کابینت آشپزخانه ایتالیایی چیست ؟


آشپزخانه ایتالیایی طراحی کاملا متفاوتی در مقایسه با آشپزخانه های معمولی دارد. معمولا افرادی که به سبک مدرن و تکنولوژی های روز علاقمند هستند در یک نگاه شیفته کابینت آشپزخانه ایتالیایی می شوند.

حال شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا کابینت ایتالیایی کلاسیک نیز وجود دارد یا تمامی طرح ها مدرن هستند ؟ اصلا کابینت ایتالیایی چیست و چه المان هایی در طراحی آشپزخانه و کابینت تاثیرگذار هستند؟ آیا کابینت ایتالیایی در ایران نمایندگی دارد ؟

در ادامه به تمامی سوالات فوق پاسخ خواهیم داد.

تمامی عکس هایی که در این صفحه مشاهده می کنید؛ طرح های برند ایتالیایی Valcucine است. شرکت روماک سفارش کابینت تمام چوب ایتالیایی می پذیرد و با متریال مرغوب طرح موردنظرتان را اجرا می کند.

دیزاین جدید آشپزخانه به سبک ایتالیایی مدرن

کابینت ایتالیایی چیست ؟

این مدل کابینت طراحی چشمگیر و جذابی دارد و در یک نگاه متوجه میشوید که در مقایسه با تمام کابینت هایی که دیده اید، خاص تر و متفاوت تر است.

آشپزخانه بزرگ با پلان باز : یک اصل مهم در انتخاب این مدل کابینت این است که آشپزخانه و سایر المان ها هماهنگی لازم را با این سبک و طراحی داشته باشد. آشپزخانه کوچک تطابق چندانی با دیزاین ایتالیایی ندارد، چون فضای منظم، خلوت و به دور از آشفتگی برای این طراحی مناسب است.

شرکت روماک طراحی، ساخت و اجرای انواع مدل کابینت لمسی در سبک های مدرن، مینیمال، نئوکلاسیک و کلاسیک را انجام می دهد. با مراجعه به منوی وبسایت، مدل های اجرا شده در پروژه های گوناگون را مشاهده نمایید.

اهمیت ارگونومی آشپزخانه : طراحان ایتالیایی به هنگام طراحی کابینت به ارگونومی آشپزخانه نیز توجه می کنند، زیرا راحتی از دیگر ویژگی های آشپزخانه ایتالیایی است.

متریال و دیزاین : اکثر تولیدکنندگان ایتالیایی، کابینت را با متریال با کیفیت مانند چوب، سنگ، فلز، های گلاس و شیشه طراحی و اجرا می نمایند. یکی از ویژگی های این کابینت ها تلفیق دو یا سه متریال است، همچنین عمق زیاد و ارتفاع بلند از دیگر ویژگی های کابینت در این سبک می باشد.

اکسسوری جدید کابینت های مدرن

انواع کابینت آشپزخانه ایتالیایی

با توصیفاتی که از این کابینت داشتیم، شاید تصور کنید که آشپزخانه ایتالیایی تنها در سبک مدرن قابل طراحی است. در حالیکه این کابینت در گذشته به سبک روستیک توسط ایتالیایی ها طراحی شده بود.

  • کابینت مدرن ایتالیایی

سبک مدرن در سال های اخیر مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. طراحان ایتالیایی نیز ایده های فوق العاده ای برای کابینت در این سبک داشته اند. ام دی اف بارشین یکی از کربردی ترین متریال برای اجرای کابینت نیمن است که برای اجرای کابینت ایتالیایی ایده آل است.

جذاب ترین ویژگی های بهترین نوع کابینت مدرن با طراحی ایتالیایی به شرح زیر می باشد.

1- تجهیزات توکار با تکنولوژی های روز

بطور معمول با سفارش کابینت؛ درب، بدنه، کشو و سایر اجزای مرتبط برای آشپزخانه شما سفارشی سازی می گردد. کابینت ایتالیایی در سبک مدرن مجهز به تکنولوژی های روز بوده و بسیار کارآمد است. در حقیقت یک پکیج کامل از تمامی اکسسوری های توکار را با مکانیزم های الکترونیکی و یا مکانیکی ارائه می دهد.

این یعنی تمامی یونیت های مجهز به انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه و وسایلی است که در آشپزخانه به آن نیاز دارید. این امکانات سرعت بیشتری به آشپزی می دهد و تجربه ای لذت بخش از آشپزی خواهید داشت.

کسسوری توکار کابینت مدرن خارجی

2- مکانیزم بازشوی متفاوت

خلاقیت در طراحی و استفاده از تکنولوژی های روز در طرح های ایتالیایی قابل قیاس با هیچ طرح دیگری نیست. مثلا درب کابینت با بهره گیری از سیستم بارشوی الکترونیکی به سمت بالا حرکت می کند. حرکت نرم و آهسته درب ها و کشو یکی از مهم ترین اصول در طرح های ایتالیایی می باشد.

3- مینیمال و یکدست

کابینت با طرح ایتالیایی مینیمال، ساده و یکدست به نظر می رسد. ممکن است در نگاه اول دچار اشتباه شوید و فکر کنید تفکیک یونیت ها بطور حرفه ای انجام نشده یا فضای داخلی یونیت ها مدیریت نشده است. در حالیکه تمامی کشوها و درب ها کاملا حرفه ای در طرح اصلی محو شده اند.

درب کابینت با طراحی ایتالیایی در سبک مدرن فاقد دستگیره های روکار است. این باعث می شود تا آشپزخانه یکدست و منظم به نظر برسد.
استفاده از پروفیل افقی در قسمت بالای درب، به عنوان جایگزینی برای دستگیره های روکار شناخته شده است.

اگر به دنبال کابینت لاکچری سفید هستید، این مدل مناسب شماست.

4- یونیت و اکسسوری مخفی

یک پنل یکدست و مینیمال را بر روی دیوار تصور کنید که بازشوی عمودی به سمت بالا دارد. با باز شدن این درب قفسه های تفکیک شده همراه با کارآمدترین اکسسوری ها از گاز رو میزی گرفته تا شیر آب نمایان می شوند و تمامی امکانات مورد نیازتان در اختیارتان قرار می گیرد. با بسته شدن درب آشپزخانه ای مینیمال و ساده خواهید داشت.

طراحی تمامی یونیت ها کاملا حرفه ای می باشد، بطوری که جداسازی یونیت ها از یکدیگر کاملا نامحسوس است. مثلا درب با بدنه و حتی کانترهمپوشانی کامل دارد.

کابینت ایتالیایی مدرن روکش فلزی

  • کابینت ایتالیایی کلاسیک

این طراحی تا حدودی مشابه طرح های روستیک است و برای آشپزخانه بزرگ مناسب می باشد. بطور معمول از متریال طبیعی و رنگ های گرم برای کابینت کلاسیک ایتالیایی استفاده می شود. تلفیق درب های چوبی و شیشه ای و همچنین شلف های بدون درب برای کابینت ایتالیایی در سبک کلاسیک رایج می باشد.

این مدل کابینت در سال های اخیر محبوبیت کمتری داشته است به همین دلیل به ندرت در شوروم برندهای ایتالیایی کابینت کلاسیک مشاهده خواهید کرد.

متریال کابینت ایتالیایی مدل جدید

تنوع بالا در طراحی، متریال و رنگ بندی، انتخاب کابینت ایتالیایی را برای شما دشوار می کند. انواع کابینت های مدرن ایتالیایی از متریال زیر ساخته می شوند.

1- کابینت ام دی اف ایتالیایی با روکش لمینیت

لمینیت نوعی روکش مصنوعی است که تنوع بالایی در رنگبندی و طراحی دارد. روکش لمینیت در دو نوع مات و براق موجود بوده و مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت دارد.

جدیدترین مدل های روکش لمینیت خارجی، مدل های تاپ مات و تاپ مات طرح بتن هستند که برای کابینت طرح بتنی به سبک ایتالیایی ایده آل هستند.

کابینت روکش لمینیت مدرن ایتالیایی

2- کابینت تمام چوب ایتالیایی

چوب انتخاب افراد لوکس پسند است و طرح های ایتالیایی قابلیت اجرا با چوب طبیعی را نیز دارند. تلفیق چوب طبیعی، سنگ و فلز در آشپزخانه به سبک مدرن بسیار زیبا خواهد بود.

3- کابینت شیشه ای

شاید فکر کنید ایده کابینت های شیشه ای جدید می باشد، اما بیش از 30 سال است که طراحان ایتالیایی از شیشه برای کابینت آشپزخانه استفاده می کنند. این طراحی یکی از خاص ترین طرح های کابینت می باشد که بسیار شیک و مقاوم است.

کابینت شیشه ای مدرن ایتالیا

4- فلز در ساختار چوبی طرح ایتالیایی

استفاده از فلزاتی ماننداستیل و آلومینیوم در کنار چوب؛ از جمله ایده های مدرن و خاص برای اجرای کابینت می باشد. برای سفارشی سازی پروژه های لوکس می توان از مس، برنز و تیتانیوم نیز استفاده نمود.

کابینت روکش طرح فلز سبک مدرن

برندهای معروف کابینت آشپزخانه ایتالیایی

اگر علاقمند به این سبک کابینت هستید، پیشنهاد می کنیم به وبسایت معروف ترین برندهای کابینت ایتالیایی سر بزنید.

  • Schiffini

این برند ایتالیایی در سال 1920 تاسیس شد و به عنوان اولین برندی که کابینت تمام چوب تولید کرد، شناخته شده است. آلومینیوم کاربردی ترین متریال برای ساخت کابینت در طرح های امروزی Schiffini است.

در سال 1946 این برند تاسیس شد و به عنوان برند پیشکسوت در معرفی جدیدترین طرح های کابینت شناخته شده است. جالب است بدانید جزیره آشپزخانه اولین بار توسط Snaidero طراحی شد.

  • Valcucine

این برند ایتالیایی در سال 1980 تاسیس شد و به واسطه بهره گیری از اکسسوری ها و تکنولوژی های روز، همواره زبانزد بوده است. Valcucine اولین تولیدکننده ای بود که از آلومینیوم و شیشه برای ساخت کابینت آشپزخانه بازیافت پذیر استفاده نمود.

اگر به دنبال کابینت ایتالیایی در ایران هستید، شرکت بام و افق پارس نمایندگی Valcucine در ایران می باشد.

کابینت ایتالیایی مدرن ساخت ایران

شرکت روماک با بررسی مدل های ایتالیایی انواع کابینت آشپزخانه مدرن و شیک را با متریال درجه یک و اکسسوری کاربردی برند فانتونی طراحی و اجرا می کند.

برای دریافت مشاوره با کارشناسان روماک در تماس باشید.

منابع :

www.futuristarchitecture.com

سوالات متداول

در طراحی آشپزخانه به سبک ایتالیایی تجهیزات به روز، اکسسوری مدرن کابینت و ارگونومی آشپزخانه اهمیت زیادی دارند.یونیت های مخفی، بازشوی لمسی و متریال با رنگ خنثی نیز از دیگر ویژگی های کابینت ایتالیایی هستند.

برند ایتالیایی ولکوچینه یکی از لوکس ترین و بهترین تولیدکنندگان کابینت ایتالیایی مدرن است. این برند در کشور ایران نیز نمایندگی دارد.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *