انواع طرح های کمد دیواری کلاسیک چوبی


سبک کلاسیک از جمله سبک های منحصربفرد در زمینه معماری و طراحی داخلی است که طرفداران خاص خودش را دارد. از طرفی، عموم ساختمان های لوکس به سبک کلاسیک طراحی می گردند.

کمد کلاسیک چوبی از جمله المان های مهم در فضای کلاسیک می باشد و قابل اجرا برای اتاق خواب، پذیرایی، ورودی منزل و … است.

در ادامه مدل کمد دیواری کلاسیک و کمد دیواری کلاسیک مدرن را مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی کمد لباس به سبک کلاسیک

درب کمد دیواری در سبک های گوناگون از ام دی اف و یا چوب ساخته می شود. در حقیقت آنچه که سبک های مختلف را از هم متمایز می کند، طراحی درب کمد می باشد. انواع طرح درب کمد در سبک کلاسیک به شرح زیر می باشد :

– قابدار ابزار خورده

– زهوار برجسته دار

– گوشواره فرانسوی

بدنه کمد دیواری عمدتا از جنس ام دی اف ملامینه، ام دی اف کتان و یا ام دی اف صابونی می باشد.

مدل های کمد دیواری روماک با طراحی کلاسیک را در لینک روبرو مشاهده نمایید.
 قیمت و مدل کمد دیواری کلاسیک

لازم به ذکر است شرکت روماک از ام دی اف کتان طوسی برای کمدهای سفید و ام دی اف کتان قهوه ای برای کمدهای روکش چوب بهره می برد.

مدل کمد دیواری کلاسیک

امروزه مدل های متنوعی از کمد دیواری جدید در سبک کلاسیک طراحی می گردد که هر کدام زیباتر از دیگری می باشد، بطوریکه انتخاب برایتان سخت می شود.
در ادامه محبوب ترین طرح های روماک در سبک کلاسیک را به اشتراک می گذاریم.

کمد کلاسیک چوبی

چوب اصیل ترین متریال در سبک کلاسیک محسوب می گردد، بطوریکه برای ساخت عموم المان ها در فضای کلاسیک از چوب استفاده می گردد.

از آنجایی که چوب گران قیمت است، از انواع روکش های طبیعی از قبیل روکش بلوط، راش، ملچ و … برای پوشش سطح درب کمد استفاده می شود.

روکش چوب بلوط زیباترین مدل کمد کلاسیک محسوب می گردد.

کمد دیواری کلاسیک

کمد دیواری با روکش جناغی

روکش جناغی هنر دست بوده و حاصل خلاقیت فردی است که چیدمان روکش ها را بصورت هدفمند انجام می دهد. کمد با روکش جناقی به عنوان لوکس ترین و گران قیمت ترین مدل کمد کلاسیک شناخته می شود.

کمد کلاسیک چوبی

کمد دیواری گوشواره فرانسوی

گوشواره فرانسوی یکی از خاص ترین مدل های کلاسیک محسوب می گردد. این کمدها به صورت قابدار بوده و در حاشیه های کمد، گوشواره فرانسوی کار شده است.

کمد لباس کلاسیک با رنگ پتنیه

رنگ آمیزی پتینه ترکیبی از رنگ کرم-طلایی، کرم برنزی و یا کرم است که بر روی کمد با روکش چوبی اجرا می شود و بسیار چشمگیر است.

هزینه اجرای این شیوه از رنگ آمیزی بسیار بالا است، زیرا فرد رنگ کار باید سطح روکش چوب را با رنگ بپوشاند به نحوی که نقوش روکش همچنان نمایان باشد.

رنگ کمد دیواری پتینه حال و هوای وینتیج دارد، به همین دلیل مخاطبان خاص و محدودی خودش را دارد.

مدل کمد دیواری کلاسیک

کمد دیواری با روکش بلوط

روکش بلوط با نقوش وحشی و رنگ زیبایی که دارد، بهترین روکش برای کمد کلاسیک محسوب می شود. روکش بلوط را می توان به صورت ساده، ابلق و یا جناغی بر روی درب کمد اجرا نمود.

کمد دیواری دو قاب

اگر بدنبال یک کمد دیواری خاص هستید، درب کمد خود را تک قاب انتخاب نکنید! کمد دیواری با درب دو قاب و روکش چوب یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد.

کمد دیواری کلاسیک مدرن

این سبک از کمد دیواری در مقایسه با کمد دیواری کلاسیک جزئیات کمتری دارد و تا حدودی مشابه با سبک نئوکلاسیک است. کمد دیواری کلاسیک مدرن با رنگ سفید و جزئیات اندک تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن می باشد.

کمد دیواری کلاسیک مدرن

دستگیره کمد دیواری در سبک کلاسیک

در انتخاب دستگیره نهایت دقت را به خرج دهید. دستگیره کمد کلاسیک را با طراحی وینتیج و جزئیات اندک اما چشمگیر انتخاب نمایید. رنگ دستگیره را با توجه به رنگ روکش و یا سایر المان های موجود در فضا انتخاب نمایید؛ رنگ های طلایی و نقره ای مناسب ترین گزینه ها برای سبک کلاسیک هستند.

از کجا دستگیره بخریم ؟

تنوع بالا در مدل دستگیره به شما کمک می کند تا دستگیره ” کمد خودتان” را انتخاب کنید، نه هر دستگیره ای که در مغازه موجود بود. برای شخصی سازی کمدتان پیشنهاد می کنیم از برندهای معتبر ایرانی و یا خارجی دستگیره و یراق آلات مورد نیازتان را خریداری کنید.

دستگیره کمد بهریزان : این برند ایرانی تنوع بسیار بالایی در سبک های مختلف دارد. از طرفی شعب متعدد در تهران و شهرستان ها به شما این امکان را می دهد تا حضوری به فروشگاه های بهریزان مراجعه نمایید. قیمت مناسب و کیفیت بالا از دیگر مزایای برند بهریزان است.

برند ملونی : این برند نماینده انحصاری محصولات یونی هوپر در کشور ایران می باشد و تنوع بسیار بالایی در محصولات با کیفیت خود دارد. با مراجعه به وبسایت ملونی می توانید مدل های مختلف دستگیره را مشاهده کنید.

رنگ کمد دیواری طوسی

ویژگی های سبک های کلاسیک و کلاسیک مدرن

اگر برای کمد اتاق خواب به دنبال یک طرح ایده آل هستید، بد نیست اول سبک های کمد را بررسی کنید.

سبک کلاسیک از تقارن پیروی می نماید، به طوری که جزئیات به شکل متقارن تکرار می گردند. این سبک به عنوان یک سبک سنتی شناخته شده و رنگ هایی از قبیل زرد، سبز، قهوه ای و سفید در المان های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه سبک مدرن کلاسیک نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است، این سبک تا حدودی شبیه به سبک نئوکلاسیک می باشد، اما در حقیقت تلفیقی از مدرن و کلاسیک است که با مینیمال میکس شده و از رنگ های سبز، نقره ای و سفید در این سبک استفاده می شود.

طبق بررسی های شرکت روماک سال 1399 و ارزیابی های به عمل آمده از مخاطبین روماک؛ متوجه شدیم که سبک کلاسیک کمترین مخاطب را به خود جذب می کند! در حقیقت آمار به شرح زیر می باشد :

مدرن : 54%

نئوکلاسیک : 34%

کلاسیک 12%

البته این بدین معنی نیست که این سبک دیگر جذابیتی ندارد، بلکه سبک کلاسیک هواداران خاص و منحصربفرد خود را دارد.

شما هم تست سبک شناسی روماک را انجام بدهید تا گرایش حقیقی خود را به سبک ایده آل تان شناسایی کنید!

منبع : brabbu.com

سوالات متداول

هیچ سبکی از مُد نمیفتد، امروزه برخی از سبک ها مانند مدرن و مینیمال را عموم افراد می پسندند. اما سبک طراحی کلاسیک را عده ای با سلیقه خاص و لوکس می پسندند. عموم ساختمان های لوکس، کلاسیک طراحی می شوند.

کمد قابدار همراه با روکوب ساده و دستگیره های کشیده کلاسیک جزو جدیدترین مدلهای کلاسیک است. علاوه برا ینکه روکش چوب هنوز در این سبک محبوب است، رنگ سفید نیز طرفداران زیادی دارد. کمد با طراحی کلاسیک و رنگ سفید به عنوان کمد دیواری کلاسیک مدرن شناخته شده است.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *