خانه های لوکس چه ویژگی هایی دارند؟


خانه های لوکس همواره حسی از آسایش را با خود به همراه دارند. برای اغب مردم امنیت و آرامش، اهمیت بیشتری در مقایسه با متراژ خانه دارد. اما ثروتمندترین اشخاص جهان تعریف متفاوتی از “خانه” دارند. آن ها معتقد هستند که با خرید مجلل ترین تجهیزات در “خانه”، می توانند ثروتشان را به نمایش بگذارند.

به عنوان مثال در خانه دونالد ترامپ (رئیس جمهور کنونی ایالات آمریکا)، تقریباً همه چیز از طلا ساخته شده است و در منزل بیل گیتس (موسس شرکت مایکروسافت) صفحه نمایش هایی با ارزش 150000 دلار وجود دارد که در آن ها آثار هنری به نمایش گذاشته می شود. آیا این افراد صاحب لوکس ترین خانه های جهان هستند؟

برای پاسخ به این سوال، شما را به خواندن این پست دعوت می کنیم.

لوکس ترین خانه های جهان کدامند؟

کاخ باکینگهام در انگلیس، برج آنتیلیا در هند و ویلا لئوپولدا در فرانسه به ترتیب لوکس ترین خانه های جهان هستند. در ویدئوی بالا با ویژگی های این ساختمان ها آشنا شدید. اما چه خصوصیت هایی یک آپارتمان را متمایز از ساختمان های دیگر می کند؟

جهت مشاهده هر یک از مطالب زیر بر روی آن کلیک نمایید.

لاکچری ترین خانه های جهان

برخی از افراد معتقد هستند پول شادی نمی آورد، در حالیکه برخی دیگر می توانند با پول یک زندگی خوشحال در یک قصر بزرگ داشته باشند. به همین جهت قصد داریم لوکس ترین خانه های دنیا را معرفی نماییم.

سوپر قصر Swish – کالیفرنیا ( آمریکا )

در حال حاضر لوکس ترین خانه دنیا این قصد سوپر لوکس محسوب می گردد که دارای 9 اتاق می باشد. مساحت این قصر 25000 فوت مربع می باشد. فضای بیرونی این ملک 20.000 فوت مربع بوده که شامل باغ و فضاهای لاکچری است. صفحه نمایش در حاشیه استخر لوکس، کتابخانه، استودیوی هنر، باشگاه، اتاق بیلیارد و … از جمله تفریحات موجود در این ویلا هستند. پارکنیگ دو طبقه این ویلا به صورت شیشه ای و همراه با بالابر طراحی شده است تا ماشین های گران قیمت به خوبی خود نمایی کنند.

لوکس ترین خانه های جهان

قصر Casablanca estate – کیپ تاون ( آفریقای جنوبی )

کاخ کازابلانکا باشکوه ترین و گران قیمت ترین بنا در آفریقای جنوبی است. این قصر در سال 2014 ساخته شد و اکنون بالغ بر 27 میلیون پوند ( 35 میلیون دلار) ارزش دارد. مساحت کازابلانکا 33.723 فوت مربع بوده و دارای 8 اتاق خواب و 12 حمام است. اتاق مستر این کاخ رو به اقیانوس بوده که یک اسپا با کف ماربل در آن طراحی شده است. باشگاه خانگی، زمین اسکواش، اتاق ماساژ 12 نفره ، اتاق بیلیارد، استخر و پارکنیگ برای 14 خودرو از جمله ویژگی های بارز قصر کازابلانکا است. سینمای خانگی کازابلانکا دارای کفپوش مخمل و دیوارپوش چوب گردو است که مجهز به یک بار برای انواع نوشیدنی می باشد.

لوکس ترین قصرهای جهان

خانه لوکس Lavish Bel Air – کالیفرنیا

این خانه لوکس طراحی حیرت انگیزی مشابه یک کاخ دارد و دارای بروز ترین امکانات است. مساحت این بنا در حدود 42000 فوت مربع بوده و فضای بیرونی آن مجهز به تایل شیشه ای ، استخر و یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است.  این خانه دارای 17 اتاق خواب و 21 سرویس بهداشتی می باشد. این خونه لوکس دارای یک گاراژ بزرگ است که گران قیمت ترین ماشین های جهان در آن نگهداری می شود، همچنین یک هلی کوپتر در پشت بام این قصر پارک شده است. بار ، سینمای خانگی و اسپا نیز از جمله تفریحات Lavish Bel Air هستند.

لاکچری ترین خانه های جهان

 

برج ها و آسمان خراش های لوکس در جهان نیز محبوبیت زیادی دارند و اغلب با کاربری هتل ، گردشگران زیادی را جذب می نمایند. بزرگ ترین برج جهان برج خلیفه با ارتفاع 828 متر می باشد که به عنوان زیباترین برج جهان نیز شناخته شده است.

هوشمند ترین خانه های جهان

امروزه بسیاری از افراد تمایل به زندگی در خانه های هوشمند را دارند. پیشرفت تکنولوژی منجر شده است تا مجهز کردن منزل به سیستم های هوشمند یا بعبارت دیگر خانه خودکار (Home Automation) بخشی از یک زندگی لوکس گردد. نورپردازی اتوماتیک، سیستم امنیتی هوشمند، کنترل دمای هوا و همچنین تفریحات هوشمند از جمله برترین ایده های زندگی در خونه لوکس است.

در ادامه قصد داریم به معرفی هوشمندترین خانه های جهان بپردازیم.

خانه گل آفتابگردان – The Heliotrope

این ساختمان واقع در شهر فرایبورگ در آلمان می باشد. تکنولوژی بکار رفته در این ساختمان به گونه ای است که میزان انرژی تولید شده توسط آن بیشتر از مقدار مصرفی می باشد. این خانه بصورتی طراحی شده است که قابلیت چرخش داشته تا بتواند از نور و حرارت خورشید انرژی تولید نماید. این امر منجر می شود تمامی اتاق های خانه در طول روز از نور طبیعی بهره ببرند. سیستم زباله سوز و تصفیه آب خاکستری از دیگر ویژگی های این خانه می باشد.

خانه هوشمند

خانه Harbour Hide

این خانه با طراحی گِرد و ساحلی واقع در شهر دورست در کشور انگلستان می باشد که از برترین تکنولوژی های روز برخوردار است. تمامی اتاق های این بنا مجهز به سیستم هوشمند است که قابلیت کنترل با تبلت و تلفن همراه را دارند. پرده های هوشمند، شیشه هایی که به صورت اتوماتیک تاریک و یا روشن می شوند و استخر هوشمند از جمله ویژگی های برتر این خانه هستند.

هوشمند ترین خانه دنیا

عکس خانه های لوکس خارجی

مدرن ترین خانه های جهان نه تنها امکانات پیشرفته ای دارند، بلکه طراحی امروزی و بسیار لوکسی نیز دارند. ساختمان های لاکچری در سبک کلاسیک جزئیات چشمگیر و باشکوهی دارند، اما سبک مدرن در نهایت سادگی حس لوکس بودن را به شما می دهند. در ادامه با طراحی مدرن ترین خانه های لوکس در جهان آشنا شوید.

1- خانه ی لوکس Roca Llisa

طراحی مدرن این خانه بسیار چشمگیر است و واقع در اسپانیا می باشد.

مدرن ترین خانه های جهان

2- خانه مدرن Modern Clifton 2A

این ملک واقع در آفریقای جنوبی است و در سال 2014 ساخته شد.

خانه مدرن سوپر لاکچری

3- خانه 6th 1448 Houghton

این ملک نیز واقع در آفریقای جنوبی است و در سال 2012 ساخته شد.

امکانات خانه های لوکس

خانه های لوکس تهران

لوکس ترین خانه های تهران حیرت انگیز و لاکچری هستند. این خانه ها با داشتن طراحی منحصر بفرد و بهترین امکانات، به عنوان گران ترین ملک های تهران شناخته شده اند. در ادامه با 2 برج لوکس تهران و ویژگی های آن ها آشنا می شوید.

مشاهده عکس از زیباترین خانه های ایران لذتبخش می باشد. بنابراین سعی شده است، عکس های برج های لوکس تهران را به اشتراک بگذاریم.

برج چناران – پارک رزیدنس

این برج لاکچری واقع در منطقه نیاوران تهران می باشد. این بنا در زمینی به مساحت 8000 متر مربع ساخته شده است که دارای 13 طبقه، 26 واحد و یک پنت هاوس در طبقه آخر است. معمار برج چناران آقای مهندس فرزاد دلیری می باشد. این برج لوکس امکاناتی از جمله پیست پیاده روی، استخر، آب نما، آبشار ، شیرآلات با روکش طلا و … دارد. در ادامه عکس های برج چناران را مشاهده نمایید.

نمای برج چناران

برج آلتون کورت

این برج لاکچری در تهران و در منطقه نیاوران بوده و طراح آن مهندس منصور وکیلی است. حیرت انگیز ترین ویژگی این برج، باند هلی کوپتر می باشد. آلتون کورت دارای 24 طبقه و 60 واحد و امکاناتی از قبیل استخر، سالن های ماساژ، بیلیارد، آمفی تئاتر، باشگاه، زمین تنیس و … می باشد. دیوارهای عایق صوتی، متریال مرغوب، باغ و ساختار ضد زلزله؛ دلایلی برای قیمت نجومی واحدهای برج هستند.

برج لاکچری آلتون کورت

برج هرمس

این برج لوکس در تهران و واقع در منطقه فرشته می باشد. معمار برج هرمس آقای مهندس فرزاد دلیری ( طراح برج چناران) می باشد که در زمینه طراحی ساختمان های لوکس بسیار سرشناس هستند. این پروژه در زمینی به مساحت 6000 متر مربع اجرا شده است. واحدهای این برج از تنوع متراژ بالایی برخوردار است. به گونه ای که ارتفاع برخی طبقات 4 متر و سایر طبقات 4.40 متر می باشد.

این برج نیز همانند سایر آپارتمان های لوکس تهران دارای امکاناتی نظیر لابی مجلل، محوطه فضای سبز بی نظیر، سالن اجتماعات، استخر، سالن های ورزشی ، روف گاردن و … می باشد.

در ادامه مجموعه ای از عکس های برج هرمس را مشاهده نمایید.

آپارتمان های لوکس تهران

استخر خانه های لوکس

 عکس خانه های لوکس ایران

جمع آوری اطلاعات و عکس از خانه های لوکس ایران چندان کار ساده ای نیست، با اینحال سعی شده است برخی از خانه های لوکس را در شهرهای ایران معرفی نماییم.

آپارتمان لوکس در شیراز

شیراز از جمله شهرهای محبوب در ایران می باشد و معماری در این شهر شهرتی دیرینه دارد. یکی از بناهای لوکس ، ساختمان ” دو طرفه ” می باشد که نمای شمالی و جنوبی متفاوتی را دارد. این تفاوت در طراحی شامل رنگ و متریال نمی شود، در نتیجه هویت ساختمان از هر دو سمت حفظ شده است.

از باکس های سه بعدی برای پنجره های یک سمت این ساختمان لوکس بهره گرفته شده، در حالیکه سمت دیگر دارای پنجره با فریم های فلزی و نمای سبز می باشد. طراحی داخلی این بنا نیز از تضادهای جذابی پیروی می کند که این امر زیبایی خانه را دو چندان نموده است. لازم به ذکر است این ساختمان لوکس طراحی شده توسط دفتر معماری اشعری می باشد.

نمای ساختمان لوکس

امکانات لاکچری ترین خانه های جهان

آیا باید در یک کاخ زندگی کنیم تا حس برتری و آرامش داشته باشیم؟ آیا یک خانه لاکچری تنها به معنی داشتن لوازم و تجهیزات گران قیمت می باشد؟
در اینجا قصد داریم 8 ویژگی که یک خانه را در دسته لاکچری قرار می دهد، معرفی نماییم.

1- سیستم امنیتی خانه های لوکس

زندگی در یک خانه مجلل به معنی داشتن لوازم و تجهیزاتی می باشد که توجه ها را به خود جلب می کند و این دقیقا همان چیزی است که سارقان به دنبالش هستند. به همین دلیل بیشتر مردم امنیت را معیار اصلی برای داشتن یک ساختمان لوکس می دانند. امروزه سیستم های امنیتی فراتر از آلارم های معمولی می باشند.

ساختمان های امن، مجهز به سیستم هشدار های هوشمند به هنگام ورود غیر مجاز، آتش سوزی و سیل هستند. درب ضد سرقت و دوربین مداربسته از دیگر موارد برای داشتن یک خانه امن است. درب ضد سرقت چوبی علاوه بر امنیت و زیبایی منحصر بفرد، مناسب برای سبک های مختلف می باشد .

2- اتاق های بزرگ در خانه های مجلل و لاکچری

متراژ اتاق های یک خانه مجلل بزرگتر از اتاق های خانه های معمولی است. علاوه بر این، اتاق های متعددی نیز متناسب با کاربری مورد نظر طراحی می گردد. اتاق پذیرایی و اتاق غذا خوری لوکس به عنوان اصلی ترین اتاق ها، دارای معماری داخلی برجسته و تجهیزات رسمی هستند. اتاق نمایش خانگی نیز در ساختمان های لوکس برای تماشای فیلم طراحی می گردد. این اتاق دارای صفحه نمایش بزرگ، صدای دالبی، نور پردازی مناسب و مبلمان راحتی می باشد. در ادامه عکس دکوراسیون خانه های لاکچری را مشاهده نمایید.

 

ساکنین خانه های لاکچری همواره از خدمات طراحان داخلی برای داشتن یک دکوراسیون اصولی بهره می برند. پیشنهاد می کنیم ایده ها و اصول طراحی داخلی را در صفحه  دکوراسیون داخلی مطالعه نمایید.

اتاق نشینمن لوکس

طراحی اتاق خواب اصلی به عنوان بزرگترین اتاق خانه نیز اهمیت بسیاری دارد. دسترسی به فضای بیرونی از اتاق خواب اصلی از ویژگی خانه ویلایی لوکس است.

اتاق خواب مجلل

اتاق مطالعه و یا کتابخانه مجلل نیز از دیگر اتاق های خانه های لاکچری می باشد. درب ، دیوارها و پنجره های عایق صدا در این اتاق ها تعبیه می شود تا در سکوت و آرامش امکان مطالعه فراهم گردد.

از دیگر فضاها در خانه های مجلل و لاکچری، می توان به سالن اجتماعات اشاره کرد که برای برگزاری مراسمات ویژه طراحی می گردد.

3- ویژگی های مهم آشپزخانه آپارتمان لوکس

آشپزخانه با ترکیبی از تکنولوژی و زیبایی در سبک های مختلف، قلب هر خانه ای است. علاوه بر تجهیزات هوشمند و به روز، کابینت چوبی با طرح های طبیعی و سرزنده و جزیره وسط همراه با سینک، از دیگر ویژگی های خانه های لوکس هستند.

به کار گرفتن متریال مرغوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نتیجه در ساختمان های لوکس از کابینت های تمام چوب و یا روکش چوب استفاده می شود. دیوار پوش ها و کف پوش ها نیز از سنگ و تایل های با کیفیت می باشند.

دکوراسیون آشپزخانه

4- خانه هوشمند، خانه لاکچری

یک خانه مجلل و مدرن از تکنولوژی های جدید که از راه دور قابل کنترل هستند، بهره می برد. از جمله فناوری های اخیر که از یک ساختمان لوکس می توان انتظار داشت؛ به موارد زیر می توان اشاره کرد:

– کنترل دوربین مداربسته به صورت آنلاین

– نورپردازی هوشمند

– سیستم کنترل و تنظیم دما

– تجهیزات هوشمند از قبیل یخچال و …

– پرده هوشمند که به هنگام طلوع و غروب خورشید باز و بسته می شود.

5- استفاده از کمد دیواری walk-in

در هر خانه ای کمد دیواری با ظرفیت مناسب، دغدغه ای جدی می باشد. اما در یک آپارتمان لوکس، اتاقی به عنوان اتاق لباس در نظر گرفته می شود که سر تا سر آن را کمد، قفسه و کشو فرا می گیرد. این نوع از کمد که walk-in نام دارد، معمولاً با توجه به سلایق و نیاز صاحبخانه طراحی می‌گردد. در خانه های مجلل از چوب و یا روکش چوب به عنوان متریال استفاده می شود که مناسب برای هر سبک و طرحی می باشد.

“لیزا آدامز” مدیرعامل و طراح کمد در کمپانی LA در لوس آنجلس معتقد است که حتی افرادی که در خانه های لوکس زندگی نمی کنند نیز به کمد با طراحی مناسب نیاز دارند، زیرا کمد نظم و زیبایی در هر منزلی بوده و بازتابی از شخص و علایقش می باشد.

کمد لوکس

6- وجود اسپا در حمام لوکس ترین خانه های جهان

در ساختمانهای لوکس حمام تعریفی متمایز دارد و گاهاً به منظور ریلکس کردن، مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر وان حمام، امکاناتی نظیر اسپا، سونا و اتاق بخار در خانه های لاکچری رایج هستند. لازم به ذکر است اسپا نوعی آب درمانی است که نیاز به تجهیزات خاص به منظور استفاده از آب معدنی و یا آب دریا دارد.

7- فضای بیرونی چشمگیر

طراحان ساختمان های لوکس سرمایه زیادی را صرف محیط های بیرونی می کنند، زیرا بسیاری از مردم به تفریح و جمع های دوستانه در فضای باز علاقمند هستند. بنابراین شومینه، باربیکیو، استخر و فضایی برای حمام آفتابدر نظر گرفته می شود.

در محیط های مدرن و لاکچری، آشپزخانه ای مجهز نیز در فضای آزاد طراحی می گردد.

فضای بیرونی خانه های لوکس

8- وجود باشگاه خانگی یا هوم جیم در آپارتمان های لوکس

صاحبان این قبیل از خانه ها مایل هستند که باشگاه ورزشی را به خانه بیاورند. باشگاه خانگی علاوه بر تجهیزات ورزشی، مجهز به استخر رو بسته، اتاق استراحت، بلندگوهای بی سیم و تلوزیون می باشد.

علاوه بر موقعیت ملک، متراژ، بکارگیری متریال و مصالح مرغوب، برخورداری از روف گاردن و … ، موارد فوق از جمله معیارهای یک خانه لوکس به حساب می آیند. در نتیجه یک ساختمان لاکچری در ابتدا مستلزم سرمایه گذاری اولیه و انتخاب های برتر، و در نهایت بکارگیری تکنولوژی و تجهیزات مدرن می باشد تا از ساختمان های دیگر متمایز گردد. همچنین با یک نگاه ساده بر عکس خانه های لوکس، متوجه می شویم دکوراسیون داخلی و مبلمان خانه نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

سوالات متداول

در حال حاضر سوپر لوکس ترین خانه جهان؛ قصر Swish در کالیفرنیا می باشد. این قصر به واسطه تکنولوژی ها و امکانات روز و همچنین طراحی بی نظیری که دارد رتبه یک خانه های لوکس جهان را کسب کرده است. قصر Casablanca estate در آفریقای جنوبی رتبه دوم را کسب می کند.

گران قیمت ترین خانه های لوکس تهران برج چناران، برج آلتون کورت و برج هرمس هستند. برج چناران که بنام پارک رزیدنس شناخته شده واقع در نیاوران بوده و در زمینی به مساحت 8000 متر مربع ساخته شده و به روز ترین امکانات را دارد.

هوشمند ترین خانه جهان واقع در آلمان بوده که یک ساختمان چرخان است و از نور خورشید انرژی تولید می نماید. این خانه هوشمند مجهز به سیستم زباله سوز و تصفیه آب خاکستری نیز می باشد. سایر خانه های هوشمند در جهان در این مقاله نام برده شده اند.

به خواندن ادامه دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *