آیا دزدی درب ضد سرقت امکان پذیر است ؟


دزدی درب ضد سرقت یکی از دغدغه هایی است که نظر شما را نسبت به خرید درب ضد سرقت عوض می نماید. به عبارت دیگر، شاید پیش از خرید درب ضد سرقت یک سوال در ذهن همه خریداران ایجاد شود که ” آیا نصب درب ضد سرقت در کاهش دزدی موثر است ؟ ”

اگر جواب این سوال مثبت باشد همه افراد می توانند تنها با خرید یک درب ضد سرقت خانه خود را ایمن سازند و اگر جواب منفی باشد این جمله از تبلیغات برای خرید درب ضد سرقت تنها یک حربه برای افزایش فروش می باشد. در این پست تلاش می کنیم به منطقی ترین شکل ممکن این سوال را مورد بررسی قرار دهیم. علاوه بر این به بررسی نقاط ضعف و قوت درب های ضد سرقت خواهیم پرداخت.

ایمنی ساختمان وابسته به عوامل متعددی است. برای ایمن سازی هرچه بیشتر خانه خود،  صفحه افزایش امنیت ساختمان را مطالعه نمایید.

دزدی درب ضد سرقت

در نظر داشته باشید که درب ضد سرقت در صورتی مانع دزدی می شود که مطابق استانداردهای جهانی ساخته شده باشد. دزدی از درب سرقت مرغوب چندان میسر نیست. به همین دلیل تاکید می شود به هنگام خرید درب ضد سرقت، دربی را انتخاب نمایید که دارای هسته فولادی باشد که با چوب و روکش چوب کاور شده است. در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که امکان دزدی از این درب ها میسر است.

شکستن درب ضد سرقت با ساختار شبکه هانیکام

این دربها هسته ای از جنس شبکه هانیکام داشته که با چوب پوشانیده شده است. این ساختار مقاومت بالایی ندارد و تنها ضخامت بیشتری در مقایسه با درب های معمولی دارد. بنابراین توانایی مقابله با ضربات وارد شده به پنل درب را ندارند. با پتک می توان پنل این درب ها را تخریب نمود.

دزدی از درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت، به اندازه ساختار و پنل درب حائز اهمیت می باشد. از انجایی که چهارچوب این دربها فلزی است، صفحه قفل در داخل آن ها جوش می شود. قفل های متفرقه متشکل از صفحه هایی هستند که در برابر دیلم عملکرد ضعیفی دارند. بنابراین قفل باعث می شود که درب عملکرد مطلوبی نداشته باشد. همچنین با وارد کردن ضربه پا بر روی پنل درب از ناحیه مجاور قفل، احتمال باز شدن درب وجود دارد.

سرقت از درب ضد سرقت

سرقت از درب های ضد سرقتی که دارای مشخصات زیر هستند تا حد زیادی امکان پذیر نمی باشد .

1- بهره گیری از ورق فولادی : همانطور که ذکر شد در صورتی که هسته درب از جنس شبکه هانیکام باشد که سطح آن با چوب پوشانیده شده است، درب نفوذ پذیر خواهد بود. به همین دلیل ضروری است تا از ورق فولادی با ضخامت استاندارد در داخل هسته درب استفاده نمود.

2- چهارچوب فلزی : درب های ضد سرقت باید در داخل چهارچوب فلزی نصب شوند. برای این کار باید از لولای آهنی نیز بهره گرفته شود تا هم توان نگهداری درب سنگین وزن را داشته باشد و هم قابلیت جوش دادن آن وجود داشته باشد. در این صورت خارج نمودن درب از داخل چهارچوب میسر نخواهد بود.

3- قفل های ضد سرقت : قفل های ضد سرقت ساختاری مقاوم تر و متفاوت در مقایسه با قفل های معمولی دارند. به عنوان مثال چندین زبانه در داخل صفحه قفل عملکرد همزمان دارند. این امر باعث می شود تا فرد سارق به سختی موفق به باز کردن قفل درب شود.

خرید درب ضد سرقت 34% دزدی ها را کاهش می دهد

درب ورودی عموما اولین جایی هستند که سارقین آن را هدف می گیرند، در واقع دزدان در قدم اول تلاش می نمایند تا درب را بشکنند و در گام دوم با خود فکر می کنند که ایا شکستن درب شما ارزش این همه خطر کردن را دارد یا نه؟ به جرات می توان گفت دزدی درب ضد سرقت امکان پذیر نمی باشد، مگر اینکه درب نقاط ضعفی را داشته باشد.

اینجاست که درب ضد سرقت نقش خود را به خوبی ایفا می کند، بدیهی است که در مقایسه با یک درب معمولی، درب امنیتی بسیار مستحکم تر است و کار را برای سارقین مشکل تر خواهد کرد، هنگامی که دزدان با درب ضد سرقت رو به رو می شود با توجه به اینکه شکستن آن زمانگیر می باشد و همچنین موجب می شود که در معرض دید رهگذران قرار بگیرند،بنابراین ترجیح می دهد به خانه ای دستبر بزنند که دارای درب معمولی می باشد.

خرید درب ضد سرقت موجب کاهش سرقت می گردد

طبق آمار منتشر شده در امریکا 34 درصد از سرقت ها از طریق درب ورودی منازل انجام می شود، از این رو با نصب درب ضد سرقت راحت ترین و بهترین راه ورود برای سارقین را مسدود کرده اید و حدود 34 درصد احتمال دزدی از منزلتان را کاهش دادید، نکته مهمتر درباره درباره درب ضد سرقت این است که دزدها همواره به دنبال دستبرد از منازلی هستند که راه ورود به آن ساده باشد در واقع شما با نصب درب ورودی ضد سرقت از محدوده انتخاب دزد ها خارج می شوید که این مورد تاثیرش در افزایش امنیت خانه ها به شدت زیاد است.

همانطور که در بالا بیان شده در بهترین حالت ممکن شما می توانید با نصب درب ضد سرقت تنها 40% امکان دزدی از منازلتان را کاهش دهید در ادامه به سایر عواملی که موجب افزایش ایمنی خانه هایتان می شود را بیان خواهیم کرد.

تنها خرید درب ضد سرقت کافی نیست

سایر نکاتی که موجب امنیت خانه ها می شود

پنجره را مقاوم سازید : پنجره ها با قاب های غیر مستحکم و همچنین شیشه های شکننده از دیگر مواردی هستند که موجب می شود سارقین منزل

شما را مورد هدف قرار دهند البته در مورد پنجره ارتفاع آنها از سطح زمین بسیار مهم است و هر چقدر در ارتفاعی بالاتر باشد بهتر است.

دیوارها با ارتفاع مناسب : ارتفاع دیوارها و همچنین نصب حفاظ بر روی آنها در کاهش سرقت به شدت تاثیر گذار است.

از دوربین مدار بسته استفاده کنید: دوربین مدار بسته همانند درب ضد سرقت از عواملی است که موجب می شود که در محدود انتخاب دزدان قرار نگیرید.

نگهبان و دزدگیر : وجود دزدگیر و نگهبان برای هر ساختمانی امکان پذیر نیست، اما اگر امنیت منازل بسیار اهمیت داشته باشد این دو مورد بسیار ضروری است.

خرید اینترنتی درب ضد سرقت

نقاط ضعف درب ضد سرقت

امروزه برخی از تولیدکنندگان اقدام به تولید درب های ضد سرقت اقتصادی می نمایند. در نتیجه به منظور کاهش هزینه ها، اقدام به ساخت این درب ها با متریال ارزان قیمت می نمایند. نقاط ضعف این درب ها باعث می شود تا سارقین بتوانند وارد خانه شوند.

1- امکان تخریب پنل درب : ورق فلزی در پنل درب از اهمیت بالایی برخوردار است. در ساختار دربهای اقتصادی بناچار از ورقی نازک و با ضخامت کم بهره گرفته می شود؛ در نتیجه امکان شکستن درب با ضربه وجود دارد. در نتیجه اگر سارق برای ورود به خانه ای مصمم باشد، اقدام به شکستن درب می نماید.

2- مغزی قفل درب : قفل های ارزان قیمت چندان قابل اعتماد نیستند. زبانه قفل های ارزان قیمت کیفیت خوبی نداشته و کوچکتر هستند، در حالیکه قفل های ضد سرقت مرغوب دارای چندین زبانه بلند و محکم هستند.

3- لولای درب : لولاهای درب های ضد سرقت باید به چهارچوب فلزی جوش شوند. لولاهای نامناسب برای این درب ها، قابلیت باز شدن دارند، در نتیجه فرد می تواند درب را از چهارچوب جدا نماید.

از چه شرکتی درب ضد سرقت می خرید؟

قبل از خرید درب ضد سرقت باید انتخاب کنید که این درب محصول چه کشور یا شرکتی است. درب های ضد سرقت چینی اصولا ارزان قیمت و بی کیفیت هستند، ولی درب امنیت ساخت کشور ترکیه از کیفیت مطلوبی برخوردارند اما قیمت بالایی دارند، شاید بتوان گفت تنها درب ضد سرقت ایرانی کیفیت و قیمت مناسب را با هم دارند اما در مورد این درب ذکر این نکته ضروری است که از چه شرکت یا برند درب باشد از این رو می بایست گواهینامه کیفیت شرکت سازنده را بررسی کنید.

واقعیت تاسف بار این است که بسیاری از شرکت ها کیفیت را قربانی هزینه می کنند و اقدام به تولید درب ضد سرقت ارزان می کنند که در آن از مواد نامطلوبی استفاده شده است، همین مطلب موجب می شود در هنگام به کارگیری از درب، مشکلات و عوارض متعدد به وجود بیاید. اگر می خواهید مطمئن شوید که درب ضد سرقت شما با کیفیت است، بهترین راه این است که گواهینامه کیفی شرکت سازنده را بررسی نمایید، این گواهینامه می بایست دارای تست ضربه، برق و اتش باشد.

درب های ضد سرقت چینی در دسته درب های اقتصادی می گنجند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه قیمت درب ضد سرقت چینی مراجعه نمایید.

در ادامه به نکاتی که هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن دقت کرد را بیان خواهیم کرد.

هنگام خرید به ویژگی فنی درب ضد سرقت توجه نمایید.

قفل درب ضد سرقت

برای اینکه دزدی از درب ضد سرقت را نامیسر سازید؛ از درب ضد سرقتی استفاده نمایید که دارای پوشش ضد خوردگی باشد البته این پوشش علاوه بر مزایایی که دارد باعث بوجود آمدن مشکلاتی مانند کاهش مقاومت در برابر رطوبت نیز می شود، البته این مشکل را می توان با استفاده از رنگ نهایی درب برطرف کرد به شکلی که اگر از رنگ پلی اورتان استفاده گردد سطح درب در برابر نور خورشید و رطوبت بشدت مقاوم می شود، نکته مهم دیگر که در هنگام خرید درب ضد سرقت می بایست به آن توجه کرد، ورق فولادی استفاده شده در داخل درب می باشد که می بایست ضخامتی حداقل بین 1 تا 1.5 میلیمتر داشته باشد.

دستگیره و قفل ها از عوامل موثر در خرید درب ضد سرقت هستند.

دستگیره ها و قفل ها یکی از مهم ترین اجزای درب ضد سرقت هستند بنابراین توصیه می کنیم که دربی را انتخاب کنید که دستگیره و قفل های آن از مارک معتبر و با یک ضمانت خوب باشد درباره قفل درب ضد سرقت ذکر این نکته بسیارمهم است که دربی را انتخاب نمایید که دارای جعبه قفل باشد، زیرا بدنه قفلی که بر روی درب نصب شده با یک چکش به راحتی شکسته می شود.

دقت نمایید که حتما از قفل های ضد سرقت و چندین زبانه استفاده نمایید تا قفل قابلیت مقابله در برابر تلاش افراد تجاوز را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تقویت قفل و درب آپارتمان، به صفحه قفل ایمنی درب آپارتمان مراجعه نمایید.

به لولای درب امنیتی بسیار دقت کنید

عملکرد درب بشدت بستگی به لولای آن دارد، بیشتر درب های ضد سرقت دارای لولاهای لبه چوبی هستند اما لولای درب های ضد سرقت با کیفیت دارای پینی هستند که روی قاب جوش داده شده اند و هرچقدر درب ها سنگین تر باشد نقش این پین ها تعیین کننده تر است و موجب نصب بهتر در می گردد. فراموش نکنید در صورتی که لولا دارای نقص باشد، نفوذ به خانه برای سارقین تا حد زیادی میسر می گردد.

درب ضد سرقت را پیش از خرید از نزدیک ببینید

درب ورودی یکی از اولین عناصری است که مردم به هنگام بازدید از خانه ی شما ان را می بینند، از این رو  می توانید از طیف وسیعی از رنگ، طرح و سبک ها را انتخاب کنید. دربی را انتخاب کنید که مناسب بودجه و سبک طراحی منزل شما باشد.

شما ممکن است درب خود را به صورت اینترنتی خرید کنید که ارزان تر و یا راحت تر باشد اما بی شک نمی توانید درب را به خوبی ارزیابی نمایید ما به شما توصیه میکنیم پیش از خرید درب را از نزدیک ببینید زیرا علاوه بر سنجش درست درب از اعتبار فروشنده آگاه می شوید.

لازم به ذکر است شرکت روماک دارای شوروم مجهز به انواع درب های ضد سرقت در شهر تهران می باشد. تمامی این درب ها در داخل فریم دیوار همراه با چهارچوب، روکوب و پشت کوب نصب شده اند. در نتیجه مراجعه کنندگان و کارفرمایان عزیز قادر خواهند بود تا درب را در یک فضای واقعی باز و بسته نموده و مورد بررسی قرار دهند. سابقه درخشان و رضایت کارفرمایان همواره افتخار این تیم بوده است.

منبع: www.rockinghamhomesecurity.com

به خواندن ادامه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *