طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی


طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. آگاهی از ویژگی های این سبک، باعث می شود که طراحی داخلی مناسبی را در منزل خود داشته باشید. یکی از مهمترین سوالات در زمینه دکوراسیون داخلی، تفاوت طراحی مدرن، روستیک، صنعتی و امروزی با یکدیگر می باشد بنابراین در این پست به بررسی سبک مدرن و تفاوت آن با سبک های دیگر می پردازیم.

جهت آشنایی کامل با سبک های طراحی صفحه سبک طراحی داخلی را مشاهده نمایید 

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

سبک طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی

طراحی مدرن در سال های 1920 تا 1950 شکل گرفت و الهام گرفته از “معماری میان قرن” می باشد. می توان گفت “سادگی” و “وسایل کم در چیدمان” از جمله مهمترین ویژگی های طراحی مدرن می باشد. امروزه با توجه به کوچک شدن منازل، استفاده از این سبک طراحی بشدت رواج پیدا کرده است.

در طراحی مدرن، تمامی المان ها و جزئیات باید بیانگر هدف روشنی باشند و اگر هر یک از این اجزا هدفی را دنبال نکنند، می توانید به راحتی آن را حذف کنید. از این رو در این سبک سادگی و استفاده از رنگ های خنثی به شدت رواج دارد.

جهت آشنایی معماری نما صفحه انواع سبک طراحی ساختمان صفحه را مشاهده نمایید 

دکوراسیون مدرن

ویژگی های دکوراسیون به سبک مدرن

آگاهی از ویژگی های چیدمان دکوراسیون به سبک مدرن ، به شما کمک می کند تا خانه ای ساده اما زیبا و دلنشین داشته باشید.

رنگ دیوار در سبک مدرن

استفاده از کاغذ دیواری با نقوش باشکوه در این سبک جایگاهی ندارد. در سبک مدرن ، دیوارها با رنگ های خنثی رنگ می شوند. رنگ های سفید ، طوسی و خاکستری از جمله محبوب ترین رنگ ها برای دیوار می باشد.

رنگ دیوار در دکوراسیون مدرن

دکوراسیون به سبک مدرن با خطوط صاف

خطوط صاف و ساده یکی از مهم ترین ویژگی ها در سبک مدرن است. از خطوط عمودی و افقی صاف و غیر منحنی می توان در مبلمان خانه استفاده نمود.

مبلمان در سبک مدرن

متریال در سبک مدرن

سبک مدرن بر پایه متریالی از جمله استیل ، آهن و بتن می باشد. از این متریال می توانید در مبلمان و وسایل دکوری بهره ببرید.

جنس مبلمان در سبک مدرن

پرهیز از شلوغی در چیدمان

محیط خانه را با اجزای ناکارآمد شلوغ نکنید. برای تزئین دیوارها، کانترها و میزها از حداقل اجزای تزئینی بهره ببرید. شعار ” هر چه کمتر ، بهتر ” را همواره به خاطر داشته باشید.

ایده های دکوراسیون مدرن

رنگ های اصلی در سبک مدرن

در سبک مدرن از رنگ های خنثی استفاده نمایید. رنگ های اصلی سفید ، طوسی و مشکی هستند. از رنگ های زرد ، قرمز و آبی به عنوان رنگ های ثانویه بهره ببرید.

دکوراسیون مونوکروم نیز جذابیت خاصی دارد. مونوکروم به معنی طیف های مختلف از یک رنگ است.

رنگ در دکوراسیون مدرن

آشپزخانه open و یا باز

ادغام نامحسوس محیط پذیرایی با آشپزخانه و جداسازی آن با کانتر و یا جزیره وسط از جمله ویژگی های این سبک می باشد.

آشپزخانه مدرن

تفاوت طراحی مدرن و امروزی در دکوراسیون

این سوال بار ها میان طراحان داخلی مطرح شده است که تفاوت میان طراحی مدرن و طراحی امروزی در دکوراسیون داخلی چیست، در اینجا یک بار و برای همیشه پاسخ خواهیم داد که با وجود شباهت های این دو سبک ، کاملا از هم متفاوت هستند. سبک مدرن مختص یک دوره ی زمانی خاص است و اصولی دارد که هیچگاه تغییر نخواهد کرد در واقع سبک مدرن یک سبک تعریف شده و مشخص است که همیشه هم باقی خواهد ماند در صورتی که سبک معماری امروزی همچنان در حال تغییر است و در عصر معاصر به وجود آمده است.

طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی

در مقابل معماری امروزی می گوید :”در حال زندگی کن ” و همواره در حال تغییر است و شامل پنجره های بزرگ، المان های خاص و طراحی های منحصر به فرد می باشد. استفاده از سنگ، چوب صنوبر و سرو در این سبک مرسوم است، رنگ های قهوه ای، خاکستری مایل به قهوه ای، کرم و سفید به شدت در طراحی معاصر رواج دارد.

مبلمان در این سبک بیشتر از چوب توسکا، افرا ، شیشه ی مات و شفاف، استیل، نیکل و کروم ساخته می شود و استفاده از پشم، حریر و کتان در طراحی امروزی بشدت رواج دارد، همچنین چراغ ها و لوازم جانبی صاف و صیقلی ، متالیک یا حاکستری هستند.
برخلاف سبک مدرن در معماری امروزی ممکن است از خطوط دارای تقعر و تحدب استفاده شود  تصاویر زیر نمونه هایی از ” سبک امروزی ” را نشان می دهند.

طراحی مدرن در دکوراسیون داخلی

تفاوت طراحی صنعتی و روستیک در دکوراسیون داخلی چیست؟

به راستی  تفاوت سبک طراحی صنعتی و روستیک چیست؟ این دو سبک در دکوراسیون داخلی شباهت هایی در زمینه ی سطح های ناهموار، آجر های خام و المان های طبیعی نیمه کار شده دارند که موجب گشته بسیاری این دو سبک را با هم اشتباه نمایند. ابتدا تعریفی اجمالی از این دو سبک طراحی داخلی دکوراسیون ارائه می کنیم و سپس به مقایسه آنها خواهیم پرداخت.

طراحی صنعتی در دکوراسیون داخلی

 پس از انقلاب دوم صنعتی (یعنی اواخر قرن بیستم) در اروپا بسیاری از کارخانه های تعطیل شدند و ساختمان های آنها بی استفاده ماند و با توجه به رشد جمعیت در پایان دهه 90 میلادی مردم ناچار به سکونت در این مکان ها شدند. معماران و صاحبخانه های با هوش به جای پنهان کردند المان های صنعتی داخل کارخانه ها، زیبایی های آن را بیشتر نمایان کردند.

  لوله اتصالات ، آهن و فلزات به همراه چوب و وسایل خام و بازیافتی مهمترین متریال کاربردی در طراحی صنعتی می باشد. در این سبک از مبلمان و میز های فلزی و یا سنگی استفاده می شود و اکثرا رنگ المان ها خاکستری، سیاه و سفید یا رنگ های بسیار تیره می باشد.

جهت آشنایی با تاثیر رنگ بر روحیه انسان صفحه روانشناسی رنگ را مشاهده نمایید. 

طراحی صنعتی عمدتاً از خطوط مربع و اشکال بلوک تشکیل شده است که باعث ایجاد انسجام در نمای کلی خانه شما می شود، اما این بدان معنا نیست که حق استفاده از خطوط منحنی و اشکال انتزاعی را در این سبک ندارید

طراحی صنعتی

طراحی روستیک در دکوراسیون داخلی

مواد طبیعی اصلی ترین رکن و نقطه شروع دکوراسیون روستیک می باشد و در این سبک از از زیبایی های اصیل مواد طبیعی برای ایجاد فضایی دنج و چشم نواز استفاده می گردد. چوب و سنگ های خام مهمترین متریال در طراحی روستیک می باشد در واقع با این کار قصد ورود طبیعت را به داخل دکوراسیون منزل را داریم. ذکر این نکته ضروری است در طراحی روستیک استفاده از رنگ های ساده و طبیعی بشدت رواج دارد.

طراحی روستیک

تفاوت و شباهت های طراحی صنعتی و روستیک در دکوراسیون داخلی

حال که هر دو سبک طراحی داخلی دکوراسیون را شرح دادیم به راحتی می توانید متوجه تفاوت های آنها با یکدیگر بشوید. شاید استفاده از چوب و سنگ در هر دو طراحی جز ارکان اصلی باشد اما این به معنی یکی بودن سبک صنعتی و روستیک نمی باشد در واقع در طراحی روستیک ما تلاش می کنیم فضا را به سمت محیط طبیعی سوق دهیم اما در سبک صنعتی فضای منزل رنگ و بوی کارخانه های قدیمی را دارد بنابراین هر دو تلاش می کنند خود را به منشا های متفاوت (یعنی طبیعت و کارخانه) نزدیک نماینداما برای این کار از متریال های مشابه (چوب و سنگ)استفاده می نمایند.

ترکیب سبک طراحی روستیک و صنعتی

 

 

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *