درب ضد سرقت چینی


درب ضد سرقت چینی با توجه به قیمت مناسبش همواره پیشنهادی وسوسه انگیز بوده و تا حدی هم با توجه به کارایی که دارند مقرون به صرفه هستند. در اینجا قصد داریم به بیان ویژگی درب ضد سرقت چینی و تفاوت آن با سایر درب ها بپردازیم.

هدف اصلی از خرید درب ضد سرقت فراهم آوردن امنیت منزل است. در نتیجه ساختار و کیفیت درب بیش از پیش حائز اهمیت است. البته زیبایی درب هم از جمله معیارهای مهم برای انتخاب درب است، زیرا صحبت از یک درب ورودی برای منزل است. بنابراین در خرید درب چوبی چینی علیرغم توجه به نوع چوب به کار رفته در ساخت آن، باید به سایر موارد از جمله قفل و ورقه فولادی که مهمترین عامل در برابر ضربه هستند نیز دقت کرد.

برای دسترسی سریع بع مطالب زیر، بر روی عنوان مورد نظر کلیک کنید.

قیمت درب ضد سرقت فلزی با ظاهر چوب

در ادامه گالری عکس درب های ضد سرقت با کیفیت مرغوب و قیمت مناسب را مشاهده نمایید.

این درب ها همگی ساخت ایران بوده اما ساختاری مشابه درب های چینی درجه یک دارند و در مقایسه با درب های مونتاژ شده و یا واردانی قیمت مناسب تری دارند.


درب ضد سرقت چوب

مشاهده درب کومو

قیمت برای بیش از 2 لنگه درب 268,000,000 ريال


درب ضد سرقت ایرانی

مشاهده درب فیجی

قیمت برای بیش از 2 لنگه درب 241,000,000 ريال



درب چوبی ضد سرقت ترک

مشاهده درب پرنس

قیمت برای بیش از 2 لنگه درب 256,000,000 ريال



درب ضد سرقت خارجی

مشاهده درب بیوک آدا

قیمت برای بیش از 2 لنگه درب 242,000,000 ريال



درب ضد سرقت تمام چوب

مشاهده درب مارشال

قیمت برای بیش از 2 لنگه درب 246,000,000 ريال



درب ضد سرقت ساده

مشاهده درب سیشل

قیمت برای بیش از 2 لنگه درب 242,000,000 ريال

قیمت دربهای ضد سرقت روماک با طراحی لوکس و شیک را نیز ملاحظه نمایید.

بررسی انواع درب مقاوم در برابر سرقت چینی، ترک و ایرانی

امروزه انواع مختلفی از دربهای ضد سرقت در بازار ایران موجود می باشد. تنوع زیاد این محصول همواره موجب سردرگمی بین کارفرمایان محترم می شود. از این رو شرکت روماک که همواره مشاوره دادن به بازدیدکنندگان را یکی از رسالت های خود می داند، اقدام به تهیه مقاله ای در این زمینه کرده است. امیدواریم بتوانیم شما را در انتخاب هرچه بهتر درب مورد نظرتان یاری نماییم.

درب ضد سرقت چینی

همانطور که می دانید در حال حاضر سه نوع درب ضد سرقت در بازار ایران موجود می باشد، این درب ها عبارتند از:

  1. درب ضد سرقت چینی
  2. درب ضد سرقت ترک
  3. درب ضد سرقت ایرانی

در ادامه به بررسی هریک از درب های فوق می پردازیم و نقاط ضعف و قوت آنها را بیان خواهیم کرد.

درب ضد سرقت چینی

پیش از بررسی درب باید به این مورد اشاره شود که ما درب ها را از نظر ساختار، قفل و ظاهر مورد بررسی قرار خواهیم داد و سپس به نتیجه گیری درباره آن خواهیم پرداخت.

ساختار درب ضد سرقت چینی:

در ساختار این درب از 2 عدد ورق فولادی به ضخامت 0.5 میلی متر که در بعضی از موارد ضخامت آن تا 0.7 میلی متر هم می رسد استفاده می شود. نکته ی ملال آور در رابطه با درب های ضد سرقت چینی این است که ورق کانال کولر گالوانیزه هم نیز 0.7 میلی متر می باشد که به راحتی با قیچی ورق بر قابل برش خواهد بود. متأسفانه کیفیت نازل این نوع درب به همینجا ختم نمی شود؛ نحوه ی پر کردن فضای بین این 2 ورق بسیار عجیب است (جایی که استراکچر درب باید خود نمایی کند) و با نهایت تأسف شاهد پر شدن این فضا توسط شبکه هانیکام (ورق مقوایی) هستیم.

وزن درب های ضد سرقت چینی با ورق 0.5 میلی متر و چهارچوب حدود 35 کیلوگرم و با ورق ضخامت 0.7 میلی متر 55 کیلوگرم می باشد؛نکته جالب و عجیب اینکه وزن درب های تمام چوب تولیدی با ابعاد استاندارد حدود 40 کیلوگرم می باشد. عملاً وزن کم این درب نسبت مستقیم با استراکچر (ساختار) آن دارد. به همین دلیل است که درب های ضد سرقت چینی از لحاظ امنیتی مورد تأیید نمی باشند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که در چین درب های با کیفیت و دارای ساختاری استاندارد (ابعاد درب ضد سرقت و همچنین وزن آن استاندارد است) هم تولید می شود که معمولا قیمت بالایی هم دارد. اما واردکنندگان با توجه به هزینه های بالای این درب ها رقبت چندانی نسبت به آن نشان نمی دهند. از این اغلب درب های چینی موجود در بازار ایران اغلب فاقد کیفیت استاندارد می باشند.

سایر ویژگی های درب ضد سرقت چینی:

ظاهر درب های چینی نیز از تنوع چندان بالایی برخوردار نمی باشد. در واقع روکش های چوبی که برای کاور کردن هسته درب  مورد استفاده قرار گرفته است، با هدف اقتصادی و پایین بودن قیمت درب ، نازک و از گونه های معمولی است. البته باید پذیرفت که درب های ضد سرقت ، حتی لوکس ترین شان از لحاظ ظاهر چندان تنوع پذیر نیستند. علت این موضوع هم ساختار داخلی درب است که اجازه کار شدن ابزار بر روی سطح خارجی را نمی دهد. با این حال درب های لوکس ضد سرقت ، با بهره گیری از لایی چوب ظاهری شکیل تر در مقایسه با درب چینی ضد سرقت دارد.

قفل درب ضد سرقت چینی:

قفل استفاده شده در این مدل درب ضد امنیتی دارای 13 تا 16 زبانه بوده که عمدتاً به علت کیفیت نازل بعد از استفاده بلند مدت،مشکلات عمده ای را برای مصرف کننده ایجاد خواهد کرد،شایان ذکر است اکثر وارد کنندگان جهت پوشاندن این نقص، نام مارک قفل را عوض نموده و برند خود را روی این قفل ها درج می کنند.

پنل و رویه درب های چینی :

معمولا درب های چینی با توجه به قیمت پایینی که دارند از چوب طبیعی در ساختش استفاده نمی شود که همین امر موجب می شود ظاهر نه چندان زیبایی داشته باشند در درب های چینی از ام دی اف و همچنین اچ دی اف به کار برده می شود و از طراحی های چشم نواز خبری نیست باز هم تاکید می کنیم درب های چینی زیبا هم تولید می شود اما کمتر در بازار ایران موجود می باشد.

نمونه های درب ضد سرقت چینی

نقاط قوت درب های چینی :
1-قیمت پایین شاید مهمترین مزیت این درب می باشد
2. لولا مخفی بودن موجب زیباتر شدن درب شده است.

نقاط ضعف های درب چینی :
1-مهم ترین نقیصه درب ضد سرقت چینی استفاده ورق های نازک فولادی در ساختار اش می باشد.
2-استفاده از قفل های نامرغوب موجب نا امنی درب می شود.
3-وزن پایین درب سبب می شود به راحتی شکسته شود.
4-ظاهر نچدان زیبا یکی دیگر از نقاط ضعف این درب می باشد.

نقاط ضعف درب ضد سرقت چینی در مقایسه با درب های مرغوب باعث می شود تا قیمت این درب ها پایین تر بوده و امنیت کمتری را برای ملک شما فراهم آورد. شاید تنها عاملی که در نگاه اول به چشم بیاید، ظاهر نه چندان زیبای آن باشد. اما بزرگترین نقطه ضعف درب ضد سرقت چینی ، ساختار آن و قفل های از پیش تعبیه شده بر روی آن می باشد.

لازم به ذکر است نمونه های مرغوب درب های ضد سرقت نیز در کشور چین تولید می شود. این درب ها اصلا جنبه اقتصادی نداشته و در مقایسه با درب های ارزان قیمت ساختار مرغوب تری دارند. در نتیجه قیمت آن ها به مراتب بالاتر می باشد. با توجه به قیمت بالای ارز و مرقون به صرفه نبودن واردات درب های گران قیمت، این درب ها به ندرت در ایران مشاهده می شوند. در واقع واردکنندگان ترجیح می دهند درب های ترک مرغوب را با صرف هزینه ای نسبتا کمتر وارد نمایند.

قیمت درب ضد سرقت چینی

قیمت درب ضد سرقت چینی که ضخامت ورق فولادی آن 1.2 میلیمتر و ضخامت درب 80 میلیمتر می باشد؛ حدود 150 دلار است. لازم به ذکر است ؛ انواع ارزان قیمت این درب ها با ضخامت کمتر نیز موجود می باشد که به مراتب قیمت پایین تری دارند. در نتیحه درب ضد سرقت چینی قیمت مناسب نیز در بازار موجود می باشد.

وارد کننده درب ضد سرقت چینی ناگریز به این قیمت می افزاید، در نتیجه قیمت تمام شده برای کارفرمایان بیشتر از این مبلغ خواهد بود.

به طور معمول قیمت درب ضد سرقت فلزی چینی بر اساس وزن آن سنجیده می شود، امروزه به دلیل نوسان قیمت دلار واردات آن محدود شده و باید در نظر داشته باشید، برای تعمیر و تعویض یراق آلات ممکن است دچار مشکل شوید.

قیمت در ضد سرقت چینی در ایران

قیمت درب چینی بین 80.000.000 تا 100.000.000 تومان بنابر وزن آن متفاوت است. متعجب شدید ! ضخامت ورق فولادی بکار برده شده در ساختار این درب بسیار ناچیز است که بیش از این ارزش ندارد. برخی از درب های ارزان قیمت با ورق 0.8 میلیمتر ساخته می شوند.

قیمت درب امنیتی ساخت چین

 درب چینی با کیفیت مرغوب و طبیعتا قیمت بالاتر در سایت های معتبر جهانی به فروش می رسد و محدوده ی قیمت بر اساس تعداد درب ای که سفارش دارید، برای 1 تا 49 لنگه 138 دلار ؛ 50 تا 99 لنگه 128 دلار و از 100 لنگه درب به بالا 118 دلار است و ضخامت آن از 60 تا 90 میلی متر موجود است.

درب ضد سرقت ترک یا ترک اصل؟

درب ضد سرقت ترک در بازار ایران به دو گروه تقسیم بندی می شوند:

1.درب های ضد سرقت ترک اصل
2.درب های ضد سرقت ترک مونتاژ

در ادامه به تشریح هر یک از این درب ها خواهیم پرداخت.
نکته: درب ترک،عمدتاً در شهر کایسری ترکیه (همانند شهر سلماس در ایران که عمده تولید درب ضد سرقت ایران در این شهر است) تولید می شود،در بعضی از شهرهای دیگر کشور ترکیه نظیر:آنکارا،ازمیر،ادیرنه و استامبول چندین کارخانه تولید درب با کیفیت وجود دارد.

درب ضد سرقت ترک اصل:

ساختار درب ترک اصل:
عمدتاً درب ترک اصل با دو استراکچر مختلف ساخته می شود که در هر دو نوع از ورق فولادی به ضخامت 1.2 تا 1.5 میلی متر استفاده می گردد، در نوع اول ورق به شکل سینوسی قرار می گیرد و در نوع دوم از کلاف فلزی بهره گرفته می شود. وزن اینگونه درب ها با توجه به نوع درب (کلاسیک و مدرن) و روکوب و پشت کوب بین 70 تا 120 کیلوگرم متغیر است.

ورق فولادی بکار رفته در استراکچر درب امنیتی، یکی از مهم ترین عوامل در ساختار آن می باشد،زیرا نقش حیاتی در استحکام درب بازی می کند؛ این ورق ممکن است به جهت ارزان تر تمام شدن درب، کیفیت لازم را نداشته باشد؛ لازم به ذکر است قیمت درب ضد سرقت در کشور ترکیه بین 300 تا 600 و بعضاً 900 دلار می باشد که با یک حساب سرانگشتی با قیمت دلار امروز و با احتساب هزینه های حمل و گمرک،قیمت آن حدوداً بین 14 تا 16میلیون تومان ( در اسفند ماه 99)  برای تاجر تمام خواهد شد،لذا بسیار جای سؤال می باشد چگونه ممکن است که در ایران درب ضد سرقت ترک با قیمت 6-8 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

درب ضد سرقت ترک با انواع پنل های مختلف از قبیل روکش طبیعی چوب،روکش آلپی ایتالیایی، CPL ،PVC و های گلس در بازار ایران عرضه می گردد.

جهت مشاهده جدیدترین دربهای ضد سرقت ترک، به صفحه درب ضد سرقت ترک مراجعه فرمایید.

قفل درب ضد سرقت ترک اصل:

عمدتاً درب های ترک با دو نوع قفل منوبلاک یا مولتی پوینت و با برندهای Kale و Daff ساخته می شود که عملاً قیمت و کیفیت قفل Kale قابل مقایسه با قفل Daff نیست.

درب ضد سرقت ترک اصل

نقاط قوت درب ضد سرقت ترک اصل:

1- ساختار با کیفیت همهمترین ویژگی در ترک اصل می باشد.
2-قفل های مناسب یک از مهمترین ویژگی های درب ترک می باشد

نقاط ضعف درب ترک اصل:

1.درب های ترک همواره قیمت بسیار بالایی دارند.
2. نسبت به قیمت بالای درب های ترک در برخی مواقع ظاهر چندان زیبایی هم ندارند.

نکته: شایان ذکر است که بعضی از تجار ایرانی به جهت ارزانتر تمام شدن قیمت نهایی درب  اقدام به واردات درب های ضد سرقت بی کیفیت می کنند که عملاً پس از تحویل جنس به کارفرما بعد از مدتی پنل یا رویه درب و در بعضی از موارد استراکچر آن دچار مشکل خواهد شد.

درب ضد سرقت ترک بی کیفیت

درب ضد سرقت مونتاژ ترک:

همانطور که در پست راهنمای خرید درب ضد سرقت گفته شد، عملا استفاده از واژه درب ضد سرقت مونتاژ ترکیه یک ترفند برای فروش بیشتر  از سوی تولید کنندگان می باشد، زیرا مونتاژ در این صنعت بطور کلی وجود ندارد.

درب ضد سرقت ایرانی یا چینی ؟

این درب به دو دسته زیر تقسیم می شود:

1-درب ضد سرقت ایرانی ارزان
2-درب ضد سرقت ایرانی لوکس

1.درب ضد سرقت ایرانی ارزان:

ساختار درب ایرانی ارزان : در درب های ضد سرقت ایرانی ارزان از ورق فولادی با ضخامت 1 تا 1.25 میلی متر استفاده می سود و  پنل یا رویه  آن از جنس PVC یا حتی روکش چوب می باشد و معمولاً در این گونه درب ها از روکوب و پشت کوب به دلیل کاهش قیمت اولیه استفاده نمی شود.

البته برای یک درب لوکس ضد سرقت می توان از لایی چوب نیز استفاده کرد. با توجه به اینکه ضخامت بیشتری در مقایسه با روکش دارد، هم مفاوم تر است و هم زیبایی منحصر بفردی را به درب می دهد.

قفل درب ایرانی ارزان : قفل این درب ها از جنس Daff ، kale و یا کلون ایران می باشد، متأسفانه امروزه به دلیل واردات انواع قفل ضد سرقت Kale از کشور چین تشخیص اصل یا تقلبی بودن اینگونه قفل ها حتی برای کارشناسان این حرفه دشوار است.

درب ضد سرقت ایرانی بی کیفیت

درب ضد سرقت ایرانی لوکس:

ساختار درب ایرانی لوکس :
درب ضد سرقت ایرانی لوکس ساختاری مشابه درب ترک دارد و در آن از دو ورق فولادی به ضخامت به ضخامت 1 الی 1.25 میلی متر استفاده می شود.
امروزه در کشور عزیزمان شاهد تولید درب ضد سرقت تمام چوب و روکش چوب هستیم  که دارای ظاهر بسیار چشم نوازی هستند در این درب ها معمولا از از روکوب و پشت کوب هم استفاده می شود تا زیبایی بیشتری به درب ببخشند.

قفل درب ایرانی لوکس :
در درب ضد سرقت ایرانی از قفل های kale , daff استفاده می گردد.

دستگیره در ایرانی لوکس :

شکل ظاهری رویه درب ضد سرقت در انتخاب دستگیره بسیار تاثیر گذار است. به طور معمول برای درب های امنیتی لوکس با رویه برجسته دستگیره عمودی مناسب می باشد. همچنین با توجه به محل قرار گیری دستگیره اندازه آن را انتخاب کنید.

درب ضد سرقت ایرانی لوکس

نقاط قوت درب ایرانی:

1-درب ضد سرقت ایرانی ظاهر بسیار زیبایی دارند و به شکل تمام چوب و روکش چوب ساخته می شوند و در دو مدل کلاسیک و مدرن در بازار عرضه می شوند.
2- درب ضد سرقت ایرانی قیمت مناسبی در مقایسه درب های واراداتی مشابه دارند.
3- درب ضد سرقت ایرانی دارای ساختار مناسبی می باشند.

نقاط ضعف درب ضد سرقت ایرانی:

1- در درب ضد سرقت ایرانی اکونومی اصولا از روکوب و پشت کوب استفاده نمی گردد.
2-در درب ضد سرقت ایرانی اکونومی گاهی شاهد نصب قفل های بی کیفیت هستیم.

خوشبختانه بسیاری از کارخانجات و شرکت های تولید درب ضد سرقت در ایران قادر به تولید و ارائه ی انواع مدل های درب ضد سرقت می باشند. این پیشرفت شگرف در تولید درب ضد سرقت، مرهون توسعه علم در دنیا و همچنین دانش و تلاش متخصصان ایرانی می باشد.

علاوه بر این ، همواره سعی می شود تا از یراق آلات مرغوب و با کیفیت بر روی این درب ها بهره گرفته شود تا میزان بالایی از امنیت  به کارفرمایان ارائه شود.

فرایند نصب درب ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی متفاوت می باشد. پیشهاد می شود ویدئو طریقه نصب درب ضد سرقت را مشاهده فرمایید.

طراحی و زیبایی درب ضد سرقت

با نگاهی بر عکس درب ضد سرقت در طرح های مختلف، متوجه می شوید که طراحی این درب ها عموماً ساده می باشد. برای اشخاصی که به لوکس بودن و زیبایی درب اهمیت می دهد، پیشنهاد می شود با انتخاب رنگ زیبا، روکوب و یراق آلات شکیل، سادگی درب را خنثی نمایند. حتی در طرح های مدرن نیز می توان با حفظ سادگی ، یک درب زیبا و شیک را برای ورودی خانه انتخاب کرد.

رنگ سفید پتینه در کنار یراق آلات شیک و زیبا در ابعاد بزرگ زیبایی درب ضد سرقت را دو چندان می نماید. هر چند این امر مستلزم پرداخت هزینه بیشتر خواهد شد.

خرید اینترنتی درب ضد سرقت چینی

در صورتی که قصد خرید اینترنتی درب ضد سرقت چینی دارید، بسیاری از وبسایت های خارجی این درب ها را با ذکر مشخصات فنی و ساختار داخلی، به فروش گذاشته اند. اما از آنجایی که امکان خرید آنلاین از سایر کشورها وجود ندارد، باید نسبت به خرید از طریق واسطه و یا نمایندگان این شرکت ها در ایران اقدام نمایید. علاوه بر این ، بسیاری از فروشندگان درب ، اقدام به واردات درب از چین می نمایند. زیرا در مقایسه با ساخت درب در ایران، کم هزینه تر می باشد. به طبع، کیفیت قابل قبولی هم ندارند. توصیه می شود پیش از خرید اینترنتی، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ساختار دقیق درب اقدام فرمایید.

در پایان یک نکته ی مهم درباره قیمت درب ضد سرقت خود نمایی می کند، چرا نباید درب ضد سرقت ارزان قیمت خرید؟!
اهمیت عدم نفوذ سارقین به منازل جواب این سوال را به درستی می دهد.اگر قیمت تمام شده هر درب ضد سرقت را برای مصرف کننده به متراژ آپارتمان تقسیم کنیم و در نهایت این عدد را با مصائب پس از سرقت مقایسه کنیم اهمیت عدم خرید درب ضد سرقت ارزان قیمت صد چندان می شود.

جهت مشاهده انواع درب ضد سرقت و همچنین خرید اینترنتی درب ضد سرقت می توانید در منوی سایت به قسمت درب ضد سرقت چوبی مراجعه کنید.

سوالات متداول

مرکز فروش انواع درب ضد سرقت در تهران منطقه رسالت می باشد.

درب های ضد سرقت چینی در دو نوع درجه یک و دو وارد می شوند. از آنجایی که درب های درجه دو دارای ورق فولادی نازک تری هستند، ضریب امنیتی کمتری دارند. با توجه به نرخ بالای ارز، عمدتا درب های درجه دو به ایران وارد می شوند تا از نظر اقتصادی مرقون به صرفه باشد.

بسیاری از تولیدکنندگان درب های ایرانی اقدام به تولید درب های ضد سرقت مرغوب و مطمئن می نمایند. بنابراین بهتر است با تحقیق و بررسی درب های مرغوب ایرانی را خریداری نمایید.

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *