جدیدترین مدل های کمد دیواری اتاق خواب کوچک


کمد دیواری اتاق خواب کوچک تان را هوشمندانه انتخاب کنید تا کمبود جا و شلوغی کمد کلافه تان نکند. حتما شما هم قبول دارید اتاق خواب به عنوان فضای شخصی؛ محلی برای استراحت و نگهداری از وسایل مان است. به همین دلیل کمد دیواری یکی از مهم ترین بخش های اتاق است که کمک می کند البسه و وسایل خود را سازماندهی نماییم. اگر اتاق تان کوچک است، نگران نباشید!

در ادامه قصد داریم ویژگی های کمد دیواری جدید اتاق خواب کوچک را در سبک های مختلف معرفی کنیم تا یک کمد مناسب را برای اتاق تان انتخاب کنید.

مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک

کمددیواری به طور معمول به شخص یا شرکت سازنده سفارش داده می شود تا مطابق ابعاد مورد نظر در اتاق خواب سفارشی سازی شود. خرید کمد دیواری آما ده امکان پذیر نیست و تنها کمد های ایستاده که قابل حمل هستند به صورت پیش ساخته خریداری می شوند.

در نتیجه برای سفارش کمد ایده آل تان که مناسب برای یک فضای کوچک طراحی شده باشد، دست تان باز خواهد بود. برای اینکه کمترین فضا در اتاق خواب اشغال شود و بیشترین بهره وری را از کمد داشته باشید؛ پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در طراحی کمد دیواری، مد نظر داشته باشید.

1. انتخاب کمد با بازشوی ریلی

در اتاق خواب معمولا لوازمی از قبیل تخت خواب، میز مطالعه و یا میز توالت، کتابخانه و … قرار می گیرد. هنگام جانمایی وسایل در اتاق خواب، دغدغه باز شدن درب کمد محدودیت هایی را برای شما ایجاد می کند. همین باعث می شود تا وسایل را مطابق سلیقه تان در اتاق نچینید.

بهترین انتخاب برای اتاق خواب کوچک؛ کمد دیواری با درب ریلی است. درب لولایی کمد رو به بیرون باز می شود و نباید وسایل داخل اتاق مانع از باز شدن درب شود. اما درب کمد ریلی در راستای کمد دیواری حرکت می کند و هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمی کند.

پس مهم ترین ویژگی کمد اتاق خواب کوچک، ریلی بودن درب آن است. البته معایب کمد دیواری ریلی می تواند شما را مردد کند، اما مزیت های ارزنده آن باعث می شود تا با معایب اندکی که دارد، کنار بیایید.

یکی از این معایب نظافت ریل است، اما نگران نباشید چون مدت هاست با ریل های قدیمی خداحافظی کرده ایم. انواع ریل مخفی با مکانیزم های متفاوت موجود هستند که از لحاظ بصری آشفتگی در اتاق ایجاد نمی کنند. به صورتی که هنگام باز بودن درب، اثری از ریل در کف دیده نمی شود.

کمد ریلی اتاق خواب کوچک

2. کمد آینه دار برای اتاق کوچک

مشکل کمبود جا در اتاق خواب را با ضافه کردن آینه بر روی درب کمد دیواری حل کنید. آینه یکی از کاربردی ترین ایده ها برای کمد دیواری اتاق خواب کوچک و همچنین دکوراسیون خانه است. عموم طراحان داخلی از آینه در مقابل پنجره استفاده می کنند تا نور در اتاق منعکس شود.

با بکارگیری آینه بر روی درب کمد، دیگر نیازی به اختصاص دادن فضا برای آینه نخواهید داشت. برای خانه های مینیمال می توانید از کمد ریلی آینه دار استفاده کنید و لزومی هم ندارد که تمامی درب ها آینه ای باشد. یک درب را آینه دار و درب های دیگر را رنگ شده یا روکشی در نظر بگیرید.

کمد آینه دار اتاق خواب کوچک

3. طراحی کمد دیواری اتاق خواب کوچک به شکل مینیمال و ساده

Less is more به معنی “هر چه کمتر بهتر”؛ یکی از شعارهای معروف در سبک مینیمال است. سعی کنید از این سبک در اتاق خواب کوچک خود استفاده کنید تا فضا آشفته و کمجا به نظر نرسد.

مهم ترین گام انتخاب کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک با طراحی ساده است. امروزه طرح های ساده بسیار زیبا و شیک هستند، در نتیجه سادگی به معنای شیک نبودن نیست.

درب کمد دیواری را صاف و یکدست انتخاب کنید، درب های قاب دار از لحاظ بصری شلوغی در فضا ایجاد می کنند. ترجیحا از شیار سی ان سی به عنوان بازشوی کمد دیواری ریلی استفاده کنید تا طرح کمد بی روح و ساده نباشد.

4. انتخاب رنگ هوشمندانه

اگر فکر می کنید رنگ کمد تاثیر چندان زیادی ندارد، سخت در اشتباه هستید. یک رنگ نامناسب برای کمد می تواند با جذب نور باعث تاریکی اتاق خواب کوچک شود. بنابراین بهترین رنگ برای کمد دیواری اتاق خواب را هوشمندانه عمل کنید.

کمد دیواری با روکش چوب قهوه ای گزینه چندان ایده آلی برای اتاق خواب کوچک نیست. در حالیکه رنگ سفید نور را منعکس می کند و باعث می شود اتاق دلباز تر به نظر برسد.

در مجموع می توان گفت هر چه رنگ کمد روشن تر باشد، بهتر است. طوسی روشن، بژ، کرم، استخونی و سایر رنگ های روشن برای کمد اتاق کوچک مناسب هستند.

رنگ مات بسیار شیک است، اما توصیه می شود برای اتاق کوچک ترجیحا از رنگ های براق و یا نیمه مات استفاده کنید تا به خوبی نور منعکس شود.

کمد دیواری سفید رنگ اتاق کوچک

5. روکش های گلاس، مدرن و محبوب

کمد دیواری با روکش های گلاس پر فروش ترین نوع کمد دیواری است که قیمت نسبتا مناسبی در مقایسه با کمدهای روکش چوب و یا رنگ شده دارد. روکش های گلاس به دلیل سطح براق و رنگ روشنی که دارد برای اتاق خواب کوچک گزینه مناسبی است. البته روکش هایگلاس تنوع بالایی در رنگبندی دارد و می توانید رنگ روشن مورد علاقه خود را به صورت براق، مات و یا اکلیلی انتخاب کنید.

البته معایب کمد دیواری هایگلاس هم ممکن است شما را مردد کند.

6. انتخاب ابعاد استاندارد برای کمد

ابعاد کمد دیواری استاندارد هم معضل کمبود جا را در اتاق مدیریت می کند و هم فضای کافی را برای وسایل تان فراهم می کند. عمق کمد را 60 سانتی متر در نظر بگیرید؛ عمق کمتر عملا کارآمد نیست و عمق بیشتر برای اتاق خواب کوچک ایده آل نیست. تمامی ابعاد و اندازه استاندارد کمد دیواری را می توانید در صفحه لینک شده ملاحظه نمایید.

ابعاد استاندارد کمد دیواری

7. بهترین نقطه از اتاق را کمد بزنید

انتخاب با شماست که در کدام نقطه از اتاق خواب کمد دیواری را طراحی و اجرا نمایید. اگر اتاق خواب شما پِرتی دارد، حتما فضای نزدیک به پرتی را برای کمد در نظر بگیرید تا با یک طراحی مناسب از شر آن خلاص شوید.

حتما جاگذاری تخت خواب و سایر لوازم رایج در اتاق را در ذهن خود مرور کنید تا بهترین نقطه را برای کمد انتخاب کنید. اگر به فنگ شویی و انرژی در اتاق اعتقاد دارید؛ جنوب غربی پر انرژی ترین نقطه برای کمد دیواری است.

انواع سبک های کمد دیواری جادار برای اتاق کوچک

حتما می دونید که طرح کمد دیواری رو باید بر اساس سبک طراحی داخلی آپارتمان انتخاب کنید. در ادامه طرح های جدید در هر سبک را معرفی می کنیم.

کمد دیواری جدید اتاق خواب مدرن

کمد دیواری ساده در سبک مدرن یکی از محبوب ترین سبک ها در صنعت ساختمان می باشد. سادگی در این سبک اهمیت زیادی دارد و از تجملات و تزئینات زیاد همواره دوری می شود. به همین دلیل یک کمد دیواری ساده را باید انتخاب نمایید. اما کمد دیواری اتاق مدرن چه ویژگی هایی دارد ؟

طرح درب کمد : درب کمد در سبک مدرن سطحی صاف ، فلت و یکپارچه دارد؛ بدین معنی که هیچگونه برجستگی یا برآمدگی در سطح درب مشاهده نمی شود.

بازشوی درب کمد : به طور کلی دو نوع بازشوی لولایی و کشویی داریم؛ کمد دیواری ریلی در سبک مدرن رایج تر می باشد. امروزه ریل های مخفی توکار و روکار جایگزین ریل های قدیمی شده اند که نمایان نیستند و از لحاظ بصری فضایی مدرن و منظم را خواهیم داشت.

رنگ کمد دیواری مدرن : در سبک مدرن عموما از رنگ های خنثی با تناژ روشن استفاده می شود. رنگ های سفید و طوسی از جمله محبوب ترین رنگ ها برای کمدهای مدرن هستند.

اگر از علاقمندان به رگه های چوب طبیعی هستید، نگران نباشید. روکش چوب طبیعی در رنگ های عسلی و گردویی برای سبک مدرن کاربردی هستند، کافیست سایر المان های کمد مدرن از قبیل طرح درب و مدل یراق آلات را مد نظر داشته باشید.

روکوب کمد دیواری مدرن : روکوب دور تا دور کمد را همانند یک قاب در بر میگیرد، این امر موجب زیبایی بیشتر کمد می شود. در سبک مدرن روکوب کاملا ساده و فاقد تاج ، پله و تزئینات است.

یراق آلات کمد مدرن : در صورتی که کمد دیواری با بازشوی لولا خور انتخاب شماست؛ دستگیره کمد مدرن خود را هوشمندانه انتخاب نمایید. دستگیره های مجلل و وینتیج (کهنه نما ) برای کمد مدرن مناسب نیستند. خطوط صاف و یا اشکال هندسی در سبک مدرن رایج هستند، بنابراین دستگیره های خطی را مدنظر داشته باشید.

کمد دیواری مدرن جدید
مدل های کمد دیواری مدرن جدید برای اتاق خواب

کمد اتاق خواب مینیمال

سبک مینیمال تا حدی به سبک مدرن نزدیک می باشد. به همین دلیل بسیاری از مشخصه های کمد مدرن در این سبک صدق می کنند. درب کمد دیواری مینیمال فلت ، صاف و یکپارچه است، اما چه تفاوتی با کمد مدرن دارد ؟

رنگ کمد : رنگ سفید مات برای کمد مینیمال مناسب است. همچنین برای کاهش هزینه می توانید از روکش هایگلاس براق استفاده نمایید. روکش هایگلاس برای اتاق خواب کوچک کاربردی است، زیرا نور طبیعی را منعکس می کند و باعث می شود فضا بزرگتر به نظر برسد.

بازشوی کمد مینیمال : بدون شک باید بازشو ریلی را انتخاب کنید، در این صورت دستگیره نیز از سطح کمد مینیمال حذف می شود. مکانیزم ریل مخفی برای کمد مینیمال شما ایده خوبی است.

کمد اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک

در سال های اخیر سبک نئوکلاسیک رتبه دوم محبوبیت را پس از سبک مدرن کسب کرده است. به همین دلیل المان های نئوکلاسیک مانند درب، کمد و کابینت آشپزخانه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند. سبک نئوکلاسیک به سادگی مدرن نمی باشد، با این حال جزئیات و شکوه سبک کلاسیک را هم ندارد. به عبارت دیگر تعادل در این سبک برقرار است.

درب کمد دیواری نئوکلاسیک : درب کمد نئوکلاسیک تک قاب می باشد که اصطلاحا به آن قاب تونیک می گویند. در حقیقت در این ساختار پنل درب یکپارچه نبوده و از طرفین توسط بائو و پاسار احاطه می شود. این تکنیک در نجاری بنام کام و زبانه شناخته شده که حاصل آن جزئیات زیبا و چشمگیری است که در کمد های نئوکلاسیک مشاهده می نمایید.

بازشوی درب کمد : بر خلاف کمدهای مدرن که هم به صورت لولایی و هم ریلی اجرا می شوند؛ کمد نئوکلاسیک قابلیت اجرا به صورت ریلی را نداشته و علت آن قاب دار بودن درب کمد می باشد.

رنگ کمد دیواری نئوکلاسیک : در سبک نئوکلاسیک رنگ سفید و طوسی بسیار رایج هستند. نکته قابل توجه این است که لزومی ندارد رنگ به صورت یکدست و صاف سطح کمد را بپوشاند و می توانید رنگ آمیزی وایت واش و یا گری واش را انتخاب نمایید. این نوع رنگ آمیزی برای کمدهای روکش چوب قابل اجراست و سطح کمد به گونه ای رنگ می شود که بافت روکش حفظ گردد.

البته می توانید از روکش طبیعی چوب در رنگ های فندقی و گردویی نیز برای کمد استفاده کنید.

یراق آلات کمد : دستگیره های نئوکلاسیک سادگی دستگیره های مدرن را ندارند و تا حدی بزرگتر هستند و عموماً از خطوط صاف در آن پرهیز شده و به صورت منحنی طراحی می گردند.

رنگ در دکوراسیون
کمد دیواری اتاق خواب با طراحی نئوکلاسیک

اتاق خواب به سبک کلاسیک

اگر در یک خانه لوکس با جزئیات و تجملات زیاد زندگی می کنید؛ کمد دیواری کلاسیک انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

درب کمد دیواری کلاسیک : درب کمد کلاسیک به صورت تک قاب و یا دو قاب طراحی می شود و در نگاه اول ممکن است با کمد نئوکلاسیک اشتباه گرفته شود. کمدهای نئوکلاسیک قاب تونیک هستند، در حالی که قاب کمدهای کلاسیک حاصل ابزار می باشد. همچنین می توان از زهوار برجسته چوبی برای کمد کلاسیک بهره برد.

بازشوی درب کمد : درب کمد در سبک کلاسیک لولایی بوده و به هیچ عنوان بازشو ریلی مناسب این سبک نیست.

رنگ کمد دیواری کلاسیک : روکش چوب طبیعی برای کمد دیواری کلاسیک بسیار محبوب است و می توان آن را با رنگ ایده آل جلا داد. همچنین رنگ سفید و یا تلفیق رنگ سفید و طلایی نیز ایده خوبی خواهد بود.

شیوه رنگ آمیزی پتینه نیز برای کمدهای روکشی در سبک کلاسیک رایج است. در این شیوه از رنگ کرم – طلایی برای پوشش رگه های چوب استفاده می شود ، به گونه ای که بافت چوب ملموس باقی خواهد ماند.

قیمت کمد دیواری روکشی
کمد دیواری اتاق خواب با طراحی کلاسیک

امکانات کمد دیواری برای فضای کوچک اتاق

طراحی و مدل کمد دیواری متناسب با سبک معماری داخلی مورد بررسی قرار گرفت. امروزه از امکانات جدید و کاربردی برای کمد دیواری اتاق خواب و کمد دیواری پذیرایی نیز بهره گرفته می شود.

نورپردازی کمد دیواری اتاق

در نظر بگیرید یک کمد شیک را سفارش داده اید، اما فضای اتاق نور کافی را ندارد. نور می تواند حس آرامش و حتی زیبایی اتاق را تحت تاثیر منفی قرار دهد. بنابراین سعی کنید با یک نورپردازی هوشمندانه، نور کافی را در اتاق تامین نمایید. این نور می تواند فراتر از چراغ های سقفی و دیواری باشد. نورپردازی داخلی کمد دیواری به صورت توکار می تواند نور کافی را در کمد تاریک تان فراهم آورد.

بهره گیری از اکسسوری کمد دیواری

کمد دیواری به صورت یونیت های تفکیک شده همراه با تعداد محدودی کشو سفارشی سازی می گردند. برای مدیریت بهتر فضای داخلی کمد از اکسسوری های کمد دیواری بهره ببرید. این اکسسوری ها تنوع بسیار بالایی داشته؛ در نتیجه می توانید متناسب با نیاز خودتان اقدام به انتخاب آن ها نمایید. به عنوان مثال جا شلواری ریلی، رگال سقفی ریلی، جا کراواتی ، رگال آسانسوری، میز اتو تاشو، جا کفشی ریلی و طبقات ریلی از جمله کاربردی ترین اکسسوری های داخل کمد هستند. اکسسوری کمد دیواری فانتونی جزو متنوع ترین و مدرن ترین تجهیزات کمد می باشند.

همچنین می توانید با تعدادی سبد حصیری فضاهای مورد نیاز خود را مدیریت نمایید تا استفاده بهینه از کمد را داشته باشید.

اکسسوری کمد دیواری مدرن

سفارش کمد دیواری اتاق خواب

امروزه تولیدکنندگان محصولات چوبی در صنعت ساختمان اقدام به سفارشی سازی کمد دیواری متناسب با فضای شما می نمایند. متریال اصلی برای ساخت کمد؛ ام دی اف و روکش چوب می باشد.

شرکت روماک به بهره گیری از ماشین آلات و تکنولوژی های برتر روز، متریال مرغوب و متخصصین کارآمد اقدام به سفارشی سازی کمد دیواری ایده آل تان می نماید.

طراحی کمد دیواری اتاق خواب کوچک

امروزه عموم آپارتمان ها متراژ نسبتا پایینی دارند، در نتیجه اتاق ها کوچک و کمجا طراحی می گردند. معماری داخلی و طراحی داخلی هوشمندانه به شما کمک می کند تا بیشترین استفاده را از فضای کوچک ببرید و در آسایش باشید. کمد دیواری نقش مهمی در ساماندهی لباس ها و وسایل شخصی تان دارد و در ساختمان های کوچک جزو بخش های مهم به شمار می رود. کمد دیواری اتاق خواب کوچک ویژگی های متفاوتی در مقایسه با سایر کمدها دارند و به شما کمک می کند تا با معضل کمبود جا به خوبی دست و پنجه نرم کنید.

اما طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک به چه صورت است ؟ چه رنگی برای کمد ایده آل است ؟ آیا ابعاد کمد باید کمتر باشد؟ برای پاسخ به این سوالات ادامه مطلب را بخوانید.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *