راهنمای خرید درب اتاق


شاید اهمیت انتخاب درست درب زمانی مشخص می شود که بدانیم درب اتاق خواب ها موجب زیباتر شدن منزل می گردد، از این رو اقدام به تالیف مقاله با عنوان راهنمای خرید درب اتاق نمودیم، ابتدا انواع مدل درب اتاق خواب تولید شرکت روماک مشاهده خواهید کرد و سپس موضوعات زیر مورد بررسی قرار خواهیم داد، امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیرد. در خرید درب تمام چوب و یا درب ام دی اف سه عامل مهم نقش دارد: (جهت مشاهده هر سرفصل بر روی آن کلیک نمایید)

  1. مشاهده انواع مدل های درب اتاق خواب
  2. سبک طراحی داخلی
  3. بودجه ی در نظر گرفته شده برای خرید درب اتاق خواب
  4. طول عمر و کیفیت درب
  5. شناخت انواع چوب برای ساخت درب اتاق

در ادامه به تشریح هر یک از این موارد می پردازیم.

مشاهده انواع مدل های درب اتاق خواب تولیدی شرکت روماک

در زیر می تواند انواع مدل های درب اتاق و ورودی را مشاهده می نمایید که همگی از جنس تمام چوب و روکش چوب می باشد که قابلیت تغییر رنگ را هم دارد، لازم به ذکر است شرکت روماک قابلیت سفارشی سازی انواع درب ها را دارد، از این اگر مایل به تغییر طرح هر یک از مدل درب ها باشید می توانید با کارشناسان ما در میان بگذارید تا درب مد نظر شما را طراحی نمایند.

درب چوبی کلاسیک

درب پراگ

درب سفید پوششی چوبی

درب آلانیا

درب داخلی قابدار

درب وروشو

درب چوبی اداری

درب بدروم

درب چوبی پتینه

درب ممفیس

درب تمام چوب لوکس

درب ونکوور

درب داخلی اتاق سفید و طلایی

درب بیروت

درب روکش چوب

جهت مشاهده انواع مدل های درب داخلی به صفحه درب اتاق خواب مراجعه فرمایید

 

1. سبک طراحی داخلی و تاثیر آن بر درب اتاق خواب :

در گذشته خانه های ایرانی به سبک معماری سنتی ایرانی طراحی می شد. شیشه های رنگی، طاق های قوسی شکل، فرش های دستبافت، گچ بری های زیبا معروف ایرانی از شاخصه های   اصلی این  نوع سبک بود.
اواخر دوره ی قاجار و پهلوی سبک های کلاسیک اروپایی ، فرانسوی و پهلوی، ابتدا در طراحی کاخ ها و خانه های درباری و سپس در زندگی مردم طبقه ی متوسط و فرو دست جامعه وارد شد و تا سال ها تلفیق نادرست المان های سنتی با دیگر سبک های وارداتی در معماری کشورمان به چشم می خورد ، در دهه های اخیر که معماری و طراحی داخلی به صورت جدی تری به شکل یک علم مطرح شد و مورد توجه همگان قرار گرفت سازندگان و طراحان بیشتری به انجام پروژه با سبک های مختلف روی آوردند.
قدم اول در انتخاب درب اتاق، انتخاب سبک طراحی داخلی منزل بر اساس نمای بیرونی و داخلی ( اعم از کف پوش ،گچ بری ، دیوارپوش ، طراحی لابی ،نما، کف ساختمان، راهرو ها و طراحی کلی واحد ها ) و سلیقه ی شخصی صاحبان منزل است.

انواع سبک های طراحی داخلی عبارتند از:

اواع سبک طراحی شامل  کلاسیک، مدرن، مدرن امروزی، روستیک، صنعتی، ترانزیشنال، مینیمالیسم، اسکاندیناوی، مدرن میان قرن، بوهمین ،فرانسوی ،  همپتون و سنتی ایرانی می باشد و از آنجایی که قبلا درباره انواع سبک ها توضیح داده شده است لذا در مقاله راهنمای خرید درب اتاق  از تکرار آن پرهیز می نماییم برای مشاهده مطالعه در مورد این سبک ها به صفحه انواع سبک طراحی داخلی مراجعه فرمایید.

راهنمای خرید درب اتاق

2.بودجه ی در نظر گرفته شده برای خرید درب اتاق خواب :

بودجه ی در نظر گرفته شده نیز دومین پارامتر مهم در خرید درب اتاق می باشد. شاید مهمترین عاملی که باعث شده مقاله راهنمای خرید درب اتاق را مطالعه فرمایید آگاهی از عوامل تعیین کننده در قیمت درب می باشد ،بنابراین در پایین قیمت انواع درب با توجه به کیفیت آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قیمت درب ها بی کیفیت: در حال حاضر ارزان ترین  نوع درب اچ دی اف و اچ پی ال  هستند در حالی که درب های پی وی سی و دبلیو پی سی در رده ی دوم قیمت درب ها قراردارند در قسمت سوم (طول عمر و کیفیت انواع درب ها ) دلیل ارزانی این درب ها توضیح داده خواهد شد.

قیمت درب های با کیفیت: درب های چوبی به واسطه ی متریال قیمت بالاتری نسبت به سایر درب ها دارند. البته قیمت درب های چوبی به عوامل مختلفی از جمله جنس چوب بکار رفته در درب اتاق خواب (مهم ترین عامل در زیبایی و کیفیت درب جنس چوب آن می باشد)، رنگ درب و یراق آلات آن بستگی دارد.

نکته: همانطور که می دانید ام دی اف در ساختار بسیاری از درب ها استفاده می شود بنابراین نوع ام دی اف عامل تعیین کننده در قیمت درب اتاق می باشد، برای مثال اگر در ساختار درب از ام دی اف وا نا چای تایلند (که به جهت متریال و تکنولوژی تولید جز بهترین ام دی اف ها می باشد) استفاده گردد قطعا آن درب، نسبت به درب اتاقی که از ام دی اف بی کیفیت تری که دارای اعوجاج سطح می باشد گران تر خواهد بود. جهت آشنایی با شرکت وا نا چای تایلند که یکی از بهترین تولید کننده های ام دی اف می باشد می توانید به سایت www.vanachai.com مراجعه فرمایید.

راهنمای خرید درب اتاق

3.طول عمر و کیفیت انواع درب اتاق خواب:

درب های پی وی سی – اچ دی اف و اچ پی ال : عمر محصولات HPL ،HDF , PVC معمولا کم است و برای کوتاه مدت مناسب  می باشد، همچنین این درب ها روی چهارچوب آهنی نصب می گردد. یه نکته بسیار مهم درباره این درب این است که هنگامی که روی چهارچوب های قدیمی نصب می شوند، با کمی انحراف و خطا نسبت به چهارچوب می ایستند.

راهنمای خرید درب اتاق

راهنمای خرید درب اتاق

درب هایگلاس: محصولات هایگلس معمولا برای فضاهای مدرن مناسب اند و ایراد آن خش پذیری و مقاومت پایین آن در برابر ضربه است.

راهنمای خرید درب اتاق

درب WPC :WPC در صورت ساخت صحیح ترکیبات پلیمری با روکش چسبانده شده روی آن  عمر بالایی از محصول را ارایه می دهند ولی در ایران تنوع این محصول پایین بوده و همچنین شرکت های سازنده فرمول ساخت درب را برای پایین آوردن قیمت تمام شده دستکاری می کنند، که نتیجه ی آن عدم الصاق مناسب روکش و بدنه درب و یا پایین آمدن عمر سلولی آن می گردد.

راهنمای خرید درب اتاق

درب تمام چوب : که از ساخته شدن ، بائو و پاسار های چوبی، قاب های تونیک  و الوار منظم تشکیل شده اند از لحاظ زیبایی بدون رقیب اند؛ ایراد درب های چوبی این است که به توجه و نگهداری مداوم نیاز دارند و بعد از چند سال باید مجدد رنگ شوند. برای مشاهده انواع درب چوبی اتاق به صفحه درب داخلی مراجعه فرمایید.

راهنمای خرید درب اتاق

درب روکش چوب : که از پرس روکش های طبیعی و آلپی چوب روی صفحه های فیبری مانند پلای وود و  ام دی اف حاصل می شود اصولا بخاطر این نوع صفحات دارای وزن سنگینی می باشد و این وزن بالا از معایب این درب به حساب می آید اما ظاهر بسیار زیبایی دارند.

درب شیشه ای :

استفاده از درب شیشه ای می تواند خانه شما را به شکل قابل ملاحضه ای خاص نماید به شرطی که در انتخاب آن نهایت دقت را نمایید، در این بخش قصد داریم نکات مهم و کوتاهی که هنگام خرید درب شیشه ای باید به آن دقت نماییم را بیان کنیم و شما را راهنمایی خواهیم کرد که بهترین خرید را داشته باشید.

درب شیشه ای

عملکرد درب شیشه ای را تعیین نمایید:

قبل از خرید درب شیشه ای می بایست محدودیت های دسترسی و دلایل نصب درب شیشه ای را مشخص نمایید. درب شیشه ای با توجه به ظاهر زیبا به شدت فضای داخلی شما را چشم نواز می نماید و همچنین امروزه با توجه به اینکه می توان انواع طرح ها را برای روی آن پیاده کرد از نظر تنوع هم بسیار دستتان باز ست و از طرفی به دلیل کمتر استفاده شدن اینگونه درب ها اگر بتواند به جا از آنها بهره ببرید بشدت موجت متفاوت شدن منزل شما می گردد. اصولا درب شیشه ای برای جدا نمودن قسمت ها مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرد برای مثال برای جداسازی قسمت ناهار خوری از سایر قسمت آشپزخانه یا جدانمودن دوش از حمام به کار می رود، اما درب شیشه ای هم مانند هر دربی دارای معایب و مزایایی می باشد در ادامه محدودیت های درب شیشه ای را ذکر خواهیم کرد.

محدودیت های درب شیشه ای:

سرو صدا: اگر سکوت خانه برایتان مهم است، هرگز از درب شیشه ای استفاده نکنید زیرا این درب عایق مناسبی برای صوت نمی باشد و به راحتی صدا از آن عبور می کند. البته ضخامت شیشه می تواند تعییین کننده میزان عبور صدا باشد.

حریم خصوصی : درب شیشه ای شاید منزل شما را زیبا نماید اما بطور قابل توجهی حریم خصوصی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد از این رو پیش از خریداری این درب می بایست به این نکته توجه نمایید.

ما در راهنمای خرید درب اتاق سعی کردیم تا بصورت خلاصه عوامل مهم در انتخاب درب اتاق را مورد بررسی قرار دهیم امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

بهترین چوب ها برای ساخت درب اتاق

وقتی درحال طراحی درب اتاق سفارشی خود هستید مهم است که تمام انتخاب های خود را بشناسید که شامل این است که چه نوع چوبی مناسب کار شما است و با نیازهای شما همخوانی دارد. این تصمیم تنها منحصر به ظاهر و کیفیت نمی شود بلکه کاربردی بودن و دوام آن چوب نیز مهم است.

در فروش محصولات چوبی ما به آگاه سازی مشتری هایمان در پروسه ی ساخت اعتقاد داریم چرا که آنها می توانند بهترین تصمیم ها را برای درب های سفارشی خود بگیرند. این تصمیم ها شامل جست و جو برای انتخاب چوبی که بهترین گزینه برای درب می باشد از این رو شرکت روماک انواع بسیاری از چوب ها را با نکات مثبت و منفی آنها به شما پیشنهاد می دهیم. به همین منظور در اینجا انواع چوب ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

تفاوت چوب نرم و چوب سخت

قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه نوع چوبی بهترین انتخاب برای پروژه ی شماست مهم است که تفاوت میان چوب سخت و نرم را بشناسید. بسیاری می پندارند که چوب سخت با دوام تر از چوب نرم است اما موضوع همیشه این نیست. این اصطلاحات به اصالت و ساختار درختی که چوب از آن تهیه شده است بر می گردد.

چوب سخت از درختانی تهیه می شود که دانه های آن پوسته ی خارجی دارند و یا گل می دهند مانند درختان سیب یا بلوط. سایر درختان شامل توس، ماهون، افرا، بلوط و گردو می باشد. چوب سخت همچنین منافذی دارد که باعث ایجاد رگه هایی در چوب می شود و آن را متراکم تر و مقاوم در مقابل آتش می کند. بیشتر چوب های سخت قرمز تیره، قهوه ای جذاب و یا سفید رنگ هستند و برای ساخت پروژه های دیرپاتر مثل کفپوش یا ایوان استفاده می شوند.

چوب نرم از درختانی تهیه می شوند که دانه های آن پوسته ی خارجی ندارند و با باد جابجا می شوند و برگ های سوزنی خود را سرتاسر سال حفظ می کنند.سرو، کاج و صنوبر از این نوع درختان می باشند. چوب های نرم، زرد یا قرمز رنگ می باشند. چوب های نرم معمولا ارزان تر هستند و به عنوان الوار، درخت کریسمس و برای تولید کاغذ مناسب می باشد.

بطور معمول چوب های سخت برای ساخت درب مناسب تر می باشد و کاربرد بیشتری در این حوزه دارد.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *