انواع یراق آلات و لولای درب چوبی و ورودی


لولا درب یکی از مهمترین یراق آلات برای درب داخلی و درب ورودی واحد آپارتمان می باشد. انتخاب صحیح آن موجب رگلاژ مناسب (تنظیم دقیق فاصله درب از طرفین، چهارچوب و لنگه ها) و همچنین افزایش زیبایی درب می گردد.  شاید بارها صدای گوش خراش و ناخوشایند لولاها موجب مزاحمت شما گردیده است.

از ین رو در این پست قصد داریم نحوه رگلاژ و تنظیم لولای درب، شیوه روغن کاری و انواع لولا و سایر موارد را شرح دهیم.

بهترین برند یراق آلات درب چوبی

امروزه تولیدکنندگان متعدد ایرانی و خارجی در زمینه یراق آلات فعالیت دارند. در ادامه به معرفی برندهای سرشناس در این زمینه می پردازیم.

برند ایرانی یراق آلات درب

1- بهریزان : این برند یراق آلات متعددی از قبیل لولا، قفل و دستگیره با کیفیت مرغوبی تولید می نماید که تنوع بالایی در طراحی دارند. در ابتدای این مقاله در خصوص عاملین فروش و همچنین وبسایت بهریزان صحبت شد.

2- کلون : برند کلون در زمینه تولید یراق آلات انواع درب و کابینت فعالیت داشته و قیمت مناسب تری در مقایسه با محصولات بهریزان دارد.

لازم به ذکر است برندهای هایکو، سارا صنعت، سپهر استیل، ایران تیک و دیاکو نیز در زمینه تولید دستگیره فعالیت دارند.

3- دیبا: از دیگر برندهای فعال در زمینه یراق آلات درب چوبی می توان به دیبا گالری اشاره کرد. دیبا وبسایت ندارد، اما می توانید صفحه اینستاگرام دیبا را به آدرس diba_gallery2 مشاهده کنید. همچنین می توانید حضوری به فروشگاه دیبا واقع در سهروردی شمالی ( تهران) مراجعه نمایید.

یراق آلات خارجی درب

1- سالیچه پائولو ( Salico paolo) : این برند ایتالیایی دارای کیفیت و طراحی فوق العاده ای می باشد و برای درب های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات برنجی سالیچه پائولو برای انواع درب های لولایی ، ریلی و شیشه ای ، کابینت ، کمد و … موجود هستند.

2- دندی ( Dandy ) : برند تایوانی دندی یراق آلات متنوعی از قبیل قفل، دستگیره و لولا برای درب تولید می نماید.

3- بلوم ( Blum ) : این برند اتریشی در زمینه تولید یراق آلات درب کشویی کمد و کابینت سرشناس می باشد.

بدیهی است برندهای خارجی قیمت بالاتری در مقایسه با تولیدات ایرانی دارند، به همین دلیل عموماً برای درب های تمام چوب لوکس مورد استفاده قرار می گیرند

ویدئوی نحوه رگلاژ یا تنظیم لولای درب چوبی

یکی از متداول ترین سوالات در حوزه تعمیرات انوع درب های چوبی نحوه رگلاژ و تنظیم لولا درب می باشد. از این رو شما را به مشاهده ویدئوی زیر دعوت می کنیم.

همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید درب به دلیل عدم رگلاژ یا تنظیم صحیح لولا به درستی باز و یا بسته نمی شود. جهت رفع این مشکل ابتدا با استفاده از چکش شفت لولا (میله گرد) را از بین نری و مادگی آن خارج می کنیم. سپس درب را به وسیله ورقه فلزی یا هر جسم خارجی دیگری در حالت صحیح و بسته نگه می داریم، در واقع با این عمل ناشاقولی درب را می گیریم. در نهایت به وسیله آچار فرانسه نری و مادگی لولاها را در یک راستا قرار می دهیم و  شفت را سرجای اولیه باز می گردانیم.

انواع لولای درب چوبی ورودی

لولای درب از لحاظ شکل و ظاهر به 6 دسته تقسیم می گردد. ویژگی های انواع لولا را در ادامه شرح می دهیم :

1-لولای تخت :

لولای تخت از 2 بال تشکیل شده است که توسط یک پین (به صورت پرسی یا پین جدا شدنی) به هم دوخته می شود. از این لولا در درب های تخت بدون قابلمه مانند درب های داخلی و درب ورودی استفاده می شود. ضمناً لولای تخت در 2 نوع سر نیزه دار و تخت، در بازار عرضه می گردد.

امروزه بهره گیری از لولای تخت در مقایسه با لولای قاب لبه برای درب های چوبی رایج تر می باشد. زیرا علاوه بر اینکه نصب آن ساده تر است بلکه زاویه نشست آن بر لبه درب بهتر می باشد.

لولای تخت درب چوبی

2-لولای قابلمه ای (قاب لبه) : 

همانند لولای تخت از دو بال تشکیل شده که توسط یک پین متحرک به هم دوخته شده است. خمیدگی در هر دو بال این لولا از مشخصه های اصلی آن می باشد.

از این لولا در درب های قابلمه ای (درب های دو راهی شده) استفاده می شود. بر روی درب های داخلی و درب ورودی آپارتمان معمولاً از لولای قابلمه 4 اینچ استفاده می شود. ضمناً این لولا در 2 نوع سر نیزه دار و تخت، بسته به سلیقه خریدار در بازار عرضه می گردد.

لولای درب چوبی و ورودی

3-لولای پروانه ای :

این لولا از 2 بال نامساوی و یک پین تشکیل شده است. بال کوچکتر که ظاهری همانند پروانه دارد، درون بال بزرگتر جای می گیرد. از این لولا در درب های بدون قابلمه (درب های دو راهه شده) استفاده می شود. لازم به ذکر است، این لولا در مقایسه با لولای تخت و لولای قابلمه ای کیفیت پایین تری دارد.

انواع لولا

4-لولای مخفی :

ساختار و ظاهر این لولا به گونه ای است که هنگام بسته شدن درب اثری از لولا در پشت درب نمایان نمی شود. در حقیقت لولا در درون کلاف و چهارچوب درب مخفی می شود.

معمولاً برای نصب درب های تا 60 کیلوگرم از دو عدد لولا مخفی، یکی از بالا و دیگری در پایین درب استفاده می شود. از قابلیت های این لولا باز شدن درب تا 180 درجه خواهد بود و عمدتاً در 3 رنگ طلایی، سیلور و برنزی در بازار عرضه می شود.

لولای مخفی بعد از نصب در 2 جهت توسط پیچ های آلن خور قابل تنظیم می باشد. نصاب هنگام نصب با مشکل مواجه خواهد شد. همین امر موجب افزایش هزینه نصب درب خواهد شد. 

جهت مشاهده نصب درب به صفحه اموزش نصب درب چوبی اتاق را مشاهده نمایید
لولای انواع درب چوبی

5-لولای بادبزنی : 

لولای بادبزنی همان گونه که از نامش پیداست، همانند بادبزن عمل می کند. این لولا دارای دو محور گردش بوده، در واقع درب هم به سمت داخل و هم به سمت خارج محیط باز می شود. لولای بادبزنی در ابعاد و اندازه های مختلف و در 2 رنگ طلایی، سیلور و برنزی در بازار عرضه می شود. این لولا مناسب درب های سالن اجتماعات، کافه ها و آشپزخانه ها می باشد.

جهت مشاهده لولای بادبزنی درب ورودی مدل تگزاس را مشاهده نمایید

6-لولای پیوت (پاشنه) :

لولای پیوت بر خلاف سایر لولاها تنها بر پایین و بالای درب (سر و ته درب) نصب می گردد. این لولا از 4 جزء ساخته شده است. 2 عضو در پاسار (پایین و بالای درب) و 2 عضو دیگر یکی در پاسار چهارچوب (عضو افقی چهارچوب) و دیگری روی زمین نصب می شود. بدین ترتیب درب به جای گردش حول چهارچوب حول محور خود حرکت می کند. درفیلم زیر نحوه ی نصب لولای پیووت آموزش داده شده است.

لولای پیوت برای مکان های پر تردد مانند رستوران کاربردی است، زیرا می توانید به راحتی و با هل دادن درب را باز نمایید. از آنجایی که قسمت پایین لولا پاشنه به زمین متصل است، توان تحمل درب با وزن و بسیار بالا و ابعاد بزرگ را نیز دارند.

لولای پیوت یا پاشنه

با نصب لولای پیوت افست (Offset Pivot Hinge) درب در فریم می چرخد و دسترسی به فضایی مفید را فراهم می سازد. بهره گیری از این لولا برای درب ورودی بسیار خاص و لوکس می باشد، زیرا به هنگام باز شدن درب چندین سانتی متر از فریم فاصله خواهد داشت. در این حالت اشخاص با دربی فاقد لولا مواجه می شوند که بر روی پاشنه می چرخد.

برخی از طراح ها اقدام به بکارگیری لولا پاشنه در وسط درب می نمایند تا این تاثیر گذاری و زیبایی را دو چندان نمایند. بسیاری از لولاهای پیوت انعطاف پذیری بالایی برای طرح های مختلف دارند. صرف نظر از وزن و ابعاد درب، لولای پاشنه عملکردی نرم و ساده داشته و اشخاص بدون وارد کردن زور زیاد می توانند درب را باز و بسته نمایند.

لازم به ذکر است قیمت این لولاها بسیار بالا بوده و فروش لولا پیوت در تمامی مغازه ها رایج نمی باشد.

درب پاشنه

7- لولا مسجدی

لولای قاب لبه ( قابلمه) در سایزهای مختلفی موجود هستند که با توجه به ضخامت و عرض درب باید سایز مناسب را انتخاب نمود. سایز لولای قاب لبه شامل 3، 3.5، 4، 5 و 6 اینچ است که سایزهای 5 و 6 برای درب های سنگین وزن مانند درب ورودی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. لولای سایز بزرگ بنام لولا مسجدی شناخته شده است.
 انتخاب رنگ لولا با توجه به سبک و رنگ درب چوبی انتخاب می شود. به عنوان مثال یک درب کلاسیک قاب دار با رنگ سفید، همراه با یراق آلات طلایی رنگ ( دستگیره و لولا ) جلوه لوکس تری را خواهد داشت. در حالیکه برای یک درب مدرن با طراحی فلت و ساده با لولای کروم انتخاب جذاب تری است.

لازم به ذکر است انواع لولاهای تخت و قاب لبه که در لیست بالا موجود هستند، قابل تهیه از شعب برند بهریزان در سرتاسر کشور ایران می باشد. این برند از جمله شناخته شده ترین تولیدکننده لولا در ایران می باشد که از متریال مرغوب برای محصولاتشان اعم از قفل و لولا بهره می گیرند. برای مشاهده کاتالوگ محصولات و خرید لولا به وبسایت رسمی این برند مراجعه نمایید.

از کجا لولای درب بخریم ؟

اگر ساکن تهران هستید؛ برای خرید یراق آلات به بورس فروش یراق آلات در منطقه حسن آباد مراجعه کنید. همچنین می توانید به سادگی از ابزار فروشی های محلی انواع لولا را تهیه نمود.

اگر برایتان برند یراق آلات و لولا اهمیت دارد، از فروشگاه های آنلاین یراق آلات خرید کنید.

فروشگاه های زنجیره ای احمدی : برند بهریزان که بنام فروشگاه احمدی شناخته شده است بطور تخصصی در زمینه فروش یراق آلات درب فعالیت دارد. برای خرید محصولات این برند می توانید حضوری به فروشگاه های احمدی مراجعه کنید؛ عاملین فروش احمدی در تمامی شهر ها و استان ها فعال هستند. کافیست به وبسایت بهریزان مراجعه کنید تا آدرس عاملین فروش را در شهرهای مختلف پیدا کنید.

روغن کاری لولا درب و از بین بردن صدای جیر جیر درب

همه ما صدای لولاهای خراب را بارها شنیدیم و از شنیدنش بسیار آزار دیدیم. با یک روغن کاری ساده می توان این صدای گوش خراش را از بین برد. اولین سوالی که برای روغنکاری لولا ها به وجود می آید این است که چه روغنی مناسب این کار است. روغن چرخ (چرخ خیاطی) بهترین جنس برای روغن کاری می باشد. این روغن در اکثر خرازی ها موجود است، اما به تازگی روغن مخصوص این کار آمده است.

روغن کاری لولای درب

گاهی اوقات هم درصورت عدم دسترس روغن های فوق می توانید از صابون، روغن ماشین و یا حتی روغن خوراکی استفاده کنید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در برخی موارد حتی با روغن کاری هم صدای صدای لولا از بین نمی رود. در این مواقع احتمالاً شفت داخل لولا به  خم شده است. بنابراین مانند فیلم قسمت تنظیم لولا شفت را از داخل لولا در بیاورید و با چکش آن را صاف نمایید.

علت بسته نشدن درب چوبی

معمولاً رایج ترین مشکلات درب ارتباط مستقیمی با لولا ها دارند. دربی که لولایش آسیب دیده و یا شکسته است صدای قیژ قیژ می دهد و یا اینکه به راحتی باز و بسته نمی شود.

در صورتی که درب به هنگام بسته شدن صدای ناهنجاری میدهد که با روغن کاری لولا حل نمی شود؛ احتمالا لولاهای درب شل شده اند. بهتر است چک کنید که آیا نیازی به سفت کردن لولاها هست.

در صورتی که درب به سختی بسته می شود، علت آن می تواند جابجایی لولا ها به مرور زمان باشد. برای حل این مشکل بهتر است با بکارگیری یک پیچ گوشتی لولاها را تنظیم نمایید.

رفع تاب درب چوبی

درب های چوبی بر اثر رطوبت هوا و یا گرمای شدید دچار تاب برداشتن می گردند. این موضوع به گونه چوب هم بستگی دارد. درب هایی که در معرض هوای آزاد قرار دارند، در فصل بهار تاب بر می دارند. زیرا چوبی که در فصول بارانی سال خیس شده ، شروع به خشک شدن می نماید. درب های با ارتفاع زیاد نیز بیشتر در معرض این خطر هستند.

در صورتی که به سرعت متوجه شوید که درب در حال تاب برداشتن است، می توانید جلوی آن را بگیرید.  کافیست درب را از لولا جدا نموده و سپس اقدام به برداشتن رنگ و یا فینیشینگ نمایید. سپس از درزگیر سیلیکونی در سرتاسر درب استفاده نمایید. این چسب باید کاملاً خشک شود، سپس درب رنگ گردد.

پیشگیری بهتر از درمان است! بنابراین از ابتدا دربی مقاوم در برابر تاب برداشتن و پیچیدگی را خریداری نمایید.

جنس لولای درب چوبی ورودی و داخلی

لولا از لحاظ جنس به 4 دسته به شرح ذیل تقسیم بندی می شود:

1-لولای برنجی

لولای برنجی مقاوم ترین جنس لولا می باشد و دچار زنگ زدگی نمی شود. رنگ نهایی لولای برنجی سال های سال ثابت می ماند و از جمله شیک ترین لولا ها می باشد.

این نکته قابل ذکر است که با کیفیت ترین و البته گران ترین لولا از لحاظ جنس لولای برنجی است. این لولا طول عمر زیادی نیز دارد، به همین دلیل برای درب های ورودی و سرویس بهداشتی که در معرض رطوبت هستند، مناسب می باشد.

2-لولای استیل

لولای استیل یکی از رایج ترین لولاها می باشد. این لولا مقاومتی نسبتاً بالا ، قیمتی مناسب و نصبی آسان دارد. رنگ نهایی لولای استیل می تواند به رنگ فلزهای مختلف از جمله برنج، برنز، کروم و … باشد. به همین دلیل تنوع رنگ بالایی دارد.

لولای استیل ضد زنگ همانطور که از نامش پیداست؛ در برابر زنگ زدگی مقاوم است. این لولا برای درب های ورودی مناسب می باشد.

3- لولای آهنی

این لولا از جمله لولاهای ارزان قیمت می باشد. امروزه استفاده از این لولا چندان رایج نمی باشد. البته برای درب های ضد سرقت از لولای آهنی استفاده می گردد، زیرا این درب ها وزن بیشتری در مقایسه با درب های معمولی دارند. همچنین با توجه به اهمیت امنیت بالای این درب، لولای آهنی به چهارچوب جوش داده می شود.

4-لولای زاماک

لولا از جنس فلز زاماک زیبا و مقاوم در برابر رطوبت می باشد.

لولای استیل بهتر است یا لولای آلومینیومی ؟

لولای استیل مقاومت و ماندگاری بالایی دارد. استیل عمدتاً ترکیبی از آهن و کربن است. البته برخی از لولای های استیل ضد زنگ دارای مقادیری کرومیوم هستند که از استیل در برابر پوسیدگی مقاوم می نماید. در حقیقت این لایه مانع از نفوذ رطوبت می گردد، به همین دلیل است که لولا زنگ نخواهد زد.

لولای آلومینیومی استحکام بیشتر و وزن کمتری در مقایسه با لولای استیل دارد. در حقیقت وزن لولای آلومینیومی 40% کمتر از لولای استیل می باشد. از آنجایی که در ترکیبات آلومینیوم آهن وجود ندارد، اکسیژن باعث زنگ زدگی لولای آلومینیومی نمی شود. به همین دلیل این لولا ها برای درب ورودی که در معرض هوای آزاد است گزینه مناسبی است.

تعداد لولای درب چوبی

انتخاب لولا از لحاظ ظاهر، کارایی، جنس و رگلاژ نسبت مستقیمی با وزن درب دارد. بنابراین سبک یا سنگین بودن درب تعیین می نماید که از چه نوع لولایی استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هرچقدر درب سنگین تر باشد، تعداد لولای بیشتری نیز مورد نیاز است. بطور معمول از 2 تا 3 لولا برای درب های چوبی بهره گرفته می شود.

قفل و مغزی ( سیلندر ) درب

قفل در امنیت منزل نقش کلیدی دارد و همانند سایر یراق آلات دارای تنوع بالایی می باشد؛ در نتیجه با توجه امنیتی که در نظر داریم می بایست اقدام به خرید قفل نماییم. پیشنهاد می شود در صورتی که امنیت منزل تان بسیار حائز اهمیت می باشد؛ اقدام به خرید قفل هایی نمایید که دارای صفحه قفلی مجزا از دستگیره هستند.

قفل های استیل عموماً از کیفیت خوبی برخوردار می باشند. همچنین ضروری است تا سیلندر در آکس حداقل 7 سانتیمتر از لبه درب نصب گردد تا در برابر فشار دیلم آسیب پذیر نباشد. امروزه بسیاری از سیلندرها به گونه ای طراحی می شوند که دارای بریدگی ها و شیارهایی هستند که به عنوان ضد سرقت عملکرد موثری دارند.

ضروری است تا صفحه قفل با دقت بالا و به شکل صحیحی در داخل چهارچوب درب نصب گردد تا در برابر ضربه آسیب پذیر نباشند. بهره گیری از پیچ های بلند برای نصب صفحه قفل عملکرد موثری خواهد داشت. پیچ های کوچک در برابر ضربه و لگد مقاومت خوبی نداشته و می تواند امنیت صفحه قفل را زیر سوال ببرند.

تنظیم لولای درب چوبی

یکی از نکاتی که در خصوص لولا در چوبی باید مورد توجه قرار بگیرد، فاصله بین لولاها می باشد. درب های چوبی با سایز استاندارد نیاز به 3 لولا دارند. این 3 لولا با فاصله یکسان بر روی درب نصب نمی شوند. بدیهی است که وزن درب از قسمت بالا وارد می شود، به همین دلیل لولاهای بالایی نقش کلیدی در نگهداری درب بر روی چهارچوب ایفا می کنند.

به طور معمول لولای اول با فاصله 15 سانتی متر از بالای درب نصب می شود و لولای دوم نیز در وسط درب قرار نمی گیرد، بلکه با فاصله کمتری نسبت به لولای اول نصب می گردد. لولای سوم نیز با فاصله ای در حدود 20 تا 25 سانتی متر از پایین درب قرار می گیرد. در صورتی که هیچ گونه محدودیتی در انتخاب بازشو ندارید، راست دست و یا چپ دست بودن خودتان را برای راحتی بیشتر ملاک اصلی قرار دهید.

نصب لولا درب چوبی

نصب لولای درب طی چندین مرحله ساده انجام می شود :

1- تعیین محل قرار گیری لولاها :همانطور که در بالا ذکر شد؛ لولاها با فاصله مشخصی از یکدیگر قرار می گیرند. بنابراین با حفظ فاصله استاندارد، محل لولا تعیین و علامت گذاری می گردد. بهتر است از یک مداد برای علامت گذاری دورتادور لولا استفاده نمایید.

2- کندن جای لولا : در این مرحله باید با بکارگیری یک مغار تیز و چکش اقدام به خالی کردن جای مشخص شده لولا نمایید. این کار باید با دقت بالایی انجام شود، زیرا نباید عمق زیادی از لبه درب کنده شود.

3- بستن پیچ لولا : با قرار دادن لولا در جای خود و با استفاده از مداد، جای پیچ ها را مشخص کرده، سپس محل پیچ ها را سوراخ نمایید. حال می توانید لولا را بر روی درب پیچ کنید.

4- بستن لولا بر روی چهارچوب : قسمتی از لولا که بر روی چهارچوب قرار می گیرد نیز باید کنده شده و سپس لولا را در آنجا پیچ نمود.

پس از اتمام این مراحل می توانید درب را در محل چهارچوب قرار دهید.

نصب لولای درب چوبی

تعویض لولا درب

باز کردن لولای در به منظور تعویض آن چندان پیچیده نیست. در صورتی که تصورتان باز کردن لولاهای قدیمی و پایین آوردن درب می باشد، راه بسیار ساده تری نیز وجود دارد. در حقیقت نیازی به پایین آوردن درب وجود ندارد. بلکه می توانید پیچ های لولای اول را باز کرده و لولای جدید را جایگزین نمایید. به همین ترتیب تک تک لولاها را تعویض می نمایید. در صورت نیاز می توانید از شخص دیگری نیز کمک بخواهید. بنابراین اگر لولاهای قدیمی تان دردساز هستند، به سادگی می توانید آن ها را جایگزین نمایید.

تغییر جهت باز شدن درب اتاق

درب های داخلی و ورودی عموما به سمت داخل باز می شوند؛ البته این امر با توجه به شرایط فضا تعیین می گردد. در حقیقت باید بررسی نمود که آیا امکان باز شدن درب به سمت داخل وجود دارد یا خیر.

این درب ها هم راست بازشو و هم چپ بازشو هستند. درب راست بازشو دربی است که به هنگام باز شدن با دست راست باز می شود و لولاهای درب نیز در سمت راست قرار می گیرند. در حالیکه لولای درب های چپ بازشو در سمت چپ قرار داشته و از سمت چپ باز می گردند. درب های فضاها و سالن های عمومی عموما بیرون باز هستند.

جهت بازشوی درب با توجه به شرایط موجود در محیط انتخاب می گردد. به عنوان مثال در صورتی که یک دیوار مجاور درب قرار دارد، بهتر است بازشوی درب به صورتی انتخاب شود تا درب پس از باز شدن دیوار را بپوشاند. این امر باعث می شود تا از فضای داخلی تاق استفاده بهینه ای گردد.

انتخاب و نصب لولا درب آهنی

در صورتی که قصد خرید لولای در آهنی را دارید، فروشنده را از این موضوع مطلع نمایید. لولای تسمه ای از جنس برنز و استیل برای درب آهنی و سنگین وزن گزینه مناسبی می باشد. لازم به ذکر است، انتخاب لولا باید مطابق با ابعاد درب، ضخامت و وزن درب انجام شود. زیرا این موارد در سایز لولا نیز تاثیر می گذارد. محل قرارگیری درب نیز تعیین کننده جنس لولا می باشد. به عنوان مثال برای درب های خارجی که در معرض تغییرات آب و هوایی هستند، لولای در از جنس استیل و برنز پیشنهاد می گردد.

تعداد لولا نیز ارتباط مستقیمی با وزن و ارتفاع درب دارد. برای نصب لولا درب آهنی بخاطر داشته باشید که فاصله لولای اول از بالای درب حدود 12 سانتیمتر بوده، در حالیکه فاصله لولای آخر از پایین درب حدود 25 سانتیمتر است. لولاهای میانی نیز باید دارای فاصله برابر از یکدیگر باشند.

منبع : www.verumitaly.com

سوالات متداول

لولا درب چوبی تنوع بالایی در طراحی و عملکرد دارد و انواع آن شامل لولا درب تخت، لولا قاب لبه، لولا پروانه ای، لولا مخفی، لولا بادبزنی و لولا پیوت می شود. برای مطالعه ویژگی های هریک کلیک نمایید.

در صورتی که لولای درب دچار اختلال شود، عملکرد درب چوبی با مشکل مواجه می شود. در صورتی که درب صدای ناهنجار می دهد، لولاها را روغن کاری کنید، اگر مشکل حل نشد پیچ لولاها را تنظیم مجدد نمایید. اگر همچنان مشکل ادامه داشت بهتر است لولاها را تعویض کنید.

به خواندن ادامه دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *