده های چوبی متناسب با میزان تقاضا، یکی از عوامل تاثیرگذار در جنگل زدایی است. بدیهی است که زندگی بدون تولیدات چوبی چندان میسر نیست. مطابق با آمار جهانی، 60 درصد از درختان جنگل های جهان صرف فرآورده های چوبی و غیر چوبی می شود. این رقم برابر با 2 میلیارد و چهارصد میلیون هکتار می باشد که معادل با مجموع مساحت کشورهای آمریکا، چین و هند است.

جنگل زدایی آثاری منفی بر کره زمین و گونه های مختلف گیاهی و جانوری می گذارد و تهدید بزرگی نیز برای حیات انسان می باشد. آیا این آمار به معنی توقف تولید فرآورده های چوبی می باشد ؟

یکی از موثرترین راه حل ها برای نگهداری از جنگل ها و حفظ منابع طبیعی برای نسل های آینده، بهره گیری از چوب پایدار می باشد.

تامین چوب منجر به قطع درختان می گردد و این امر می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به کره زمین وارد نماید، به همین دلیل ضروری است تا جنگل زایی توسعه یابد. آیا می دانید کاشت درخت چه تاثیری بر محیط زیست دارد ؟

جنگل زدایی

چوب پایدار چیست؟

جنگل ها باید برای نسل های آینده نیز باقی بمانند تا درختان قادر به جذب کربن دی اکسید و تولید اکسیژن برای آیندگان باشند. امروزه بسیاری از شرکت های تولیدکننده از چوب جنگل های پایدار استفاده می کنند. بدین معنی که قطع درختان در جنگل ها با مدیریت انجام میشود و تنها گونه هایی که امکان جایگزینی و رشد سریع آن ها وجود دارد قطع می شود. درختان پهن برگ از جمله راش، بلوط و یا درختان مخروطی مانند کاج و صنوبر از جمله درختانی هستند که در جنگل های پایدار می رویند.

جنگل های پایدار تجدیدپذیر هستند و با قطع شماری از درختان در آن منطقه، به اکو سیستم، حیات وحش و گونه های گیاهی آسیب وارد نمی شود. چوب جنگل های پایدار در صورتی مورد بهره برداری قرار می گیرند که هیچ عاملی آینده جنگل های آن منطقه را تهدید نکند.

چوب پایدار

بزرگترین تولید کننده چوب جهان

آمریکا بزرگترین تولید کننده ی چوب در جهان می باشد. هر چند جنگل های کانادا مساحت بسیار بیشتری دارند، اما جنگل های آمریکا در محیط های قابل دسترس تری هستند. کشورهای مهم تولید کننده چوب درجهان در چندین گروه قرار می گیرند که با مهم ترین آن ها به طور مختصر آشنا می شویم:

1- تولید چوب در آمریکای شمالی: با وجود افزایش بهره برداری از جنگل ها در سراسر جهان، آمریکای شمالی همچنان بر صنعت چوب تسلط دارد.

2- صنعت چوب درکانادا: دومین کشور بزرگ جهان که تقریبا سی درصد آن از فضای سبز طبیعی پوشیده شده است. امروزه بسیاری از صنایع نیاز اساسی به چوب دارند. کانادا با دارا بودن جنگل های فراوان بعد از امریکا در این زمینه منبع خوبی است.

3- روسیه: بزرگترین کشور جهان، بزرگترین جنگل را نیز در خود جای داده ولی نقش اقتصادی جنگل برای آن محدود است. اما همچنان روسیه از لحاظ صادرات محصولات چوبی در جمع پنج صادرکننده اول جهان قرار می گیرد. این کشور همچنین از لحاظ صادرات الوار در جایگاه دوم جهان و از لحاظ صادرات تخته سه لا در جایگاه سوم دنیا قرار دارد.

بزرگترین تولید کننده چوب جهان

چوب فروشی و عوامل تاثیر گذار بر قیمت چوب

منظور از چوب فروش یا فروشنده چوب بیشتر تیر فروش است و فروشندگان غیر تیر را تخته فروش و یا الوار فروش می گویند. عوامل مختلفی که برروی قیمت چوب تاثیر گذار است و چوب فروش آن را در نظر می گیرد، عبارتند از :

فصل خرید چوب : بهترین زمان برای خرید چوب اواخر فصل تابستان است. زیرادر این زمان تهیه چوب خشک با قیمت مناسب راحت تر از دیگر فصل ها است. در حالیکه چوب در ابتدای فصل زمستان گران تر می شود.

ابعاد چوب : هرچه یک تخته بزرگتر و سالم تر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

گونه چوب : چوب ها دارای گونه های مختلفی هستند که هر کدام کیفیت و کاربرد خاصی دارند. در نتیجه پیمانکار، مهندس و یا نجار باید بدرستی از آن استفاده کنند.

سوالات متداول

بله، خرید صنایع چوبی به نوعی حمایت از محیط زیست است. زیرا چوب یک متریال طبیعی، بازیافت پذیر و ماندگار است، در نتیجه کمترین آسیب را به محیط زیست می رساند. البته ضروری است تا چوب از منابع تجدیدپذیر و جنگل های پایدار تامین گردد.

برندهای ایرانی متعددی در زمینه تولید صنایع چوب فعالیت دارند که برخی از معروف ترین تولیدکنندگان صنایع چوبی در زمینه تولید مبلمان، سرویس خواب و صنایع ساختمانی مانند درب، کمد و کابینت را در این صفحه معرفی نموده ایم.

به خواندن ادامه دهید

13 دیدگاه

  • علی نوابی گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من دنبال یکی از دستگاه های سی ان سی چوب با کیفیت هستم که ترجیحا دست دوم باشه. یک کارگاه صنعتی در شهر آمل دارم که می خواستم دستگاه رو اینجا نصب کنم. در مورد قیمت ها خواستم سوال بپرسم که الان حدودا چقدر درمیاد و اینکه اگه دست دوم باشه، چطوری می تونیم از سلامت قطعات دستگاه اطمینان داشته باشیم. سوال دیگه اینکه دستگاه سی ان سی آمل برش های افقی و عمودی رو انجام میده یا محدودیت داره؟ چقدر طول می کشه که دستگاه رو برسونید بهمون؟ و هزینه های نصبش جداگانه حساب میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *