محاسبه قیمت کابینت ممبران


کابینت ممبران یک نام آشنا برای اشخاصی است که تجربه بازسازی و نوسازی آشپزخانه را داشته اند. در حقیقت بسیاری از فروشندگان این نوع کابینت را به عنوان یک گزینه اقتصادی به شما معرفی می نمایند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت کابینت ممبران و ویژگی های آن بپردازیم.

کابینت های ام دی اف در انواع روکش چوب، های گلاس و رنگ شده محبوبیت زیادی دارند. پیشنهاد می کنیم مدل های کابینت جدید  روماک را ملاحظه فرمایید.

کابینت ممبران

کابینت ممبران چیست ؟

ممبران همان روکش پلی وینیل کلراید ( PVC ) است که در انواع مات، براق و حتی ظاهری مشابه چوب موجود می باشد. این نوع کابینت به وسیله دستگاه ممبران تولید می شود ؛ در حقیقت هسته کابینت از جنس ام دی اف بوده که روکش ممبران توسط چسب مخصوص در این دستگاه وکیوم می گردد. این نوع کابینت بنام ” کابینت وکیوم ” نیز شناخته شده است.

کابینت های ممبران تنوع بالایی در طراحی دارند و برای سبک های معاصر و سنتی مناسب هستند. کابینت ممبران سفید از جمله محبوب ترین طرح های موجود در بازار است. البته بهره گیری از سایر رنگ ها ( کابینت ممبران سفید طلایی – کابینت ممبران سفید صدفی ) نیز امکان پذیر می باشد. همچنین افرادی که علاقمند به طرح چوب هستند، می توانند کابینت ممبران قهوه ای را انتخاب نمایند.

کابینت آشپزخانه ممبران

عوامل تاثیرگذار در قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران با توجه به برند روکش ، چسب و نوع ام دی اف تعیین می گردد. علاوه بر این، دستگاه وکیوم و نوع طرحی که اجرا می شود در قیمت نهایی کابینت تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت کابینت ممبران با چسب و روکش مرغوب
( یک متر طول )
شروع قیمت از 4.800.000 تومان

البته در بازار با قیمت های پایین تری نیز مواجه خواهید شد. به همین دلیل قصد داریم عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت کابینت را مورد بررسی قرار دهیم.

برند چسب ممبران

چسب وکیوم نوعی مواد پلیمری است که حاصل از فرمولاسیون بر پایه آب می باشد. در نظر داشته باشید که جنس چسب وکیوم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که از چسب های نامرغوب استفاده شود، به مرور روکش از سطح ام دی اف جدا خواهد شد.

به همین جهت توصیه می گردد از چسب های وارداتی بهره گرفته شود. چسب وکیوم هنکل و چسب وکیوم Bayer آلمان از جمله شناخته ترین برندها هستند که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند.

البته برخی از شرکت ها اقدام به بهره گیری از چسب های ایرانی می نمایند که این امر می تواند موجب کاهش هزینه گردد.

برند روکش ممبران

نوع روکش وکیوم نیز از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت کابینت ممبران است. انواع روکش های کره ای، چینی و ایرانی برای کابینت های ممبران مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.

روکش کره ای از جمله گران ترین و مرغوب ترین روکش های وکیوم است، در حالیکه روکش های ایرانی و چینی دارای قیمت مناسب تری هستند. ضروری است برای روکش کره ای از چسب با کیفیت آلمانی استفاده شود تا کابینت ماندگاری بالایی داشته باشد.

محاسبه قیمت کابینت ممبران

همانطور که پیش تر اعلام گردید؛ قیمت کابینت بر اساس متر طول اعلام می شود. نکته قابل توجه این است که استانداردهای مشخصی برای محاسبه قیمت نهایی بر اساس ضریب هر قسمت از کابینت وجود دارد. در صورتی که کارفرمایان قصد اعمال تغییراتی در این استانداردها داشته باشند، ضریب آن نیز تغییر خواهد نمود.

در ادامه برخی از این استانداردها را مورد بررسی قرار می دهیم.

استاندارد یک متر کابینت ضریب محاسبه قیمت
کابینت هوایی – ارتفاع 70 سانتیمتر 0.4
کابینت زمینی – ارتفاع 90 سانتیمتر 0.6
کابینت ایستاده – ارتفاع 220 سانتیمتر 1.8
جزیره یا کانتر – عرض 60 سانتیمتر 1.2

فرمول محاسبه قیمت کابینت برابر است با :

ضریب * قیمت یک متر طول

قیمت کابینت ممبران

مزایا و معایب کابینت ممبران

کابینت ممبران به عنوان یک کابینت اقتصادی دارای نقاط قوت و ضعف می باشد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

مزیت های کابینت ممبران :

– کابینت های ممبران در برابر رطوبت مقاوم هستند.

– ممبران در مقایسه با کابینت لمینیت که یک کابینت اقتصادی است، ماندگاری بیشتری دارد.

– کابینت های ممبران در انواع مات و براق طراحی می گردند.

– نظافت این کابینت ها به سادگی و با پارچه ای مرطوب انجام می شود.

– این کابینت ها از لحاظ اقتصادی مرقون به صرفه هستند.

کابینت پی وی سی

معایب کابینت ممبران :

– در صورتی که در معرض نور خورشید باشد، تغییر رنگ خواهد داد.

– کابینت های ممبران نیاز به نظافت مکرر دارند.

– به مرور زمان روکش از سطح کابینت جدا می گردد، البته این امر به نوع و جنس چسب وابسته است.

– در صورتی که کابینت ممبران با اسکاچ تمیز شود، سطح کابینت خش دار خواهد شد.

مدل کابینت ممبران

کابینت های ممبران تنوع بالایی در طراحی دارند. کابینت ممبران ساده برای سبک مدرن مناسب است، در حالیکه کابینت ممبران سفید طلایی و کابینت ممبران قهوه ای همراه با تاج و سر ستون منبت کاری شده برای سبک کلاسیک انتخاب می شوند.

مدل کابینت روکش پی وی سی

سوالات متداول

قیمت کابینت های ممبران با توجه به عواملی از قبیل نوع چسب و روکش آن تعیین می گردد. شروع قیمت نمونه های مرغوب کابینت ممبران از 4.000.000 تومان می باشد.

در ساخت بهترین نوع کابینت ممبران از چسب وکیوم هنکل و روکش ممبران ساخت کشور کره استفاده می شود که به طور معمول بهترین کیفیت را دارند.

در صورتی که کابینت ممبران ساخته شده از روکش های چینی و چسب نامرغوب باشد، به مرور زمان روکش از سطح ام دی اف جدا خواهد شد. بنابراین نمونه های ارزان قیمت چندان مورد اطمینان نخواهد بود.

کابینت های ام دی اف که سطح شان با روکش چوب و یا های گلاس پوشیده شده اند، کیفیت و ماندگاری بیشتری دارند. همچنین کابینت های ام دی اف که سطح آن ها کامل با رنگ پوشیده شده بسیار مرغوب هستند.

کابینت های ممبران در گذشته محبوبیت زیادی داشتند، اما امروزه به ندرت از این مدل ها استفاده می شود.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *