تقویت درب منزل و آپارتمان


تقویت درب منزل از جمله اقدامات موثر در راستای ایمنی سازی منزل در مقابل ورود افراد بیگانه است. زیرا درب ورودی ساختمان اصلی ترین نقطه برای نفوذ سارقین می باشد. بنابراین ایمن سازی و تقویت درب منزل و آپارتمان با استفاده از روش های مختلف یکی از ضروری ترین کارها در هر خانه می باشد. در واقع می توان گفت سرمایه گذاری بر روی درب ورودی مانع از ورود سارقین می شود. راهکارهای زیادی برای ایمن سازی درب وجود دارد که ما در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد.

عنوان های مقاله تقویت درب های ضد سرقت:

جهت مشاهده انواع درب ضد سرقت لوکس ایرانی، صفحه درب ضد سرقت را ملاحظه نمایید.

خرید اینترنتی درب ضد سرقت

ایمن سازی و تقویت درب منزل

درب آپارتمان اولین جایی است که امکان ورود سارقان را به ساختمان می دهد. ظبق بررسی های انجام شده ، آمار ورود غیر مجاز به منازل به شرح زیر است :

  • 34% طبقه اول و از طریق درب ورودی
  • 23% پنجره طبقه اول
  • 22% حیاط منزل و درب پشتی
  • 9% از طریق پارکینگ خانه
  • 4% آپارتمان هایی که دارای زیر زمین هستند
  • 6% از طریق درب ها و پنحره هایی که باز مانده اند.
  • 2% از طریق پنجره طبقه دوم

همانطور که می بینید درصد بالایی از سارقین از طریق درب ورودی اقدام به ورود به منرل می کنند. در نتیجه افزایش امنیت درب آپارتمان از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا این افراد اغلب ابزار مورد نیاز را برای باز کردن قفل درب دارند. مستحکم ترین درب ها هم اگر قفل استانداردی نداشته باشند به راحتی توسط سارقین باز می شوند. حال سوالی که مطرح می شود این است که چه اقداماتی را جهت ایمن سازی درب آپارتمان می توان انجام داد.

برای ایجاد امنیت در خانه چه اقداماتی باید انجام داد ؟ در ادامه چند روش برای مقاوم سازی سیستم امنیتی منزل را شرح می دهیم.

تعویض صفحات فلزی قرار گیری قفل درب :

اگر واقعا به دنبال تقویت درب منزل خود هستید یک صفحه فلزی بلند در داخل فریم درب اضافه کنید. این صفحه باید دارای حداقل 10 سانتی متر ارتفاع  باشد که اگر کسی به ان  لگد زد شکسته نشود. همچنین ساده ترین و ارزان ترین راه حل مقاوم سازی درب ها، تعویض پیچ در صفحات فلزی است. پیچ های کوتاه را تعویض نمایید و آن را با پیچ های 7.5 سانتی متری جابه جا کنید. بخاطر داشته باشید این پیچ های بلند درب را در برابر ضربه بشدت مقاوم می نماید.

قفل های منو بلاک و مولتی پوینت قفل های چند زبانه ای هستند که در درب های ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین نکته در انتخاب این قفل ها مغزی قفل می باشد که باید بسیار با کیفیت باشد و به راحتی باز نگردد. بنابراین در انتخاب برند قفل ضد سرقت دقت نمایید.

از آنجایی که انواع قفل های ضد سرقت ویژگی های منحصربفردی دارند؛ پیشنهاد می شود صفحه قفل درب ضد سرقت را مطالعه نمایید.

ایمن سازی قفل درب

تعویض درب های ورودی قدیمی :

درب های ورودی به علت تغییرات آب و هوایی به مرور زمان فرسوده می شوند. بنابراین به منظور افزایش مقاومت و امنیت منزل، تعویض درب عملکردی موثر است. دربی که در مقابل ضریه مقاوم می باشد، بهترین انتخاب است. چوب جزو متریال های مرغوب برای ساخت درب بوده و درب تمام چوب مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. اما حتما از متریال مورد استفاده در آن اطمینان حاصل نمایید. فایبرگلاس و استیل در رده های بعدی انتخاب مناسبی می تواند باشد.

درب های چوبی قدیمی اگرچه ماندگاری بالایی داشتند و حتی پس از گذشت سالیان سال قابل استفاده بودند، با اینحال ممکن است امنیت ایده آل را فراهم نیاورند. امروزه ساختار درب ها دگرگون شده اند، تا غیرقابل نفوذ گردند. در نتیجه ضروری است که درب های قدیمی را با درب های امروزی جایگزین نماییم.

در صورتی که توقع زیادی از امنیت دارید، بهتر است برای تقویت درب منزل ساختار درب را هوشمندانه انتخاب نمایید. به همین منظور درب های ضد سرقت گزینه ای امن و مطمئن خواهد بود.

بروز رسانی قفل درب :

درب ورودی حداقل باید دو قفل با چندین زبانه باشد. انواع مختلفی از قفل درب ضد سرقت در بازار موجود می باشد. در صورتی که از قفل های قدیمی با تنها یک زبانه استفاده می نمایید، قفل های ضد سرقت انتخاب خوبی می باشند. می توان گفت قفل های چند زبانه ، بهترین قفل درب منزل می باشد. فراموش نکنید که برندهای خوب و شناخته شده، همواره مورد اطمینان هستند.

قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان

قفل یک طرفه برای درب ورودی ساختمان ، امنیت بالایی را برای شما فراهم می آورد. این قفل ها تنها از داخل قابل باز کردن هستند. در واقع تنها با یک مسیر یک طرفه روبرو هستید که از بیرون قابل باز شدن نمی باشد. در این صورت سارقین راهی به جز شکستن درب ندارند و برای این کار مجبورند با ورقه فولادی درب ضد سرقت مقابله کنند. این کار هم زمان بر بوده و هم برای آنها خطر آفرین است.

اما نقص این قفل ها در این می باشد که در صورتی که داخل منزلتان نباشید، امکان استفاده از آن نمی باشد. در نظر داشته باشید که در اکثر مواقع دزدان زمانیکه ما در خانه نمی باشیم دست به سرقت می زنند. اما جدیدا محصولی روانه بازار شده  است که هم قابل حمل می باشد و می توانید آن را با خود همراه داشته باشید و درب از بیرون هرگز قابل باز شدن نیست.

قفل یکطرفه درب

جهت خرید این محصول برروی خرید از آمازون کلیک نمایید با توجه به اینکه این محصول کم تر در ایران تولید می شود.

قفل پشت درب آپارتمان

حتما نام قفل های زنجیری را شنیده اید. این قفل ها به عنوان قفل اصلی و ثانویه کاربردی نمی باشند. با اینحال بکارگیری قفل های زنجیری امنیت خانه را بالا می برد. قفل زنجیری شامل یک گیره محکم بر روی چهارچوب می باشد و صفحه قفل نیز بر روی درب نصب شده است. با قرار دادن یک قطعه استوانه ای در داخل گیره، از کامل باز شدن درب جلوگیری می شود.

بنابراین هنگامی که درب آپارتمان را برای اشخاص ناشناس باز می کنید، امکان ورود غیر مجاز فرد را به داخل خانه سلب می نمایید. تا هنگامی که زنجیر از داخل گیره خارج نشود، فرد حتی با وارد کردن زور هم قادر به باز کردن درب نخواهد بود.

استفاده از میله امنیتی در درب های ضد سرقت :

میله امنیتی با برند مسترلاک (این محصول هم در ایران تولید نمی شود) که برای سد کردن پشت درب مورد استفاده قرار می گیرد بدین شکل که شما فقط  انتهای میله را بر روی زمین و انتهای دیگر را زیر قفل درب قرار می دهید و این میله مانع از باز شدن درب می گردد.

میله امنیتی درب یا همان Door Bar دارای تعدادی و پیچ و مهره است که در امتداد درب نصب و قرار می گیرد. بکارگیری آن مانع از شکستگی درب به هنگام ورود ضربه می شود.

میله امنیتی درب منزل

شیشه سکوریت برای درب ورودی

در صورتی که بخشی از درب ورودی ساختمان ساختار شیشه ای دارد، شیشه های مقاوم در برابر ضربه را انتخاب نمایید. شیشه های چند جداره و سکوریت ، قابلیت مقاومت در برابر ضربه را دارند. با اینحال طرح درب بهتر است به گونه ای باشد که دسترسی به قفل را میسر نسازد. زیرا این شیشه ها خاصیت شکنندگی خود به خود را دارند.

لولاهای درب های ضد سرقت را تقویت نمایید

خوشبختانه اکثر شرکت های سازنده برای درب های ورودی و برخی از درب های داخلی از پیچ های بلند برای نصب لولا استفاده می کنند. اما برخی مواقع پیچ های 3 سانتیمتری که اصولا ضعیف هم هستند، به کار  برده می شوند. در حقیقت مردم معمولا در هنگام استفاده از این درب ها که از پیچ های ضعیف در لولای آن استفاده شده به مشکلات بر می خورند. در واقع این پیچ ها باعث کاهش استحکام درب می شود. حال این سوال پیش می آید که در مواجه با این مشکل چه راه حلی وجود دارد؟

پاسخ به این سوال کاملا واضح است، هیچ راه حل عجیب غریبی وجود ندارد. تنها می بایست پیچ های داخل درب و قاب را با پیچ های 8.5 سانتی متری تعویض نمایید. این باعث می شود لولا به درب محکم شود و درب بسیار محکمتر خواهد شد در نتیجه سرقت از آن بشدت مشکل خواهد شد.

جهت مطالعه بیشتر درباره ضخامت فولاد به کار رفته در درب های ضد سرقت مقاله اجزای درب ضد سرقت را مطالعه نمایید.

استفاده از آرام بند در درب های ضد سرقت :

استفاده از آرام بند خیال شما را از بسته شدن درب راحت می کند و ریسک باز ماندن درب را به صفر می رساند. از این رو حتی اگر شما هم غفلت کنید درب بصورت اتوماتیک بسته خواهد شد. در واقع نصب آرام بند خود نوعی تقویت درب منزل می باشد.

ایمن سازی با استفاده از آرام بند

برای جلوگیری از محکم بسته شدن در می توان از درزگیر بهره گرفت. اکثر درب ها به هنگام بسته شدن صدایی ناهنجار را تولید می نمایند که این صدا چندان خوشایند نیست. بسیاری از تولیدکنندگان حرفه ای درب، اقدام به نصب درزگیر بر روی توکوب چهارچوب می نمایند. این عمل ضرب درب را به هنگام بسته شدن می گیرد و مانع از ایجاد صدایی مهیب می گردد.

در نظر داشته باشید که حتی با بستن آرام بند نیز درب به هنگام بسته شدن صدای آزاردهنده را می دهد. بنابراین در نظر گرفتن درزگیر عملی موثر خواهد بود.

روش نصب درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت با ساختار فولادی

همواره از درب های ورودی با ساختاری محکم و غیر قابل نفوذی استفاده نمایید. امروزه معمولا درب های ساختمان نسبت به گذشته مستحکم تر تولید می شوند و اصولا در برابر ضربه و خمش مقاوم هستند. اما نکته مهم در ارتباط با این موضوع  استفاده از فولاد در استراکچر درب می باشد. همواره درب های ضد سرقت در ساختارشان بطور قطع (به شرطی که استاندارد ساخته شود) از فولاد استفاده می شود. اما ضخامت ورقه فولادی هم بشدت تاثیر گذار است، ورق فولادی نازک به راحتی توسط دیلم خم می شود.

ورق فولادی با ضخامت 1.5 استاندارد می باشد، اما برخی از تولیدکنندگان برای کاهش قیمت نهایی درب اقدام به استفاده از ورق فولادی با ضخامت کمتر می نمایند. در نتیجه امنیت درب فدای هزینه می شود و ممکن است به هنگام نفوذ بیگانگان مقاومت کافی را نداشته باشد.

درب های فولادی در ایجاد امنیت بی رقیب هستند. آنها دوام و استحکام بیشتری نسبت به درب های چوبی دارند. فولاد از چوب محکم تر است و در برابر ضربه های محکم دچار ترک و یا تغییر شکل نمی شود. آنها در مقابل بدترین شرایط آب و هوایی نیز بیشترین سطح حفاظت را ارائه می دهند. قاب های محکم این درب ها امنیت و حریم شخصی بیشتری نسبت به درب های سنتی چوبی به شما می دهند.

اگر فشار به اندازه ی کافی به درب چوبی وارد شود ممکن است درب دچار ترک شود. پس برای بیرون نگه داشتن مهاجمان ممکن است انتخاب مناسبی نباشد. اما مهم ترین ویژگی ضد سرقت بودن برای یک درب، فارغ از انتخاب متریال استفاده شده برای ساخت آن، استفاده از قفل های با کیفیت است. علاوه بر این از یک صفحه ی قفل محکم با یک پیچ حداقل سه اینچی که از تیر عمودی درب عبور کند، استفاده کنید. با این کار امنیت درب افزایش پیدا می کند.

برای نگهداری درب های فولادی ورودی در شرایط ایده آل احتیاج به کار خاصی نیست. اما برای جلوگیری از رطوبت باید این درب ها را به صورت دوره ای رنگ زد تا دچار زنگ زدگی نشوند.

درب ضد سرقت ترک اصل

درب های فاقد شیشه :

یکی از مشکلات عمده که درب های ورودی و یا لابی دارند، استفاده از شیشه جهت زیبایی بیشتر در آن می باشد. درب ضد سرقت عموما بدون شیشه است. بخاطر داشته باشید که هر چقدر هم که شیشه محکم و نشکن باشد، باز هم نفوذ پذیری به آن بسیار ساده است. از این رو پیشنهاد می کنیم که از درب هایی تمام چوب و یا فولاد استفاده نمایید تا ضریب ایمنی آنها بالا رود.

ما در این پست قصد نداریم شمار را بدبین کنیم. اما اگر اقدامات امنیتی فوق را انجام ندهید مورد سرقت قرار می گیرید. این راه حل در ممانعت سارقان واقعا موثر است و حتی مهم تر از آن باعث جلوگیری از صدمه به خانه شما می شود.

از کجا این درب ها را تهیه کنیم ؟

برای خرید درب های مقاوم در برابر ضد سرقت دو راه پیش رو دارید :

1- مراجعه به بورس درب : هر شهری منطقه مشخصی دارد که به عنوان بورس فروش درب شناخته شده است. مثلا در تهران در منطقه بنی هاشم تعداد زیادی فروشگاه، مغازه و تولیدی فعالیت دارند. همچنین فروشگاه دائمی کاردل در تهران واقع در انتهای اتوبان حکیم غرب، در زمینه صنایع ساختمانی فعالیت دارد و برندهای معتبر در آنجا غرفه دارند.

2- تولید کننده درب ضد سرقت : با تحقیق و جست و جو تولیدکنندگان سرشناس و مورد اطمینان را شناسایی کنید و به آن ها درب مقاوم در برابر سرفت سفارش بدهید.

انواع قفل ضد سرقت درب ورودی ساختمان

قفل درب ضد سرقت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای افزایش امنیت خانه یا مکان کاری خود انجام دهید. در هر جامعه‌ای، حفظ امنیت فردی و مالی یک اولویت بسیار مهم است و قفل درب ضد سرقت نقش بسیار موثری در این زمینه دارد. با توجه به افزایش جرائم سرقت و نفوذ در خانه‌ها و مکان‌های تجاری، تأمین امنیت درب ورودی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

در ادمه انواع قفل های ضد سرقت را معرفی و بررسی می کنیم.

قفل مخفی درب ضد سرقت

منظور از قفل مخفی در درب های ضد سرقت همان قفل مرکزی می باشد. این مدل قفل دارای یک میله مرکزی بوده که در ساختار داخلی درب تعبیه شده است. بنابراین شخص سوم با نگاه به سطح درب متوجه قفل مرکزی نمی گردد.

عملکرد این قفل به صورتی است که میله مرکزی از سه جهت ( حاشیه درب، بالا و پایین درب ) مجهز به زبانه و پلت قفل است. در نتیجه هنگامی که شخص اقدام به قفل نمودن قفل اصلی می نماید، درب از سه جهت به صورت همزمان قفل می گردد. این امر باعث می شود تا درب امنیت بالایی داشته باشد.

قفل ضد سرقت درب چوبی

بالا بردن امنیت درب ضد سرقت تا حدود زیادی به قفل درب و اجزای آن وابسته است. همانطور که ذکر شد بهره گیری از قفل های چند زبانه ، خصوصا قفل های مولتی پوینت منجر به عملکرد بهتر درب می گردد. برندهای شناخته شده و مرغوب، نسبت به تولید ایمن ترین قفل ها اقدام می کنند که قیمت بالاتری هم دارند.

در صورتی که اقدام به انتخاب قفل های متفرقه می نمایید، نکات زیر را در نظر داشته باشید تا درب امنیت بالایی را فراهم آورد.

جنس صفحه قفل، عاملی موثر در امنیت درب ضد سرقت

صفحه قفل، همان صفحه فلزی است که در داخل درب قرار می گیرد. این صفحه نقش بسزایی در افزایش امنیت درب دارد. وقتی که درب قفل می شود، زبانه ها در داخل فضای تعبیه شده در این صفحه کشیده می شوند. قفل های ارزان قیمت دارای صفحات نه چندان مقاوم هستند که در برابر ضربه مقاوم نیستند. بهتر است نسبت به تهیه قفل های مرغوب با صفحات مقاوم و محکم اقدام نمایید.

قفل ضد سرقت درب چوبی

حقیقتی درباره قفل های امنیتی

قفل تاثیر بسزایی در حفظ امنیت خانه دارد، با این حال برخی از سارقین شکست ناپذیر هستند، حتی بانک ها با وجود تمام تجهیزات امنیتی ممکن است مورد سرقت قرار بگیرند. بنابراین می توان گفت اگر شخصی به طور قطعی قصد نفوذ به خانه شما را داشته باشد، راهی برای آن خواهد یافت. به همین جهت بهتر است برای افزایش امنیت، تنها به یک قفل ضد سرقت اتکا ننماید.

انتخاب درب با ساختاری مطمئن اقدامی موثر در این راستا می باشد. زیرا درب باید در برابر دیلم و ضربه مقاومت بالایی داشته باشد. با اینحال باید یک قفل مطمئن را برای درب انتخاب نمایید که شامل چندین زبانه باشد و به شکل صحیحی بر روی درب نصب گردد.

حتما در بسیاری از فیلم ها دیده اید که سارقان مجهز به یک دسته کلید هستند. سیلندرهای کامپیتوتری گزینه بهتری هستند. قفل پشت درب آپارتمان نیز تا حد زیادی می تواند موثر واقع شود.

بهترین قفل درب منزل

بهترین روش برای افزایش امنیت درب آپارتمان ؛ در نظر گرفتن یک درب مقاوم در برابر ضربه و ورود غیر مجاز می باشد. همانطور که گفته شد ساختار درب باید در برابر ضربه مفاوم باشد. اما قفل درب هم نقش مهمی در امنیت خانه دارد. بهترین قفل درب منزل ، قفلی است که دارای چندین زبانه باشد و جنس مرغوبی داشته باشد. فراموش نکنید که قفل اولیه به تنهایی ضامن امنیت نیست. بنابراین در نظر گرفتن قفل کمکی و حتی قفل های بیشتر ، تضمین امنیت خانه خواهد بود. به همین دلیل است که در اغلب درب های ضد سرقت ، قفل اصلی ، قفل کمکی و قفلی در قسمت بالای درب و حتی در برخی موارد قفلی در قسمت پایین درب تعبیه شده است. انتخاب این تعداد از قفل به میزان انتظار شما از امنیت دارد.

1- ایمن ترین قفل درب حیاط که قابل خریداری در کشور ایران می باشد و قیمت نسبتاً مناسبی دارد؛ قفل برند کاله ترکیه ( موجود در دیجی کالا) می باشد. این قفل ها سالیان سال است که برای انواع درب های فلزی و چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. کلیدهایی که برای این قفل ها در نظر گرفته می شوند؛ کامپیوتری بوده و جنس مرغوبی نیز دارند. همین باعث شده است که این قفل ها از جمله ایمن ترین قفل درب حیاط باشد. قفل مونوبلاک این برند در سایت دیجی کالا موجود است.

2- برند ایتالیایی AGB نیز از جمله تولیدکنندگان قفل درب ورودی می باشد ک محصولاتشان در کشور ایران موجود است. البته قفل های AGB ضد سرقت نیستند اما امنیت بسیار بالایی دارند و گزینه مناسبی برای ورودی منزل است.

3- برند ایرانی بهریزان نیز قفل های امن و با کیفیتی تولید می کند که در مقایسه با سایر برندها قیمت مناسب تری دارد. بهریزان شعب متعددی در شهرهای مختلف دارد، علاوه بر این می توانید به صورت آنلاین محصولات بهریزان را خریداری نمایید. لازم به ذکر است برند بهریزان قفل ضد سرقت تولید نمی کند.

قفل مخفی درب حیاط و درب ورودی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری روز، سیستم و عملکرد قفل ها دگرگون شده است. تولیدکنندگان قفل، ایده های متفاوتی را برای حذف مغزی قفل داشته اند. در ادامه به دو قفل هوشمند برای درب حیاط و درب ورودی اشاره می کنیم که کارآمد هستند.

قفل مخفی درب ورودی

این نوع از قفل فاقد مغزی می باشد و در 3 نوع بدون دستگیره، یک دستگیره در یک سمت درب و یا دو دستگیره طراحی می شود. این قفل هوشمند قابل برنامه ریزی بوده و با یک کارت هوشمند کار می کند. قابلیت تنظیم قفل به حالت دستی و اتومات نیز وجود دارد.

قفل مخفی

دستگیره های دیجیتال مجهز به سیستم هوشمند قفل دیجیتال هستند؛ بطوریکه درب توسط اثر انگشت، کارت و یا رمز باز می گردد. برند سامسونگ یکی از معروف ترین تولیدکنندگان دستگیره هوشمند است. بنابراین اگر از کلید خسته شده اید و به دنبال قفل مخفی هستید، این دستگیره ها مناسب می باشند.

قفل مخفی دیجیتال

قفل مخفی درب درب حیاط

این نوع از قفل برای درب پارکینگ بسیار کاربردی می باشد. البته کلمه “مخفی” شایدان چندان مناسب این طراحی نباشد و بیشتر با عنوان ” جک خرچنگی” شناخته شده است.

این قفل پارکینگ دارای جک و موتور می باشد که در داخل یک جعبه  و در زیر زمین قرار می گیرند. لولا از یک سمت در داخل جعبه قرار دارد و از سمت دیگر به درب جوش خورده است. این سیستم دارای یک چشمی بوده که نقش پلاک خوان را ایفا می کند. در نتیجه پلاک خودروهایی که حق ورود و خروج دارند، در این سیستم تعریف می شوند تا درب برای این خودروها باز شود.

سوالات رایج در خصوص درب

برخی از سوالات شما را در این بخش پاسخ می دهیم :

کلید پشت در مانده چه کنیم؟

برای باز کردن درب خود در صورتی که کلید در داخل خانه جا مانده باشد، یک راهکار پیشنهادی استفاده از کلید مخصوص (Key Extractor) است.

این کلید یک ابزار کوچک و مشابه با سوزن است که برای باز کردن قفل‌هایی که کلید در داخل آنها مانده، استفاده می‌شود که معمولاً شامل یک شافت باریک و طولانی با دندانه‌های کوچک در آن است. با قرار دادن این کلید در سوراخ کلیدی، دندانه‌های آن به کلید اصلی چسبیده، سپس به آرامی آن را به سمت باز کردن درب بچرخانید. همزمان با چرخش، با اعمال فشار به آن، تلاش کنید تا درب را باز کنید. در نهایت کلید اصلی از قفل خارج می‌شود و درب باز می‌شود.

توجه: استفاده از این کلید باید با دقت و هوشمندی انجام شود تا هیچ آسیبی به قفل یا درب وارد نشود. این روش بهتر است توسط فردی با تجربه یا حرفه‌ای انجام شود. همچنین، لازم است اطمینان حاصل کنید که استفاده از این کلید قانونی و با رضایت مالک یا مدیریت خانه صورت می‌گیرد.

این نوع کلیدها معمولاً توسط قفل‌شکنان حرفه‌ای استفاده می‌شوند تا در مواردی که کلید در داخل قفل جا مانده است. بهتر است در اینگونه موارد، با استفاده از خدمات متخصصین قفل‌شکن تماس بگیرید تا با استفاده از ابزارها و تجهیزات حرفه‌ای، درب را باز کنند.

جلوگیری از محکم بسته شدن در

محکم بسته شدن درب واحد آپارتمان یکی از دغدغه های اساسی می باشد. تصور کنید شب دیر وقت می خواهید از خانه خارج شوید و صدای بسته شدن درب شما برای ساکنین واحدهای دیگر مزاحمت ایجاد می کند. با محکم بسته شدن درب چه کنیم ؟

برخی از افراد از تعدادی پد در قسمت های مختلف چهارچوب استفاده می کنند که این روش تا حدی موثر است اما چندان پایدار نیست. پایدارترین روش استفاده از درزگیر مخصوص چهارچوب است. درزگیر را معمولا نصاب درب بر روی چهارچوب نصب می کند.

چگونه درب ضد سرقت بسازیم ؟

اغلب مردم درب های چوبی را به دلیل زیبایی نقش و نگار طبیعی آن دوست دارند.، زیرا درب های فلزی ظاهری صنعتی به خانه می دهند، به همین دلیل محبوبیت چندانی ندارند. اما علاوه بر زیبایی، امنیت و استحکام درب هم مهم است. به همین دلیل درب ضد سرقت چوبی انتخاب مناسبی است.

هسته داخلی درب ضد سرقت به منظور افزایش استحکام از فلز است که روی آن نیز با چوب طبیعی پوشانیده می شود. نکته قابل توجه این است که وزن درب ضد سرقت به دلیل ساختاری که دارد بالا است. بنابراین ضخامت چوبی که روی هسته درب را می پوشاند نمی تواند چندان زیاد باشد. به همین دلیل است که درب های ضد سرقت ظاهری ساده دارند. در واقع ضخامت چوب به اندازه ای نیست که بتوان بر روی آن ابزار کار کرد. با این حال امکان بهره گیری از زهوار برجسته وجود دارد.

در چهارچوب درب ضد سرقت نیز قوطی فلزی بکار برده می شود تا درب به آن جوش شود. درب ضد سرقت با هسته فلزی قابلیت مقاومت در برابر هر گونه ضربه ای را دارد.

علاوه بر چوب طبیعی از عایق پلی استایرن نیز بهره گرفته می شود تا درب عایق صدا و حرارت نیز باشد. گونه های بلوط، ماهون و راش از جمله چوب های مناسب برای درب های ضد سرقت می باشد. چوب درخت بلوط علاوه بر زیبایی، استحکام بالایی دارد. مراقبت از چوب درب نیز باید در نظر گرفته شود.

طرح درب ضد سرقت بستگی به کارفرمای محترم دارد.

سوالات متداول

عوامل متعددی از قبیل نوع متریال و ساختار داخلی درب، قفل ها و لولای درب می تواند امنیت درب را تحت تاثیر قرار بدهد. بنابراین با کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله نسبت به افزایش امنیت درب آپارتمان اقدام نمایید.

قفل های مونوبلاک و مولتی پوینت از جمله امن ترین قفل ها هستند که بیش از یک زبانه دارند. همچنین برای بالا بردن امنیت درب چوبی، می توان از قفل کمکی در کنار قفل اصلی استفاده نمود.

درب های ضد سرقت به دلیل برخورداری از ورق فولادی در ساختارشان بالاترین میزان امنیت را برای ساختمان فراهم می آورند.

قفل های ضد سرقت که دارای چندین زبانه با عملکرد همزمان هستند، از جمله امن ترین قفل ها هستند.

درب های تمام چوب مقاومت نسبتا خوبی دارند؛ اما درب های ضد سرقت به واسطه ورق فولادی ای که در هسته داخلی شان دارند، مقاومت بیشتری دارند. برای زیبایی بیشتر، می توان سطح ورق فولادی را با چوب پوشش داد تا زیبایی درب زیر سوال نرود.

به خواندن ادامه دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *