کابینت لاکچری ایرانی جدید برای آشپزخانه لوکس


آشپزخانه لاکچری با تجهیزات به روز و جدید، دریچه جدیدی از رفاه و آسایش را به روی شما باز می کند. اما لوکس بودن آشپزخانه به تکنولوژی محدود نمیشه چون بیشتر از اینکه تجهیزات به چشم بیاد، کابینت آشپزخانه مرکز توجه است و کابینت لوکس جزو الزامات برای خانه های لوکس است. در این صفحه کابینت لاکچری ایرانی را بررسی می کنیم.

اگر شما هم فکر می کنید کلمه ” لوکس” فقط برای سبک کلاسیک استفاده میشه، سخت در اشتباهید. چون هر سبکی بهترین خود را دارد.

پس نگاهی به کابینت های لاکچری جدید و ویژگی های آن کنیم.

کابینت کلاسیک ساده
کابینت لاکچری سفید طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک

انواع کابینت لاکچری جدید

خب بهتر است جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه لوکس را با هم ببینیم.

کابینت لاکچری ایرانی مدل رومی

کابینت رومی جزو لاکچری ترین طرح های کابینت است که خیلی تجملاتی و با شکوه طراحی میشه. به همین دلیل برای سبک کلاسیک مناسب است. مثلا درب قابدار، منبت کاری و زهوار چوبی، ستون و سرستون همگی از مشخصه های کابینت رومی لاکچری هستند.

چوب طبیعی و روکش چوب کاربردی ترین متریال برای ساخت کابینت رومی است. عکس زیر یکی از پروژه های لاکچری شرکت روماک است که هم درب قابدار دارد، هم منبت کاری های شکیل و از همه مهم تر روکش بلوط با رنگ کرم برنزی.

کابینت لاکچری ایرانی با منبت کاری پتینه
کابینت لوکس با رنگ آمیزی پتینه و منبت کاری مجلل اجرا شده توسط شرکت روماک

کابینت لاکچری سفید

برای اینکه یک کابینت لوکس داشته باشید، نیازی نیست که حتما از چوب طبیعی استفاده کرد. انواع رنگ های سفید برای کابینت لاکچری هم مناسب هستند. آن هم در هر سبکی که می خواهید.

سفید کلاسیک : کابینت رومی با رنگ کرم برنزی یا همان-پتینه، یک مدل لاکچری برای سبک کلاسیک است. روکش چوب بلوط برای رنگ آمیزی پتینه مناسب است.

سفید نئوکلاسیک : کابینت سفید یکدست با جزئیات رومی برای سبک نئوکلاسیک مناسب است.

سفید مدرن : طراحی کابینت مدرن ساده و شیک است. اگر یک کابینت مدرن لاکچری می خواهید، کابینت بدون دستگیره با رنگ مات مناسب است.

ساختار کابینت لاکچری ایرانی

از طراحی و ظاهر کابینت که بگذریم، ساختار کابینت هم خیلی مهم است. مثلا یک کابینت ام دی اف ب روکش هایگلاس براق در دسته کابینت لاکچری نیست. در واقع لاکچری بودن فقط ظاهر کابینت نیست، کیفیت کابینت هم یکی از معیار های است.

1- چوب طبیعی

اولین متریال لوکس برای ساخت کابینت، چوب طبیعی است. گونه های راش و بلوط برای ساخت کابینت مناسبند، چون هم نقش و نگار قشنگی دارند هم نسبت به گونه های دیگر قیمت مناسب تر هستند.

2- ام دی اف خارجی با روکش چوب طبیعی

کابینت های تمام چوب خیلی گران هستند و شاید برای همه ملک ها مناسب نباشد. ام دی اف خارجی می تواند جایگزین چوب شود تا هزینه اجرای کابینت را پایین بیاوریم. البته چون همچنان کیفیت مهم است، ام دی اف ایرانی بهتر است انتخاب نشود. در نهایت روکش چوب طبیعی کمک می کند تا ظاهر کابینت لوکس و شکیل شود.

احتمالا برایتان این سوال پیش میاد که تفاوت کابینت روکش چوب و تمام چوب دقیقا چی هست. پیشنهاد می کنیم حتما معایب کابینت روکش چوب هم بررسی کنید.

3- روکش لاکچری مدرن

بعضی از برندهای خارجی روکش های لاکچری و شیکی تولید می کنند که تنوع بالایی در رنگ و طرح دارند. این روکش ها برای کابینت خانه های لاکچری در سبک مدرن مناسب هستند.

البته در سبک مدرن کابینت رنگ مات پلی اورتان هم شیک و لوکس است.

پروژه زیر یک آشپزخانه ساده است که خبری از منبت کاری و رنگ طلایی در آن نیست، اما برای آشپزخانه مدرن کاملا لوکس است.

کابینت مدرن لاکچری طوسی
پروژه مدرن اجرا شده توسط شرکت روماک

تجهیزات توکار آشپزخانه لوکس

مهم ترین وسیله ها و تجهیزاتی که در هر آشپزخانه ای نیازی داریم یخچال، ماشین لباس شویی، ماشین ظرفشویی و هود هستند. سال های ساله که اجاق گاز رومیزی محبوبیت بیشتری نسبت به گازهای معمولی داره، چون خیلی جمع و جور تر و شیک تره.

در آشپزخانه های لوکس بیشتر تجهیزات آشپزخانه توکار هستند که باعث میشه آشپزخانه شیک تر و مرتب تر به نظر برسه. چون این ماشین آلات داخل کابینت قرار دارند.

تولیدکننده کابینت باید یونیت ها را متناسب و سازگار با تجهیزات توکار طراحی کنند، پس اندازه گیری دقیق و اجرای بدون نقص خیلی مهم است.

تجهیزات مخفی آشپزخانه لاکچری مدرن

کانترتاپس لوکس

همانقدر که انتخاب کابینت در آشپزخانه لوکس مهم است، کانترتاپس با کیفیت و زیبا هم اهمیت دارد. گذشته از اینکه طرح و رنگ کانتر زیبایی آشپزخانه رو تحت تاثیر میذاره، وجود کانتر در آشپزخانه خیلی کاربردیه.

چون هم به عنوان میز غذاخوری مورد استفاده قرار می گیره و هم جای مناسبی برای تهیه غذاست. پس کیفیت و ماندگاری کانتر خیلی مهمه. اگر جنس بی کیفیت انتخاب کنید مواد غذایی رو جذب میکنه و مواد اسیدی میتونه به کانتر آسیب جدی بزنه. حتی حرارت ظروف می تونه به برخی از متریال آسیب برسونه.

کابینت لاکچری چوبی مجلل
کابینت لاکچری کلاسیک اجرا شده توسط شرکت روماک

معروف ترین متریال برای کانترتاپس شامل :

  • کورین
  • مارمونایت
  • کوارتز
  • SPL
  • HPL

حالا شاید براتون این سوال پیش بیاد که بهترین صفحه کابینت چیست؟ در مقاله دیگری به بررسی مزایا و معایب تک تک صفحه ها پرداخته ایم چون حسابی مفصل ست.

جمع بندی

در نهایت توجه کنید که در یک آشپزخانه لوکس همه چیز باید بهترین کیفیت را داشته باشد. لوکس بودن فقط منبت کاری نیست، لوکس بودن فقط کلاسیک بودن نیست، با هر سلیقه ای که هستید کافیست بهترین کیفیت و جدیدترین ها را انتخاب کنید.

منابع :

کارشناسان شرکت روماک

وبسایت caesarstoneus

وبسایت premierkitchensandcabinets

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *