انواع مدل های درب ورودی آپارتمان


درب ورودی آپارتمان باید مقاوم، ماندگار و زیبا باشد، علاوه بر این باید در برابر بارندگی، نور خورشید و سایر تغییرات آب و هوایی مقاوم و در عین حال زیبا و تاثیر گذار باشد. بر خلاف باور عموم، درب های آهنی و استیل چندان ماندگار نیستند، در واقع قدیمی ترین درب ها عموماً از چوب ساخته شده اند.

در ورودی خانه همواره بیشترین تاثیر گذاری را نسبت به  تمامی مصالح نازک کاری ساختمان دارد.  طرح و جنس درب ورودی تعیین کننده سطح انتظارات ما از زیبایی یک ساختمان می باشد. 

در ادامه جدیدترین مدل ورودی منزل و ساختمان را مشاهده نمایید.


درب ورودی سفید خانه


درب ورودی آپارتمان


درب ورودی ساختمان چوبی


در ورودی آپارتمان


درب منزل مسکونی


درب ورودی مجتمع مسکونی

بیش از 40 مدل های درب ورودی ساختمان مسکونی ( داخلی و لابی) را همراه با قیمت مشاهده نمایید.

قیمت درب چوبی
در لابی

در این مقاله قصد داریم تا شما را برای انتخاب درست انواع درب ورودی ساختمان، درب ورودی آپارتمان و درب های داخلی راهنمایی کنیم. بنابراین در ادامه موارد ذیل را شریح خواهیم داد. برای مطالعه هر یک از موارد درب ورودی بر روی آن کلیک نمایید.

طرح درب ورودی آپارتمان ها

درب ورودی آپارتمان یک خوش آمد گویی گرم به وارد شونده به خانه می گوید، طرح درب ورودی ساختمان باید از لحاظ سبک معماری داخلی با سایر مصالح به کار رفته در ساختمان هماهنگی داشته باشد. در ادامه به تشریح انواع دربهای ورودی خواهیم پرداخت و بیان خواهیم کرد هر مدل درب ورودی ساختمان،مناسب با چه سبک طراحی می باشد.

1- درب ورودی ساختمان مسکونی تمام چوب

درب های تمام چوب به همراه تاج و زهوار های شکیل مناسب سبک کلاسیک، فرانسوی و اسکاندیناوی می باشد. البته درب با رگه ریشه های طبیعی چوب ( یعنی بدون تغییر در رنگ اصلی چوب  توسط رنگ های شفاف و نیمه شفاف) مناسب سبک روستیک هستند.

درب ورودی چوبی ساختمان

2- دربهای ورودی سفید رنگ و روکش چوب 

درب های سفید رنگ:  با محیط های که دارای کف سنگ، پارکت و یا موزاییک های رگه دار می باشند، برای سبک های مدرن ، مدرن امروزی ، اسکاندیناوی و مینیمالیسم مناسب است.

درب روکش چوب : درب روکش چوب با فضاهایی که کف و دیوارهای سفید دارند ترکیب زیبایی  برای سبک اسکاندیناوی می باشد. البته برای درب های روکش چوب توصیه می شود از قرنیز هایی به رنگ خود درب استفاده شود زیرا این کار موجب هارمونی بیشتر در فضا می شود.

درب ورودی

3- درب های مسطح

سطح براق و و ساده ی درب های مسطح برای خانه های مدرن ایده آل است، چرا که ظاهری صاف و تمیز را فراهم می آوردند. این درب ها معمولا از نئوپان یا الوار لایه ای ساخته می شوند و برای ایجادش، روی آن را با تخته سه لا و یا ام دی اف پوشانده اند. سطح آن معمولا با رنگ، روکش چوب و یا لمینت پوشیده شده است.

4- دربهای ورودی قوس دار چوبی

همانطور که از نامش مشخص است ، این درب ها دارای یک قوس در قسمت بالای درب می باشند. شاید این طرح شما را به یاد کلیسا بیندازد. همین موضوع باعث خاص بودن درب های قوس دار به عنوان ورودی ساختمان می گردد. برخی از طراحان ارتفاع این درب ها را بیشتر در نظر می گیرند تا درب تاثیرگذاری و ابهت بیشتری داشته باشد. بدیهی است که نمی توان تاثیر این درب ها را در زیبایی و لوکس بودن ساختمان دست کم گرفت. برای سبک کلاسیک درب های قوس دار انتخابی خاص هستند.

5- درب هلالی دو لنگه

برای ساختمان های مجلل؛ درب هلالی با طراحی دو لنگه و در ارتفاع بلند، انتخاب لوکسی می باشد. پنل درب های هلالی در کنار شیشه زیبایی بیشتری حواهد داشت. بکارگیری شیشه در ساختار درب باعث می شود که لابی ساختمان از نور طبیعی بهره مند گردد.

در ورودی آپارتمان لوکس هلالی

6- درب ورودی با فریم چوبی و قاب های شیشه ای

در این طرح اسکلت درب چوبی می باشد و فریم های چوبی در برگیرنده قاب های شیشه ای درب می باشند. شیشه های مورد استفاده در این مدل از درب های لابی، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. درب شیشه خور چوبی کلاسیک به عنوان درب خانه و یا درب پذیرایی بسیار لوکس است.

7- درب های قاب دار

این نوع درب مناسب خانه هایی متعلق به دوره های تاریخی خاص می باشد چرا که دارای ظاهری کلاسیک هستند و می توانند بین یک تا ۸ قاب داشته باشند. درب های قاب دار معمولا شامل ریل، چارچوب های عمودی و پانل های تزریقی هستند. درب هایی با شش قاب به طورمعمول بیشتر استفاده می شوند.

8- دربهای ورودی تک قاب ساده با رنگ سفید

درب های تک قاب ساده با رنگ سفید و یا طرح چوب مناسب هر دو سبک کلاسیک و مدرن یعنی ترانزیشنال یا نئو کلاسیک است

مدل درب چوبی ورودی ساختمان

طراحی درب چوبی ساختمان برای ساختمان های لوکس و کلاسیک بهتر است که از نوع درب های هلالی ، دو لنگه و یا ترکیب با شیشه باشد. نقش و نگار چوب را می توان با بهره گیری از نیم پلی استر نمایان نمود. همچنین می توان از رنگ های عسلی ، فندقی ، گردویی ، ماهاگونی و … استفاده نمود. انواع شیشه های شفاف و یا مات نیز کاربردی هستند. فراموش نکنید که دستگیره درب های دو لنگه باید ابعادی بزرگ و ظاهری کلاسیک داشته باشد.

درب چوبی شیشه ای

طرح درب ورودی ساختمان به عنوان نقطه کانونی تاثیرگذاری بالایی دارد. درب چوبی ورودی برای اکثر ساختمان ها مناسب می باشد. در ادامه تصاویری از زیباترین و جدیدترین درب های ورودی ساختمان مسکونی را به اشتراک می گذاریم. این تصاویر الهام بخش شما در انتخاب طرح و مدل مناسب خواهد بود.

1- درب چوبی ورودی در ترکیب با رنگ سیاه مات : این درب می تواند یک درب امروزی با روکش چوب باشد که بخشی از آن دارای صفحه استیل و دستگیره مشکی است. البته قطعات افقی چوب همراه با قطعات عمودی استیل با رنگ مشکی نیز از جمله مدل های لوکس است.

درب ورودی و فنگ شویی

2- درب روکش چوب با رنگ روشن : روکش چوب با رنگ های روشن از جمله ترندها برای دربهای ورودی می باشد.

درب ورودی ساختمان مسکونی

3- درب با روکش خاص و چشم نواز : روکش جناغی و یا روکش هایی با بافت متفاوت یکی از خاص ترین انواع روکش ها برای درب می باشد.

درب ورودی روکشی

مراحل انتخاب درب ورودی منزل

شما هنگامی که در اینترنت واژه درب لابی را جستجو  می نمایید، با تعداد زیادی عکس درب ورودی ساختمان روبه رو خواهید شد. همچنین هنگام خرید درب لابی، فروشندگان و تولید کنندگان این درب، تعداد زیادی مدل درب ورودی منزل را به شما نشان خواهند داد. حال این سوال برایتان پیش خواهد آمد مناسب ترین انتخاب میان این درب ها کدام است. برای پاسخ به این سوال می بایست موارد زیر را مد نظر قرار داد:

1. ابعاد درب لابی را تعیین نمایید:

شاید یکی از مهتمرین عوامل در انتخاب درب ورودی منزل ابعاد آن باشد به عبارتی، هرچقدر طول و عرض دربهای ورودی آپارتمان  باهم متناسب تر و همچنین ارتفاع آن بیشتر باشد باعث زیبایی درب می گردد.

ابعاد درب لابی از موارد ضروری است که باید در هنگام طراحی ساختمان آن را مد نظر قرار داد در واقع باید چهارچوب آن را متناسب و در صورت امکان با ابعاد بزرگتری طراحی کرد زیرا هرچقدر درب ساختمان عظیم تر باشد موجب افزایش شکوه و جلال ملک می گردد.

2. تعیین مدل درب ورودی ساختمان :

انواع درب منزل از تنوع بالایی برخوردار هستند. در بسیاری از مواقع شما یا درب ها ی قاب دار و یا مسطح را انتخاب می کنید. این انتخاب بهتر است که با سبک ساختمان و معماری انجام گیرد. بنابراین معین کردن سبک معماری خانه اولین گام مهم در انتخاب راهی است که می خواهید بروید.

برای مشاهده انواع مدل های درب لابی، درب ورودی واحد و درب اتاق خوب در سبک های مدرن و کلاسیک، به صفحه  درب منزل مراجعه نمایید.

در نظر داشته باشید که درب های قاب دار، با حفظ ظاهر ساده ی خود، می توانند در فضاهای مدرن با خطوط قوی و محکم انطباق پیدا کنند. طراحی، قطر و موادی که برای ساخت درب استفاده می شوند همه تاثیر گذاری هستند.

سبک طراحی هر ساختمان،تعیین کننده مدل درب لابی می باشد. همانطور که می دانید انواع سبک ها مانند: کلاسیک، مدرن، روستیک،اسکاندیناوی و… وجود دارد،که معمولا در  ایران سبک های مدرن،کلاسیک و نئوکلاسیک،در طراحی درب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

درب لابی کلاسیک: درب های کلاسیک تماماً از جنس چوب می باشند و دارای قاب های فریم شده، منبت کاری های ظریف، تاج و رنگ گرم می باشد.

درب لابی مدرن : طرح های مدرن نسبت به سبک کلاسیک ساده تر می باشد و به عبارتی مدرن بودن مترادف با سادگی است.

در قسمت طرح درب ورودی آپارتمان در مورد طرح درب لابی بیشتر توضیح خواهیم داد.

نکته:  زمانی که می خواهیم ظاهری شیک، گران و کلاسیک را در خانه ای جدید ایجاد کنم درب قاب دار با یک تا سه پنل برای ظاهری ساده و مطابق با مد روز انتخاب می کنم.

3. جنس درب لابی :

جنس درب های لابی می تواند، ترکیبی از چوب،شیشه، فایبر گلس، استیل و آلومینیوم باشد. اگر ساختمان دارای لابی من می باشد ترکیب چوب و شیشه بهترین انتخاب برای درب است و موجب زیبایی بیشتر آن می گردد.اصولا درب لابی ساختمان از جنس تمام چوب و یا روکش چوب می باشد و کمتر شاهد استفاده از ام دی اف در ساخت دربهای ورودی آپارتمان هستیم. یک درب چوبی در صورتی که در ساخت و رنگش از بهترین متریال استفاده شده باشد و از کف سازی درستی بهره ببرد می تواند 30 سال هم بدون مشکل کار کند در ادامه به متریال و سایر جزای یک درب چوبی استاندارد را بیان خواهیم کرد.

4.دستگیره و قفل درب لابی :

بی شک دستگیره در زیبایی درب بسیار تاثیرگذار است؛از این رو در انتخاب آن می بایست نهایت دقت را به خرج داد. مهمترین نکته در انتخاب دستگیره این است که با سبک درب هماهنگی داشته باشد بطور مثال دستگیره طلایی بهترین انتخاب برای سبک کلاسیک می باشد. دستگیرها از انواع متریال ها از جمله، برنج، کروم، استیل و … ساخته می شود به این نکته توجه داشته باشید که بهترین نوع جنس برای دستگیره ی درب لابی،برنج است.

سخت افزارهای درب مانند دستگیره ها، دستگیره های توپی، قفل ها، ریل ها و لولاها به جنبه های زیبایی شناختی درب ها می افزایند. با وجود اینکه سخت افزارها، به خصوص دستگیره ها از لحاظ عملکرد بسیار مهم هستند سبک، رنگ و کیفیت دستگیره ها نیز ظاهر درب را تکمیل میکنند. ساده و یا با جزییات، کلاسیک و یا مدرن، بامزه، انتخاب طراح، انواع دستگیره های توکار و یا حتی بی دستگیره- انتخاب ها بی نهایتند.

قفل درب لابی : دو نوع قفل ضد سرقت و معمولی در بازار موجود می باشد، همانطور که از نامشان پیداست قفل ضد سرقت باعث افزایش ضریب ایمنی درب می گردد و طبیعتاً برای درب انتخاب بهتری می باشد. قفل درب ضد سرقت معمولا یا منوبلاک می باشد یا مولتی پوینت (جهت کسب اطلاعات بشتر مقاله مغزی قفل درب ضد سرقت را مشاهده نمایید)

5. رنگ درب لابی :

رنگ درب های ورودی بسیار حائز اهمیت هستند. زیرا این درب ها در معرض نور آفتاب و رطوبت قرار دارند و استفاده از رنگ های نامرغوب موجب پوسیدگی آن می شود، توصیه می گردد از رنگ های پلی اورتان که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و رطوبت دارند استفاده شود.

6. تفاوت درب لابی و درب ورودی واحد :

همه افراد تفاوت درب ورودی واحد با درب لابی را به خوبی می دانند اما گاهی اوقات دیده شده است که از درب ورودی واحد برای درب لابی نیز استفاده می شود که دلیل آن می تواند هماهنگی بیشتر بین درب ها و همچنین محدودیت اندازه برای درب لابی باشد برای مثال درب لابی کارتاژ شرکت روماک دارای ابعاد و طرح مشابه درب واحد هاست اما برای درب لابی هم مورد استفاده هم قرار می گیرد. حال ذکر تفاوت در ساختار این درب ها شما را در انتخاب درست آنها کمک خواهد کرد.

شاید مهمترین تفاوت بین درب واحد و درب لابی دستگیره های آنها می باشد و اصولا درب واحدها باید ضد سرقت هم باشد و کمتر مشاهده که درب لابی ضد سرقت هم باشد (هرچند که درب لابی سیسیل شرکت روماک ضد سرقت هم است) و شاید هم این امر موجب می شود که ساختار درب به کلی تغییر نماید.جهت اطلاع از ساختار درب ضد سرقت پست راهنمای خرید درب ضد سرقت را مشاهده فرمایید.

درب ضد سرقت سفید

7. جهت بازشوی در ورودی خانه :

در ورودی خانه از لحاظ جهت باز شدن درب به دو دسته ی چپ باز شو و راست باز شو تقسیم می شود. امروزه با تولید انواع مختلف درب های اتوماتیک مشکل بازشوی درب ها تا حدودی حل شده است . همچنین درب باید به سمت دیوار باز شده و دسترسی به کلید های برق نیز آسان باشد و درب های داخلی نیز نباید به سمت راهرو و یا پذیرایی باز شوند. جالب است بدانید جهت باز شوی درب به محل قرارگیری دستگیره و لولای درب بستگی دارد.

تشخیص بر اساس دستگیره درب : زمانی که درب را باز می کنید، اگر درب به سمت شما باز شود؛ دستگیره در هر سمتی باشد، همان سمت راست بازشو و چپ بازشو درب را تعیین می کند.

محل قرارگیری لولا : هنگامی که درب، دستگیره بر روی آن قرار نگرفته است؛ مکان قرارگیری لولا ها در پشت درب راست بازشو و یا چپ بازشو ی آن را مشخص می کند.

هر آنچه که در مورد درب ورودی باید بدانید

سلیقه ی افراد در مورد سایر بخش های ساختمان مانند سرامیک، سنگ، پارکت، دیوار و گچ بری ها، ممکن است در طول زمان تغییر نماید و به اصطلاح همواره از مد روز پیروی می کند. ولی ساختار درب ورودی چوبی همواره جذاب و چشم نواز است. چوب تنها متریالی است که در طول زمان هیچ وقت تکراری نشده است و رگ و ریشه های طبیعی آن، متریال ایده آلی برای ساخت پروژه های لوکس به شمار می رود که هرگز قابل جایگزین با استیل و فایبرگلاس نیست. در واقع چوب از دل طبیعت بدست می آید از این رو همواره زیباست و هرگز تکراری نمی شود.

متریال مورد استفاده در درب منزل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بی دلیل نیست که درب های تمام چوب که از چوب های مرغوب ساخته شده اند، از قیمت بالایی برخوردار می باشند.

تولیدکنندگان درب های ورودی واحد های آپارتمان، این امکان را به شما می دهند تا در انتخاب متریال مورد استفاده و طرح انتخابی خود، ادقام نمایید. بنابراین می توانید درب ورودی را مطابق با نیاز خود طراحی کنید.

پس از مطالعه این پست شما به راحتی خواهید توانست طرح درب ورودی ساختمان و درب منزل خود را با توجه به سبک طراحی مورد نظرتان انتخاب نمایید و همچنین از استاندارد چوب به کار رفته در دربهای ورودی چوبی مطلع خواهید شد.

درب ورودی لوکس

درب خانه چوبی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

درب منزل مسکونی جزئی از نمای خانه محسوب می شود و بهتر است با ظاهر خانه هماهنگی کامل داشته باشد. بنابراین متریال بکار برده شده در نمای ساختمان و سبک طراحی آن، تاثیر بسزایی در انتخاب درب ورودی دارند.

معمولا بخاطر متنوع بودن چوب درختان، درب های چوبی با ظاهری خاص و متنوع تولید می شوند. همچنین درب چوبی به عنوان درب ورودی، بخاطر زیبایی بصری طبیعی، بسیار مورد پسند واقع می شود. بنابراین لازم دانستیم تا در اینجا به تعدادی از مشخصات یک درب ورودی چوبی ایده آل بپردازیم:

1- از معیار های مهم در چوبی به عنوان در ورودی می توان به مقاومت در برابر نور اشاره کرد. پلی اورتان از جمله معروف ترین محافظ ها محسوب شده، از انواع دیگر می توان به کیلر اشاره کرد که اگر با سیلر ترکیب شود به جلوه ی طبیعی چوب نیز آسیبی وارد نمی شود.

2- درب های چوبی با وجود زیبایی و داشتن جلوه ی خاص نیاز به مراقبت دارند و مناسب ترین گزینه، آن هایی هستند که در برابر پوسیدگی و آب مقاوم باشند. معمولا از رنگ پولیش که جلوه ی شفافی دارد، برای عایق کردن درب استفاده می شود.

3- از مهم ترین ملاک های درب چوبی ورودی می توان به تناسب ابعاد این درب ها با فضای ساختمان اشاره کرد. برای ورودی لابی باید از درب هایی با ابعاد بزرگتر و مجلل تر استفاده نمود.

4- از آنجایی که سبک نیز بسیار تاثیر گذار است ؛ برای سبک کلاسیک، درب چوبی منبت کاری شده با بهره گیری از رنگ های سفید و طلایی بسیار مناسب هستند. برای فضای مدرن درب های چوبی ساده شیک تر است.

درب ساختمان و جزئیات انواع طرح درب ورودی

با توجه به معرفی انواع طرح درب ورودی ، شاید انتخاب درب ورودی ساختمان سخت به نظر برسد. اما با آگاهی از جزئیات انواع طرح درب ورودی آپارتمان، می توان انتخاب مناسبی داشت.

طراحی درب ورودی خانه با شیشه

همانطور که گفته شد؛ ترکیب شیشه و چوب از جمله لوکس ترین متریال برای انواع درب ورودی ساختمان است. استفاده از شیشه در پنل درب و یا حاشیه های عمودی آن، طرحی چشم گیری را به وجود می آورد.

درب مدرن و یا معاصر با پنل شیشه ای که شامل یک شیشه یکپارچه و یا چند شیشه مربعی از جمله طرح های جدید می باشد. برای درب های با ارتفاع زیاد؛ تنها از یک قاب شیشه ای افقی در بالای درب استفاده نمایید. در ساختمان های سبک معاصر، می توان از ابعاد نابرابر برای درب های دو لنگه استفاده نمود، که تنها یک سمت درب با ابعاد کوچک تر، از جنس شیشه است.

طراحی مدل درب فلزی ورودی ساختمان در سبک مدرن با ترکیب شیشه نیز امکان پذیر است. در حقیقت می توان روش های فوق را برای درب های آلومنیومی نیز در نظر گرفت. درب آلومنیومی با توجه به اینکه تیره و ساده است، در ترکیب با شیشه می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.

ابعاد درب ساختمان

یکی از طراحی های تاثیرگذار برای درب ساختمان، در نظر گرفتن ابعاد غیر استاندارد است. ابعاد استاندارد در سال های گذشته رواج داشت، اما امروزه بهره گیری از ابعاد بزرگ برای سبک های مدرن و معاصر رایج گردیده است. در حقیقت این موضوع باعث می شود تا درب به عنوان نقطه کانونی ساختمان به چشم بیاید. حتما تجربه دیدن ساختمان هایی با درب های بزرگ را داشته اید و قطعا ” ابهت ” کلمه ای بوده که برای توصیف ساختمان انتخاب نموده اید.

لازم به ذکر است، ابعاد بزرگ برای درب ساختمان های بزرگ پیشنهاد می شود. در صورتی که قصد دارید درب بزرگی را برای بروزرسانی ساختمان انتخاب نمایید، بخاطر داشته باشید که درب باید با دیگر اجزای ساختمان نیز هماهنگی داشته باشد.

معماران همواره جوانب مختلف را برای انتخاب اجزای ساختمان می سنجند. بنابراین بهتر است با یک معمار مشورت نمایید.

درب خانه با طرحی خاص و نا محسوس

شاید “درب مخفی” ، واژه ملموسی به نظر نیاید. اما درب های مدرن و امروزی با یک طراحی خاص به گونه ای به نظر میرسند که با محیط آمیخته شده اند. درب های نامحسوس برای آپارتمان هایی که دارای طراحی مینیمال ، مدرن و یا معاصر هستند، مناسب می باشد. البته طراحی ساختمان نیز باید بسیار حرفه ای انجام شده باشد، تا درب به راستی با سایر اجزا آمیخته گردد، به صورتی که تنها به هنگام باز شدن هویت درب فاش شود.

سطح این مدل درب آپارتمان باید صاف باشد. در صورت تمایل می توان از ترکیب شیشه نیز در این طرح ها استفاده نمود. روکش چوب موج نما و یا ساده نیز گزینه مناسبی می باشد. درب های نامحسوس انتخابی لوکس برای درب پارکینگ و گاراژ است.

درب ساختمان مدرن

جنس چوب درب های ورودی ساختمان ، ویلا و هتل ها

بهره وری و هزینه ی هر دربی به عوامل بسیاری بستگی دارد. پیش از انتخاب درب مناسب، باید کاربری ساختمان را در نظر گرفت. به عنوان مثال درب ورودی ویلایی معمولا با شکوه تر و بزرگتر می باشد. متریال مورد استفاده از درب را در نظر داشته باشید، علاوه بر این به دنبال دربی باشید که چهارچوبی محکم و هسته ای با بازده انرژی بالا داشته باشد. زیبایی و استحکام درب های چوبی هزینه هایی نیز دارد و آن آسیب پذیر بودن آن در مقابل پوسیدگی، پوسته پوسته شدن و تغییر شکل دادن است. درب های چوبی همچنین خاصیت عایق بودن خود را نیز در طی زمان از دست می دهند.

درب ورودی ویلایی می تواند تمام چوب بوده و یا ترکیبی از چوب و شیشه داشته باشد.

پیش از بررسی در مورد جنس  چوب ها مرغوب برای ساخت درب های لابی و ورودی ساختمان لازم است باید به یک سوال اساسی پاسخ دهیم :

آیا درب های چوبی آنقدر با کیفیت و مستحکم هستند که برای سال ها به عنوان درب ورودی ساختمان استفاده شوند؟

شاید این سوال زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم درب های ورودی به شدت با حفظ امنیت خانه ها در ارتباط هستند این بدان معناست که عدم استحکام آنها در برابر ضربه و یا حتی رطوبت و نور خورشید موجب می شود زیبایی و امنیت ساختمان تحت تاثیر قرار بگیرد، اما باید بدانیم که بیش از 100 سال است که از درب های چوبی در ساخت خانه ها استفاده می شود و تجربه همواره نشان داده که درب چوبی نه تنها چشم نوازند بلکه بسیار با دوام هم هستند.

امروزه با توجه به بکارگیری شیوه های نوین در ساخت درب های لابی، به راحتی در استراکچر درب از فلزات مستحکم مانند فولاد استفاده می شود. سپس توسط چوب، تمامی فلزات کاور می گردد، به شکلی که از فولاد و ظاهر نه چندان زیبایش چیزی در ظاهر درب دیده نمی شود و نکته دیگر استفاده از قفل های مرغوب امنیتی است که موجب مستحکم تر شدن درب می گردد.

بنابراین باید به این نکته توجه داشت که بین یک درب ظریف اتاق خواب و یا یه دکوری ظریف چوبی با درب های ورودی ساختمان قطعا تفاوت هایی در استحکام آنها وجود دارد و در واقع چوب می توانند در برخی از محصولات مانند یک ظرف چینی شکننده باشد و در برخی از محصولات مانند درب ضد سرقت لوکس عمل کند. در ادامه در مورد جنس چوب های مرغوب و میزان رطوبت آن و همچنین رنگ به کار رفته در درب های ساختمان بحث خواهیم کرد.

هنگام خرید انواع مدل دربهای ورودی چوبی ساختمان موارد زیر را می بایست مد نظر قرار داد.

1. دوام چوب درب ورودی ساختمان :

چوبی که برای درب های ورودی خارجی در نظر گرفته می شود باید بسیار با دوام باشند، به زبان علمی نسبت انقباض طولی چوب به نسبت انقباض عرضی چوب باید بین اعداد 1 و 3 باشد، هرچه ضریب T نسبت به R پایین تر باشد این قطعات چوبی کمتر منقبض و متورم می شود؛انتخاب چوب با دوام برای درب های ورودی ساختمان بسیار حائز اهمیت است،چرا که این نوع درب ها همواره در معرض نور خورشید و رطوبت هوا قرار دارد.

چوب دربهای ورودی : چوب روسی، راش، بلوط، ملچ از جمله چوب های متداول در ساخت درب های چوبی می باشند و روکش های بلوط، ملچ، زیتون، راش و گردو برای ساخت درب های روکش چوب مناسب هستند.

جنس درب ورودی چوبی

2. درصد رطوبت و جنس چوب بکار رفته در درب ورودی ساختمان :

درصد رطوبت چوب حتما باید زیر 16 درصد باشد و همچنین چوب بکار رفته، باید متلعق به اطراف  تنه ی درخت باشد نه مغز آن چرا که اولا حجم اطراف مغز چوب بیشتر از خود آن است و ثانیا مغز چوب محل عبور آوند ها و سلول های زنده ی درخت است و برای ساخت محصولات و مصنوعات چوبی به ویژه دربهای ورودی مناسب نیست. هر چه گره چوب کمتر باشد جنس آن مرغوب تر است، زیرا گره ها، محل ترک خوردن چوب است و اصطلاحا زور چوب در اطراف گره زیاد می باشد.

3. رنگ نگهدارنده درب ورودی ساختمان:

مساله ی نهایی در مورد دربهای ورودی ویلا و ساختمان رنگ نگهدارنده ی آنها می باشد. چرا که درب های ورودی منزل بیشتر از درب داخلی در معرض رطوبت و نور خورشید است. در صورتی که رنگ نگهدارنده مناسبی نداشته باشد، در معرض نور آفتاب و رطوبت رنگ پریده، متورم و پیچیده خواهد شد.شاید نگهداری و حساسیت درب چوبی کمی بیشتر از سایر درب ها باشد اما این را بخاطر داشته باشید درب چوبی بسیار چشم نواز و لوکس تر از درب های فلزی می باشند.

همانطور که در بالا گفته شد انتخاب چوب مناسب برای ساخت درب های  ورودی ساختمان اهمیت زیادی دارد، با توجه به حساسیت این درب همواره در هنگام خرید باید به جنس چوب بکار رفته در آن بسیار دقت کرد و از فروشنده بخواهیم ویژگی فنی درب ها را برای ما بازگو نماید. شرکت روماک این حساسیت مشتریان را درک نموده است و ویژگی فنی و ظاهری تمامی درب های لابی و ورودی را کنار عکس های مربوطه در وبسایت قرار داده تا کارفرمایان عزیز با خیالی آسوده درب زیبا و با کیفیت را با قیمتی مناسب خریداری نمایند.

رنگ دربهای ورودی : رنگ های نیم پلی استر برای درب هایی با روکش های طبیعی و یا درب های تمام چوب که قرار است بافت چوب دیده شود، مناسب می باشد و همچنین رنگ های پوششی و پلی ارتان برای درب های تمام چوب که قرار است رگ و ریشه ها دیده شود کارایی دارد، رنگ های پوششی و پلی ارتان برای درب های رنگی مثل سفید که قرار نیست طرح چوب دیده شود مناسب هستند.

امنیت و عایق بودن درب ورودی آپارتمان

عملکرد درب در حفظ امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این در فصول مختلف سال نیز باید کارآمد باشد.

امنیت درب های ورودی آپارتمان:

طبق تحقیقات انجام شده حدود 30 تا 40 درصد از سرقت ها از طریق دربهای ورودی آپارتمان انجام می شود. از این رو می بایست فاکتور امنیت را در انتخاب دربهای ورودی در نظر داشت و هنگام خرید می بایست به آن دقت کرد. در ادامه عوامل موثری که موجب افزایش ضریب امنیت درب خانه می گردد را به اختصار آورده ایم:

  1. انتخاب قفل ضد سرقت مناسب برای درب (قفل منوبلاک یا مولتی پوینت)
  2. استفاده از ورقه فولادی با ضخامت مناسب در ساختار (ضخامتی بین 1 تا 1.5 میلی متر)
  3. چهارچوب با کیفیت بالا
  4. استفاده از لولا با بهترین آلیاژ

عایق در برابر گرما :

درب آپارتمان نقش مهمی در تنظیم دمای خانه ایفا می کند، یک درب با کیفیت می بایست از خروج و ورود هوای گرم و سرد جلوگیری کند، طبق تحقیقات انجام شده درب آپارتمان می تواند 7 تا 40 درصد انرژی را  هدر دهد و به شکل غیر مستقیم می تواند موجب افزایش هزینه ها شود، اما متاسفانه بسیاری از خریداران این عامل مهم را در هنگام خرید مد نظر قرار نمی دهند در اینجا قصد داریم ویژگی های مقاومتی مناسب درب آپارتمان را مورد بررسی قرار دهیم.

درب منزل می بایست از مقاومت بالای در برابر رطوب برخوردار باشند و همانطور که در بالا گفته شد اینگونه درب ها در ساختارش باید از رنگ های ضد رطوبت استفاده شود اما مهمترین متریالی که موجب عایق گرما شدن درب میگردد استفاده از پشم شیشه، پشم سنگ و عایق پلی اورتان در استراکچر درب است.

عایق پشم شیشه: ماده اصلی آن سیلیس می باشد و عایق مناسب برای گرما و صدا است.

عایق مورد استفاده در درب ورودی
عایق پشم سنگ :ماده اصلی تشکیل دهنده این عایق، ستگ بالت می باشد و خوشبختانه با توجه به اینکه، این سنگ از کوه های آتشفشان استخراج می شود و با وجود آتشفشان های خاموش فراوان در ایران، این سنگ در کشورمان زیاد یافت می شود. سنگ بالت عایق مناسبی برای حرارت و صدا می باشد.
عایق پلی استایرن : یا همان یونولیت که نسبت به دو مورد بالا شناخته شده تر است و به شکل ورقه ای عرضه می گردد و استفاده از آن بسیار رایج است.

یک درب زمانی عایق مناسب در برابر حرارت و صدا می باشد که از مواد بالا در ساختش  استفاده شده باشد البته لازم به ذکر است نوع و چگالی چوب استفاده شد در درب اپارتمان هم بسیار در عایق شدن خود درب موثر است.

قیمت درب ورودی آپارتمان

درب ورودی آپارتمان به عنوان اولین عنصری که در بدو ورود به ساختمان دیده می شود، تاثیر بسیاری بر روی افراد می گذارد. علاوه بر این، درب ورودی گران قیمت به ارزش خانه می افزاید. امنیت یک ساختمان نیز به در ورودی وابسته است.

قیمت درب ورودی ساختمان با توجه به جنس متریال به کار رفته، مدل درب، پوشش نهایی آن (روکش و یا رنگ) و ابعاد درب متفاوت می باشد. معمولاً از درب های یک لنگه و یا دو لنگه برای درب ورودی استفاده می شود.

متریال مورد استفاده عموماً چوب، شیشه، فایبرگلس، استیل، آهن و کامپوزیت می باشد. البته در ساخت مدل های مختلف درب ورودی، می توان از بیش از یک متریال استفاده نمود. بنابراین قیمت درب ورودی ساختمان باید محاسبه شود. کارشناسان شرکت روماک در این زمینه راهنمای شما خواهند بود.

برای دریافت قیمت درب ورودی چوبی با شماره 88613629 تماس حاصل فرمایید. 

روماک

 

سوالات متداول

انواع درب های چوبی و فلزی برای درب ورودی آپارتمان مناسب هستند که به صورت تک لنگه، دو لنگه و کتیبه دار طراحی می گردند. درب ورودی واحد آپارتمان نیز از جنس چوب ، ام دی اف و روکش چوب کاربردی هستند که به صورت قاب دار و یا ساده طراحی می شوند.

درب های چوبی برای در ورودی ساختمان بسیار چشمگیر و لوکس هستند. این درب ها تماما از چوب ساخته شده و قابلیت ساخت به صورت هلالی و یا صاف را دارند. درب های چوبی- شیشه ای شیک ترین درب های ورودی هستند.

درب تمام چوب از لحاظ کیفیت و ماندگاری بهترین در ورودی خانه است و از لحاظ قیمت نیز گران قیمت می باشد. درب هایی که از ترکیب ام دی اف، چوب و روکش چوب ساخته می شوند نیز در رده دوم قرار می گیرند.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *