ایده های جدید کابینت دو رنگ برای سبک مدرن


کابینت تک رنگ را سالیان سال است که در آشپزخانه ها دیده ایم و حالا وقت تغییر رسیده است. امروزه کابینت دو رنگ یکی از جذاب ترین و شیک ترین انتخاب ها برای آشپزخانه مدرن می باشد. اشتباه نکنید، منظور انتخاب یک رنگ برای کابینت و رنگ دیگر برای دیوار یا کانتر آشپزخانه نیست، بلکه باید از دو رنگ متفاوت برای کابینت ها و یا جزیره آشپزخانه استفاده کنید.

اما از ترکیب چه رنگ هایی برای کابینت آشپزخانه دو رنگ استفاده کنیم ؟ رنگ ها باید متضاد باشند یا از یک خانواده ؟ در ادامه 8 ایده ترکیب رنگ کابینت را خواهیم دید.

عکس کابینت دو رنگ جدید

برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه گزینه های متعددی از رنگ گرفته تا روکش های طبیعی و مصنوعی دارید. اگر کاتالوگ روکش های مصنوعی را ببینید، با بیش از 100 طرح و رنگ مواجه می شوید که یکی از یکی زیباتر هستند.

1. کابینت آشپزخانه سفید – مشکی

ترکیب رنگ های سفید و مشکی در آشپزخانه مدرن بسیار شیک و زیباست، اما توجه کنید که رنگ سفید باید بر مشکی غلبه کند. مثلا جزیره آشپزخانه مدرن را به رنگ سفید انتخاب کنید. البته اگر آشپزخانه نور طبیعی و مصنوعی خوبی دارد، محدودیتی در نسبت رنگ سفید و مشکی وجود ندارد. فراموش نکنید که رنگ سفید نور را در فضا منعکس می کند.

کابینت دو رنگ سفید مشکی

2. رنگ ثانویه در جزئیات کابینت

حتما شنیده اید که در سبک های مدرن و مینیمال شعاری با عنوان less is more رایج است. این شعار یعنی ” کم هم زیاد است”، بنابراین اگر همچنان برای انتخاب رنگ ثانویه برای کابینت شک دارید، یک رنگ متضاد را به صورت جزئی در کابینت بکار ببرید. مثلا فقط بخشی از کابینت پلکانی را با روکش چوب رنگ روشن اجرا کنید.

کابینت دو رنگ پلکانی مدرن

3. کابینت دو رنگ طرح چوب

روکش چوب یکی از کاربردی ترین المان ها برای کابینت های مدرن می باشد. امروزه علاوه بر روکش انواع چوب های طبیعی از قبیل بلوط، گردو، راش و … روکش های مصنوعی طرح چوب با کیفیت بسیار خوب و تنوع بالا در بازار موجود هستند. AGT و Niemann از جمله برندهای خارجی مرغوب هستند که در ایران موجود می باشد.

با ورق زدن کاتالوگ این برندها، گزینه های زیادی پیش روی شما خواهد بود. فرقی ندارد که رنگ سفید را با روکش چوب ترکیب می کنید، یا دو روکش با رنگ متفاوت؛ قطعا بر سر دو راهی خواهید ماند. 

مثلا برای کابینت زمینی رنگ سفید ساده و برای کابینت های هوایی روکش چوب رنگ روشن را انتخاب کنید. جالب است بدانید برای رنگ سفید نیز می توانید از روکش های مصنوعی مات، براق و یا تاپ مات استفاده کنید تا هزینه های شما کاهش پیدا کند.

کابینت دو رنگ طرح چوب سفید رنگ

کابینت مدرن دو رنگ طرح چوب و سفید جزو پر فروش ترین مدل های کابینت است که درعین سادگی، دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما را دگرگون می کند. برای آشپزخانه مدرن، پیشنهاد می شود کابینت هوایی را روکش طرح چوب انتخاب کنید و کابینت های زمینی را روکش ساده سفید مات و یا براق انتخاب کنید.

4. کابینت پلکانی دو رنگ

برای کابینت پلکانی رنگ ها و طرح های متنوعی را می توانید ترکیب کنید. پیشنهاد می کنیم از وبسایت های دکوراسیون مانند پینترست ایده های جذابی بگیرید. هر رنگ و طرحی که چشم شما را بگیرد قطعا در کالیته روکش های ایرانی و خارجی موجود است. روکش ایرانی فرامید یکی از تولیدکنندگان ایرانی است که بیش از 200 مدل روکش مات، طرح دار، برجسته و … را در کالیته خود دارد.

بیشتر سازندگان کابینت کالیته روکش های ایرانی و خارجی را موجود دارند و از نزدیک می توانید طرح، رنگ و بافت روکش ها را ببینید و با هم مقایسه کنید.

5. کابینت مونوکروم

ترکیب مونوکروم چه در دکوراسیون خانه و چه در آشپزخانه، بسیار زیبا و شیک است. کافیست رنگ ایده آلتان را با یک تناژ نسبتا تیره به عنوان رنگ اصلی و رنگ ثانویه را کمی روشن تر انتخاب کنید.

در تصویر زیر از رنگ های مونوکروم برای کابینت، دیوار، میز و گلدان تزئینی استفاده شده و بخشی از کابینت را سفید انتخاب کرده اند. با اینحال می توان برای تمام بخش های کابینت رنگ مونوکروم انتخاب نمود و رنگ سفید را در سایر بخش ها استفاده نمود.

آشپزخانه مونوکروم

6. ترکیب روکش های طرح دار

اگر علاقه به روکش طرح چوب ندارید و در عین حال یک کابینت مدرن و شیک می خواهید؛ روکش های طرح دار را انتخاب کنید. کابینت روکش طرح بتن، روکش طرح فلز و سایر طرح ها در رنگ ها و بافت های مختلف برای سبک مدرن مناسب هستند. ترکیب این روکش ها با یکدیگر و یا با روکش طرح چوب برای کابینت های دو رنگ ایده آل می باشد.

کابینت مدرن دو رنگ با روکش طرح چوب

7. کابینت با درب شیشه ای

درب شیشه ای کابینت همراه با نورپردازی داخلی یکی از جدیدترین ایده ها در سبک طراحی مدرن است. با اندکی خلاقیت می توانید رنگ ایده آل خود را با شیشه های تیره رنگ یا دودی تلفیق کنید تا یک کابینت مدرن دو رنگ داشته باشید. فراموش نکنید که لزومی ندارد تمامی یونیت ها خصوصا یونیت های زمینی درب شیشه ای داشته باشند.

بسیاری از برندهای لوکس؛ داخل یونیتی را که درب شیشه ای دارد با روکش چوب رنگ روشن پوشش می دهند تا با نورپردازی داخلی یک نمای شیک را داشته باشید.

کابینت خاص دو رنگ درب شیشه ای

8. جزیره با رنگ متفاوت

یکی دیگر از ایده ها برای آشپزخانه مدرن، انتخاب رنگ متضاد برای جزیره یا کانتر آشپزخانه است. فرقی ندارد که کابینت های شما رنگ شده اند یا روکش دارند، کافیست یک رنگ متضاد و جذاب را انتخاب کنید.

در تصویر زیر کابینت مدرن بدون دستگیره با روکش طرح چوب مدرن را مشاهده می کنید، بدنه جزیره نیز دارای همان روکش است. تنها با بکارگیری رنگ مشکی برای سنگ روی جزیره، تضاد زیبایی با دو رنگ در این آشپزخانه وجود دارد.

کابینت دو رنگ آشپزخانه مدرن شیک

9. کابینت سفید طوسی

رنگ طوسی همواره یکی از رنگ های محبوب و شیک در سبک مدرن بوده است و کابینت طوسی یکی از پر طرف دارترین رنگ ها می باشد. با تلفیق رنگ های سفید و طوسی یک آشپزخانه شیک را خواهید داشت. سفید و طوسی جزو رنگ های خنثی هستند، از این جهت انتخاب سایر رنگ های گرم و سرد برای سایر جزئیات در آشپزخانه چالش برانگیز نخواهد بود.

کابینت سفید طوسی

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ ؟

اگر در انتخاب دو رنگ برای کابینت شک و تردید دارید و فکر می کنید کابینت تک رنگ انتخاب مطمئنی است، باید بگوییم که کاملا به سلیقه و دیزاین شما بستگی دارد. زیرا این کابینت ها حتی برای فضای مینیمال هم ایده آل هستند، کافیست رنگ های درستی را با هم ترکیب کنید.

فرقی ندارد که آشپزخانه شما مدرن است یا کلاسیک؛ ترکیب دو رنگ برای کابینت با تمامی سبک ها سازگاری دارد. از طرفی، یک آشپزخانه معمولی با یک رنگ معمولی ندارید و سلیقه و خلاقیت خودتان را به نمایش گذاشته اید.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید؛ با انتخاب اصولی رنگ ها فضا بزرگتر به نظر می رسد. یک رنگ روشن را برای کابیت های هوایی و یک رنگ تیره تر را برای کابینت های زمینی انتخاب کنید تا با انعکاس نور، فضا روشن تر به نظر برسد.

حالا به نظرتان کدام کابینت بهتر است ؟

منابع:

تمامی عکس های فوق از وبسایت دکوراسیون inmyroom الهام گرفته شده است.

سوالات متداول

برای کابینت دو رنگ بهتر است از انواع روکش های طبیعی و مصنوعی استفاده شود. روکش های مصنوعی ایرانی و خارجی تنوع بالایی در طرح، رنگ و بافت دارند. فرقی ندارد که روکش مات دوس دارید یا براق، طرح چوب یا طرح فلز، گزینه های زیادی مطابق سلیقه تان موجود است.

ترکیب کابینت روکش چوب برحسته با رنگ سفید مات یکی از پر فروش ترین ترکیب هاست. اما ترکیب روکش مشکی مات با روکش طرح فلز و یا ترکیب روکش طرح بتن با یک روکش رنگ خنثی با بافتی مات، جزو خاص ترین ترکیب هاست.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *