درب ورودی ساختمان مسکونی مدرن و کلاسیک


اگر به دنبال مدل های درب ورودی ساختمان مسکونی هستید، حتما پروژه های اجرا شده روماک را در این صفحه مشاهده کنید. این عکس ها شامل درب لابی و درب ورودی آپارتمان هستند.

از آنجایی که نمای درب ورودی ساختمان تا حد زیادی زیبایی آپارتمان را تحت تاثیر قرار می دهد، بهتر است در انتخاب یک درب زیبا و مناسب دقت بیشتری داشته باشیم. درب ورودی ساختمان دلالت بر درب اصلی ساختمان است، با اینحال درب ورودی واحد آپارتمان نیز با این عنوان شناخته شده است.

در ادامه عکس درب های پروفروش روماک ( ورودی واحد و ورودی ساختمان) در سبک مدرن و کلاسیک را به اشتراک می گذاریم.

جدیدترین درب ورودی ساختمان مسکونی

برای مشاهده 87 مدل عکس درب ورودی بر روی لینک روبرو کلیک نمایید.

در ورودی ساختمان

درب ورودی ساختمان مسکونی مدرن

درب ساختمان مسکونی هر چقدر زیباتر و شیک تر باشد، حس بهتری را به شما و میهمانان شما خواهد داد. شاید به همین دلیل است که عموم ساختمان ها درب کلاسیک با طرح و جزئیات خیره کننده انتخاب می کنند. اما نسل جدید درب های مدرن به مراتب شکیل تر و زیباتر از درب های کلاسیک هستند.

اما بهترین درب برای ساختمان مسکونی مدرن چه دربی است ؟ درب چوبی با توجه به زیبایی خیره کننده، ماندگاری بالا و تنوع در طرح و مدل یکی از بهترین گزینه هاست. تصویر زیر ورودی یکی از پروژه های اجرا شده شرکت روماک در سبک مدرن است.

درب تمام چوب طوسی شیاردار ساختمان مسکونی مدرن
درب تمام چوب ورودی ساختمان مسکونی مدرن

این درب از تلفیق چوب های راش و روسی ساخته شده است و یک سمت درب ثابتی دارد تا هنگام جابجایی وسایل، فضای کافی وجود داشته باشد. شیارهای روی پنل درب الحاقی و از جنس چوب راش هستند. از رنگ پلی اورتان طوسی برای پوشش سطح چوب استفاده شده است تا درب کاملا برای فضای مدرن مناسب باشد.

سادگی در سبک مدرن هیچ ارتباطی با لوکس بودن ندارد و می توان در اوج سادگی یک درب شکیل را با جزئیات مینیمال و خیره کننده طراحی و اجرا نمود.

عکس درب ورودی خانه روکش دار

درب ورودی خانه با روکش چوب جناقی نیز زیبایی منحصر بفردی را به فضاهای شیک و کلاسیک می بخشد. این روکش با زیبایی چشم نوازی که دارد، توجه هر بیننده را به خود جلب می نماید. هیچگونه محدودیتی برای استفاده از این نوع روکش برای درب های تک قاب و یا دو قاب وجود ندارد. مدل های پراگ و پروجا طراحی شده توسط شرکت روماک هستند.

درب ورودی واحد ساختمان مسکونی

انواع درب ورودی ساختمان کلاسیک

تنها با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان به تعداد بیشماری عکس درب ورودی خانه دست یافت. انواع درب ساختمان از تنوع بالایی برخوردار هستند. اهمیت درب ورودی آپارتمان زمانی مشخص می گردد که درب اصلی خانه نه تنها یک راه ورودی به منزل می باشد، بلکه نشان دهنده انتخاب و سلیقه صاحبخانه است. از این رو حس زیبایی شناسی شما چه بخواهید و چه نخواهید با توجه به طرح درب ورودی منزلتان توسط مهمانان مورد سنجش قرار خواهد گیرد.

انواع مدل عکس درب ورودی ساختمان را در ادامه آورده ایم و برای هر مدل عکس متناسب درب لابی تولید شده توسط شرکت روماک را به نمایش خواهیم گذاشت.

مدل درب ورودی ساختمان دو لنگه

درب قاب دار دو لنگه با ساختاری از چوب و شیشه سبکی کلاسیک دارد. برای جزئیات داخل قاب ها می توان از اشکال هندسی استفاده نمود. دستگیره درب ورودی ساختمان نیز باید همانند درب، با شکوه باشد.

برای سبک های مدرن می توان از طراحی قاب برای درب های دو لنگه صرف نظر نمود. همچنین می توان درب دو لنگه را با کتیبه های چوبی طراحی نمود و از شیشه برای قاب آن استفاده نمود.

از دیگر ایده های درب ورودی، می توان به ابعاد بزرگ درب با طرحی مشابه درب های دو لنگه اشاره نمود. عکس درب ورودی ساختمان تک لنگه زیر، حس دربی دو لنگه را به مخاطب القا می نماید.

درب ورودی منزل

عکس در ورودی خانه قاب دار

برای درب ورودی واحد آپارتمان ، درب های قاب دار گزینه ای بسیار شیک هستند. این درب ها می تواند تک قاب و یا دارای قاب های بیشتر باشد. این درب ها می تواند با رنگ پوشش و یا با روکش چوب باشند. در هر صورت زیبایی این درب به خوبی به نمایش گذاشته می شود.

عکس درب ورودی خانه

درب ورودی ساختمان کلاسیک

در سبک کلاسیک جزئیات در طراحی اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل از نمای ساختمان گرفته تا درب با جزئیات چشمگیر طراحی می شوند.

ساختمان مسکونی در سبک کلاسیک با یک درب دو لنگه کلاسیک بدون شک چشم هر بیننده ای را خیره خواهد کرد. قسمت بالای درب به صورت هلالی طراحی می شود و منبت کاری های زیبایی بر روی درب استفاده می شود. پنل قابدار، دستگیره بزرگ و مجلل نیز از دیگر ویژگی های درب های کلاسیک هستند.

درب ورودی ساختمان کلاسیک

عکس درب منزل مشبک

درب های مشبک درب های هستند که پنل درب به صورت مشبک طراحی می گردد. در حقیقت فریم چوبی درب در بر دارنده شبکه های مستطیل و یا مربع شکل چوبی بوده که توسط شیشه پر شده اند. درب های مشبک چوبی – شیشه ای به صورت تک لنگه و یا دو لنگه طراحی می گردند. همچنین طراحی درب کتیبه دار مشبک نیز امکان پذیر می باشد. در حالت کتیبه دار، ثابتی درب می تواند ساده طراحی گردد.

درب چوبی شیشه خور که به عنوان درب فرنچ یا همان فرانسوی شناخته شده است؛ در دسته درب های دو لنگه می گنجد. ساختار درب فرانسوی مشابه با درب چوبی است با این تفاوت که پنل درب شیشه ای است.

لازم به ذکر است این مدل درب برای سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک کاربردی است. برای سبک کلاسیک از چوب طبیعی با حفظ رگه ها و نقوش چوب بهره گرفته می شود. در حالیکه در سبک نئوکلاسیک درب چوبی مشبک با رنگ پوششی سفید و شیشه شفاف کاربردی است.

درب هگمتانه طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک، درب مشبک کلاسیک می باشد.

نحوه سفارش و خرید

از شما دعوت می کنیم تا در شوروم روماک واقع در تهران نمونه درب های اجرا شده را مشاهده نمایید. همچنین می توانید از کارشناسان روماک در محل پروژه تان مشاوره رایگان دریافت کنید.

درب شما مطابق با طرح، رنگ و ابعاد ایده آل سفارشی سازی می شود و کارشناسان فروش، فنی و اجرایی تا انتهای پروژه همراه شما خواهند بود.

عکس درب منزل منبت کاری شده

در ساختمان های کلاسیک و مجلل می تون از درب های منبت کاری شده استفاده نمود. از آنجایی که جزئیات این درب ها زیاد است، بهتر است درب به صورت دو لنگه و یا کتیبه دار طراحی گردد. در نتیجه می توانید از منبت کاری در قسمت پنل و تاج درب بهره برد. از آنجایی که کنده کاری دستی زمان بر و پر هزینه است، از قطعات از پیش ساخته سی ان سی استفاده می شود. این قطعات به صورت گل و بته و سایر نقوش طراحی و بر روی درب الحاق می گردند.

بهتر است از ستون و سایر جزئیات در کنار قطعات سی ان سی استفاده شود تا زیبایی درب دو چندان شود. درب های کلاسیک قابدار را نیز می توان با منبت کاری متقارن مزین نمود. برای ترکیب شیشه و چوب در این نوع درب ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

درب ادینبرگ طراحی و اجرا شده توسط شرکت روماک را ملاحظه می کنید که مزین به منبت کاری شده است.

جهت مشاهده سایر مدل های درب ورودی روماک؛ به صفحه درب لابی مراجعه نمایید

درب ورودی راه پله

مدل درب ورودی راه پله هم از بیرون اهمیت دارد و هم ظاهر داخل خانه را تحت تاثیر قرار میدهد. بسیاری از آپارتمان ها درب های مشابه را برای تمامی واحدها انتخاب می کنند. از آنجائیکه مدل درب متناسب با سبک معماری خانه است، با المان های داخل خانه نیز همخوانی خواهد داشت. به عنوان مثال در یک ساختمان کلاسیک نه تنها در ورودی راه پله طراحی کلاسیک دارد، بلکه داخل خانه نیز مجهز به کمد، کابینت و … به سبک کلاسیک می باشد.

درب ورودی راه پله

با مشاهده عکس درب ورودی راه پله ساختمان متوجه می شوید که عموما رنگ سفید را برای درب انتخاب می کنند. اما چرا ؟ اگر راه پله شما فضایی تنگ و کوچک دارد، رنگ سفید مناسب ترین گزینه برای ورودی است. زیرا باعث می شود فضا پر نورتر و بزرگتر به نظر برسد. در واقع رنگ های تیره نور را جذب می کنند، در حالیکه رنگ های روشن نور را منعکس می کنند.

درب سفید  لوکس ورودی راه پله

عکس درب ورودی راه پله ساختمان

طراحی لابی در ساختمان های لوکس و بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. لابی  فضایی مابین درب ورودی و راه پله ها و یا آسانسور بوده که مجهز به کانتر اطلاعات، مبلمان و سایر تجهیزات می باشد. این ساختمان ها همواره دارای درب ورودی شکیل هستند. در ادامه بر بررسی جدیدترین عکس های درب ورودی راه پله ساختمان یا همان فضای لابی می پردازیم.

درب ساده با ارتفاع زیاد : ورودی ساختمان هایی که همراه با پله هستند، همانند عمارت به نظر می رسند. با این حال می توان از طرح های مدرن و شکیل برای ورودی استفاده نمود. ترکیب درب چوبی دو لنگه با پنل های شیشه ای اطراف ایده ای جذاب برای ساختمان می باشد.

درب چوبی قابدار همراه با شیشه مشجر : درب های چوبی انعطاف پذیری و تنوع بالایی در طراحی دارند. این ویژگی باعث می شود که درب های ساختمان های لوکس طراحی خاص تری را داشته باشند. یکی از ایده های مناسب بکارگیری درب قاب دار می باشد که قاب های اصلی که بزرگتر هستند با شیشه های طرح دار پوشانیده می شود. در این صورت محیط لابی از نور طبیعی نیز برخوردار خواهد بود.

مراحل انتخاب درب ورودی مجتمع مسکونی

شما هنگامی که در اینترنت واژه درب لابی را جستجو  می نمایید، با تعداد زیادی عکس درب ورودی ساختمان روبه رو خواهید شد. همچنین هنگام خرید درب لابی، فروشندگان و تولید کنندگان این درب، تعداد زیادی مدل درب ورودی منزل را به شما نشان خواهند داد. حال این سوال برایتان پیش خواهد آمد مناسب ترین انتخاب میان این درب ها کدام است. برای پاسخ به این سوال می بایست موارد زیر را مد نظر قرار داد:

1. ابعاد درب لابی را تعیین نمایید:

شاید یکی از مهتمرین عوامل در انتخاب درب ورودی منزل ابعاد آن باشد به عبارتی، هرچقدر طول و عرض دربهای ورودی آپارتمان  باهم متناسب تر و همچنین ارتفاع آن بیشتر باشد باعث زیبایی درب می گردد.

ابعاد درب لابی از موارد ضروری است که باید در هنگام طراحی ساختمان آن را مد نظر قرار داد در واقع باید چهارچوب آن را متناسب و در صورت امکان با ابعاد بزرگتری طراحی کرد زیرا هرچقدر درب ساختمان عظیم تر باشد موجب افزایش شکوه و جلال ملک می گردد.

2. تعیین مدل درب ورودی ساختمان :

انواع درب منزل از تنوع بالایی برخوردار هستند. در بسیاری از مواقع شما یا درب ها ی قاب دار و یا مسطح را انتخاب می کنید. این انتخاب بهتر است که با سبک ساختمان و معماری انجام گیرد. بنابراین معین کردن سبک معماری خانه اولین گام مهم در انتخاب راهی است که می خواهید بروید.

برای مشاهده انواع مدل های درب لابی، درب ورودی واحد و درب اتاق خوب در سبک های مدرن و کلاسیک، به صفحه  درب منزل مراجعه نمایید.

در نظر داشته باشید که درب های قاب دار، با حفظ ظاهر ساده ی خود، می توانند در فضاهای مدرن با خطوط قوی و محکم انطباق پیدا کنند. طراحی، قطر و موادی که برای ساخت درب استفاده می شوند همه تاثیر گذاری هستند.

سبک طراحی هر ساختمان،تعیین کننده مدل درب لابی می باشد. همانطور که می دانید انواع سبک ها مانند: کلاسیک، مدرن، روستیک،اسکاندیناوی و… وجود دارد،که معمولا در  ایران سبک های مدرن،کلاسیک و نئوکلاسیک،در طراحی درب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

درب لابی کلاسیک: درب های کلاسیک تماماً از جنس چوب می باشند و دارای قاب های فریم شده، منبت کاری های ظریف، تاج و رنگ گرم می باشد.

درب لابی مدرن : طرح های مدرن نسبت به سبک کلاسیک ساده تر می باشد و به عبارتی مدرن بودن مترادف با سادگی است.

در قسمت طرح درب ورودی آپارتمان در مورد طرح درب لابی بیشتر توضیح خواهیم داد.

نکته:  زمانی که می خواهیم ظاهری شیک، گران و کلاسیک را در خانه ای جدید ایجاد کنم درب قاب دار با یک تا سه پنل برای ظاهری ساده و مطابق با مد روز انتخاب می کنم.

3. جنس درب لابی :

جنس درب های لابی می تواند، ترکیبی از چوب،شیشه، فایبر گلس، استیل و آلومینیوم باشد. اگر ساختمان دارای لابی من می باشد ترکیب چوب و شیشه بهترین انتخاب برای درب است و موجب زیبایی بیشتر آن می گردد.اصولا درب لابی ساختمان از جنس تمام چوب و یا روکش چوب می باشد و کمتر شاهد استفاده از ام دی اف در ساخت دربهای ورودی آپارتمان هستیم. یک درب چوبی در صورتی که در ساخت و رنگش از بهترین متریال استفاده شده باشد و از کف سازی درستی بهره ببرد می تواند 30 سال هم بدون مشکل کار کند در ادامه به متریال و سایر جزای یک درب چوبی استاندارد را بیان خواهیم کرد.

4.دستگیره و قفل درب لابی :

بی شک دستگیره در زیبایی درب بسیار تاثیرگذار است؛از این رو در انتخاب آن می بایست نهایت دقت را به خرج داد. مهمترین نکته در انتخاب دستگیره این است که با سبک درب هماهنگی داشته باشد بطور مثال دستگیره طلایی بهترین انتخاب برای سبک کلاسیک می باشد. دستگیرها از انواع متریال ها از جمله، برنج، کروم، استیل و … ساخته می شود به این نکته توجه داشته باشید که بهترین نوع جنس برای دستگیره ی درب لابی،برنج است.

سخت افزارهای درب مانند دستگیره ها، دستگیره های توپی، قفل ها، ریل ها و لولاها به جنبه های زیبایی شناختی درب ها می افزایند. با وجود اینکه سخت افزارها، به خصوص دستگیره ها از لحاظ عملکرد بسیار مهم هستند سبک، رنگ و کیفیت دستگیره ها نیز ظاهر درب را تکمیل میکنند. ساده و یا با جزییات، کلاسیک و یا مدرن، بامزه، انتخاب طراح، انواع دستگیره های توکار و یا حتی بی دستگیره- انتخاب ها بی نهایتند.

قفل درب لابی : دو نوع قفل ضد سرقت و معمولی در بازار موجود می باشد، همانطور که از نامشان پیداست قفل ضد سرقت باعث افزایش ضریب ایمنی درب می گردد و طبیعتاً برای درب انتخاب بهتری می باشد. قفل درب ضد سرقت معمولا یا منوبلاک می باشد یا مولتی پوینت (جهت کسب اطلاعات بشتر مقاله مغزی قفل درب ضد سرقت را مشاهده نمایید)

5. رنگ درب لابی :

رنگ درب های ورودی بسیار حائز اهمیت هستند. زیرا این درب ها در معرض نور آفتاب و رطوبت قرار دارند و استفاده از رنگ های نامرغوب موجب پوسیدگی آن می شود، توصیه می گردد از رنگ های پلی اورتان که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و رطوبت دارند استفاده شود.

6. تفاوت درب لابی و درب ورودی واحد :

همه افراد تفاوت درب ورودی واحد با درب لابی را به خوبی می دانند اما گاهی اوقات دیده شده است که از درب ورودی واحد برای درب لابی نیز استفاده می شود که دلیل آن می تواند هماهنگی بیشتر بین درب ها و همچنین محدودیت اندازه برای درب لابی باشد برای مثال درب لابی کارتاژ شرکت روماک دارای ابعاد و طرح مشابه درب واحد هاست اما برای درب لابی هم مورد استفاده هم قرار می گیرد. حال ذکر تفاوت در ساختار این درب ها شما را در انتخاب درست آنها کمک خواهد کرد.

شاید مهمترین تفاوت بین درب واحد و درب لابی دستگیره های آنها می باشد و اصولا درب واحدها باید ضد سرقت هم باشد و کمتر مشاهده که درب لابی ضد سرقت هم باشد (هرچند که درب لابی سیسیل شرکت روماک ضد سرقت هم است) و شاید هم این امر موجب می شود که ساختار درب به کلی تغییر نماید.جهت اطلاع از ساختار درب ضد سرقت پست راهنمای خرید درب ضد سرقت را مشاهده فرمایید.

7. جهت بازشوی در ورودی خانه :

در ورودی خانه از لحاظ جهت باز شدن درب به دو دسته ی چپ باز شو و راست باز شو تقسیم می شود. امروزه با تولید انواع مختلف درب های اتوماتیک مشکل بازشوی درب ها تا حدودی حل شده است . همچنین درب باید به سمت دیوار باز شده و دسترسی به کلید های برق نیز آسان باشد و درب های داخلی نیز نباید به سمت راهرو و یا پذیرایی باز شوند. جالب است بدانید جهت باز شوی درب به محل قرارگیری دستگیره و لولای درب بستگی دارد.

تشخیص بر اساس دستگیره درب : زمانی که درب را باز می کنید، اگر درب به سمت شما باز شود؛ دستگیره در هر سمتی باشد، همان سمت راست بازشو و چپ بازشو درب را تعیین می کند.

محل قرارگیری لولا : هنگامی که درب، دستگیره بر روی آن قرار نگرفته است؛ مکان قرارگیری لولا ها در پشت درب راست بازشو و یا چپ بازشو ی آن را مشخص می کند.

آیا درب های چوبی آنقدر با کیفیت و مستحکم هستند که برای سال ها به عنوان درب ورودی ساختمان استفاده شوند؟

شاید این سوال زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم درب های ورودی به شدت با حفظ امنیت خانه ها در ارتباط هستند این بدان معناست که عدم استحکام آنها در برابر ضربه و یا حتی رطوبت و نور خورشید موجب می شود زیبایی و امنیت ساختمان تحت تاثیر قرار بگیرد، اما باید بدانیم که بیش از 100 سال است که از درب های چوبی در ساخت خانه ها استفاده می شود و تجربه همواره نشان داده که درب چوبی نه تنها چشم نوازند بلکه بسیار با دوام هم هستند.

امروزه با توجه به بکارگیری شیوه های نوین در ساخت درب های لابی، به راحتی در استراکچر درب از فلزات مستحکم مانند فولاد استفاده می شود. سپس توسط چوب، تمامی فلزات کاور می گردد، به شکلی که از فولاد و ظاهر نه چندان زیبایش چیزی در ظاهر درب دیده نمی شود و نکته دیگر استفاده از قفل های مرغوب امنیتی است که موجب مستحکم تر شدن درب می گردد.

بنابراین باید به این نکته توجه داشت که بین یک درب ظریف اتاق خواب و یا یه دکوری ظریف چوبی با درب های ورودی ساختمان قطعا تفاوت هایی در استحکام آنها وجود دارد و در واقع چوب می توانند در برخی از محصولات مانند یک ظرف چینی شکننده باشد و در برخی از محصولات مانند درب ضد سرقت لوکس عمل کند. در ادامه در مورد جنس چوب های مرغوب و میزان رطوبت آن و همچنین رنگ به کار رفته در درب های ساختمان بحث خواهیم کرد.

هنگام خرید انواع مدل دربهای ورودی چوبی ساختمان موارد زیر را می بایست مد نظر قرار داد.

1. دوام چوب درب ورودی ساختمان :

چوبی که برای درب های ورودی خارجی در نظر گرفته می شود باید بسیار با دوام باشند، به زبان علمی نسبت انقباض طولی چوب به نسبت انقباض عرضی چوب باید بین اعداد 1 و 3 باشد، هرچه ضریب T نسبت به R پایین تر باشد این قطعات چوبی کمتر منقبض و متورم می شود؛انتخاب چوب با دوام برای درب های ورودی ساختمان بسیار حائز اهمیت است،چرا که این نوع درب ها همواره در معرض نور خورشید و رطوبت هوا قرار دارد.

چوب دربهای ورودی : چوب روسی، راش، بلوط، ملچ از جمله چوب های متداول در ساخت درب های چوبی می باشند و روکش های بلوط، ملچ، زیتون، راش و گردو برای ساخت درب های روکش چوب مناسب هستند.

2. درصد رطوبت و جنس چوب بکار رفته در درب ورودی ساختمان :

درصد رطوبت چوب حتما باید زیر 16 درصد باشد و همچنین چوب بکار رفته، باید متلعق به اطراف  تنه ی درخت باشد نه مغز آن چرا که اولا حجم اطراف مغز چوب بیشتر از خود آن است و ثانیا مغز چوب محل عبور آوند ها و سلول های زنده ی درخت است و برای ساخت محصولات و مصنوعات چوبی به ویژه دربهای ورودی مناسب نیست. هر چه گره چوب کمتر باشد جنس آن مرغوب تر است، زیرا گره ها، محل ترک خوردن چوب است و اصطلاحا زور چوب در اطراف گره زیاد می باشد.

3. رنگ نگهدارنده درب ورودی ساختمان:

مساله ی نهایی در مورد دربهای ورودی ویلا و ساختمان رنگ نگهدارنده ی آنها می باشد. چرا که درب های ورودی منزل بیشتر از درب داخلی در معرض رطوبت و نور خورشید است. در صورتی که رنگ نگهدارنده مناسبی نداشته باشد، در معرض نور آفتاب و رطوبت رنگ پریده، متورم و پیچیده خواهد شد.شاید نگهداری و حساسیت درب چوبی کمی بیشتر از سایر درب ها باشد اما این را بخاطر داشته باشید درب چوبی بسیار چشم نواز و لوکس تر از درب های فلزی می باشند.

همانطور که در بالا گفته شد انتخاب چوب مناسب برای ساخت درب های  ورودی ساختمان اهمیت زیادی دارد، با توجه به حساسیت این درب همواره در هنگام خرید باید به جنس چوب بکار رفته در آن بسیار دقت کرد و از فروشنده بخواهیم ویژگی فنی درب ها را برای ما بازگو نماید. شرکت روماک این حساسیت مشتریان را درک نموده است و ویژگی فنی و ظاهری تمامی درب های لابی و ورودی را کنار عکس های مربوطه در وبسایت قرار داده تا کارفرمایان عزیز با خیالی آسوده درب زیبا و با کیفیت را با قیمتی مناسب خریداری نمایند.

رنگ دربهای ورودی : رنگ های نیم پلی استر برای درب هایی با روکش های طبیعی و یا درب های تمام چوب که قرار است بافت چوب دیده شود، مناسب می باشد و همچنین رنگ های پوششی و پلی ارتان برای درب های تمام چوب که قرار است رگ و ریشه ها دیده شود کارایی دارد، رنگ های پوششی و پلی ارتان برای درب های رنگی مثل سفید که قرار نیست طرح چوب دیده شود مناسب هستند.

امنیت و عایق بودن درب ورودی آپارتمان

عملکرد درب در حفظ امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این در فصول مختلف سال نیز باید کارآمد باشد.

امنیت درب های ورودی آپارتمان:

طبق تحقیقات انجام شده حدود 30 تا 40 درصد از سرقت ها از طریق دربهای ورودی آپارتمان انجام می شود. از این رو می بایست فاکتور امنیت را در انتخاب دربهای ورودی در نظر داشت و هنگام خرید می بایست به آن دقت کرد. در ادامه عوامل موثری که موجب افزایش ضریب امنیت درب خانه می گردد را به اختصار آورده ایم:

  1. انتخاب قفل ضد سرقت مناسب برای درب (قفل منوبلاک یا مولتی پوینت)
  2. استفاده از ورقه فولادی با ضخامت مناسب در ساختار (ضخامتی بین 1 تا 1.5 میلی متر)
  3. چهارچوب با کیفیت بالا
  4. استفاده از لولا با بهترین آلیاژ

عایق در برابر گرما :

درب آپارتمان نقش مهمی در تنظیم دمای خانه ایفا می کند، یک درب با کیفیت می بایست از خروج و ورود هوای گرم و سرد جلوگیری کند، طبق تحقیقات انجام شده درب آپارتمان می تواند 7 تا 40 درصد انرژی را  هدر دهد و به شکل غیر مستقیم می تواند موجب افزایش هزینه ها شود، اما متاسفانه بسیاری از خریداران این عامل مهم را در هنگام خرید مد نظر قرار نمی دهند در اینجا قصد داریم ویژگی های مقاومتی مناسب درب آپارتمان را مورد بررسی قرار دهیم.

درب منزل می بایست از مقاومت بالای در برابر رطوب برخوردار باشند و همانطور که در بالا گفته شد اینگونه درب ها در ساختارش باید از رنگ های ضد رطوبت استفاده شود اما مهمترین متریالی که موجب عایق گرما شدن درب میگردد استفاده از پشم شیشه، پشم سنگ و عایق پلی اورتان در استراکچر درب است.

عایق پشم شیشه: ماده اصلی آن سیلیس می باشد و عایق مناسب برای گرما و صدا است.


عایق پشم سنگ :ماده اصلی تشکیل دهنده این عایق، ستگ بالت می باشد و خوشبختانه با توجه به اینکه، این سنگ از کوه های آتشفشان استخراج می شود و با وجود آتشفشان های خاموش فراوان در ایران، این سنگ در کشورمان زیاد یافت می شود. سنگ بالت عایق مناسبی برای حرارت و صدا می باشد.
عایق پلی استایرن : یا همان یونولیت که نسبت به دو مورد بالا شناخته شده تر است و به شکل ورقه ای عرضه می گردد و استفاده از آن بسیار رایج است.

یک درب زمانی عایق مناسب در برابر حرارت و صدا می باشد که از مواد بالا در ساختش  استفاده شده باشد البته لازم به ذکر است نوع و چگالی چوب استفاده شد در درب اپارتمان هم بسیار در عایق شدن خود درب موثر است.

سوالات متداول

درب های ورودی ساختمان تماما از چوب طبیعی ساخته می شوند و مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین ضروری است تا از رنگ مرغوب مانند پلی اورتان برای سطح درب استفاده نمود.

درب های دو لنگه و قوس دار، درب های چوبی - شیشه ای و درب های کتیبه دار از جمله لوکس ترین مدل ها برای ساختمان های کلاسیک هستند.

امروزه درب های روکش چوب طبیعی با پنل صاف و همراه با خطوط سی ان سی به عنوان درب ورودی ساختمان مدرن محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

در مناطق مرطوب توصیه می شود از پلای وود در ساختار درب بهره گرفته شود. برای مناطق غیر مرطوب نیز باید سطح درب با رنگ پلی اورتان رنگ آمیزی گردد تا مقاومت بیشتری داشته باشد.

درب های چوبی-شیشه از جمله جدیدترین طرح ها برای ورودی ساختمان مسکونی کلاسیک است. برای ساختمان مدرن نیز درب فلت و مسطح با روکش چوب از جمله ترندهای جدید معماری می باشد.

به خواندن ادامه دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *