کمد دیواری نئوکلاسیک با چه رنگ و طرحی انتخاب کنیم ؟


سبک نئوکلاسیک در سال های اخیر توجه علاقمندان به دکوراسیون و معماری را جلب نموده، به همین دلیل کمد دیواری نئوکلاسیک نیز در صنعت ساختمان رواج پیدا کرده است. اما كمدديواري در سبک نئوکلاسیک چه طرحی دارد ؟ کدام رنگ ها مناسب ترین انتخاب برای کمد در سبک نئوکلاسیک است ؟

پیش از پاسخ به این سوالات، بهتر است با سبک نئوکلاسیک آشنا شوید.

سبک نئوکلاسیک چیست ؟

سبک ننئوکلاسیک در قرن هجدهم در اروپا و آمریکا و بر مبنای سبک کلاسیک شکل گرفت که دارای فاکتورهای زیر است.

چه رنگ و چه طرحی برای سبک نئوکلاسیک انتخاب کنیم ؟

رنگ های ملایم از قبیل سفید، طوسی، آبی، سبز و سایر رنگ های خنثی در سبک نئوکلاسیک کاربردی هستند. مشکی، قرمز، نقره ای و طلایی نیز به عنوان رنگ های تاکیدی در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ های چوب طبیعی از قبیل عسلی و فندقی نیز در سبک نئوکلاسیک جذابیت زیادی دارند.

طرح ها در سبک نئوکلاسیک ساده و متقارن هستند و عمدتاً از خطوط صاف بهره گرفته می شود. در مجموع می توان گفت این سبک تلفیقی از حس لوکس بودن و آرامش را دارد که بسیار دلنشین و چشمگیر است.

کمد دیواری نئوکلاسیک چه ویژگی هایی دارد ؟

کمد دیواری در سبک نئوکلاسیک با توجه به المان های رایج در سبک طراحی نئوکلاسیک اجرا می گردد. عموم کمدها شامل تعدادی یونیت بدنه از جنس ام دی اف و درب کمد از جنس ام دی اف و یا چوب می باشند. آنچه که سبک طراحی کمد را به نمایش می گذارد، درب کمد بوده که دارای ویژگی های زیر است.

جدیدترین مدل های کمد دیواری در سبک نئوکلاسیک را از دست ندهید!

طرح درب کمد دیواری نئوکلاسیک

درب سبک نئوکلاسیک درب کمد دیواری بصورت قاب تونیک و تک قاب طراحی می گردد. شاید این سوال برایتان مطرح شود که قاب تونیک چیست؟

درب های قابدار فلت نیستند، بلکه سطح درب دارای یک قاب ابزار خورده ( کلاسیک) و یا قاب تونیک (نئوکلاسیک) می باشد. درب های قاب تونیک دارای یک پنل یا تونیکه وسط می باشد که از طرفین توسط دو عدد بائو و دو عدد پاسار احاطه شده اند. تمامی این اجزا در یکدیگر کام و زبانه می شوند، به همین دلیل کمد قاب دار ابزار خورده کلاسیک کاملا از کمد قاب تونیک نئوکلاسیک متفاوت است.

درب کمد دیواری نئوکلاسیک

رنگ کمد دیواری اتاق خواب نئوکلاسیک

پیش تر رنگ های رایج در سبک نئوکلاسیک مورد را معرفی کردیم؛ تمامی این رنگ ها برای کمد نئوکلاسیک کاربردی هستند.   با توجه به سلیقه شخصی انجام می شود.

  • کمد دیواری طوسی نئوکلاسیک

سطح ام دی اف و چوب رنگ پذیری بالایی دارد، به همین دلیل می توان از انواع رنگ پلی اورتان و یا نیم پلی استر برای پوشش درب بصورت یکدست استفاده نمود.

رنگ آمیزی پوششی: کمد دیواری طوسی پوششی سطح کاملا مسطح دارد و در سبک نئوکلاسیک بسیار محبوب است.

رنگ آمیزی واش ( grey wash) : گری واش بر روی روکش چوب اجرا می شود و به گونه ای است که رگه های چوب در سطح درب کاملاً نمایان هستند.

کمد دیواری نئوکلاسیک طوسی

  • کمد دیواری سفید نئوکلاسیک

رنگ سفید یکی از محبوب ترین رنگ ها در سبک نئوکلاسیک است و کمد دیواری با رنگ سفید پوششی و یا رنگ وایت واش از جمله پرفروش ترین کمدها هستند.

کمد دیواری نئوکلاسیک وایت واش

  • کمد دیواری روکش چوب

بکارگیری روکش چوب با رنگ و نقوش طبیعی چوب در صنعت ساختمان بسیار رواج دارد. بسیاری از افراد مخالف پوشش سطح کمد با رنگ هستند و تمایل دارند طرح چوبی کمد را به نمایش بگذارند. در این شرایط می توان از روکش چوب طبیعی برای پوشش سطح درب کمد دیواری استفاده نمود. البته روکش برای کمد کلاسیک چوبی هم مناسب و کاربردی است.

نوع روکش : انواع روکش بلوط، راش و گردو برای کمد کاربرد دارند که از لحاظ قیمت و ظاهر با یکدیگر متفاوت هستند.

رنگ روکش : انواع رنگ های فندقی، عسلی، گردویی و نسکافه ای بصورت موج نما قابلیت اجرا دارند.

کمد دیواری نئوکلاسیک روکش چوب

دستگیره کمد دیواری در سبک نئوکلاسیک

دستگیره کمد تاثیر بسزایی در زیبایی کمد و حتی دکوراسیون دارد، به همین سبب باید دستگیره با طرحی مناسب را برای کمد انتخاب نمایید.

رنگ دستگیره نئوکلاسیک : رنگ های مشکی، طلایی و نقره ای برای دستگیره کمد نئوکلاسیک کاربردی هستند. رنگ دستگیره باید متناسب با رنگ کمد انتخاب گردد؛ به عنوان مثال دستگیره مشکی با کمد سفید، دستگیره نقره ای با کمد طوسی و دستگیره طلایی با کمدهای روکش چوب همخوانی دارند.

مدل دستگیره نئوکلاسیک : دستگیره های نئوکلاسیک دارای طراحی خطی و یا منحنی هستند که به صورت عمودی بر روی درب نصب می گردند.

برند دستگیره نئوکلاسیک : برند ایرانی بهریزان و برند خارجی فانتونی از جمله مرغوب ترین و محبوب ترین برندها در زمینه تولید یراق آلات هستند.

دستگیره کمد دیواری نئوکلاسیک

سفارش و خرید کمد دیواری و کمد لباس نئوکلاسیک

عموماً محصولاتی از قبیل کمد و کابینت سفارشی سازی می گردند، بدین معنی که امکان خرید کمد دیواری پیش ساخته وجود ندارد. برای این امر باید به تولیدکنندگان کمد مراجعه نمایید تا کمد دیواری متناسب با فضا و متراژ مورد نیاز طراحی گردد. تولید کنندگان کمد دیواری خدمات اندازه گیری و نصب نیز ارائه می دهند، در نتیجه دغدغه این موضوعات را نخواهید داشت.

شرکت روماک تولیدکننده انواع کمد دیواری با طراحی شیک و به روز می باشد که کمد ایده آل شما را سفارشی سازی می نماید.

از جنس کمد چه می دانید ؟

وقتی صحبت از جنس کمد می شود، منظور بدنه و درب کمد است. جنس کمد در سبک های گوناگون تنوع بالایی دارد و این بودجه شماست که حرف اول را می زند.

برای بدنه کمد به طور معمول از ام دی اف ملامینه یا ام دی اف صابونی استفاده می شود. البته درم دل های لوکس ام دی اف کتان گزینه بهتری است.

ام دی اف، اچ دی اف، چوب طبیعی و روکش متریال کاربردی برای درب کمد هستند. چوب متریال گران قیمتی است، به همین دلیل فقط برای پروژه های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد.

ام دی اف انعطاف پذیری بالایی در طراحی دارد و می توان از انواع رنگ و روکش طبیعی و مصنوعی بر روی آن استفاده نمود. از این جهت بهترین متریال برای درب کمد ام دی اف است.

منبع:

https://www.ofdesign.net

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *