اکسسوری کابینت آشپزخانه چیست ؟


اگر از بی نظمی آشپزخانه و کابینت ها خسته شده اید، وقت آن رسیده که فکری برای ساماندهی وسایل آشپزخانه کنید. کابینت جادار کمک بزرگی به مشکل کم جایی در آشپزخانه می کند، اما با بی نظمی و آشفتگی داخل کابینت ها چه کنیم ؟ در این مقاله با معرفی انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه، دریچه ای جدید از نظم را به روی شما می گشاییم.

اکسسوری کابینت آشپزخانه مدرن
اکسسوری کابینت آشپزخانه برند فانتونی

اکسسوری کابینت آشپزخانه چیست ؟

وقت آن رسیده است که چیدمان داخل کابینت آشپزخانه ایرانی را به سبک مدرن انجام بدهید و لحظاتی خوشایند را درآشپزخانه تجربه کنید.

انواع لوازم و تجهیزات جانبی کابینت آشپزخانه بنام ” اکسسوری” یا همان Accessories شناخته شده اند. اکسسوری داخل کابینت یا همان نظم دهنده یا ارگنایزر کابینت به شما کمک می کند تا از فضای کابینت بهترین استفاده را کنید و دیگر نگران بهم ریختگی و آشفتگی وسایل تان نباشید. بگذارید یک مثال ساده برایتان بزنم، جا ادویه ای و جا قاشقی از جمله ساده ترین لوازم جانبی هستند که به نظم آشپزخانه کمک می کنند. حال تصور کنید تجهیزات جانبی جدیدتر و متفاوت تری را به آشپزخانه تان اضافه کنید!

انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه

در ادامه شما را با جدیدترین اکسسوری کابینت آشپزخانه آشنا خواهیم کرد.

سطل زباله توکار

با زباله های آشپزخانه خود چه می کنید؟ اگر کابینت زیر سینک را به زباله دان اختصاص داده اید، حتما سطل زباله توکار به کارتان خواهد آمد. این سطل ها در ابعاد گوناگون و به صورت تک و یا دو قلو موجود هستند و می توانید به سادگی زباله های خشک و تر را تفکیک کنید. علت اینکه سطل توکار نامیده می شود این است که سطل ها به صورت درب بازشو و یا ریلی هستند. با باز کردن درب کابینت، سطل درب بازشو در دسترس تان خواهد بود. سطل ریلی محفظه دار نیز از دیگر انواع سطل زباله توکار هستند.
در ویدئوی زیر می توانید انواع سطل توکار موجود در شوروم فانتونی را ملاحظه نمایید.

شوروم برند فانتونی

مجیک کرنر و لمن کرنر

دسترسی کامل به عمق کابینت کنج باعث می شود تا فضای زیادی را برای نگهداری ظروف و قابلمه ها داشته باشید. مجیک کرنر دو طبقه در انواع راست بازشو و چپ بازشو یکی از کاربردی ترین انواع اکسسوری است. با باز کردن درب کابینت سینی در داخل یونیت کنج چرخیده و خارج می شود و دسترسی کاملی را برای شما فراهم می کند.
لمن کرنز نیز کاربری مشابه دارد با این تفاوت که بر روی درب وصل نمی شود و باید سینی را با دست به سمت بیرون بکشید.

مجیک کرنز ریلی برای کابینت آشپزخانه
اکسسوری کابینت کنج برای دسترسی راحت به عمق کابینت

رک ادویه جات و مواد غذایی خشک توکار

زمان خداحافظی با جا ادویه های کوچکی که بر روی کانتر می گذاشتید فرا رسیده است. امروزه کابینت آشپزخانه همراه با یونیت سوپری طراحی می گردد و با تجهیز این یونیت به رک کشویی می توانید ادویه ها و سایر مواد غذایی خشک را به بهترین شکل ساماندهی کنید. با کشیدن درب سوپری ریلی به سمت بیرون به رک دسترسی خواید داشت.
انواع سوپری در عرض و ارتفاع گوناگون و همراه با آرام بند موجود هستند و باید رک را متناسب با ابعاد یونیت سوپری انتخاب کنید. به طور معمول حداقل عرض 16 و حداکثر عرض 40 سانتی متر است. این رک به صورت طبقه ای مجهز به 4 الی 6 عدد سبد است.

اکسسوری ریلی کابینت زمینی آشپزخانه برای ظروف
سوپری ریلی کابینت آشپزخانه

سوپر مواد شوینده

یکی دیگر از دغدغه های بانوان پیدا کردن جای مناسب برای مواد شوینده است. کابینت زیر سینک محل مناسبی برای نگهداری شوینده ها است. بنابراین می توانید بخشی از کابینت زیر سیک را به سطل زباله و بخش دیگر را به مواد شوینده اختصاص بدهید. سوپر مواد شوینده زیر سینکی در انواع ریل ازکف و  متصل به بدنه، موجود هستند.

اکسسوری کابینت زیر سینک و مود شوینده
اکسسوری کابینت زیر سینک آشپزخانه برای مواد شوینده

اکسسوری های وال هنگ

Wall hang همانطور که از نامش پیداست به بدنه متصل می شود و همین امر باعث می شود تا از قسمت بالای یونیت کابینت نیز استفاده مفید کنیم. آبچکان که به عنوان سبد برای قرار دادن ظروف پس از شست و شو مورد استفاده قرار می گیرد؛ نوعی وال هنگ به حساب می آید.
رک زیر کابینتی برای قرار دادن بطری و لیوان نیز از جمله اکسسوری های وال هنگ به حساب می آید که در داخل یونیت به بدنه وصل می شود. سایر اکسسوری های آویز نیز برای قرار دادن بشقاب، لیوان و … کاربردی هستند.

اکسسوری داخل کشو

کشوی پایین گاز رومیزی که عرض نسبتا زیادی دارد و همچنین سایر کشوها محل مناسبی برای قرار دادن قاشق، چنگال و چاقو است. هیچ کس به کشویی که انبوه از قاشق و چنگال است علاقه ای ندارد، بنابراین بهترین کار خریداری اکسسوری داخل کشو می باشد. تفکیک فضای قاشق و ها و چنگال ها داخل کشو یکی از راه های نظم بخشیدن به آشپزخانه است.

اکسسوری قاشق و چنگال برای کشوی کابینت
اکسسوری کشوی کابینت برای ساماندهی ظروف

نکاتی مهم پیش از خرید اکسسوری

اگر قصد دارید کابینت آشپزخانه تان را به اکسسوری های مدرن تجهیز کنید، از نکات زیر غافل نشوید.

  1. اکسسوری های مورد نیاز خود را پیش از اینکه کابینت آشپزخانه را سفارش بدهید انتخاب کنید! در ین صورت شخص سازنده کابینت را متناسب با اکسسوری های مورد نیاز شما سفارشی سازی می کند.
  2. به ابعاد و اندازه های اکسسوری ها توجه کنید. انواع اکسسوری تنوع بالایی در ابعاد دارند تا با نیاز شما همخوانی داشته باشند. اما شما کدامیک را می خواهید ؟ کابینت تان را متناسب با همان ابعاد سفارش بدهید.
  3. به نظرتان خودتان می توانید اکسسوری ها را نصب کنید ؟ خیر، بهتر است کار را به کاردان بسپارید. نصاب کابینت شخص مطمئن و مناسبی برای نصب اکسسوری ها می باشد.
  4. به جنس اکسسوری توجه کنید! چون فقط پای قیمت در میان نیست، بلکه کیفیت های متفاوتی هم دارند.

مرکز فروش اکسسوری آشپزخانه

برای خرید لوازم جانبی و تجهیزات کابینت در شهر تهران می توانید به منطقه سهروردی مراجعه کنید. در این منطقه انواع اکسسوری با قیمت های گوناگون را مشاهده خواهید کرد.
اما پیشنهاد می کنیم اکسسوری های مورد نیاز خود را از برندهای معتبر تامین کنید. اکسسوری آشپزخانه فانتونی و ملونی جزو مرغوب ترین و متنوع ترین برندها هستند.


اگر قصد دارید کابینت های شپزخانه تان را تعویض کنید، همین حالا به وبسایت های فروش اکسسوری مراجعه کنید و اقلام مورد نیازتان را انتخاب کنید. با پرداخت هزینه ای بیشتر آسایش، نظم و راحتی را به اعضای خانواده تان هدیه بدهید.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *